2008-06-18, 10:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Relevant
Det har kommit upp PODS lite över allt i Linköping nu. Någon som vet vilka det är?

det är bara massa med toys som klottrar med pennor,ser förjävligt ut
2008-06-18, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Lite halvtufft men inte sånt jag syftade på. Ska fan dra med mig maskeringstejp nästa gång jag går ut och målar och testa.

Jah själv har aldrig testat ännu, tänkt o göra det nån gång framöver, dock kör jag en del med pappskivor som man kan hålla o göra linjer mot. Man tager vad man haver, i nkpg finns det ett helt skrotupplag att plocka roliga saker ifrån, där kan man hitta roliga mönster o sånt

En polare brukar köra med maskeringstejp, dock tkr jag det är lite fusk för man kan köra dom linjerna han gör utan mask, men det blir ju alltid bra o är riktigt schysst om man ska göra långa linjer!
2008-06-18, 11:44
Medlem
RogerWallenbergs avatar
Kan inte alla sluta säga racka här.
Hör hela tiden "köp några kannor, eller racka om du kan".

Vadfan är det för fel på att handla dom lagligt, och varför måste man påpeka att man kan "racka" hela tiden. Som om det vore prestigefyllt att sno sina färgburkar.
Och ja, ett avatarbyte bör du nog också genomgå!
2008-06-18, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerWallenberg
Kan inte alla sluta säga racka här.
Hör hela tiden "köp några kannor, eller racka om du kan".

Vadfan är det för fel på att handla dom lagligt, och varför måste man påpeka att man kan "racka" hela tiden. Som om det vore prestigefyllt att sno sina färgburkar.
Och ja, ett avatarbyte bör du nog också genomgå!

Så sant, i vilket fall är burkar det sista jag skulle racka.. Det är klumpigt, låter, hård bevakning osv! De e klart fan man går in o fixar ett par dyra skor åt nån som vill ha o betalar bra istället, sen får man cash o stöldgodset är ur vägen.. Sen beställer man o får 100 ggr bättre burkar dessutom!

Dessa sthlmsmålare som inte förstår att det blir skinalld med bättre burkar
2008-06-18, 12:03
Medlem
art_s avatar
När graffitin började i New York så rackade alla writers sina burkar och pennor därför att det tillhörde och att man inte hade råd att köpa 50 burkar varje gång.
Idag känns det lite mer som en cool grej för endel att sno sina grejer, eller så gör man det för att man helt enkelt inte har råd.
Men jag håller med talaren över, jag köper mina grejer... oftast.
2008-06-18, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HongKongKalsong
Mår du bättre av att veta det?

Nej inte direkt, det är ju inte snygga tags så...
2008-06-18, 15:10
Medlem
chekiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av distress
Mår du bättre av att veta det?

Mådde du bättre av ditt svar?

För att svara på hans fråga, så kan man säga att stilarna är nästintill identiska, namnet påminner om varandra. Resten kan du räkna ut själv?
2008-06-18, 15:24
Medlem
kuli1s avatar
Var ut med några polare och såg att det var rätt mycke bombat med sli crew här och där . och så börja jag tänka efter lite och får för mig att det är en rätt gamla graffare som kört sli som sin tag eller not . så nu under jag om jag bara har fått för mig att det är non gammal graffer eller gamalt crew som blivit aktivt?
2008-06-18, 17:14
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuli1
Var ut med några polare och såg att det var rätt mycke bombat med sli crew här och där . och så börja jag tänka efter lite och får för mig att det är en rätt gamla graffare som kört sli som sin tag eller not . så nu under jag om jag bara har fått för mig att det är non gammal graffer eller gamalt crew som blivit aktivt?

Slisk från MOB förkortade Sli, men det är ju inget crew.
2008-06-18, 17:15
Medlem
thesquids avatar
Nån som har koll på vad den här killen hade för namn när han målade graffiti?
http://www.airbrushstudio.se/site.asp?ms=gallery
2008-06-18, 23:13
Medlem
Fabian FoXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Slisk från MOB förkortade Sli, men det är ju inget crew.

Slisk skrev aldrig MOB.
Däremot skrev han UV.
Och han förkortade SLi bl a. när han körde throw ups.
2008-06-19, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molko
Cruel har väl kört några tags nått år sen har jag för mig. Var snack om nån comeback eller har jag helt fel?... NSL var ju Norsborgs SLaktar Liga enligt UPs crewlista iaf...

Nu när du säger det, kommer jag på att jag hade hört att NSL stod för just det du sa. Dock säger folk så mycket att bara en nanodel brukar vara sant.

Jag försöker minnas tillbaka vilka det var som hade kladdat ner varenda tunnelbana då jag var ung.

Skulle vara kul att få läsa levnadshistorierna bakom dessa. Tex, har dem ett jobb? Sitter dem på kåken? Har de kronofogden efter sig? Är de lyckliga? Om de var "invandrare" eller "svenskar".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in