2008-04-01, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dancerboy
Jag är porrmissbrukare, och brukar känna mig hängig och deppig ibland. Är aggressiv också. Är det en neg? Hur får man bort den. Jag kan inget om sånt här så jag kan inte försöka själv...

Svar: Ja, det är inte omöjlligt att du är en drabbad av en neg. Just missbrukstendenser är vanliga symptom på neg-problem.
Jag vet för lite om dig personligen men om du skickar ett hyffsat utförligt pm så kan jag hjälpa dig med lite special-knep.
Att ta bort en neg är tyvärr ofta en lång och mödosam process. Detta kan tyvärr ofta upplevas som tungande. Men, enkla passiva metoder kan hjälpa en skaffa sig andrum i mörkret. Pröva en så enkel sak som att äta vitlökskapslar, på detta sätt kommer du att utsöndra det svavel som neg inte tål. Den jobbiga lukten kan vara värd mödan.
Försök att minska porrkonsumtionen och försök att höja ditt medvetande.
Ta långa promenader i naturen, "nature is a great healer" som Dion Fortunes sade. Ljus, frisk luft, motion, är bra. Jag kan också rekommendera asiatisk kampsport ex. aikido, kung-fu, ju-justu, taijutsu, du får ut dina aggressioner, och eftersom dessa kampformer har en andlig aspekt av harmoni, får du detta på köpet.
Citera
2008-04-01, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SincerusRenatus
Apropå missbruk. Jag har hört teorier som säger att missbruk (oavsett form) har att göra med besatthet av elementarer. Vad säger Symbolisten angående detta? Kan en del av dessa problem förklarar med påverkan av elementara andar?

S.R.

Svar: Ja, negs är väl på flera sätt och vis lika vissa elementarer (de elementarer som utgör en blanding av flera element), eftersom de ofta är begränsade till vissa energi-linjer, mörka ödsliga platser.
Negs kan också ha en djurisk, lite infantil natur lik elementarer.
Citera
2008-04-01, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Shit alltså, mycket information att mata in hehe. Ska dock friska upp minnet med att läsa hela tråden igen. Och tackar för svaren, lika informativt och intressant som vanligt!
Tror du har rätt i att jag nog inte borde göra för mycket nu, jag vet inte riktigt hur man handskas med sånt här än, (Det verkar vara individuellt?) men jag börjar förstå litegrann hur det fungerar iaf.

Förresten, bör jag fortsätta lyssna på dödsmetal?
Tycker inte det finns något annat som är speciellt bra, vanlig "radiomusik" är enligt mig skit och pannkaka, det krävs inte mycket talang till skillnad mot metal o.sv där de måste skrika som djur och kunna spela bra på instrumenten!
Men jag tänkte på just musikstilen, är det på något sätt negativt iom att det mesta jag lyssnar på är rätt aggressivt? Inte för att jag är något emo som skär mig i handlederna för att strax därefter gå ut och mosha sönder den lokala korvkiosken eller liknande, men ja, du fattar väl..

Svar: Försök att skriva ned i en dagbok eller anteckningsblock när neg-attackerna skedde, dag, tid, hur du mådde, etc. Detta kan hjälpa att se ett mönster i just hur din neg attackerar.
Dödsmetall är inte särskilt bra att lyssna på ur neg-synpunkt.
Elektronisk musik och psykedelisk flummig musik är inte heller så bra, eftersom denna musik befrämjar det lite flummiga drömska tillstånd som negs lever i.
Atonal modern klassisk musik ex. Schönberg, Alban Berg, kan vara lite opassande om du utför ritual, dissonanserna och atonaliteten i denna musik kan störa de astrala strukturer som du byggt upp.
Annars är klassisk musik det bästa.
Det finns ju nu symphonic metal som är ett mellanting mellan klassisk musik och hårdrock med symfoniorkester, ex italienska "Rhapsody".

Själv älskar jag Richard Wagners musik som är som Ingmar Bergman sade: " så in-i-helvete jävla härlig" , detta bl.a. eftersom den både är "martial" dvs den skapar en krigisk kämparanda vilket kan vara bra om man ska slåss mot negs (lyssna ex på Valkyrie-ritten ur "Die Walküre") eller "Siegfrieds död" (ur "Götterdämmerung") liksom den är så otroligt sublimt vacker och upphöjd, ex. Förspelen till "Parsifal", "Lohengrin",
"Liebestod" ur "Tristan och isolde".

Bachs körmusik, ex. H-Moll mässan och Johannes och Matteus passionerna är likvärdiga med Wagner i att återskapa Guds närvaro i det fysiska.
All musik som får dig att känna dig stark, andlig, positiv och harmonisk är att rekommendera. Musik som får dig att grubbla, bli dyster, negativ, ska du helst undvika.
Citera
2008-04-01, 14:10
Medlem
SincerusRenatuss avatar
Jag hade tänkt att svara på musikfrågan med en gång jag såg den men jag ville avvakta till Symbolisten gjorde en kommentar.

Det är kul att läsa att vi är helt överens angående lämplig musik i andliga sammanhang i allmänhet och psykiska attacker i synnerhet.

Klassisk musik föredras av hermetiker av tradition. De avskyr rockmusik.

Det handlar alltså inte om smak utan om vad som är lämpligt och vilken typ av budskap eller atmosfär (kalla det vibrationer om du vill) som musik förmedlar.

Själv tycker jag om hårdrock (och mörkare former av rock) spontant, men genom åren har jag kommit att anamma klassisk musik mer och mer. Den har garanterad effekt. Sublim klassisk musik åkallar definitvt positiva krafter och ljus. Ljudvibrationer resonerar och påverkar oss.

Håller dessutom med om Rickard Wagner. Hans Ringen-operor är en återkommande favorit på min gamla LP-spelare. Det finns nog inte mer varierande klassisk musik än Wagners. Parsifal har sedan länge hyllats av esoteriker och ockultister. Frater Atchad (Charles Stanfield Jones) har t.o.m. skrivit en ockult urtolkning av den.

S.R.
Citera
2008-04-01, 14:28
Medlem
Citat:
Jag hade tänkt att svara på musikfrågan med en gång jag såg den men jag ville avvakta till Symbolisten gjorde en kommentar.

Det är kul att läsa att vi är helt överens angående lämplig musik i andliga sammanhang i allmänhet och psykiska attacker i synnerhet.

Klassisk musik föredras av hermetiker av tradition. De avskyr rockmusik.

Det handlar alltså inte om smak utan om vad som är lämpligt och vilken typ av budskap eller atmosfär (kalla det vibrationer om du vill) som musik förmedlar.

Själv tycker jag om hårdrock (och mörkare former av rock) spontant, men genom åren har jag kommit att anamma klassisk musik mer och mer. Den har garanterad effekt. Sublim klassisk musik åkallar definitvt positiva krafter och ljus. Ljudvibrationer resonerar och påverkar oss.

Håller dessutom med om Rickard Wagner. Hans Ringen-operor är en återkommande favorit på min gamla LP-spelare. Det finns nog inte mer varierande klassisk musik än Wagners. Parsifal har sedan länge hyllats av esoteriker och ockultister. Frater Atchad (Charles Stanfield Jones) har t.o.m. skrivit en ockult urtolkning av den.

S.R.

Jag gillar också rockmusik, speciellt från sent 60- tidigt 70-tal, och speciellt inum subgenren progressive rock, grupper som Yes, (tidiga) Genesis, King Crimson, Van der Graaf Generator, Magma, ELP, Mahavishnu Orchestra, Gentle Giant, Tangerine Dream, m.fl., m.fl.

Jag tycker bäst om klassisk musik: vad det gäller wagner hade jag lika gärna kunnat kalla mig wagnerianen , är så pass nördig att jag såg hela Ringen uppsättningen på Kungliga Operan. Fantastisk upplevelse!
Annars inom klassisk musik är jag all-ätare: bäst tycker jag om Senromantisk musik (Wagner, Mahler, Reger, R Strauss) samt barock-musik (JS Bach, Vivaldi), och särskilt när den spelas av Glenn Gould.
Romantiken i allm. är bra, liksom Impressionismen.
Jag är inte så förtjust i Wien-klassicism, undantag Beethoven och Schubert.

Har du hört Saties specialskrivna musik till Peladans konstsalonger, "Sonneries du Rose-Croix" förresten??

Crowleys favvo-kompositörer: Bach, Beethoven och Wagner.
Citera
2008-04-01, 14:34
Medlem
SincerusRenatuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Har du hört Saties specialskrivna musik till Peladans konstsalonger, "Sonneries du Rose-Croix" förresten??

Nej. Har du någon länk?

S.R.
Citera
2008-04-01, 14:37
Medlem
mera om klassiska kompositörer och metafysik...

Aleksandr Skrjabin är en annan kompositör som är värd att höras (apropå koppling andlighet/ockultism - klassisk musik). Han påverkades mycket av de teosofiska ideer som var i ropet i slutet av 1800-talet, och var polare med min avatar (symbolist-konstnären jean Delville)
Skrjabins "Divin Poeme", "La Poeme del'Extase", "La Poeme du Feu-Promethee" var ett försök att skapa en slags metafysiska symfonier med färgklaver (färgar som projicerades upp på en duk).
Skrjabin var framförallt pianist och hans piano-musik befinner sig någonstans mellan romantiken (tänk Wagner, Liszt, Chopin) och modernismen (tänk Stravinskij) men är ändå helt egen.
Det kom ut en oerhört bra cd på svenska BIS med den begåvade unge Pianisten Yevgenij Sudbin som representerar ett bra urval på Skrjabins piano-musik.
Citera
2008-04-01, 14:39
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Svar: Försök att skriva ned i en dagbok eller anteckningsblock när neg-attackerna skedde, dag, tid, hur du mådde, etc. Detta kan hjälpa att se ett mönster i just hur din neg attackerar.
Dödsmetall är inte särskilt bra att lyssna på ur neg-synpunkt.
Elektronisk musik och psykedelisk flummig musik är inte heller så bra, eftersom denna musik befrämjar det lite flummiga drömska tillstånd som negs lever i.
Atonal modern klassisk musik ex. Schönberg, Alban Berg, kan vara lite opassande om du utför ritual, dissonanserna och atonaliteten i denna musik kan störa de astrala strukturer som du byggt upp.
Annars är klassisk musik det bästa.
Det finns ju nu symphonic metal som är ett mellanting mellan klassisk musik och hårdrock med symfoniorkester, ex italienska "Rhapsody".

Själv älskar jag Richard Wagners musik som är som Ingmar Bergman sade: " så in-i-helvete jävla härlig" , detta bl.a. eftersom den både är "martial" dvs den skapar en krigisk kämparanda vilket kan vara bra om man ska slåss mot negs (lyssna ex på Valkyrie-ritten ur "Die Walküre") eller "Siegfrieds död" (ur "Götterdämmerung") liksom den är så otroligt sublimt vacker och upphöjd, ex. Förspelen till "Parsifal", "Lohengrin",
"Liebestod" ur "Tristan och isolde".

Bachs körmusik, ex. H-Moll mässan och Johannes och Matteus passionerna är likvärdiga med Wagner i att återskapa Guds närvaro i det fysiska.
All musik som får dig att känna dig stark, andlig, positiv och harmonisk är att rekommendera. Musik som får dig att grubbla, bli dyster, negativ, ska du helst undvika.

Heh, aight! Man ska inte lyssna på sånt som gör en arg/negativ alltså? Men är det lugnt om man inte låter sig påverkas av musiken? För sanningen är ju att ibland vill man (Eller är det bara jag?) bara sparka in käften på någon och sedan skjuta ihjäl hela världen! Skulle givetvis inte göra något sånt då jag inte är lagd åt det sadistiska hållet, men det är ju såna tankebanor man kommer in i när man lyssnar på sån där hemsk musik.
Men okej, jag ska dra ner på det och ersätta det med lite lugn och sansad musik då.

Jag tror jag vet hur denna neggen attackerar, den gör det med erotiska drömmar! Eller så är det åtminstonde ett av sätten. Har haft ovanligt mycket såna nu, drömmarna började runt ett halvår sen, och det har bara blivit mer och mer. (det var inte ens så när jag var en 14-åring med ständig erektion ) Tycker det passar mycket bra in på negs efter dina beskrivningar, frågan är bara hur man ska kunna kontrollera dessa drömmar? Måste man träna in det i vaket tillstånd så att man lättare kan komma på det i drömmen?
Jag vill minnas att jag har kommit på det nån enstaka gång, fast då har jag bara fortsatt med drömmen istället för att orka bry mig om några negs.
Citera
2008-04-01, 14:40
Medlem
Citat:
Nej. Har du någon länk?

S.R.

Gå in kolla på www.naxos.se, sedan letar du upp titeln "Chill out with Satie" (väldigt löjlig kommersiell titel, jag vet). Denna billiga samling innehåller denna piano-musik (+ annan bra musik i samma stil som "Gnossiennes").
Naxos är ganska bra och billiga.
Citera
2008-04-01, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Heh, aight! Man ska inte lyssna på sånt som gör en arg/negativ alltså? Men är det lugnt om man inte låter sig påverkas av musiken? För sanningen är ju att ibland vill man (Eller är det bara jag?) bara sparka in käften på någon och sedan skjuta ihjäl hela världen! Skulle givetvis inte göra något sånt då jag inte är lagd åt det sadistiska hållet, men det är ju såna tankebanor man kommer in i när man lyssnar på sån där hemsk musik.
Men okej, jag ska dra ner på det och ersätta det med lite lugn och sansad musik då.

Jag tror jag vet hur denna neggen attackerar, den gör det med erotiska drömmar! Eller så är det åtminstonde ett av sätten. Har haft ovanligt mycket såna nu, drömmarna började runt ett halvår sen, och det har bara blivit mer och mer. (det var inte ens så när jag var en 14-åring med ständig erektion ) Tycker det passar mycket bra in på negs efter dina beskrivningar, frågan är bara hur man ska kunna kontrollera dessa drömmar? Måste man träna in det i vaket tillstånd så att man lättare kan komma på det i drömmen?
Jag vill minnas att jag har kommit på det nån enstaka gång, fast då har jag bara fortsatt med drömmen istället för att orka bry mig om några negs.

Svar: Lyssna gärna på sådant som peppar dig på ett bra sätt.
Aggressivitet är bra om du riktar det mot neggen.
Negs attackerar ofta genom erotiska drömmar.
Helst vill de att man ska runka (då kan de manifestera sig lättare via den eteriska kraft som är i din sädesvätska, mostv. gäller för tjejer och deras "våta" orgasmer).
Det kan t.o.m. vara så att de belönar dig med extra sköna orgasmer om du har auto-sex när de vill att du ska ha det.

Ofta börjar den nattliga visitationen precis innan du ska somna, du kan kanske t.o.m. känna att en gråmörk sfär närmar sig dig som ett moln, följt av ett tryck mot tinningar eller ögon.
Det kan t.o.m. vara så att neggen tar den astrala formen av dig själv och försöker få dig att ha homo-sex med dig själv. Visst är det bisarrt?

Det är svårt att styra drömmar via s.k. "lucid dreaming" men det går att träna upp. Carlos Castaneda gav tipset att man skulle försöka att titta på sin egen hand i drömstadiet (till att börja med).
Ju mer du medvetande-gör neggens sätt att attackera ju mera kommer du i drömstadiet att minnas "ja just det".. och då kan du slå tillbaka.
Skriv ned dina drömmar, ofta är dessa nycklar till ditt eget omedvetna, och ju mer du vet om dig själv, ju lättare är det att slå tillbaka.
Kom ihåg negs attackerar enformigt och envetet.
Citera
2008-04-01, 15:05
Medlem
SincerusRenatuss avatar
Citat:
Gå in kolla på www.naxos.se

Ha! Han hade ett stycke med titeln "Air du grand maitre"

S.R.
Citera
2008-04-01, 15:18
Medlem
Citat:
Ha! Han hade ett stycke med titeln "Air du grand maitre"

S.R.

Ja, hrm, jag förstår din poäng Sincerus . Vissa experter kanske ska, hrm, vara lite försiktiga så att de inte får höra sarkatiska kommentarer liknande de som Crowley gav om ex. A.E. Waite:
"Hey if you can't be smart, look smart"
Eller om Josephin Peladan: "Le poseur fumiste".

För övrigt gillar jag Satie skarpt. Han var en begåvad kuf med stor portion humor och en tidig dadaist som var född "översynt i en närsynt tid" som han själv kallade det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in