2007-08-23, 16:10
Medlem
LillaLabans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amin123
Hurdan är den i storlek måntro?
Går inte att säga. Beror på helt och hållet på vem som håller i kannan. Fast den gör tunna fina linjer med rätt teknik. Ingen black skinny precis, men ännu längre ifrån att vara en fatcap. En allroundcap helt enkelt..
2007-08-23, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillaLaban
Går inte att säga. Beror på helt och hållet på vem som håller i kannan. Fast den gör tunna fina linjer med rätt teknik. Ingen black skinny precis, men ännu längre ifrån att vara en fatcap. En allroundcap helt enkelt..
Okej, tack så mycket
2007-08-23, 18:35
Medlem
Bästa allround cap?

När vi ändå talar om allround cap så undrar jag vill cap ni tycker är bäst som allround cap. Ska fungera att andvända på chrome burken också , fast det gör ju dom flesta capsen ^^ Så tipsa gärna om ett cap som funkar bra till det mesta som man gör i en målning
2007-08-23, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironhead
När vi ändå talar om allround cap så undrar jag vill cap ni tycker är bäst som allround cap. Ska fungera att andvända på chrome burken också , fast det gör ju dom flesta capsen ^^ Så tipsa gärna om ett cap som funkar bra till det mesta som man gör i en målning

allroundcap?... kanske bluesoft?..eller lvl 3..
2007-08-23, 20:44
Medlem
BobbyChengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironhead

Jag hade nog sagt NY fatcap den gillar jag skarpt! det berors iof på hur stora målningar man ska göra men jag kör mycket med den.
2007-08-23, 21:16
Medlem
GbgMrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyChenger
Jag hade nog sagt NY fatcap den gillar jag skarpt! det berors iof på hur stora målningar man ska göra men jag kör mycket med den.

Pinky cap

Älskar den helt enkelt
2007-08-23, 22:06
Medlem
Okej tackar för svaren, ska testa. Brukar annars andvända Montana Outline caps för chrome målningar, tycker dock att det går alldelles för segt då så jag behöver nog testa något nytt.
2007-08-24, 20:34
Bannlyst
När jag målar med montana gold "flammar eller fläckar" sig färgen när den har torkat , vet någon varför ?

Jag har frågat en person via pm , han sa då att jag skulle skaka burken mer , men de gick inte bättre för de .

Någon som vet hur jag undviker detta ? eller går det inte eftersom gold är matt ?
2007-08-24, 21:05
Medlem
The Fugazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _SaintJoniz
När jag målar med montana gold "flammar eller fläckar" sig färgen när den har torkat , vet någon varför ?

Jag har frågat en person via pm , han sa då att jag skulle skaka burken mer , men de gick inte bättre för de .

Någon som vet hur jag undviker detta ? eller går det inte eftersom gold är matt ?

Kan bero på underlaget men testa med en fetare cap. Kör du med skinny?
Jag hade också sagt skaka den mer annars...

Eller så kanske du kör med en gul färg eller liknande. Dom har sämst pigmentering.
2007-08-24, 22:02
Medlem
z0ltans avatar
Citat:

Pröva att täcka med mer färg.
2007-08-24, 23:16
Bannlyst
När man grundmålar/rollar , måste man då ha någon speciell roller och speciell färg ? vilket fungerar bäst ?
2007-08-24, 23:21
Medlem
Fas12s avatar
Citat:
När man grundmålar/rollar , måste man då ha någon speciell roller och speciell färg ? vilket fungerar bäst ?

Roller och väggfärg, bäst är naturligtvis utomhusfärg , men det är inte jätte nödvändigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in