Jag har inte läst hela tråden utan bara början men min dotter har råkat ut för negs eller energivarelse, som jag fick det benämnt.
Jag har nämnt det här på en annan tråd men jag lovar att jag inte brukar tala om det annars, det låter ju inte klokt.
Min dotter var en stökig, pojkaktig lite tjej som konstant tävlade med sin 3 år äldre syster och alltid kände sig underlägsen henne. När hon blev tonåring blev hon jättestökig och rymde till sist till sin pappa.
Då bestämde jag mig för att rena hemmet från negativa energier efter alla bråk, sprida lite ljus helt enkelt.
Jag kan inte "se" med mina ögon men jag känner och "ser" när jag blundar. Jag renar hela hemmet och får till min förvåning se något svart slinka iväg mellan möblerna på hennes rum. Jag tappar fokus och får göra om allt dagen därpå.
Efter mkt strul med "vitt ljus" som fångstvägg som jag sköt framför mig lyckades jag tvinga in ett skitskumt väsen i ett hörn
Den var svart och hårig, såg ut som det där trollet i Mumindalen, Stinke tror jag den heter, men hade inte röda ögon och var inte lika burrig.
Den kändes inte helt ond men "småjäklig".
Jag fångade in den i ett "vitt nät" och kastade den långt bort. Några dagar senare var den tillbaka.
Jag sköt den med en "vit pil" och någon vecka senare var den tillbaka men mkt försvagad. Innan hade den väst ganska högt, nu pep den bara och såg tanig ut. Jag sprängde den helt sonika med "vit" energi.
Var detta en "negs"?
Jag kan tillägga att min dotter har spindelfobi. Drömde sjukt jobbiga drömmar ända tills jag hängde upp en drömfångare som till min förvåning fungerade. Hon har haft migränhuvudvärk från 5 år tills dess. När jag healade henne och höll en hand på pannan och en i nacken så mådde hon illa.
När jag hade slängt ut krypet så kändes det som att drömfångaren var smutsig. Jag frågade min äldre dotter om hon kunde gå in i rummet och känna efter. Hon ansåg sig inte kunna något om att känna av energier men trots att jag inte hade berättat något så sa hon att drömfångaren kändes smutsig.
När min yngre dotter var mindre sa hon att det satt en clown på hennes axel och sa åt henne att göra dumheter. Jag tog henne inte på allvar förstås men nu i efterhand har jag undrat....
Efter att hon flyttade hem igen är hon ett helt annan tjej men det kan ju bero på att trotsen är över också..