2023-11-01, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Det blev Andrew Sims som fick lämna Köping Stars. Inte helt oväntat även om han gjorde sin bästa match mot Borås. Köping behöver en spelare som kan göra något extra och det återstår att se om Comboguarden Christian Keeling är rätt spelare. När man läser lokal media låter det som att det är något högst ovanligt att skicka hem spelare under säsongen. Det kanske inte är något som Coach Gehrke brukar göra, men nog tycker jag att man ser både svenska och utländska lag gör så då och då.

Ja, det är ju ganska vanligt. Intressanta omgångar framöver. Köping med dubbla möten mot Jämtland.
Citera
2023-11-07, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jouissance
Spelarna visade vilja verkligen. Det var en stark laginsats. Tveksamt om coachningen hade något att göra med det. Skönt för spelarna och det blir konstgjord andning några dagar till för Gehrke.

Borås hade en dålig dag på jobbet. McKnight ser verkligen sliten ut nu. Tror dock att de har styrkan att komma tillbaka. Även om jag inte tror att de kommer i närheten av förra säsongen.
Enda anledningen till att Köping vann den matchen var att Borås var total bedrövliga i första halvlek. Kunde ju inte ens få i bollen vid en öppen layup. Att sedan Gehrke säger att det var den bästa matchen sedan han tog över är oroande även om andra halvlek var helt OK från Köpings sida, inte massa turnovers t ex.
Citera
2023-11-07, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Glest på läktarna i Köping ikväll. I den där nya arenan som man tvingade fram parkettgolv i för att den gamla hade för lite åskådarplatser.

Med dåligt spel och noll utveckling sviker även de mest engagerade supportrarna.
Helt korrekt. Och inte bara noll utveckling. T o m bakåt går det.

Sen är det iofs klubben som helt på egen hand hanterar golvet i hallen. Både inköpet av det och allt läggande/borttagande så ingen annan som blivit tvingad till något.
Citera
2023-11-07, 18:49
Medlem
Det spelmässiga resultatet går upp och ner som det gör för många klubbar. Men förutom det ser jag inte att klubbens utveckling går bakåt.
Citera
2023-11-08, 01:09
Medlem
Basketförbundet har dragit in Umeås FIBA-licenser i matchen mot Nässjö den 10/11 pga obetalda avgifter. Det betyder att Umeå inte får använda sin importspelare i den matchen. Jag tror som Nick Rajacic att Umeå inte kommer att spela i SBL nästa säsong. Både ekonomin och organisationen verkar vara bristfällig. Hoppas att dom kan fullfölja den här säsongen.
Citera
2023-11-09, 15:59
Medlem
Citat:
Det spelmässiga resultatet går upp och ner som det gör för många klubbar. Men förutom det ser jag inte att klubbens utveckling går bakåt.

Jag tycker att faktan talar för sig själv:

2021: 7:a
2022: 7:a
2023: 9:a (just nu)

Sen verkar klubben i stort som organisation och engagemang vara bra
Citera
2023-11-09, 16:01
Medlem
Citat:
Basketförbundet har dragit in Umeås FIBA-licenser i matchen mot Nässjö den 10/11 pga obetalda avgifter. Det betyder att Umeå inte får använda sin importspelare i den matchen. Jag tror som Nick Rajacic att Umeå inte kommer att spela i SBL nästa säsong. Både ekonomin och organisationen verkar vara bristfällig. Hoppas att dom kan fullfölja den här säsongen.

Väldigt tråkigt! Gillar Umeå. Hoppas verkligen det löser sig och att Högsbo, Malbas och ett Stockholmslag kliver upp i SBL.
Citera
2023-11-09, 16:43
Medlem
Citat:
Jag tycker att faktan talar för sig själv:

2021: 7:a
2022: 7:a
2023: 9:a (just nu)

Sen verkar klubben i stort som organisation och engagemang vara bra

Jag syftar på klubben. Den har en bra organisation och mår bra.
Citera
2023-11-09, 16:49
Medlem
Citat:
Väldigt tråkigt! Gillar Umeå. Hoppas verkligen det löser sig och att Högsbo, Malbas och ett Stockholmslag kliver upp i SBL.

Högsbo och Malbas ligger på sjunde och elfte plats i superettan. AIK och Fryshuset ligger i topp. Vi får väl se hur superettan slutar innan vi pratar om uppflyttning. Frysen och Kalmar borde inte ens spela i superettan eftersom dom hoppade av frivilligt.
Citera
2023-11-12, 16:49
Medlem
FNLSs avatar
Damerna har inlett EM kvalet med knappa segrar mot Storbritannien och Danmark.
Citera
2023-11-14, 08:00
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:

Citat:

FIBA-licenserna verkar inte vara tillbaka till kvällens match för Umeå, vilket innebär att de inte har betalat vad de nu är skyldiga förbundet än. Frågan är om de ens fullföljer säsongen..

Gällande Superettan haltar ju tabellen något fruktansvärt. Högsbo ligger sjua men i realiteten är de tvåa eller trea. Om de nu har förutsättningar och vilja att spela SBL kommer den sportsliga kvalifikationen vara det minsta problemet. Något annat lag än Högsbo lär inte vara aktuellt för SBL, om inte AIK centralt får för sig att skjuta till för en satsning på basketen. Det är ekonomiskt självmord att spela i SBL, om man inte är Borås, Norrköping, Jämtland eller Luleå. Det är bättre att spela i Superettan, en serie som ändå håller kvalitet sett till att det är inhemska spelare som utgör 99% av trupperna och ofta unga talangfulla spelare.
Citera
2023-11-14, 11:41
Medlem
Beaver14s avatar
Umeås FIBA-licenser är tillbaka nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in