Citat:
Ursprungligen postat av
kirespappapa
Sista omgången i SBL-Herr, Södertälje ville inte bli sjua i serien och såg till att ta plats åtta i stället genom att låta Frysen vinna sin sista match i SBL! Det må låta konspiratoriskt men likt förbannat var det precis vad som hände. Södertälje har tydligen ett stort skadeproblem i sin trupp och det må vara hänt, men det lag man ställde på fötter mot det sämsta laget i SBL borde ha vunnit matchen ändå. Men eftersom Södertälje ansåg att det skulle vara fördelaktigt att möta Borås i en kvartsfinal så lät man bli att vinna matchen mot Frysen. Det är i allafall så man uppfattar det hela. Att det är en dyrare och sportsligt tuffare uppgift att åka till Östersund det vet de flesta som är något så när initierade i basketsvängen, men att i princip lägga sig i en match för att få det önskade resultatet tror jag ingen riktigt såg komma. Nu återstår det att se om Södertäljes taktiska drag lyckas hela vägen, dvs att man slår ut Borås i kvartsfinalen. Eller om man bara är naiva och överskattar sitt eget lag. Personligen tror jag att Borås avfärdar SBBK i tre raka matcher. Ett lag som drabbades av Södertäljes taktiska drag är Köping som får åka till Östersund nästa weekend för en betydligt dyrare kostnad än vad resan till Borås hade gått på. Rent sportsligt spelar det nog ingen roll. Köping Stars har bränt sitt krut och har inte mycket att hämta mot varken Jämtland eller Borås. Köping tappade möjligheten till en bättre tabellplacering när man förlorade "nio" raka matcher i Nov/Dec. Att man sedan började spela hyffsad basket räddade playoffplatsen, men hade kunna varit fan så mycket bättre om man skärpt till sig tidigare under säsongen. Nu har jag lite insyn i varför det blev som det blev och därför har jag inga som helst förhoppningar om några fler överraskningar likt seger mot Norrköping eller liknande. Den 28/3 spelas tredje kvartsfinalen och efter det är säsongen över för Köping Stars. Det som sedan väntar är en jävligt tuff period där hårt arbete krävs om inte ännu en förening ska lämna SBL.
Riktigt vidrigt beteende av Tälje, "vi har sex skadade spelare"... en vecka senare när det vankas slutspel är alla sex (Sharkey, Lindqvist, Polite, Gaddefors, Kelser, Kermoury) med och lirar utan problem.
Vad menar du med "det som sedan väntar är en jävligt tuff period där hårt arbete krävs om inte ännu en förening ska lämna SBL", är Köping i ekonomisk knipa?