Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Shit alltså, mycket information att mata in hehe. Ska dock friska upp minnet med att läsa hela tråden igen. Och tackar för svaren, lika informativt och intressant som vanligt!

Tror du har rätt i att jag nog inte borde göra för mycket nu, jag vet inte riktigt hur man handskas med sånt här än, (Det verkar vara individuellt?) men jag börjar förstå litegrann hur det fungerar iaf.
Förresten, bör jag fortsätta lyssna på dödsmetal?
Tycker inte det finns något annat som är speciellt bra, vanlig "radiomusik" är enligt mig skit och pannkaka, det krävs inte mycket talang till skillnad mot metal o.sv där de måste skrika som djur och kunna spela bra på instrumenten!
Men jag tänkte på just musikstilen, är det på något sätt negativt iom att det mesta jag lyssnar på är rätt aggressivt? Inte för att jag är något emo som skär mig i handlederna för att strax därefter gå ut och mosha sönder den lokala korvkiosken eller liknande, men ja, du fattar väl..

Svar: Försök att skriva ned i en dagbok eller anteckningsblock när neg-attackerna skedde, dag, tid, hur du mådde, etc. Detta kan hjälpa att se ett mönster i just hur din neg attackerar.
Dödsmetall är inte särskilt bra att lyssna på ur neg-synpunkt.
Elektronisk musik och psykedelisk flummig musik är inte heller så bra, eftersom denna musik befrämjar det lite flummiga drömska tillstånd som negs lever i.
Atonal modern klassisk musik ex. Schönberg, Alban Berg, kan vara lite opassande om du utför ritual, dissonanserna och atonaliteten i denna musik kan störa de astrala strukturer som du byggt upp.
Annars är klassisk musik det bästa.
Det finns ju nu symphonic metal som är ett mellanting mellan klassisk musik och hårdrock med symfoniorkester, ex italienska "Rhapsody".
Själv älskar jag Richard Wagners musik som är som Ingmar Bergman sade: " så in-i-helvete jävla härlig"

, detta bl.a. eftersom den både är "martial" dvs den skapar en krigisk kämparanda vilket kan vara bra om man ska slåss mot negs (lyssna ex på Valkyrie-ritten ur "Die Walküre") eller "Siegfrieds död" (ur "Götterdämmerung") liksom den är så otroligt sublimt vacker och upphöjd, ex. Förspelen till "Parsifal", "Lohengrin",
"Liebestod" ur "Tristan och isolde".
Bachs körmusik, ex. H-Moll mässan och Johannes och Matteus passionerna är likvärdiga med Wagner i att återskapa Guds närvaro i det fysiska.
All musik som får dig att känna dig stark, andlig, positiv och harmonisk är att rekommendera. Musik som får dig att grubbla, bli dyster, negativ, ska du helst undvika.