2008-03-07, 18:32
Medlem
AXLETTIs avatar
Han körde bra grejer när han gick under Arsle. Nu ser det bara för gräsligt ut.
2008-03-07, 18:42
Medlem
everymove__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ARMENIAN SOULJA
coin, ten

Just fan Ten.
2008-03-07, 19:33
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AXLETTI
Jag gillade Insane och Fher. Kan hålla med om att Knock grejjerna inte är i min smak direkt..
2008-03-07, 19:40
Medlem
Haampuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epiC_110"
om du tänker på Dura runt linköping/norrköping så _tror_ jag det är ett crew faktiskt, har sett lite målningar från dom, ser ut som 2mans målningar, men ja kan nog luska fram nåt lite säkrare!

då har ja en kanske dum fråga, men är WeOne ett fame-tag? Många som kör det? Jag tänkte inte använda det själv, utan jag börjar se det överallt nu, frågan är om det är samma kille eller olika?

edit: är CHA i gbg samma CHA som i Örebro? ja har fan nollkoll, men dom ser ut o ha liknande stil?

Främsta bombaren i Jönköping kör Weone
2008-03-07, 22:10
Medlem
Risans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Kamerorna i bussar är inget att oroa sig över om man håller sig till de bakre sektionerna d.v.s där kameran inte ser dig.

Tunnelbanans kameror är ganska vassa och sitter placerade så att de öppna ytorna i vagnarna sätts i fokus ( dörrar m.m.) det finns alltid döda vinklar precis snett neranför kamerorna, dem är bra på nära avstånd men dem räcker inte hur långt som helst. vid "dragspelen" på vagnarna finns det 2 st 4 sätes platser på vardera sida av vagnen och på vardera sida av dragspelet, golven där syns inte i kameran och jag antar att rutorna och panelerna inte heller gör det. I många vagnar fungerar inte monitorerna till kameran vilket gör att föraren ibland inte kan få en översikt av vagnen men kameran spelar fortfarande in. Aftonbladet läckte för 2 veckor sen ut att många av kamerahårddiskarna har glömts att bytas ut d.v.s att ingenting har spelats in under en period på vissa vagnar, men när det gäller insidor på tunnelbanan har jag inte fått något knas på 4 år, kolla gärna förarhytterna innan ni kör och glöm inte att helst vara maskerade.

Pendeltåg modell x10 (silver paneler,gul interiör) tror jag har samma kamera som den nyare modellen av tunnelbanevagnarna, x10 modellen har varit i bruk relativt länge och många kameror har krånglat och krånglar fortfarande.
Här gäller ungefär samma sak som i tunnelbanan, alltså: det finns döda vinklar
snett om kamerorna och man kan ganska lätt klura ut vart på golven kameran inte ser när t.e.x säten blockerar sikten.

Pendeltåg modell x60 ( Nya pendeln)
Kamerorna är sämre än både tunnelbanans och x10 pendeln, låt er inte luras av att tåget ser ut som en rymdfärja och att monitorerna visar skarpa färgbilder. Materialet som sparas är skit och kommer att vara skit till de byter ut kameror. Materialet som sparas är svartvita bilder i dålig kvalitet.
En bekant hamnade på metros förstasida för några månader sedan,vart kallad till förhör och fick se kamerabilderna som var skit även fast han knappt hade befunnit sig längre bort än 1 meter från kameran omaskerad och han klarade sig.

Gamla tunnelbanan samt gamla pendeln(modell x1) har inga kameror men gamla tunnelbanevagnarna kommer att rustas upp inom ett par år och få kameror.

Alla kameror sitter i samma ljusskyltar som som visar vart tåget går samt vilken nästa station är.

jag rekommenderar alla att använda maskering i vagnar med kameror, ni vinner på det i slutändan.

Tack så hemst mycket för all information!
2008-03-07, 22:40
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epiC_110"
Kan inte annat än att hålla med! Gammla hur är som privata egendomar, man ska inte röra dom med färg!

Dramaten var bara ett "dramtiskt" exempel. Inte ens min kompis skulle ha den dåliga smaken att förstöra en K-märkt byggnad.

Citat:
är ni riktigt kalla gör ni ju som dom stora streetart-målarna o kör på dan, bara säga till alla som kmr förbi att ni har tillstånd, sen skrattar dom
Där levererad du lösningen
Asfalten är ju en utmärkt exponeringsyta. Tack!
2008-03-08, 00:33
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Kamerorna i bussar är inget att oroa sig över om man håller sig till de bakre sektionerna d.v.s där kameran inte ser dig.

Tunnelbanans kameror är ganska vassa och sitter placerade så att de öppna ytorna i vagnarna sätts i fokus ( dörrar m.m.) det finns alltid döda vinklar precis snett neranför kamerorna, dem är bra på nära avstånd men dem räcker inte hur långt som helst. vid "dragspelen" på vagnarna finns det 2 st 4 sätes platser på vardera sida av vagnen och på vardera sida av dragspelet, golven där syns inte i kameran och jag antar att rutorna och panelerna inte heller gör det. I många vagnar fungerar inte monitorerna till kameran vilket gör att föraren ibland inte kan få en översikt av vagnen men kameran spelar fortfarande in. Aftonbladet läckte för 2 veckor sen ut att många av kamerahårddiskarna har glömts att bytas ut d.v.s att ingenting har spelats in under en period på vissa vagnar, men när det gäller insidor på tunnelbanan har jag inte fått något knas på 4 år, kolla gärna förarhytterna innan ni kör och glöm inte att helst vara maskerade.

Pendeltåg modell x10 (silver paneler,gul interiör) tror jag har samma kamera som den nyare modellen av tunnelbanevagnarna, x10 modellen har varit i bruk relativt länge och många kameror har krånglat och krånglar fortfarande.
Här gäller ungefär samma sak som i tunnelbanan, alltså: det finns döda vinklar
snett om kamerorna och man kan ganska lätt klura ut vart på golven kameran inte ser när t.e.x säten blockerar sikten.

Pendeltåg modell x60 ( Nya pendeln)
Kamerorna är sämre än både tunnelbanans och x10 pendeln, låt er inte luras av att tåget ser ut som en rymdfärja och att monitorerna visar skarpa färgbilder. Materialet som sparas är skit och kommer att vara skit till de byter ut kameror. Materialet som sparas är svartvita bilder i dålig kvalitet.
En bekant hamnade på metros förstasida för några månader sedan,vart kallad till förhör och fick se kamerabilderna som var skit även fast han knappt hade befunnit sig längre bort än 1 meter från kameran omaskerad och han klarade sig.

Gamla tunnelbanan samt gamla pendeln(modell x1) har inga kameror men gamla tunnelbanevagnarna kommer att rustas upp inom ett par år och få kameror.
Alla kameror sitter i samma ljusskyltar som som visar vart tåget går samt vilken nästa station är.

jag rekommenderar alla att använda maskering i vagnar med kameror, ni vinner på det i slutändan.
Bra info.
Detta betyder alltså att dom gamla tuberna ska hänga med ett tag till, låter bra. Trodde SL hade för avsikt att plocka bort dom helt snart.
2008-03-08, 09:36
Medlem
fittlampas avatar
Bilder på Aero i göteborg sökes. Allt från pieces, throws till tags och kanske lite live..
Dax för hetspostning
2008-03-08, 10:12
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittlampa
Bilder på Aero i göteborg sökes. Allt från pieces, throws till tags och kanske lite live..
Dax för hetspostning
Läst den UP han är med i? Finns en del där.
2008-03-08, 10:27
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Bra info.
Detta betyder alltså att dom gamla tuberna ska hänga med ett tag till, låter bra. Trodde SL hade för avsikt att plocka bort dom helt snart.

Tur att dom inte gör det, dom är så jävla vackra !
2008-03-08, 10:54
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AXLETTI

Du glömde när han körde Fher. Så himmla snyggt.
2008-03-08, 10:55
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everymove__
Arsle
Fher
Knock
eld
machine
inzane
inz