2011-02-09, 23:52
Medlem
echelonxs avatar
Den nya boken från Robert Bruce verkar finnas inne hos leverantör nu:

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1571746390
Citera
2011-02-09, 23:55
Medlem
K595s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ecglsd
Verkar ju nästan omöjligt att leva när man läser allt det här. Från sidor som påstår att Yahwe, Brahman, etc etc är onda varelser och lever av våra energier och att man ska undvika alla t ex alla former av symboler och typiska new age-hjälpmedel som kristaller, till sajter som uppmuntrar till just detsamma.

Känns ändå som det bästa är bara att sätta påsen över huvudet vad gäller detta och fortsätta leva ett "vanligt liv" och försöka tänka/göra så gott man kan.

Vi får skylla på dig - det var ju du som länkade till dessa från början. Jag kan påstå att du verkligen gav mig några trista timmar med diverse rysningar...

När alla hänvisar till att sitta inne med alla sanningar, så tror jag mindre på att de bara snappar upp det som finns riktat till dem själva, utan verkligen kan delar av akashabiblioteket tränga sig in. Det gäller även för Cayce, Bailey, Blavatsky, och kanske mest för Weor, som verkar ha fått uppenbarelser av just de andliga specialiteter/riktningar där han var mest engagerad och intresserad.

Och finns Satan - vare sig han nu huserar runt Sirius, eller i atmosfären runtomkring oss, eller båda - så borde han ju vara i högsta grad intresserad av att blanda bort info-korten, för att få oss tvivlande. Han lyckas då med mig - tack vare hans enkle tjänare ecglsd. Som jag börjar misstänka är en demon av ganska hög rang. Är du möjligen Beelsebul? Vad hände i så fall med Legion?
Citera
2011-02-11, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echelonx
Den nya boken från Robert Bruce verkar finnas inne hos leverantör nu:

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1571746390

Enligt vissa källor är denna bok enbart en ny upplaga av den tidigare, ev med utökad info.
Det där med mega salt baden och magneter var ju inte med i den förra upplagan så det kanske han har lagt till?
Citera
2011-02-11, 15:54
Medlem
echelonxs avatar
Du kan söka efter "Online Collected Works by Robert Bruce" och då hitta en pdf med mycket som inte finns med i första upplagan.

Jag visste inte att det bara var en ny upplaga men jag har för mig att jag har läst Bruce eller någon säga något sådant för ett bra tag sedan men jag måste ha glömt det.

Jag har i allafall beställt boken och jag kan återge senare vad den innehåller.

Jag kan även se att 2011 boken finns i ebok för ca 70kr.
Senast redigerad av echelonx 2011-02-11 kl. 16:06.
Citera
2011-02-14, 00:20
Medlem
Citat:
Det är lite som kunskapen om den riktiga enda guden. Det är nog ytterst få som förstår den absoluta sanningen om gud. Skulle vi få reda på hela sanningen om gud skulle vi totalt tappa greppet.

Är detta något som du känner dig ha vidare kunskap om?

Seems like God is one sick bastard.
Citera
2011-02-14, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ecglsd
Är detta något som du känner dig ha vidare kunskap om?

Seems like God is one sick bastard.

Jag tror att Echelonx åsyftar Gudomen såsom någonting som ligger bortom människans varseblivningsförmåga, liknande det man säger om Tao i Taoismen.

Själv börjar jag mer och mer rösta för att vi lever i en dualistisk kamp mellan ande och materia. Anden representerar den helhet som vi kan eftersträva om vi strävar efter andlig balans/gnosis, medan materia är den negativa aspekten av vårat varande, där vi förnekar det gudomliga och hänger oss åt själviska begär, en slags inkrökt illusionsvärld av introverta fantasier och skenbilder.

Jag tror att negs representerar negativa/destruktiva/regressiva aspekter, från tidigare liv, som försöker dels sno våran gudomliga energi dels hindra oss från att avancera andligen.
De vill få oss att förneka/blunda för Ljuset, eftersom att de själva lever i förnekelse av detsamma.
Om vi kan kasta av oss deras bojor/attachments/blockeringar/dräneringar, så kan vi så småningom nå om inte vår fulla potential, så iaf delar av densamma.

Om man ska leta efter motsvarigheter till detta så kommer man osökt in på gnosticismen och martinismen, kanske också på Aun Weor, Steiner/antroposofin.
Steiner pratar om ex Ahriman och Lucifer, W.E. Butler talar om negative och positive evil.
Positiv ondska är det motstånd vi behöver för att utvecklas ordentligt andligen, medan negativ ondska enbart är destruktiv och statisk.
Jag tror att negs representerar båda av dessa.

I sammanhanget kan jag rekommendera meditation på Tarotkortet "Djävulen" som också betecknas av hebreiska bokstaven Ayin - Öga. Kortet handlar mycket om hur man ser på det Onda och sig själv och materien. Det handlar om en inverterad gudomlighet, en förvrängd bild av det andliga.
Jämför detta kort med "De Älskande" Zajin.

Djävulen som figur är också kopplad till Saturnus och karma, (Djävulen är kopplad till "Stenbocken") och tarotkortet "Världen" Tau, är kopplat till Saturnus.
Där har individen uppnått den andliga syntes som "gnosis" skulle innebära, och är redo att återfödas som "Narren" Alef.
Det som föregår denna syntes skildras i "Domen" Shin- Tand, där Andens eld nedstiger i materien och återuppväcker "de döda", som formar med sina armar ordet "LVX" - dvs det Astrala Ljuset.

Den path-working som är kopplad till "Världen" handlar om att nedstiga i den mörka Undervärlden och där möta neg-liknande väsen och Dväljaren vid Tröskeln, som är den symboliska skuggan, summa summarum av alla individuella rädslor.

Jag tror att många negs är starkt kopplade till tionde sefiran Malkuth, och dess ärkedemon Belial, som är orörlighetens och lättjans demon, dvs den demon som bromsar upp/hindrar andligt uppvaknande.
Malkuths "dygd" är ju också känd för att vara särskiljande, dvs att skilja agnarna från vetet.
Den är också kopplad till de fem elementen och behärskandet/balanserandet av dessa.
Citera
2011-02-15, 05:17
Medlem
K595s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
...Jag tror att negs representerar negativa/destruktiva/regressiva aspekter, från tidigare liv, som försöker dels sno våran gudomliga energi dels hindra oss från att avancera andligen....

An interesting thing happens to those who have a fear-based preoccupation with dark influences in their lives. They start shadow-boxing a variety of phenomena that they themselves are responsible for creating or drawing in. What kind of phenomena? Depends on their belief system, but here I mean something like a massive increase in suspicious characters following them in public, black helicopter harassment, signs of tampering and monitoring, constant tormenting by dark astral and etheric entities, ongoing violent alien abductions, and so on. These things may have their own independent existence, but they are drawn in and enabled by skewed awareness and negative attitude, especially – and this is important – when one mistakes these “attacks” as necessary confirmation that one is on the right track, that one has irritated the dark forces by throwing a wrench in their works. This mistaken belief only serves to further reinforce what has already become a turbulent path in life.
Citera
2011-02-15, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K595
An interesting thing happens to those who have a fear-based preoccupation with dark influences in their lives. They start shadow-boxing a variety of phenomena that they themselves are responsible for creating or drawing in. What kind of phenomena? Depends on their belief system, but here I mean something like a massive increase in suspicious characters following them in public, black helicopter harassment, signs of tampering and monitoring, constant tormenting by dark astral and etheric entities, ongoing violent alien abductions, and so on. These things may have their own independent existence, but they are drawn in and enabled by skewed awareness and negative attitude, especially – and this is important – when one mistakes these “attacks” as necessary confirmation that one is on the right track, that one has irritated the dark forces by throwing a wrench in their works. This mistaken belief only serves to further reinforce what has already become a turbulent path in life.

Varifrån har du hämtat detta citat?
Citera
2011-02-16, 15:34
Medlem
echelonxs avatar
Jag har fått den nya boken nu.

Denna boken är väldigt komprimerad. Den är bara på 256 sidor. Texten är nu mindre och pappret är blekare vilket jag tycker är mer bekvämt. Det verkar även som Bruce:s del om hans erfarenheter är borttagen.

Det finns en del nytt och den känns även ganska omskriven. Det nya är bland annat violetta lågan, mega saltbad, q-link, led ficklampa, saltpåsar med magneter, mantran, affirmationer, högre jaget, chakra-systemet och energikroppen. Det är lite fler svartvita bilder nu.

Men jag tror ett köp främst motiveras av att man inte har den första utgåvan eller om man är ett fan.

Det finns en intressant bild som visar någon typ av mörk varelse (humanoid?) som suger energi ur tre chakran.
Citera
2011-02-16, 19:46
Medlem
echelonxs avatar
Det verkar som Case History fanns med men det var bara 2 st. Sen var magneter med också ex magnetmadrassen.
Citera
2011-02-16, 22:43
Medlem
Citat:
Det verkar som Case History fanns med men det var bara 2 st. Sen var magneter med också ex magnetmadrassen.

Tack for infon! Jag ska beställa den framöver.

Något som jag saknar är hur negs och Qlippoth/Kelipot hänger ihop. Den typen av negs Bruce mest behandlar är ju elementals/astral wildlife, det vore intressant att höra hans syn på hur olika neg-typer förhåller sig till varandra. Bruce hävdar ju att negs ogillar konkurrens om värdskap, men å andra sidan verkar det som högre/mäktigare negs utnyttjar lägre negs.

Sedan är en annan sak som är viktig är de blockeringar och obalanser som negs ställer till med i energi-kroppen, men det kanske den nya boken delvis berör?
Citera
2011-03-22, 20:13
Medlem
lagomtas avatar
Goddag allesammans!

Lånar tråden då jag känner mig lite.. osäker på vad jag ska tycka om herr Steve [som har nämnts ett par gånger här i tråden och även hjälpt symbolisten ] och hans reading på mig. Jag skrev till honom efter att ha läst om honom här i tråden, kan ju även tillägga att jag, nuförtiden, mår rätt bra själsligt och är nöjd med livet och har framtidstro! Men, av ren nyfikenhet och en sådan där att man bara vill vara säker-känsla så mailade jag till honom och läste på hemsidan och sådär.

I alla fall ska jag, enligt Steve, dels ha [vad som verkar vara standar efter vad andra här i tråden nämnt..?] någonting från tredje ögat ner till baksidan av hjärtchakrat. En astral parasit då. Ganska enkelt tyckte han. Sedan beskriver han något som han trodde var en ande först men sedan insåg att det är av demonisk natur som rör sig i min aura! Han säger att den rör sig omkring mig, framför, vid sidan av men aldrig ur auran. Jodå, det känns läskigt det måste jag erkänna - men.. kan det verkligen stämma? Den ska ha varit med mig i många år.

Jag tycker inte att jag är så "skadad" att jag har en demon fast vid mig? Jag skadar aldrig någon, jag skadar inte mig själv heller, jag är glad och positiv och försöker alltid att hjälpa någon som behöver det? Borde jag inte vara destruktiv, ogin och ledsen om jag har en demonisk varelse på min energikropp?

Nog för att jag -har- mått väldigt dåligt för några år sedan och jag har varit med om trauman och otäcka saker, men det är ju "förbi"? Anledningen till att jag kontaktade honom är väl för att jag ibland kan känna att jag inte är helt i fas med mig själv och jag har även byggt ett kroppsligt pansar som jag jobbar med att lösgöra, vilket släpper lös känslor med och jag har en del på lager. Ibland kan jag känna att jag är trött och orkeslös, men som sagt - ett bra tag nu har jag känt mig full av energi och genuint nöjd med livet. Att man blir ledsen ibland som en reaktion på händelser och liknande är ju en annan sak och enligt mig är det bara att få ur det, sorg, saknad - bara att gråta så läker det och man kan fortsätta med livet.

Så.. nu känns det ju som om han bara vill ha pengar för saker han hittar på? Känns inte alls bra!

Mvh
Lagomta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in