2011-05-05, 21:09
Medlem
Bigmassys avatar
Det var en sjukt stämning i sporthallen ikväll!

Grattis Dragons till SM-guldet!

http://img845.imageshack.us/img845/1852/img0744ha.jpg

Detta säger väl det mesta om matchen!
Citera
2011-05-05, 22:19
Medlem
Kan bara stämma in i hyllningskören, Grattis Dragons!

Grym match idag och vilken upphämtning från senaste hemmamatchen.
Sigurdardson var galet bra idag, 26 poäng på två quartrar säger väl en hel del.
Citera
2011-05-06, 08:52
Medlem
Trots att hjärtat bankar väldigt hårt för Dolphins så är det bara att lyfta på hatten för Dragons! Helt sanslös offence igår. Även om Dolphins hade spelat någon form av försvar hade Dragons vunnit i vilket fall känns det som. Firma Mitchell-Kjellbom gör 4p och Andrew blir poänglös?! Man vinner inget SM-guld om ett lags två nyckelspelare underpresterar så brutalt i en direkt avgörande match. Vi förlorar visserligen inte guldet igår utan det gjorde vi i tisdags i Stadium Arena. Hur som haver har det varit en sanslös rolig basketsäsong. Dolphins framfart i Europa var grädden på moset och jag glömmer aldrig vår första Q mot Turktelekom när vi gör sanslösa 41p. Ska bli intressant nästa säsong vilka lag som svarar på Dolphins satsning, och hur de kommer svara! Säsongen slutade väldigt snöpligt, men när man summerar så har det korats en värdig vinnare i Sundsvall Dragons.
Citera
2011-05-12, 09:20
Medlem
Andy90s avatar
Känns som att tråden har dött lite så får väl pigga upp den lite med silly season

http://basketsverige.se/article/11770009/willy-beck-till-solna
Detta blev visserligen publicerat igår men får ändå ses som en nyhet.
08 Stockholm tappar sin bästa spelare Willy Beck till lokalkonkurenten Solna.
Frågan är hur Demetrius Brown kommer göra? Stannar han i ett (ursäkta uttrycket) kasst 08 Stockholm eller går han till någon annan bättre klubb? Enligt 08:as hemsida så verkar det ju som att de tänker satsa och vara med i toppen till nästa säsong, i så fall borde de inte släppt sin bäste spelare Willy Beck... Jag läntar redan till sommarens värvningar och en ny säsong!
Citera
2011-05-12, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy90
Känns som att tråden har dött lite så får väl pigga upp den lite med silly season

http://basketsverige.se/article/11770009/willy-beck-till-solna
Detta blev visserligen publicerat igår men får ändå ses som en nyhet.
08 Stockholm tappar sin bästa spelare Willy Beck till lokalkonkurenten Solna.
Frågan är hur Demetrius Brown kommer göra? Stannar han i ett (ursäkta uttrycket) kasst 08 Stockholm eller går han till någon annan bättre klubb? Enligt 08:as hemsida så verkar det ju som att de tänker satsa och vara med i toppen till nästa säsong, i så fall borde de inte släppt sin bäste spelare Willy Beck... Jag läntar redan till sommarens värvningar och en ny säsong!

Ryktas också att LFs förra ass.coach Tommie Hansson ska vara aktuell som ass.coach i 08. Deras försvarsspel skulle bli mycket bättre i alla fall. Uppsala sägs också vara intresserad.
Jag väntar också på alla nya värvningar! LF har ju 0 spelare i sin laguppställning just nu.
Citera
2011-05-13, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gozu
Ryktas också att LFs förra ass.coach Tommie Hansson ska vara aktuell som ass.coach i 08. Deras försvarsspel skulle bli mycket bättre i alla fall. Uppsala sägs också vara intresserad.
Jag väntar också på alla nya värvningar! LF har ju 0 spelare i sin laguppställning just nu.

Idag klart att Tommie Hansson tar över 08, så ryktena var sanna Dock som huvudcoach och inte ass. coach.
Citera
2011-05-16, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av njaha
Idag klart att Tommie Hansson tar över 08, så ryktena var sanna Dock som huvudcoach och inte ass. coach.

Aa, jag vet inte varför jag skrev att han skulle vara assisterande coach i 08 faktiskt
menade huvud.

Och crille skrev på för lf för någon dag sedan. Hoppas på att få se nått nytt ansikte också på laglistan denna säsong.
Citera
2011-05-16, 20:57
Medlem
Andy90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gozu
Aa, jag vet inte varför jag skrev att han skulle vara assisterande coach i 08 faktiskt
menade huvud.

Och crille skrev på för lf för någon dag sedan. Hoppas på att få se nått nytt ansikte också på laglistan denna säsong.

Hur känns det som Lulebo att han kommer tillbaka? Var det ett "svek"? Han har ju helt klart utvecklats, minst sagt.
Citera
2011-05-16, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy90
Hur känns det som Lulebo att han kommer tillbaka? Var det ett "svek"? Han har ju helt klart utvecklats, minst sagt.

Efter fjolårets finaler så var man glad att crille lämnade. Han tappade ju sin plats i startfemman. Just nu är det skönt att han är tillbaka och hoppas att han kan fortsätta på samma nivå som den gånga säsongen.
Citera
2011-05-17, 14:35
Medlem
Man skall kanske inte dra upp ungdomssport, men USM i Karlstad i helgen (14-15/5) var basket med god kvalité i en väldigt fin arena (Fröding). Gott om landslagspelare och ligaspelare
Citera
2011-05-19, 10:44
Medlem
Andy90s avatar
Ojsan. Lite oväntat.. Rudy väljer att stanna i LF även nästa säsong.

http://www.basketsverige.se/article/11803993/mbemba-stannar-i-lf
Citera
2011-05-19, 12:58
Medlem
Andy90s avatar
Borås värvar tänkt ersättare för Kellen.
http://www.basketsverige.se/article/11804091/boras-varvar-ny-spelfordelare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in