2019-12-30, 21:03
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Semple är ett monster i Jämtland. Haney dunkar i viktiga poäng från distans, det gör skillnad för Jämtland.

WB gör en monstercomeback igen och tar igen 16 poäng i den sista perioden. Rönnqvist sätter en 3a för förlängning! Galet.

WB kan inte spela försvar för fem öre. Men att göra poäng, det är inget lag i ligan bättre på.
Citera
2019-12-30, 21:08
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
WB gör en monstercomeback igen och tar igen 16 poäng i den sista perioden. Rönnqvist sätter en 3a för förlängning! Galet.

WB kan inte spela försvar för fem öre. Men att göra poäng, det är inget lag i ligan bättre på.

Det här var bland det värsta jag sett. Wetterbygden hämtar ikapp 15 poäng i sista. Adam Rönnqvist, wow.
Citera
2019-12-30, 21:53
Medlem
Har en okänd donator gått in och betalat lönerna till DIFs importer eller vad är det frågan om? Hur kan man gå från inget defense alls och ingen lust till att spela oerhört jämnt mot Borås och nu vinna klart mot Nässjö?

Kanske kan stanna kvar i ligan trots allt, så länge de blir kvitt skulderna för truppen är jävligt vass när spelet sitter.
Citera
2019-12-30, 22:20
Medlem
Köping vinner med 76-81 i Stadium Arena inför 3022 åskådare. Det var mitt första besök i arenan och det var nog den roligaste basketmatch jag varit på, underbar arena, mycket folk och mitt lag vinner och visar att man är Bäst i Sverige just nu. Jag var tvungen att hålla inne med känslorna under matchen pga mitt blodtryck, men det var ju en busslast Köpingssupportrar på plats så det ordnade sig med den saken. En arena som Stadium Arena kommer vi aldrig att få i Köping, men vi har ju KB-hallen. 😂🏀
Citera
2019-12-31, 00:42
Medlem
Beaver14s avatar
Wetterbygden skriver på sin hemsida att man undersöker möjligheten att få händelser i slutskedet prövade. Det torde handla om Ty Sabins galna trea med 14 sekunder kvar som först registrerades som en trea såväl i sändningen som på resultattavlan, till 106-106. Sedan ändrades det på resultattavlan till 106-105 och det tog några sekunder för coacherna att reagera och få spelarna att foula.

Domarna konfererade med sekretariatet om nåt som inte framgick i sändningen.

När jag tittar på reprisen ser det ut som en klar trea av Sabin, men man ser inte vad domarna signalerade för när skottet satt. Framgår inte om Wetterbygden lämnat in en protest enligt konstens regler, men vi kan alltså ha ett nytt poängkaos på gång. Denna gång med Wetterbygden som "offret".

Nu gick ju matchen ändå till förlängning tack vare Rönnqvists galna buzzer. Och vem vet, hade Sabins trea blivit en trea hade man ju inte foulat och Jämtland kunde mycket väl scorat på buzzern i ordinarie för vinst.

Fortsättning följer. Om ni har SBL play så är det med 23 min och 30 sek kvar av sändningen som situationen med Sabins 3p/2p sker.
Citera
2019-12-31, 02:47
Medlem
Citat:
Wetterbygden skriver på sin hemsida att man undersöker möjligheten att få händelser i slutskedet prövade. Det torde handla om Ty Sabins galna trea med 14 sekunder kvar som först registrerades som en trea såväl i sändningen som på resultattavlan, till 106-106. Sedan ändrades det på resultattavlan till 106-105 och det tog några sekunder för coacherna att reagera och få spelarna att foula.

Domarna konfererade med sekretariatet om nåt som inte framgick i sändningen.

När jag tittar på reprisen ser det ut som en klar trea av Sabin, men man ser inte vad domarna signalerade för när skottet satt. Framgår inte om Wetterbygden lämnat in en protest enligt konstens regler, men vi kan alltså ha ett nytt poängkaos på gång. Denna gång med Wetterbygden som "offret".

Nu gick ju matchen ändå till förlängning tack vare Rönnqvists galna buzzer. Och vem vet, hade Sabins trea blivit en trea hade man ju inte foulat och Jämtland kunde mycket väl scorat på buzzern i ordinarie för vinst.

Fortsättning följer. Om ni har SBL play så är det med 23 min och 30 sek kvar av sändningen som situationen med Sabins 3p/2p sker.

Med tanke på att Wetterbygden vann mot Södertälje tidigare under säsongen tack vare en Södertäljepoäng som glömdes bort så ska dom nog inte hoppas på för mycket. Om Förbundet följer sin linje så ska resultatet stå fast.
Citera
2019-12-31, 04:20
Medlem
Citat:
text om Sabins "trea"
Tyckte också det såg ut som en klar trea. Men vad hade kunnat ske om protesten godkänds? Förlängning nästa gång de möts i Jämtland, eller att slutresultatet står sig och domare/kommissarie stängs av?
Citera
2019-12-31, 23:22
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Tyckte också det såg ut som en klar trea. Men vad hade kunnat ske om protesten godkänds? Förlängning nästa gång de möts i Jämtland, eller att slutresultatet står sig och domare/kommissarie stängs av?

Nej, har ju svårt att se att en protest skulle leda någonvart. Det var ju inte för vinst eller så. Däremot är det ju möjligt att man vill se repressalier för domare om man anser att de grovt misskött sina uppgifter.

Det vore ju dock bra om även SBL fick tillgång till möjligheten för domare att kolla situationer på tv-bild. Men eftersom det är en blåbärssport i Sverige lär det ju inte hända. Behövs ju mycket mer kameror och annan utrustning, räcker ju inte med en högt uppe på läktaren.
Citera
2020-01-03, 07:24
Medlem
zebra121s avatar
Ny full omgång väntar ikväll i SBL. Roligt med sammanhängande fajter. Några tankar inför kvällen här i tråden?
Köping - Borås är toppmötet. Spännande.
Wetterbygden - Luleå är oxå den intressant. Tar Jämtland andra raka? Kan Dolphins aktersegla Umeå?
Kommer Djurgården att spinna vidare på sin seger i Nässjö?
Citera
2020-01-03, 11:40
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ny full omgång väntar ikväll i SBL. Roligt med sammanhängande fajter. Några tankar inför kvällen här i tråden?
Wetterbygden - Luleå är oxå den intressant. Tar Jämtland andra raka? Kan Dolphins aktersegla Umeå?

Köping-Borås
Borås är seriens bästa lag nu. Men Köping verkar vara deras spöke. Men idag vänder det och Borås vinner.

WB-Luleå
Med tanke på hur de två tidigare mötena slutat (båda uppe i Luleå) så är det ju svårt att tippa annat än att Luleå tar det. Luleå verkar passa WB:s taffliga försvar mycket illa. Men WB är ett helt annat lag på hemmaplan och kan skrälla. Grundtipset är dock på Luleå.

Nässjö-Jämtland
En seger och Jämtland är guldfavoriter igen. Skämt åsido, Nässjö sporthall är svårspelat och jag tror att Nässjö tar detta efter förlängning.

Umeå-Norrköping
Det är såna här matcher Umeå krigar till sig poängen i. På hemmaplan tar de Dolphins.

Djurgården-Södertälje
DIF har ju verkligen lyft sig de två senaste matcherna, samtidigt som SBBK är inne i en svacka. Osäker på skadeläget i SBBK och det finns skrällchans. Men tippar Täljevinst.
Citera
2020-01-03, 12:15
Medlem
Citat:
Köping - Borås: Extremt svårtippat. Kan gå och vilket håll som helst. Får Köping till samma försvar som mot Luleå kan de vinna, har Borås samma flyt med 3rna som de har ibland så kan de vinna.

WB - Luleå: tror Luleå tar det pga WB:s icke-förvar.

Nässjö - Jämtland: Hmm, en match mellan lag som har svårt att ”knyta ihop säcken”. Kan det bli historiens första match utan segrare? :-). Nej, allvarligt så tror jag Nässjö vinner till slut, Jämtland verkar vara riktigt stukade.

Umeå - Dolphins: Känns som att Dolphins är mer på G så de lyckas nog vinna.

Djurgården - Södertälje: Även om Djurgården tagit kliv framåt de senaste matcherna så tror jag på vinst för Södertälje.
Citera
2020-01-03, 16:59
Medlem
Full rulle ikväll!

Umeå - Norrköping: Umeå krossade Jämtland men blev sedan krossade av Luleå. Norrköping spelade bra mot Köping och var med hela matchen men flyger till Norrland med tre raka förluster varav fyra på de senaste fem matcherna. Umeå vinner en tuff kamp.

Köping - Borås: Köping har verkligen leverarat de senaste två matcherna, speciellt med försvaret mot Luleå. Gary Blackston blir allt bättre och kan vara tungan på vågen ikväll. Borås imponerade inte mot Djurgården med det gjorde man defenitivt i toppmötet mot Södertälje.

Djurgården - Södertälje: Hemmalaget har höjt sig och tog säsongens blott tredje seger borta i Nässjö i måndags. Södertälje blev överkörda i Borås men tror man tar sig i kragen nu och besegrar "Stockholms stolthet" ganska enkelt i derbyt.

Nässjö - Jämtland: Streckmatch! Två lag som verkligen är i kris. Nässjö spelar inte alls lika bra som förra säsongen och Jämtland lider av en jäkla massa skador men jag tror ändå det är fel på Gehrkes coachning. Borde aldrig skickat Bell för Massamba. Jämtland tar dock detta efter förlängning trots att senaste importen Martin inte är med.

Wetterbygden - Luleå: Hemmalaget med en 2poängs vinst i derbyt mot Nässjö och sedan förlust i Östersund efter en galen match. Har SBLs bästa offensiv men samtidigt näst sämsta försvar (efter Djurgården). Luleå var verkligen dåliga i Köping förra fredagen, det skylls på att Rozzell och Upshur hade jetlag efter att ha varit i USA och landat bara timmar innan matchen. Spelade desto bättre i derbyt mot Umeå och krossade "BSKT" i gratismatchen. Luleå tar detta ganska enkelt tror jag, tror att luften gått ut Wetterbygden för nu iallafall då man förlorade den jobbiga matchen i måndags.

Riktigt jämn omgång och det märks även på oddset! Tror nog aldrig en full omgång på en kväll varit såhär jämn sett till odds. (från bet365)

Umeå - Norrköping: 2.00 - 1.71 (handikapp Norrköping vinner med 2)
Köping - Borås: 2.00 - 1.71 (Borås med 1)
Djurgården - Södertälje: 3.40 - 1.30 (Södertälje med 7)
Nässjö - Jämtland: 2.10 - 1.66 (Jämtland med 3)
Wetterbygden - Luleå: 2.00 - 1.71 (Luleå med 1)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in