2020-02-07, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Hoppas att Sportsground orkar med att hitta en "Kommentator" till kvällen match, det gjorde man inte till Köpings senaste hemmamatch. Där visar Sportsground återigen hur amatörmässigt man sköter sitt uppdrag.
”Miss i kommunikationen” mellan Sportsground och deras kommentatorer läste jag att anledningen var varför ingen kommenterade toppmötet Stars-BC i tisdags. Ett skämt är vad de är, Sportsground. Han herren som kommenterade Köpings matcher i Supperettan kunde väl gått in och kommenterat en match, eller juste han måste vara i studion i Stockholm. Vilket bullshit.
Citera
2020-02-07, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
”Miss i kommunikationen” mellan Sportsground och deras kommentatorer läste jag att anledningen var varför ingen kommenterade toppmötet Stars-BC i tisdags. Ett skämt är vad de är, Sportsground. Han herren som kommenterade Köpings matcher i Supperettan kunde väl gått in och kommenterat en match, eller juste han måste vara i studion i Stockholm. Vilket bullshit.

Ja, eller låta den lokala TV-kanalen i Köping sköta alla sändningar av Köpings hemmamatcher. Den är nog läge för Basketligan att se över det avtal man har haft med Sportsground. Varje gång jag har påtalat något negativt om produktionen så har man hänvisat till Sportsground, men det finns inga kontaktuppgifter till dom och jag tror knappast att Basketligan vidarebefodrar kritiken.
Citera
2020-02-08, 19:30
Medlem
FNLSs avatar
Belgien leder klart i sista perioden mot Japan. Inte bra
Citera
2020-02-08, 21:26
Medlem
zebra121s avatar
Wetterbygden blir avklätt deluxe borta mot Jämtland. Kanske kan Gehrkes gäng bli farligt i slutspelet?
Citera
2020-02-08, 21:44
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Wetterbygden blir avklätt deluxe borta mot Jämtland. Kanske kan Gehrkes gäng bli farligt i slutspelet?

Eller så är Wetterbygden ett lag som inte kan spela bortamatcher i Norrland. Jag stängde av efter första halvlek och kollar Sverige istället. Jävla surt att Belgien vann. Kan mycket väl bli så nu att Sverige måste vinna med 25+ poäng mot Belgien för att gå till OS.

Man är ju fortfarande med mot Kanada. Skrällvinst här och det räcker med att vinna mot Belgien.
Citera
2020-02-08, 21:51
Medlem
Sverige är ju numret för litet. Utvecklande matcher att spela visserligen.

Sjukare saker än att Japan slår Kanada och Sverige slår Belgien har väl hänt men det är verkligen inte sannolikt så som turneringen varit hittills.
Citera
2020-02-09, 19:54
Medlem
Har Sveriges basketherrar någon realistisk chans att nå EM-slutspelet ? En spelare från SBL är uttagen i truppen (Denzel Andersson) resten är utlandsproffs, men inte Jonas Jerebko, Jeffrey Taylor eller Marcus Eriksson. Sverige lyckades väl vinna mot Turkiet för något år sedan och det vore ju kul om det kunde upprepas. Jag är inte så bekant med alla våra utlandsproffs så någon får gärna berätta vilka som är bäst av de spelarna som är uttagna i truppen. Jag såg att Niklas Larsson är reserv och det är ju kul att ha en Köpingsspelare med, Niklas och Mikael Axelsson spelade ju i Utvecklingslandslaget tidigare. Det skulle vara kul att se ett Svenskt basketlandslag med de bästa spelarna, nog skulle Jonas, Jeffrey och Marcus höja kvaliten några procent. Vem vet, dom kanske blir aktuella om Sverige skulle ta sig till EM.
Citera
2020-02-10, 09:07
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Har Sveriges basketherrar någon realistisk chans att nå EM-slutspelet ? En spelare från SBL är uttagen i truppen (Denzel Andersson) resten är utlandsproffs, men inte Jonas Jerebko, Jeffrey Taylor eller Marcus Eriksson. Sverige lyckades väl vinna mot Turkiet för något år sedan och det vore ju kul om det kunde upprepas. Jag är inte så bekant med alla våra utlandsproffs så någon får gärna berätta vilka som är bäst av de spelarna som är uttagna i truppen. Jag såg att Niklas Larsson är reserv och det är ju kul att ha en Köpingsspelare med, Niklas och Mikael Axelsson spelade ju i Utvecklingslandslaget tidigare. Det skulle vara kul att se ett Svenskt basketlandslag med de bästa spelarna, nog skulle Jonas, Jeffrey och Marcus höja kvaliten några procent. Vem vet, dom kanske blir aktuella om Sverige skulle ta sig till EM.

Förutsättningarna är ju liknande damernas OS-kval. 3 av fyra lag i Sveriges grupp ska gå till EM. Nyckelmatcherna kommer att bli mot Nederländerna. Samtidigt har väl såväl Kroatien som Turkiet (särskilt Turkiet) en hel drös spelare i Euroleague som ju inte kan delta i kvalet. Men deras spelarpool är ju rätt mycket större än Sveriges ändå så det ska normalt bli förlust mot dessa två. Jag kan ingenting om hur Nederländerna är i basket.

Carl Engström har också blivit uttagen. Han var reserv först men har blivit inkallad till truppen, jag vet inte för vem.
Senast redigerad av Beaver14 2020-02-10 kl. 09:16.
Citera
2020-02-10, 09:16
Medlem
Beaver14s avatar
Fortsätter mitt tippande av SBL herr. Fick ändå in 3 av 4 sist. En match ikväll och resten av omgången imorgon.

Södertälje - Djurgården
Behöver inte kommentera detta.

Jämtland - Nässjö
Jämtland har fått upp farten och pulvriserade Wetterbygden senast. Wayne Martin är ett riktigt bra tillskott som ger en dimension i deras spel de saknat, insidenärvaro. Men Nässjö vann sist de besökte Östersund och ska inte räknas bort helt.

Wetterbygden - Luleå
Wetterbygden kan inte spela mot Luleå. De tre tidigare mötena har slutat med storförluster, -41, -26 och -26. Jag kan inte se att ett trendbrott är på gång utan det finns stor risk för en andra raka storförlust för hemmalaget.

Norrköping - Umeå
Norrköping höll på att reda ut det mot Köping, men slarvade lite i slutet och det var Köping snabba att utnyttja. Mot Umeå, som inte kan vinna på bortaplan, kommer dock en vinst.

Borås - Köping
Ska Borås få vinna mot Köping i år? Det sunda förnuftet säger att Borås bara ska vinna, men statistiken säger ju helt motsatt.
Citera
2020-02-10, 09:31
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Förutsättningarna är ju liknande damernas OS-kval. 3 av fyra lag i Sveriges grupp ska gå till EM. Nyckelmatcherna kommer att bli mot Nederländerna. Samtidigt har väl såväl Kroatien som Turkiet (särskilt Turkiet) en hel drös spelare i Euroleague som ju inte kan delta i kvalet. Men deras spelarpool är ju rätt mycket större än Sveriges ändå så det ska normalt bli förlust mot dessa två. Jag kan ingenting om hur Nederländerna är i basket.

Carl Engström har också blivit uttagen. Han var reserv först men har blivit inkallad till truppen, jag vet inte för vem.

Kollade och Turkiet har 16 spelare i Euroleague, Kroatien har 6. Lägg till att Turkiet har 4 spelare i NBA och Kroatien har 7, så är det deras B-lag vi kommer att möta. Deras B-lag spöar dock vårt A-lag 8 gånger av 10 skulle jag tro, om inte mer.

Nederländerna har inga spelare i Euroleague eller NBA.
Citera
2020-02-10, 11:51
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Kollade och Turkiet har 16 spelare i Euroleague, Kroatien har 6. Lägg till att Turkiet har 4 spelare i NBA och Kroatien har 7, så är det deras B-lag vi kommer att möta. Deras B-lag spöar dock vårt A-lag 8 gånger av 10 skulle jag tro, om inte mer.

Nederländerna har inga spelare i Euroleague eller NBA.

är inte typ våra bästa spelare också med i Euroleague?

Jerebko och Taylor osv...

ja tror också att Sverige matcher mot nederländerna kommer bli avgörande. dock så har svenska herrarna haft turen på sin sida i lottningen och sluppit möta en EM-Värd. räcker ju nu bara få ett lag efter sig för ta sig till EM.
Citera
2020-02-10, 12:01
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
är inte typ våra bästa spelare också med i Euroleague?

Jerebko och Taylor osv...

ja tror också att Sverige matcher mot nederländerna kommer bli avgörande. dock så har svenska herrarna haft turen på sin sida i lottningen och sluppit möta en EM-Värd. räcker ju nu bara få ett lag efter sig för ta sig till EM.

Även Marcus Eriksson lirar Euroleague. Eftersom vi har färre att välja bland så är det ju klart kännbart med de 3 bästa som inte kan spela. Men att Turkiet saknar runt 20 spelare lär också vara kännbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in