2008-03-06, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av +Seno+
Har en fråga .. Är Dura ett crew elr en tag?

om du tänker på Dura runt linköping/norrköping så _tror_ jag det är ett crew faktiskt, har sett lite målningar från dom, ser ut som 2mans målningar, men ja kan nog luska fram nåt lite säkrare!

då har ja en kanske dum fråga, men är WeOne ett fame-tag? Många som kör det? Jag tänkte inte använda det själv, utan jag börjar se det överallt nu, frågan är om det är samma kille eller olika?

edit: är CHA i gbg samma CHA som i Örebro? ja har fan nollkoll, men dom ser ut o ha liknande stil?
Senast redigerad av epiC_110" 2008-03-06 kl. 23:03.
2008-03-07, 07:55
Medlem
ischs avatar
Raderat en massa trams och skit. Kinks får en tillsägesle för trams. Någon mer som vill bråka?

isch, mod
2008-03-07, 08:56
Medlem
526s avatar
Tack för svaret, även om jag anar ett uns av ironi.

Jag omformulerar frågan:
Hur stor är chansen att man åker fast om man målar ner tex Dramaten, även om man är maskerad?

Finns det några proffstips på hur man agerar smidigt.
2008-03-07, 09:32
Medlem
roppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526

Jag omformulerar frågan:
Hur stor är chansen att man åker fast om man målar ner tex Dramaten, även om man är maskerad?

Hit and run.. och hoppas på det bästa. Flyktbil kan ju vara smart att använda i detta fall.
2008-03-07, 11:15
Medlem
lockbetets avatar
Citat:
En kille jag känner, tänker göra ett klotterprojekt mer som en konst/propaganda kampanj.
Tanken är att måla upp text med färdiga klischemallar i tex plast eller masonit.

Problemet är att platserna där de ska placeras är väldigt exponerade och centralt belägna.

Hur bör han gå till väga?
Vad är det värsta staff man kan få?
Finns det någon typ av färg som är lättare att tvätta bort?
Tanken är inte att permanent förstöra utan att sprida ett budskap under en kort tid.

Om han är så rädd att åka fast, så kör med stickers / posters istället, det värsta är väl isåfall ungefär 500-1000 i skadestånd.
2008-03-07, 11:30
Medlem
Citat:

Jag omformulerar frågan:

Det beror väl på flera faktorer, tex hur lång tid det tar och hur mycket folk som är i rörelse etc, Dramaten är väl ett ganska gammalt hus så det blir säkert en dyr historia om ni åker dit dock. Är det inte bättre att ni siktar in er på ett brofäste eller liknande, tror inte det är många graffitimålare som skulle komma på tanken att ställa sig och måla på Dramaten, känns som en ganska dum ide, dessutom prioriteras saneringen av politiska budskap har jag hört, då kan ni lika gärna spänna upp en banderoll.
2008-03-07, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon72
Det beror väl på flera faktorer, tex hur lång tid det tar och hur mycket folk som är i rörelse etc, Dramaten är väl ett ganska gammalt hus så det blir säkert en dyr historia om ni åker dit dock. Är det inte bättre att ni siktar in er på ett brofäste eller liknande, tror inte det är många graffitimålare som skulle komma på tanken att ställa sig och måla på Dramaten, känns som en ganska dum ide, dessutom prioriteras saneringen av politiska budskap har jag hört, då kan ni lika gärna spänna upp en banderoll.

Kan inte annat än att hålla med! Gammla hur är som privata egendomar, man ska inte röra dom med färg!

det var faktiskt ingen ironi i mitt förra förslag, varför inte måla på skivor som ni snott från nått bygge o sen sätta upp? de ger ju samma effekt lixom..

är ni riktigt kalla gör ni ju som dom stora streetart-målarna o kör på dan, bara säga till alla som kmr förbi att ni har tillstånd, sen skrattar dom
2008-03-07, 16:05
Medlem
pyro860s avatar
Gör det på natten när ingen är ute.
2008-03-07, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Gör det på natten när ingen är ute.
eller gör det mitt på dan när det är mycket folk för då är det ingen som bryr sej sålänge du inte står med maskering o bombar hela skiten me chrome..
2008-03-07, 18:13
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epiC_110"
eller gör det mitt på dan när det är mycket folk för då är det ingen som bryr sej sålänge du inte står med maskering o bombar hela skiten me chrome..

Eller kanske på natten när ingen är ute
2008-03-07, 18:30
Medlem
everymove__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
En hel packe tags har han rört sig med ja, tror det är runt tiotalet, men alla känns igen på stilen.

Arsle
Fher
Knock
eld
machine
inzane
inz
ond
dos
misil
Nio
Bov.