2023-03-24, 23:12
Medlem
Fusktips IOM att det redan börjat men kör ändå

Borås - Södertälje 3-1
Jämtland - Köping 3-1
Norrköping - Nässjö 3-0
Umeå - Luleå 2-3

Semi
Borås - Luleå 4-2
Jämtland - Norrköping 2-4

Final
Borås - Norrköping 2-4
Citera
2023-03-25, 14:31
Medlem
Spännande med damernas kvartsfinaler på TV nu, inför avbytarbänken. Tur att SVT täcker denna viktiga händelse. Med expertkommentator.
Citera
2023-04-02, 22:05
Medlem
Beaver14s avatar
Ni som har möjlighet att se ABC eller ESPN, zappa in och kolla collegefinalen för damer. Caitlin Clark, helt otrolig spelare. Skjuter treor från mittloggan och galna assist.
Citera
2023-04-04, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Ni som har möjlighet att se ABC eller ESPN, zappa in och kolla collegefinalen för damer. Caitlin Clark, helt otrolig spelare. Skjuter treor från mittloggan och galna assist.

Torskade dock finalen mot LSU och Angel Reese..
Citera
2023-04-10, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Riktigt vidrigt beteende av Tälje, "vi har sex skadade spelare"... en vecka senare när det vankas slutspel är alla sex (Sharkey, Lindqvist, Polite, Gaddefors, Kelser, Kermoury) med och lirar utan problem.

Vad menar du med "det som sedan väntar är en jävligt tuff period där hårt arbete krävs om inte ännu en förening ska lämna SBL", är Köping i ekonomisk knipa?

Om man, speciellt efter att knappt kommit ut ur en pandemi, lägger upp en budget baserat på ett publiksnitt som är högre än vad man någonsin haft så kan det svida lite. Förutom att man borde ha en god man.
Citera
2023-04-25, 23:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Spännande med damernas kvartsfinaler på TV nu, inför avbytarbänken. Tur att SVT täcker denna viktiga händelse. Med expertkommentator.

Såg dagens match och imponerades av Luleås pigga rappa tjejer som gjorde en riktigt bra insats mot ett för dagen tröttkört Södertälje.
Citera
2023-04-26, 19:15
Medlem
zebra121s avatar
Fråga gällande basket runt om i världen:

Min egen uppfattning är att det är mest show och mycket enmansprestationer i NBA? Stämmer det va?

Har vi någon motsvarighet till NBA som spelar en mer långsammare basket? Euroleague eller basket i öst, typ Balkan?
Citera
2023-04-28, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Fråga gällande basket runt om i världen:

Min egen uppfattning är att det är mest show och mycket enmansprestationer i NBA? Stämmer det va?

Har vi någon motsvarighet till NBA som spelar en mer långsammare basket? Euroleague eller basket i öst, typ Balkan?

Jag vet inte om Euroleague är långsammare, men det är en annan typ av basket. Matcherna i NBA är ju åtta minuter längre (4X12 minuter) och övrig basket spelas (4X10 minuter) och det gör att tempot är lägre i NBA. I NBA har varje lag ett par stjärnor som spelet ska kretsa runt. De Europeiska spelarna mer allround och taktiskt skolade än dom Amerikanska spelarna. Det märker man tex när det kommer yngre spelare direkt från College och spelar i den Svenska ligan. Dom kan vara individuellt skickliga men ha svårt att passa in i lagspelet. Många av dom begår också många tekniska fel, typ stegfel och det beror på att domarna inte är lika hårda på att bedöma sånt. Jag har inte sett den Spanska ligan (Liga Endesa) så mycket, men det sägs att den ska vara den bästa ligan i världen efter NBA.
Citera
2023-04-28, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RacingSnail
Om man, speciellt efter att knappt kommit ut ur en pandemi, lägger upp en budget baserat på ett publiksnitt som är högre än vad man någonsin haft så kan det svida lite. Förutom att man borde ha en god man.

Om det är Köping du syftar på så hade man hoppats på bättre publiksiffror men på slutet av säsongen (22-23) blev det bättre. Klubbens ekonomi är i balans och man har minskat kostnaderna genom att ta bort sportchef för elitverksamheten och även för ungdomsverksamheten. En sportgrupp där fler delar på uppgifterna fungerar det också.
Senast redigerad av kirespappapa 2023-04-28 kl. 02:49.
Citera
2023-04-28, 14:49
Medlem
Beaver14s avatar
Heta känslor i Euroleague igår. Slagsmål mellan Real Madrid och Partizan. Började med en orsportslig foul av Llull, slutade med att SAMTLIGA spelare blev diskvalificerade och matchen kunde inte avslutas, utan avbröts med 1:40 kvar. Partizan tilldelades segern med 95-80 och leder med 2-0. Blir kul för Real att visa sig i Belgrad inför match 3.

https://youtu.be/UOV40cemEFA
Citera
2023-05-01, 11:16
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Jag vet inte om Euroleague är långsammare, men det är en annan typ av basket. Matcherna i NBA är ju åtta minuter längre (4X12 minuter) och övrig basket spelas (4X10 minuter) och det gör att tempot är lägre i NBA. I NBA har varje lag ett par stjärnor som spelet ska kretsa runt. De Europeiska spelarna mer allround och taktiskt skolade än dom Amerikanska spelarna. Det märker man tex när det kommer yngre spelare direkt från College och spelar i den Svenska ligan. Dom kan vara individuellt skickliga men ha svårt att passa in i lagspelet. Många av dom begår också många tekniska fel, typ stegfel och det beror på att domarna inte är lika hårda på att bedöma sånt. Jag har inte sett den Spanska ligan (Liga Endesa) så mycket, men det sägs att den ska vara den bästa ligan i världen efter NBA.

Tack för svar. Det låter rimligt.
Citera
2023-05-03, 23:51
Medlem
Il.Malizias avatar
Jag har börjat titta lite på Euroleague nu när Monaco gör bra ifrån sig. Har spenderat mycket tid där, och såg faktiskt Mike James på en restaurang jag var på när han var helt ny i stan.
Kul att man vänt mot Maccabi på deras hemmaplan.

Jag tittade på Miami Heat en del för sisådär 10 år sen när Lebron var där. Kul basket, men NBA går alltid på sådana bisarra tider; alltid kvällsmatcher i USA så mitt i natten här.
Minns när jag såg NBA Finals, som ju alltid är innan midsommar; alltid ljust och soligt ute när man kollade basket.

Hur som helst; Daghe Munegu - Allez Monaco!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in