2007-11-27, 13:45
Medlem
hortaxis avatar
Man ska väl inte förvänta sig några underverk av honom på en match. Karln är ju ändå 42 år, och dom andra spelarna som tränar varje dag måste väl vara i bättre form. Dock så har han ju basket i blodet.

Skulle vara lättare och göra någon form av analys om han spelade en antal matcher.
Citera
2007-11-27, 19:16
Medlem
Peroti.s avatar
Någon som vet hur det ligger till med biljetter till Scottie Pippen-matchen? Jag funderar på att åka upp och kolla... Är biljetterna på väg att ta slut eller är de ens släppta? Vad kostar de? Hur får man tag på de om man bor i Borås? Ticnet?

Tack på förhand för alla svar!!
Citera
2007-11-27, 20:08
Medlem
Kolbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hortaxi
Biljetterna släpptes igår

Är du säker på det? På aftonbladet står det att dom släpps på måndag.
Citera
2007-11-27, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hortaxi
Man ska väl inte förvänta sig några underverk av honom på en match. Karln är ju ändå 42 år, och dom andra spelarna som tränar varje dag måste väl vara i bättre form. Dock så har han ju basket i blodet.

Skulle vara lättare och göra någon form av analys om han spelade en antal matcher.

Det som är jäkligt tråkigt, är att han kommer att äga dom flesta spelarna i svenska basket. Svenska basket håller så jäkla låg nivå jämfört med NBA så det är inte klokt, spelar ingen roll om han e 42, han kommer att äga sönder svenskarna ändå tror jag.

Fast å andra sidan, så vet man ju inte hur scottie har betett sig sen han slutade, festat, supit rökat. Mycket som kan förgöra kondisen, men har han hållt sig någorlunda iform, så e det nog inga problems alls.
Citera
2007-11-28, 10:51
Medlem
hortaxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolbulle
Är du säker på det? På aftonbladet står det att dom släpps på måndag.

Det har du rätt i, jag fick väl beroende på att jag jobbar på Sporthallen. Eller fick, dom drar av på lönen..hehe. FETT OFF TOPIC HÄR!

Men hur som helst så ska det bli kul att se honom leka med svenska spelare.
Citera
2007-12-07, 14:29
Bannlyst
Scottie Pippen spelade i NBA för bara 3-4 år sedan, han tränade även med Bulls i år på försäsongen, så jag tror inte att han är i någon dålig form direkt.
Synd att jag bor jävligt långt ifrån Sundsvall bara.
Citera
2007-12-07, 14:49
Medlem
Dr.Js avatar
pippen är väl knappast i dålig form. Sen om han var i dålig form så skulle han fortfarande leka med svenska spelare. Det här är ingen vanlig spelare vi snackar om, det är SCOTTIE PIPPEN! Killen är som Jordan, ett genetiskt freak. Om Jordan kunde snitta över 20 poäng, sin sista säsong i NBA, så ska nog Pippen klara av svenska ligan utan större svårigheter.

Kommer ni bara snacka svensk basket i den här tråden? Jag menar, med det som hänt på sistone i NBA så är väl den ligan mer intressant i dagsläget.

Jag kan iallafall säga att jag är sjukt imponerad av Bostons spel i år. Äntligen en trade som fantastiska resultat.

Sen tycker jag att Denver steppat upp rejält i år och kan bli riktigt farliga, men det försvar dom visat i år.
Citera
2007-12-08, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.J
pippen är väl knappast i dålig form. Sen om han var i dålig form så skulle han fortfarande leka med svenska spelare. Det här är ingen vanlig spelare vi snackar om, det är SCOTTIE PIPPEN! Killen är som Jordan, ett genetiskt freak. Om Jordan kunde snitta över 20 poäng, sin sista säsong i NBA, så ska nog Pippen klara av svenska ligan utan större svårigheter.

Kommer ni bara snacka svensk basket i den här tråden? Jag menar, med det som hänt på sistone i NBA så är väl den ligan mer intressant i dagsläget.

Jag kan iallafall säga att jag är sjukt imponerad av Bostons spel i år. Äntligen en trade som fantastiska resultat.

Sen tycker jag att Denver steppat upp rejält i år och kan bli riktigt farliga, men det försvar dom visat i år.

Ja, Boston är riktigt bra i år.
Det är de och Spurs det står mellan, kanske Suns också, tror jag.

Denver har också de ett grymt lag i år med AI, Carmelo Anthony, Camby, Kleiza, Kenyon Martin m.fl.
De kan gå riktigt långt.
Citera
2007-12-22, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roarw

Denver har också de ett grymt lag i år med AI, Carmelo Anthony, Camby, Kleiza, Kenyon Martin m.fl.
De kan gå riktigt långt.

Portland som har det yngsta laget i ligan imponerar stort, de har nu vunnit 10 matcher i rad utan Greg Oden, 2 av dessa mot Denver.
Citera
2008-02-27, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roarw

De kan gå riktigt långt.

Boston och Spurs går starkt även om det är väldigt tight i west.
Med lite oflyt skulle vilket lag som helst kunna få 5th seed och spurs kan (med oflyt) komma 4a i southwest division.

Denver spelar för lite försvar för att få ett bra record men när slutspelet kommer vet man aldrig.
Annars tror jag Lakers har VÄLDIGT bra chanser iår eftersom de har spelat bra sen Pau kom och de väntar fortfarande på Bynum.
East Conf. FInals blir nog Boston mot Detroit/Magic medans West står helt öppen enligt mig.
Citera
2010-10-19, 00:29
Medlem
russianballers avatar
Vet någon något annat land i Europa förutom Sverige som inte fått den nya trepoängslinjen som standard i högsta ligan?
Citera
2010-10-24, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av russianballer
Vet någon något annat land i Europa förutom Sverige som inte fått den nya trepoängslinjen som standard i högsta ligan?

Vi har fått den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in