2011-04-08, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av njaha
Vad jag hört har han fått hjärnskakning, men inte 100 på det. Men starkt av LF att vinna utan honom. Starkt av LF att hålla Jocke på 4p (1/10 2p, 0/3 3p, 2/2 FT. samt hålla Dolphins under 80p. Gör man det sistnämda så har alla lag i ligan bra chans att slå Dolphins. Hatten av för Martin som vaknar till liv när det gäller som mest och kliver fram när den vanliga frontfiguren, Rudy, inte är med.

Att LF blir mer av ett lag utan Rudy kan jag verkligen förstå. När han är med så går ju det mesta genom honom, vilket självklart är eran gameplan. Men jag tror mycket på, lite som du är inne på, utspritt målskytte. I många matcher iår där Dolphins gjort bra matcher, har poängskörden varit utsprid på flertalet spelare. Ingen direkt som sticker ut och gör 30+, utan alla är med och bidrar. Detta håller i längden. Där av rankar jag just LF och Dolphins som Sveriges två bästa basketlag. De har spelare som kliver fram när ex. lagets stora stjärna inte leverarar.

Martin var verkligen grym i försvaret och offensivt med. Båda lagen spelade bra försvar, men LFs-skytte var lite vassare. Verkade som att Martin, Ty, Terrence och John bl.a hade alltid ett svar för allt som Dolphins gjorde. Om t.ex matchen var poänglös i nån minut och Dolphins sedan sänkte en trea, svarade nästan alltid LF med antingen en trea eller två enkla poäng.

Men men, serien är långt ifrån slut.
Citera
2011-04-08, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gozu
Martin var verkligen grym i försvaret och offensivt med. Båda lagen spelade bra försvar, men LFs-skytte var lite vassare. Verkade som att Martin, Ty, Terrence och John bl.a hade alltid ett svar för allt som Dolphins gjorde. Om t.ex matchen var poänglös i nån minut och Dolphins sedan sänkte en trea, svarade nästan alltid LF med antingen en trea eller två enkla poäng.

Men men, serien är långt ifrån slut.

Okejokej! Jo, i en match mellan LF och Dolphins där det blir 162p är garanterat en match där det är bra försvar, känns det som. Alla matcher där iaf Dolphins hamnar under 80p har det andra laget gjort ett gediget försvarsrabete. Detta är LF kapabla till alla dagar i veckan, när de gör vad de ska
Citera
2011-04-09, 11:19
Medlem
Citat:
Okejokej! Jo, i en match mellan LF och Dolphins där det blir 162p är garanterat en match där det är bra försvar, känns det som. Alla matcher där iaf Dolphins hamnar under 80p har det andra laget gjort ett gediget försvarsrabete. Detta är LF kapabla till alla dagar i veckan, när de gör vad de ska

Visst visar de matchen på kanal 10 på måndag?

Hoppas Rudy är tillbaka.
Rudy brukar spela bra mot er. Iaf vad jag minns från första borta matchen.
Citera
2011-04-09, 12:17
Medlem
Citat:
Visst visar de matchen på kanal 10 på måndag?

Hoppas Rudy är tillbaka.
Rudy brukar spela bra mot er. Iaf vad jag minns från första borta matchen.

De visar bägge matcherna i Norrköping på TV10 men ingen från Luleå, vilket suger apkuk

Ja, Rudy var het senast. Framförallt i andra halvlek då LF sprang ifrån Dolphins rätt rejält.
Citera
2011-04-09, 15:09
Medlem
Citat:
De visar bägge matcherna i Norrköping på TV10 men ingen från Luleå, vilket suger apkuk

Ja, Rudy var het senast. Framförallt i andra halvlek då LF sprang ifrån Dolphins rätt rejält.

De har ju tänkt till och valt att sätta bägge måndags-matcherna i Norrköping, eftersom det blir billigare för dem såklart...
Citera
2011-04-11, 14:08
Medlem
Citat:
De har ju tänkt till och valt att sätta bägge måndags-matcherna i Norrköping, eftersom det blir billigare för dem såklart...

Jo självklart är det så. Eller så vill ingen vara i Luleå ?
Citera
2011-04-11, 16:14
Medlem
Citat:
Jo självklart är det så. Eller så vill ingen vara i Luleå ?

haha, det är ju i luleå allt händer!
Citera
2011-04-12, 11:14
Medlem
Citat:
haha, det är ju i luleå allt händer!

Haha, aa precis

Fy fan vilken rolig match igår! Bland de roligaste denna säsong. Mitchell sätter klockren 3a, blir foulad, sätter straffkast, nästa possession sätter Rudy en lika klockren 1 meter utan för 3p-linjen. Sjukt bra publikmatch! Nu är pressen på LF igen, och det kommer bli en mycket intressant match på fredag. Det som oroar mig mest är att Jocke sammanlagt gjort 10p senaste två mötena. Rosendahl har ett stort övertag så här långt.
Citera
2011-04-13, 22:39
Medlem
Svartpixlads avatar
Alltid kul att se Rudy, vore dock bra om han kunde sätta igång lite fler snabba uppspel. Ofta blir det lite för mycket gående i uppspelen.
Senast redigerad av Svartpixlad 2011-04-13 kl. 22:43.
Citera
2011-04-13, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartpixlad
Alltid kul att se Rudy, vore dock bra om han kunde sätta igång lite fler snabba uppspel. Ofta blir det lite för mycket gående i uppspelen.

Spelar du mot Dolphins är det oerhört svårt att vinna genom att spela up-tempobasket. Du måste som motståndare dra ner på tempot och försöka göra matchen till ett low-score game. Annars är det väldigt sällan ett lag slår Dolphins på att göra mycket poäng. LF gör i mina ögon helt rätt genom att dra ner på tempot.
Citera
2011-04-14, 14:23
Medlem
Citat:
Spelar du mot Dolphins är det oerhört svårt att vinna genom att spela up-tempobasket. Du måste som motståndare dra ner på tempot och försöka göra matchen till ett low-score game. Annars är det väldigt sällan ett lag slår Dolphins på att göra mycket poäng. LF gör i mina ögon helt rätt genom att dra ner på tempot.

Precis. Rudy får ganska mycket kritik (vilket ibland är lite felaktig dessutom) att han tar för snabba avslut och att han gör många turnovers. Fast man ska nog inte bry sig om vad som står i Norrlands-Kuriren/NSD.. de verkar inte veta mycket ändå.
Citera
2011-04-14, 15:00
Medlem
Citat:
Precis. Rudy får ganska mycket kritik (vilket ibland är lite felaktig dessutom) att han tar för snabba avslut och att han gör många turnovers. Fast man ska nog inte bry sig om vad som står i Norrlands-Kuriren/NSD.. de verkar inte veta mycket ändå.

Yes, det kan jag hålla med om!

Rudy, och hela LF, ska t.ex dra upp tempot mot lag som Jämtland eller Södertälje, där dessa bägge lag vill sänka tempot och deras gameplan är att vinna på tight deffence. LF bör då sätta högt tempo på matchen, vilket brukar resultera i mycket poäng, men mot Dolphins som vill spela den sortens basket gör ex. Rudy helt rätt i att dra ned på tempot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in