Citat:
Ursprungligen postat av njaha
Okejokej

Och jag från Norrköping, så jag ser gärna motsatsen

. Anser dock om Dolphins inte lirat i 3 ligor/cuper, så skulle den svenska ligan inte varit några problem att ta hem. Både Dragons och LF kan matcha Dolphins första-5a, men ser man till bredden i truppen, så är Dolphins relativt överlägsna. Något jag tror kommer spela stor roll play-offs.

Håller med dig till viss del. Dragons har en riktigt farlig första-5a men bänken är inte alls skrämande.
LF därimot (och dolphins) är väldigt djup alla positioner.
På 1/2:an har de: Rudy Mbemba, Martin Palmblad, Håkan Larsson, Gustav Nyström men även Emil Salon som visat sig vara en av de bättre skyttarna i ligan. 5 Spelare som vara och en skulle kunna vara en starter på de flesta lagen i ligan.
LFs svaghet är att de är lite tunna på forwards/center. Terrence Woodbury (som egentligen är en shooting guard, men platsar bättre som 3-4 i ligan),Tim Kearny, Tyrone Levett, John Rosendahl och Johan Åkesson. Gustav nyström brukar spelar 3a eftersom LF har nog med djup på guard-positionerna.
LFs chans att vinna guld ligger i Rudys händer. Han kan utan tvekan slå vilken spelare som helst one-on-one men har alldeles för mycket turnovers. Även om han leder ligan i assist och snittar på det 15poäng och ~6returer så verkar det inte gå bättre med rudy på planen, än när t.ex Håkan eller Emil har pointen. Visst när han kommer igång kan han göra poäng/assist snabbt, men lika snabbt kan han ge bort poäng via hans turnovers. Matcher där rudy spelar bra med lite turnovers är nästan alltid vinster med bra marginal.