2011-03-22, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lagomta
Goddag allesammans!

Lånar tråden då jag känner mig lite.. osäker på vad jag ska tycka om herr Steve [som har nämnts ett par gånger här i tråden och även hjälpt symbolisten ] och hans reading på mig. Jag skrev till honom efter att ha läst om honom här i tråden, kan ju även tillägga att jag, nuförtiden, mår rätt bra själsligt och är nöjd med livet och har framtidstro! Men, av ren nyfikenhet och en sådan där att man bara vill vara säker-känsla så mailade jag till honom och läste på hemsidan och sådär.

I alla fall ska jag, enligt Steve, dels ha [vad som verkar vara standar efter vad andra här i tråden nämnt..?] någonting från tredje ögat ner till baksidan av hjärtchakrat. En astral parasit då. Ganska enkelt tyckte han. Sedan beskriver han något som han trodde var en ande först men sedan insåg att det är av demonisk natur som rör sig i min aura! Han säger att den rör sig omkring mig, framför, vid sidan av men aldrig ur auran. Jodå, det känns läskigt det måste jag erkänna - men.. kan det verkligen stämma? Den ska ha varit med mig i många år.

Jag tycker inte att jag är så "skadad" att jag har en demon fast vid mig? Jag skadar aldrig någon, jag skadar inte mig själv heller, jag är glad och positiv och försöker alltid att hjälpa någon som behöver det? Borde jag inte vara destruktiv, ogin och ledsen om jag har en demonisk varelse på min energikropp?

Nog för att jag -har- mått väldigt dåligt för några år sedan och jag har varit med om trauman och otäcka saker, men det är ju "förbi"? Anledningen till att jag kontaktade honom är väl för att jag ibland kan känna att jag inte är helt i fas med mig själv och jag har även byggt ett kroppsligt pansar som jag jobbar med att lösgöra, vilket släpper lös känslor med och jag har en del på lager. Ibland kan jag känna att jag är trött och orkeslös, men som sagt - ett bra tag nu har jag känt mig full av energi och genuint nöjd med livet. Att man blir ledsen ibland som en reaktion på händelser och liknande är ju en annan sak och enligt mig är det bara att få ur det, sorg, saknad - bara att gråta så läker det och man kan fortsätta med livet.

Så.. nu känns det ju som om han bara vill ha pengar för saker han hittar på? Känns inte alls bra!

Mvh
Lagomta

Du kan ju alltid skaffa dig en second opinion från ex Anthony Cox (som också är entity remover) men han ger ingen "diagnos" som Steve utan verkar vara mera grundlig innan han säger vad som är problemet, eftersom kruxet är att inte bara ta bort ev entiteter utan komma åt orsaken till varför blockeringar/dräneringar osv finns där.
Ett alternativ är att du beställer en block removal healing från Helen Basden. Hon tar inte bort entiteter utan behandlar snarare det som gör att de fäster sig vid dig.
Dessutom är hennes arbete mycket grundligt och gratis.

Det kan vara att du har en obalans i din energi-kropp, eller också kan det handla om "karmiska orsaker", "förbannelser" osv.
Det troliga, om Steves diagnos är korrekt, är att du har en demon som använder en lägre negativ parasit för att dränera dig, nära sig på/blockera dina högre energier, möjligen är denne utplacerad av en ännu högre neg/demon.
Risken är nämligen att om han tar bort den, så kommer den ersättas av en annan.

Nej, demoner kan vara subtila, och de obalanser du upplever kan också vara subtila, men ofta känner man på sig att något är "fel" och om du har personer med medial talang, så kommer de känna av de mörka/kaotiska vibbarna omkring dig, i din lgh osv.
Det gäller m.a.o. att komma åt "rot-orsaken" och behandla den.
Anthony Cox säger sig kunna göra detta, men det kostar också.
Jag har inte anlitat honom, men har läst att andra blivit hjälpta.
Citera
2011-03-25, 19:34
Medlem
Fick idag hem en magi-bok som är väldigt bra: "Magic that works" av Nineveh Shadrach och Frances Garrison. Boken presenterar ett eget magisystem som har inslag från sufiska, ismaili ockulta texter, och tar bl.a. upp djinner (div andar), däribland "shadow djinns" som i mångt och mycket liknar RBs beskrivning av negs. Författarna kopplar dessa med demoner och säger att de ökat den senaste tiden, både att folk observerar dem, och att de tillåter sig bli sedda samt att de angriper folk i drömmar. Detta tror författarna beror på dels portaler, dels på att när folk som grupp alltmer slutar att tro på sin egen gudomlighet så får dessa krafter en chans att träda in.
Jag tror också (och det har skrivits om detta i bloggar) att negativa krafter/energier nu tar chansen när skikten mellan medvetande-planen alltmer luckras upp att skapa oreda och kaos.
Att div skeptiker förnekar deras existens passar dem ju också som handen i handsken.
Citera
2011-03-25, 22:14
Medlem
echelonxs avatar
Jag har haft en humanoid neg i min aura av demonisk natur men fick den borttagen gratis av en kvinna. Jag mötte denna neg i en dröm där den tvingade på mig sex. Den var svart och simmade runt i auran och attackerna var som ström ur nättuttaget. Den var ganska liten enligt kvinnan. Hon drog ut den astralt med sina händer vilket jag tydligt kände.

Det är ingen demon det syftas på utan det är antagligen en liten humanoid från en "demonisk" dimension som gömmer sig i auran, någon form av "torped". Jag fick en sådan i auran när jag fokuserade för mycket på demoniska bilder.

Gå till Astraldynamics och posta i "Possessions and serious neg abuse". Det brukar finnas ett fåtal personer som vill hjälpa där fast jag tror egentligen det bara är en där som tar bort entiteter.

http://forums.astraldynamics.com/viewforum.php?f=29&sid=c4a38d5813539fa534fc49a67e3 b97fb

Negs kan bli irriterade om man exempelvis smörjer in sig med kamferolja, röker in auran med vit salvia eller badar i ett varmt saltbad med hög salthalt.

Jag brukar hantera mina negs själv nuförtiden eller så får jag hjälp av änglar/et. Steve har defintivt hjälpt mig med en astral parasit. Det är fullt möjligt att något fuffens är på gång, vad vet jag men jag hoppas inte att folk svartlistar honom bara så där.

Det stämmer att det är en hel del demonisk aktivitet just nu men de koncentrerar sig kring högprioritetsmål.
Senast redigerad av echelonx 2011-03-25 kl. 22:31.
Citera
2011-03-25, 23:51
Medlem
lagomtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Du kan ju alltid skaffa dig en second opinion från ex Anthony Cox (som också är entity remover) men han ger ingen "diagnos" som Steve utan verkar vara mera grundlig innan han säger vad som är problemet, eftersom kruxet är att inte bara ta bort ev entiteter utan komma åt orsaken till varför blockeringar/dräneringar osv finns där.
Ett alternativ är att du beställer en block removal healing från HB. Hon tar inte bort entiteter utan behandlar snarare det som gör att de fäster sig vid dig.
Dessutom är hennes arbete mycket grundligt och gratis.

Det kan vara att du har en obalans i din energi-kropp, eller också kan det handla om "karmiska orsaker", "förbannelser" osv.
Det troliga, om Steves diagnos är korrekt, är att du har en demon som använder en lägre negativ parasit för att dränera dig, nära sig på/blockera dina högre energier, möjligen är denne utplacerad av en ännu högre neg/demon.
Risken är nämligen att om han tar bort den, så kommer den ersättas av en annan.

Nej, demoner kan vara subtila, och de obalanser du upplever kan också vara subtila, men ofta känner man på sig att något är "fel" och om du har personer med medial talang, så kommer de känna av de mörka/kaotiska vibbarna omkring dig, i din lgh osv.
Det gäller m.a.o. att komma åt "rot-orsaken" och behandla den.
Anthony Cox säger sig kunna göra detta, men det kostar också.
Jag har inte anlitat honom, men har läst att andra blivit hjälpta.

Vet du hur jag kommer i kontakt med dessa personer? Googlade på namnet men fick ingen solklar träff så blev osäker. Det känns ju som att det är viktigare att fokusera på anledningen till varför än enbart på att ta bort om man nu skulle ha något jäkelskap på halsen - och jag tänker i de banor att om jag känner mig hjälpt så betalar jag gärna personen efteråt som en tackgåva. Det verkar finnas lite olika skolor där när det gäller mentalt arbete eller vad man ska kalla det och jag hör väl till den "tacksamhets-betalande" gruppen!

Vad livnär sig parasiten/demonen på? Inte den över tredje ögat/hjärtchakrat för det kan jag lista ut själv och det känns mer.. troligt. Men borde inte en demonisk närvaro vilja att jag begår onda handlingar, är destruktiv eller har negativa känslor gentemot folk och fä? Det är i alla fall vad jag rent spontant känner att den borde göra men jag är tvärtemot en person med hög moral och i mitt arbete varje dag möter jag många människor av alla möjliga slag och bakgrunder och jag är ytterst noga att bemöta alla med respekt och hjälpa dem i den mån jag har befogenhet att göra. Möjligheten att missbruka den position jag sitter i finns varje dag om jag skulle vilja, men det skulle aldrig falla mig in.

Om det nu ligger till på det här sättet så måste det vara en riktigt mesig närvaro då jag inte träffat någon som iaf nämnt att de känt sig illa till mods i mitt sällskap.. Min lägenhet är väldigt ljus och full med växter, jag har även god hand med djur.
Senast redigerad av lagomta 2011-03-26 kl. 00:08.
Citera
2011-03-25, 23:59
Medlem
echelonxs avatar
Snälla, häng inte ut Helen i tråden eller på forumet. Hon har jättemycket att göra och ägnar mycket tid åt healing med klienter utan att ta betalt. Jag menar inget illa, jag ville bara varna om det. Jag har för mig att hon inte vill att vare sig namnet, mail eller länk ska läggas ut.
Citera
2011-03-26, 00:02
Medlem
lagomtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echelonx
Jag har haft en humanoid neg i min aura av demonisk natur men fick den borttagen gratis av en kvinna. Jag mötte denna neg i en dröm där den tvingade på mig sex. Den var svart och simmade runt i auran och attackerna var som ström ur nättuttaget. Den var ganska liten enligt kvinnan. Hon drog ut den astralt med sina händer vilket jag tydligt kände.

Det är ingen demon det syftas på utan det är antagligen en liten humanoid från en "demonisk" dimension som gömmer sig i auran, någon form av "torped". Jag fick en sådan i auran när jag fokuserade för mycket på demoniska bilder.

Gå till Astraldynamics och posta i "Possessions and serious neg abuse". Det brukar finnas ett fåtal personer som vill hjälpa där fast jag tror egentligen det bara är en där som tar bort entiteter.

http://forums.astraldynamics.com/viewforum.php?f=29&sid=c4a38d5813539fa534fc49a67e3 b97fb

Negs kan bli irriterade om man exempelvis smörjer in sig med kamferolja, röker in auran med vit salvia eller badar i ett varmt saltbad med hög salthalt.

Jag brukar hantera mina negs själv nuförtiden eller så får jag hjälp av änglar/et. Steve har defintivt hjälpt mig med en astral parasit. Det är fullt möjligt att något fuffens är på gång, vad vet jag men jag hoppas inte att folk svartlistar honom bara så där.

Det stämmer att det är en hel del demonisk aktivitet just nu men de koncentrerar sig kring högprioritetsmål.

Har registrerat mig på hemsidan du tipsade om och ska se om jag kan hitta någon som kan hjälpa där. Har du någon riktlinje för hög salthalt? Salta bad i badkar är ju supermysiga så det provar jag gärna på!

Jag svartlistar absolut inte Steve, däremot så kändes det obehagligt dels att få höra att man har något demoniskt på sig och att det var så mycket pengar på de borttagningar han skulle kunna göra, det tillsammans med att en entity från tredje ögat till ryggen av hjärtchakrat fick mig att dra öronen åt mig lite - så mycket pengar har jag inte att jag kan "chansa" hejvilt! Då vill jag gärna ha ett andra utlåtande och mer på fötterna innan jag bestämmer mig.

Någon högt prioriterad tror jag verkligen inte att jag är, däremot håller jag på att "väcka" mig själv mentalt och fysiskt - men långsamt. Jag har blockeringar och muskelspänningar på många ställen och tänkte igenom motion, välmående och att arbeta med kroppen försöka förbereda mig för möjligen djupare arbete med chakran eller liknande. Det jag fokuserar på mest nu är att väcka min kropp - utan den har jag inget hem och allting är sammanlänkat och där måste just jag börja.

Så, vad som står på agendan är först och främst massage och muskulering, sedan möjligen terapi via rosenmetoden samtidigt så att jag kan lösa upp knutar som jag redan "löst" i huvudet men som sitter kvar i kroppen och smärtar. Hittar jag en bra handledare till ett vettigt pris kommer jag att börja med anti-gymnastik inom en snar framtid för att lära rätt i mina rörelser.
Citera
2011-03-26, 00:09
Medlem
lagomtas avatar
Citat:
Snälla, häng inte ut Helen i tråden eller på forumet. Hon har jättemycket att göra och ägnar mycket tid åt healing med klienter utan att ta betalt. Jag menar inget illa, jag ville bara varna om det. Jag har för mig att hon inte vill att vare sig namnet, mail eller länk ska läggas ut.

Plockade bort namnet i min post i alla fall!

Förstår definitivt att hon har mycket, och jag har inte bråttom heller. Läser in mig på sidan du länkade till nu!
Citera
2011-03-26, 00:11
Medlem
echelonxs avatar
Angående prioriteringar syftade jag främst på riktiga demoner sådana som besitter ett mycket högt medvetande och styrka. Just demonisk behöver inte betyda att det är en demon utan mer att det kommer från en mörk dimension.

Jag har provat ett väldigt varmt saltbad med 4kg havssalt men det är inget du gör i första taget eftersom det kan ske komplikationer. Jag skulle satsat på göra en enkel white sage smudge kring auran eller att smörja in kroppen med utspädd kamferolja (väldigt låg koncentration). Med tanke på problem kring huvud, nack och ryggregionen skulle jag smörjt in den utspädda oljan just där. Jag brukar sprida kamfer över hela sängen innan jag går och lägger mig.

Kamfer kan ses som en antidemonsubstans.

Jag tror det snarare är tvärtom att om du är god och mycket ljus så dras många negativa andar till dig eftersom de vill förstöra för sådana personer, främst personer som kan vara starten på den "nya jorden" alltså jorden när den görs ny för jorden kommer att göras ny då hon inte orkar längre och allting kommer att skaka.

Om du inte har besvär som svåra psykiska åkommor, svåra oförklarliga smärtor, konstiga sexdrömmar eller svåra mardrömmar med ex skuggvarelser så ska du inte oroa dig för mycket.

Att betala för borttagning ska du satsa på i sista hand.
Senast redigerad av echelonx 2011-03-26 kl. 00:20.
Citera
2011-03-26, 00:16
Medlem
echelonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagomta
Plockade bort namnet i min post i alla fall!

Förstår definitivt att hon har mycket, och jag har inte bråttom heller. Läser in mig på sidan du länkade till nu!

Det är lungt. Jag har pmat hennes mail.
Citera
2011-03-26, 00:25
Medlem
echelonxs avatar
Du kan alltid testa med ett enkelt saltbad med kanske en handfull havssalt och känna ifall det sker några förändringar.
Citera
2011-03-26, 00:32
Medlem
lagomtas avatar
Citat:
Angående prioriteringar syftade jag främst på riktiga demoner sådana som kan göra dig till en marionettdocka. Just demonisk behöver inte betyda att det är en demon utan mer att det kommer från en mörk dimension.

Jag har provat ett väldigt varmt saltbad med 4kg havssalt men det är inget du gör i första taget eftersom det kan ske komplikationer. Jag skulle satsat på göra en enkel white sage smudge kring auran eller att smörja in kroppen med utspädd kamferolja (väldigt låg koncentration). Med tanke på problem kring huvud, nack och ryggregionen skulle jag smörjt in den utspädda oljan just där. Jag brukar sprida kamfer över hela sängen innan jag går och lägger mig.

Kamfer kan ses som en antidemonsubstans.

Jag tror det snarare är tvärtom att om du är god och mycket ljus så dras många negativa andar till dig eftersom de vill förstöra för sådana personer, främst personer som kan vara starten på den "nya jorden" alltså jorden när den görs ny.

Om du inte har besvär som svåra psykiska åkommor, svåra oförklarliga smärtor eller svåra mardrömmar med ex skuggvarelser.

Att betala för borttagning ska du satsa på i sista hand.

Som barn hade jag svåra mardrömmar och skuggvarelser omkring mig även då jag var vaken, självklart har de flesta barn mardrömmar och lider av nattskräck men för mig höll det i sig väldigt länge, sista gången jag sov hos mina föräldrar för att jag varit livrädd om natten var jag 13 eller 14 år gammal. En del kan definitivt förklaras med traumatiska händelser jag blev utsatt för. Och tack och lov har jag bara haft en enda sömnparalys i mitt liv, och den var inte "ond" eller otäck utan jag tolkade den som ett besök av en anhörig som precis hade gått bort, han ville bara säga adjö men jag blev rädd såklart.

Däremot var mina mardrömmar "levande" och jag vaknade ofta på andra ställen i huset där jag t.ex gömde mig för varelserna i drömmen eller tryckte emot dörrar för att de inte skulle kunna komma in. Mina föräldrar hittade mig ofta ihopkurad vid just dörrar och fönster eller under bord.

Som tonåring var jag deprimerad i ett antal år och mådde väldigt dåligt. Mina djur och min familj var enda anledningen till att jag inte tog livet av mig; jag ville inte utsätta dem för den sorgen.
Men allting blev bättre - och idag är jag 25+ och mår toppen, jag äter inga mediciner och har haft övervägande bra dagar sedan iaf 17årsåldern med sporadiska svackor fram tills 22 ungefär. Därefter har det varit stabilt och jag mår bra rent psykiskt, känner mig balanserad och nöjd med livet och är tacksam för mina erfarenheter, även om de var otrevliga att "samla ihop" har jag en lärdom och kunskap som inte alla har och de hjälper mig att utvecklas som person och att känna empati och ha tålamod med andra för att kunna hjälpa dem.

Min kroppsliga status är relativt stabil men jag kan få mycket ont. Det kan vara reumatiskt men läkare och reumatologer har inte kunnat se förändringar på ryggrad och jag har inte heller onormal sänka eller andra blodvärden, dock en genetisk disponering för en sjukdom som kallas ankolyserande spondylit el. Bechterews. Men utan en synbar förändring, t.ex förkalkning av ryggkotor, kan jag inte få diagnos eller mediciner så jag försöker att hantera det med motion och spikmatta för att få sprutt på blodgenomströmningen för att motverka muskelinflammation. Jag vill inte gärna äta mediciner men måste ibland ändå gå på smärtstillande i perioder för att orka med allt - man blir väldigt trött.

Kamferolja var ett bra tips, det ska jag inhandla på apoteket imorgon så håller vi tummarna för att det hjälper! Vad för slags komplikationer skulle man kunna få av att "gå på för hårt", kan det öka eventuella parasiters makt eller skada en själv?
Citera
2011-03-26, 00:39
Medlem
echelonxs avatar
Jag visste inte riktigt att det fanns kamferolja på apoteket. Men jag tror du ska titta efter en riktig eterisk olja. Jag har ingen aning vad för typ av olja som finns på Apoteket.

Har du provat att be till gud/skapelsekraften/urkällan/Jesus eller vad som nu känns närmast? Det kan hjälpa en del. Jag bad jättelänge utan svar men sen känns det som jag fick hjälp.

Jag har haft mycket psykiska problem själv och har än idag en del, en del tydligen kundalinirelaterat.

Med komplikationer menar jag att du kan bli väldigt torr speciellt kring underlivet. Du måste vara mycket försiktig med ögon och bör inte genomföra ett såkallat mega salt bath om du har problem med njurar eller lever.

Det står mer här:

http://www.astraldynamics.com/home/unorderedtemp/287-mega-salt-baths.html
Senast redigerad av echelonx 2011-03-26 kl. 00:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in