Citat:
Ursprungligen postat av njaha
Vad jag hört har han fått hjärnskakning, men inte 100 på det. Men starkt av LF att vinna utan honom. Starkt av LF att hålla Jocke på 4p (1/10 2p, 0/3 3p, 2/2 FT. samt hålla Dolphins under 80p. Gör man det sistnämda så har alla lag i ligan bra chans att slå Dolphins. Hatten av för Martin som vaknar till liv när det gäller som mest och kliver fram när den vanliga frontfiguren, Rudy, inte är med.
Att LF blir mer av ett lag utan Rudy kan jag verkligen förstå. När han är med så går ju det mesta genom honom, vilket självklart är eran gameplan. Men jag tror mycket på, lite som du är inne på, utspritt målskytte. I många matcher iår där Dolphins gjort bra matcher, har poängskörden varit utsprid på flertalet spelare. Ingen direkt som sticker ut och gör 30+, utan alla är med och bidrar. Detta håller i längden. Där av rankar jag just LF och Dolphins som Sveriges två bästa basketlag. De har spelare som kliver fram när ex. lagets stora stjärna inte leverarar.
Att LF blir mer av ett lag utan Rudy kan jag verkligen förstå. När han är med så går ju det mesta genom honom, vilket självklart är eran gameplan. Men jag tror mycket på, lite som du är inne på, utspritt målskytte. I många matcher iår där Dolphins gjort bra matcher, har poängskörden varit utsprid på flertalet spelare. Ingen direkt som sticker ut och gör 30+, utan alla är med och bidrar. Detta håller i längden. Där av rankar jag just LF och Dolphins som Sveriges två bästa basketlag. De har spelare som kliver fram när ex. lagets stora stjärna inte leverarar.
Martin var verkligen grym i försvaret och offensivt med. Båda lagen spelade bra försvar, men LFs-skytte var lite vassare. Verkade som att Martin, Ty, Terrence och John bl.a hade alltid ett svar för allt som Dolphins gjorde. Om t.ex matchen var poänglös i nån minut och Dolphins sedan sänkte en trea, svarade nästan alltid LF med antingen en trea eller två enkla poäng.
Men men, serien är långt ifrån slut.