2011-03-28, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gozu
Ryan är en bra spelare, men han chokar ganska ofta tycker jag. Som i finalerna mot Norrköping förra säsongen. Han hade iprincip startat alla matcher tills finalerna, då han spelade ca 10 min/match. (och fick inte mycket gjort under dessa 10 min)

Orutin! Det kommer med åren

Ikväll är det upp till bevis för Dolphins! Besviken över föregående match. 100% Fokus på Logi Gunnarsson av Dolphins och det genererar i att Ilunga gör 29p :S. Det är helt sjukt att Olivier får göra uppemot 30p...
Citera
2011-03-28, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av njaha
Orutin! Det kommer med åren

Ikväll är det upp till bevis för Dolphins! Besviken över föregående match. 100% Fokus på Logi Gunnarsson av Dolphins och det genererar i att Ilunga gör 29p :S. Det är helt sjukt att Olivier får göra uppemot 30p...

Blir förvånad om Solna vinner ikväll. Men det lär de nog inte göra.
Citera
2011-03-28, 16:46
Medlem
Citat:
Blir förvånad om Solna vinner ikväll. Men det lär de nog inte göra.

Samma här. Dolphins kan tappa matcher borta mot Solna, men hemma ska de verkligen inte släppa till något.
Citera
2011-04-01, 16:41
Medlem
Citat:
Samma här. Dolphins kan tappa matcher borta mot Solna, men hemma ska de verkligen inte släppa till något.

Så, ni har redan slagit Solna? Sista matchen verkade varit en bra match.

Gissar på att LF slår ut Borås idag, men man vet aldrig med LF..
Citera
2011-04-01, 23:47
Medlem
Citat:
Så, ni har redan slagit Solna? Sista matchen verkade varit en bra match.

Gissar på att LF slår ut Borås idag, men man vet aldrig med LF..

Som jag antog.
Lf-Dolphins i semi

Fortfarande var det endast Borås starters som producerade poäng.
Rudy hade 23p/7rb/10assist

Norrköping hemma på onsdag då
Citera
2011-04-04, 09:40
Medlem
Citat:
Som jag antog.
Lf-Dolphins i semi

Fortfarande var det endast Borås starters som producerade poäng.
Rudy hade 23p/7rb/10assist

Norrköping hemma på onsdag då

Yeah ;D Missförstå mig inte nu alla Sundsvall-supportrar, Tälje-supportrar eller vilka det nu finns, men detta är landets två bästa basketlag som nu möts i ena semifinalen. Detta är egentligen den "moraliska" finalen. Ska bli förbannat kul!
Citera
2011-04-04, 15:57
Medlem
Citat:
Yeah ;D Missförstå mig inte nu alla Sundsvall-supportrar, Tälje-supportrar eller vilka det nu finns, men detta är landets två bästa basketlag som nu möts i ena semifinalen. Detta är egentligen den "moraliska" finalen. Ska bli förbannat kul!

Tror ärligt att Norrköping vinner. Fast man vet ju inte, Norrköping har ju inte spelat på topp den senaste tiden (eller alls i den svenska ligan den här säsongen??). Förmodar att de kommer spela på topp nu i semin, vilket inte alls tyder gott för LF..

Vinner LF mot Dolphins blir det guld
Citera
2011-04-05, 13:12
Medlem
Citat:
Tror ärligt att Norrköping vinner. Fast man vet ju inte, Norrköping har ju inte spelat på topp den senaste tiden (eller alls i den svenska ligan den här säsongen??). Förmodar att de kommer spela på topp nu i semin, vilket inte alls tyder gott för LF..

Vinner LF mot Dolphins blir det guld

Det stämmer. LF borta när Dolphins vann tycker jag är det bästa de presterat denna säsong i SBL. Riktigt kul mtach att se på .

Om man säger så här: om Dolphins gör sitt jobb och kan tagga till in för varje semi så får LF det väldigt jobbigt. Dolphins har en nivå som varken LF, dragons eller något annat lag i ligan kan uppnå till. Men det är mycket som ska stämma, likaså för LF. Hoppas på grymma matcher iaf !

Håller med dig angående att vem som vinner denna semi, vinner även guldet!
Citera
2011-04-05, 16:38
Medlem
Citat:
Det stämmer. LF borta när Dolphins vann tycker jag är det bästa de presterat denna säsong i SBL. Riktigt kul mtach att se på .

Om man säger så här: om Dolphins gör sitt jobb och kan tagga till in för varje semi så får LF det väldigt jobbigt. Dolphins har en nivå som varken LF, dragons eller något annat lag i ligan kan uppnå till. Men det är mycket som ska stämma, likaså för LF. Hoppas på grymma matcher iaf !

Håller med dig angående att vem som vinner denna semi, vinner även guldet!

Jo. LF har höga toppar i laget men inte samma standard på spelarna som Dolphins.
LF kan förlora mot Dolphins pga av coachinsats också. Kentää är inte ett basket-geni och anledningen till att det går bra för LF är bra ekonomi och bra defense som ass.Coach Tommie står mycket för
Citera
2011-04-05, 17:49
Medlem
Citat:
Jo. LF har höga toppar i laget men inte samma standard på spelarna som Dolphins.
LF kan förlora mot Dolphins pga av coachinsats också. Kentää är inte ett basket-geni och anledningen till att det går bra för LF är bra ekonomi och bra defense som ass.Coach Tommie står mycket för

Precis Kentää är alltid kul och ha på plats i Norrköping, så man har någon att skrika på från läktarhåll

Jag anser att Grant inte varit felfri iår heller. Ser ut som han haft problem med att få spelarna motiverade etc. Det känns även som att basketsverige känner Grant. De vet hans basket och blir därmed lättare att spela emot. När det kör ihop sig, så ser det ut som det är brist på ideér.
Citera
2011-04-06, 21:25
Medlem
Citat:
Precis Kentää är alltid kul och ha på plats i Norrköping, så man har någon att skrika på från läktarhåll

Jag anser att Grant inte varit felfri iår heller. Ser ut som han haft problem med att få spelarna motiverade etc. Det känns även som att basketsverige känner Grant. De vet hans basket och blir därmed lättare att spela emot. När det kör ihop sig, så ser det ut som det är brist på ideér.

FYFAN VA SKÖNT! LF vinner utan Rudy!!!(han skadade sig på träningen, vet inte vad) Martin steppar up offensivt med 19p (7 eller 9 i första) och Håkan Larsson visar att han fortfarande hör till ligan. Och Tyrone var GRYM i alla kategorier 15p/14r och säsongens fetaste block på Dee Auyba. LF spelade verkligen som ett lag, 8 poängplockare och 6st över 10p.
LF som lag sköt 52% på treor.

I och med Mbembas frånvaro fick LF lite match-up problem, eftersom Terrence woodbury fick spela på Gee, så fick Håkan Larsson/Emil Salon spela på Drains.

Jävligt synd att jag inte kunde se hela matchen, men såg det mesta av andra halvan

Började också tänka på han som sa att LF var ingenting utan rudy och att de blev mycket sämre med honom på bänken. Har märkt det under säsongen också.. LF spelar mer som lag utom Mbemba. Säger dock inte att de blir bättre utom honom,för det är dem inte.
Senast redigerad av Gozu 2011-04-06 kl. 21:28.
Citera
2011-04-07, 10:50
Medlem
Citat:
FYFAN VA SKÖNT! LF vinner utan Rudy!!!(han skadade sig på träningen, vet inte vad) Martin steppar up offensivt med 19p (7 eller 9 i första) och Håkan Larsson visar att han fortfarande hör till ligan. Och Tyrone var GRYM i alla kategorier 15p/14r och säsongens fetaste block på Dee Auyba. LF spelade verkligen som ett lag, 8 poängplockare och 6st över 10p.
LF som lag sköt 52% på treor.

I och med Mbembas frånvaro fick LF lite match-up problem, eftersom Terrence woodbury fick spela på Gee, så fick Håkan Larsson/Emil Salon spela på Drains.

Jävligt synd att jag inte kunde se hela matchen, men såg det mesta av andra halvan

Började också tänka på han som sa att LF var ingenting utan rudy och att de blev mycket sämre med honom på bänken. Har märkt det under säsongen också.. LF spelar mer som lag utom Mbemba. Säger dock inte att de blir bättre utom honom,för det är dem inte.

Vad jag hört har han fått hjärnskakning, men inte 100 på det. Men starkt av LF att vinna utan honom. Starkt av LF att hålla Jocke på 4p (1/10 2p, 0/3 3p, 2/2 FT. samt hålla Dolphins under 80p. Gör man det sistnämda så har alla lag i ligan bra chans att slå Dolphins. Hatten av för Martin som vaknar till liv när det gäller som mest och kliver fram när den vanliga frontfiguren, Rudy, inte är med.

Att LF blir mer av ett lag utan Rudy kan jag verkligen förstå. När han är med så går ju det mesta genom honom, vilket självklart är eran gameplan. Men jag tror mycket på, lite som du är inne på, utspritt målskytte. I många matcher iår där Dolphins gjort bra matcher, har poängskörden varit utsprid på flertalet spelare. Ingen direkt som sticker ut och gör 30+, utan alla är med och bidrar. Detta håller i längden. Där av rankar jag just LF och Dolphins som Sveriges två bästa basketlag. De har spelare som kliver fram när ex. lagets stora stjärna inte leverarar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in