2010-10-31, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRealFace
Vad då sexmissbrukare? om du får utlösning så släpper det väl?

Det här är knepigt att förklara.

Å ena sidan: sex är helt normalt och sunt, och sexuell utlevelse är bra.
Å andra sidan: när sex tar över ens liv och tränger sig på i osexuella situationer, när du blir distraherad av sexuella tankar som överskuggar det du håller på med, eller du får ett tvångsmässigt behov av att ex att köpa p-rullar, då är det åtminstone början till sexmissbruk.
När man inte kan förhålla sig till något på ett balanserat kontrollerat sätt.

Svar på fråga nummer två:
Nej, utlösningen gör tyvärr saker ännu värre för det knyter en ännu mera till den vampyriserande entiteten.
Dels genom de fantasier som du använder dig av, som entiteten fäster sig vid och som sedan börjar leva sitt eget liv mer eller mindre, dels blir det tvångsmässiga runkandet något som återkommer regelbundet, mer och mer. Du känner när du har sex att den där negativa energiformen är nära dig, den är nästan fysisk.

Om du har sex med en annan person samma sak, men det är lite olika beroende på hur dennes aura ser ut.
Generellt är sex mellan två personer mycket bättre än autosex, eftersom polariteten (yin-yang) i samlaget är naturligt balanserande. En sund sexuell relation (i en kärleksrelation) kan i detta avseende vara bra, då den medför andra kvaliteter som närhet, trygghet, osv.

Så visst, jag kan hålla med dig om att skaffa en sexuell partner kan vara positivt, eftersom att det sexuella objektet blir en fysisk individ som man får en positiv konkret relation till i motsats till den subjektiva sexuella självupptagenheten som är mer abstrakt.
Jag tror att det finns en sexuell omedveten libido-symbolik i detta som en Freudiansk analytiker skulle kunna analysera på ett bra sätt.

Sedan är det så att personens sexuella fantasier kan också vara något som personen blir alltmer fixerad av, det verkar som de ofta får en fetischistisk tendens, dvs att den knyts till vissa sexuella attribut eller symboler, där dessa individuellt kan trigga igång det sexuella utanför det som är normalt sexuellt.

Även om personen kan skjuta det ifrån sig, så kan även dessa fixeringar bli rutinmässigt tvångsmässiga och att personen känner att den hellre än att göra något vettigt regelbundet vill lägga sig ned och sexfantisera samtidigt som den känner att den dräneras på energi.
I mitt fall har det varit ett sövande tryck mot tinningarna.

Sedan är det lätt, som drabbad, att i likhet med missbrukare, dölja sitt beteende, försvara det, tycka det är fullt normalt, för att vara sexuell är ju en normal aspekt av livet.
Samtidigt så ökar beroendet alternativt att man känner sig alltmer styrd/begränsad i sin livsstil.

Echelonx kan säkert berätta vidare.
Citera
2010-10-31, 11:53
Medlem
Ok, tack för svaret. Så du är sexberoende och fantisera om sex hela tiden även efter utlösning. Du köper porrfilmer och tittar på porr hela dagarna. Har du sökt hjälp för dessa problemen?
Citera
2010-10-31, 12:13
Medlem
Citat:
Ok, tack för svaret. Så du är sexberoende och fantisera om sex hela tiden även efter utlösning.

Nej, jag är periodvis beroende.
Nej, jag fantiserar inte om sex hela tiden efter utlösning.

Citat:
Du köper porrfilmer och tittar på porr hela dagarna. Har du sökt hjälp för dessa problemen?

Nej, har haft perioder då jag köpt p-rullar.
Nej, kollar inte på porr hela dagarna. När jag gjorde det så var det inte hela dagarna.
Nej, jag har inte sökt hjälp för dessa problem.

Försöker du ringa in problemet som något "vetenskapligt definierbart", dvs icke-metafysiskt relaterat?
Och är det du som definierar vad som är missbruk?
Är det inte den drabbade individen som själv känner om något upplevs som ett problem för denne?
Senast redigerad av symbolisten 2010-10-31 kl. 12:15.
Citera
2010-10-31, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Å andra sidan om man är senil så lider man ju inte själv så mycket, utan det är mera ens omgivning som lider.
Aggressivitet och sexualitet brukar vara det som blir förstärkt hos senila (när frontalloben drabbas/blir skadade). Det ser man ofta att senila ofta reagerar med vrede eller gör sexuella anspelningar, när de inbördes spärrarna släpper.

Ja, men jag pratar om att man får ju ångest när man har jobbat inom vården och sett det där.. Man skäms i förväg så att säga.. Jag har sagt till mina döttrar att om jag blir senil och elak lr ännu värre så vill jag inte att de besöker mig.. Uaah va hemskt..!!!

Citat:
Svårt att få en psykotisk person att meditera.
Jag skulle rekommendera att de isf lär sig någon form av lättare andningsteknik, dels för att lugna psyket, dämpa ångest, osv.

Men meditation är jag tveksam till som terapeutisk metod, jag skulle snarare rekommendera någon form av guidad miljöterapi, kanske att arbeta med växter/trädgård, dvs att rikta uppmärksamheten utåt snarare än inåt.

Många schizofreni patienter är storrökare, och använder rökningen som ett sätt att slappna av, sedan har forskning visat att nikotionet innehåller ett ämne som dämpar det psykotiska tillståndet.
Andra personer med schizofreni tar ju till alkohol eller narkotika som en form av självmedicinering, men där går det ju ofta överstyr.

Du anser alltså att schizofreni existerar? Att det inte behöver vara negs?

Har vi talat om boken "Ingen dans på rosor"??? Det är en schizofren kvinna som har skrivit den tillsammans med en författare. Otroligt intressant.
Hon berättar att hon blev utsatt för stor prestationspress när hon växte upp som äldsta dottern. Hon berättar att hennes syster har samma sjukdom men inte har utvecklat den.
Hon beskriver sjukdomen som en vulkan, hon har klätt sin vulkan med en fantasivärld.. Hennes systers vulkan är ännu kal och kanske inte kommer att utvecklas heller.

Hon hade även utvecklat ett språk i fantasilandet och när ord började slinka ur henne av misstag så att omgivningen reagerade så skaffade hon en "vakt" mellan den verkliga världen och fantasivärlden. Denne tog sedan över helt och blev hennes plågoande, att hon skulle straffas om hon råkade försäga sig lr berätta för mkt till psykologen.. Mkt intressant bok..

Hon berättar också att psykiskt sjuka känner vilka som har samma problem, instinktivt. Hon berättar om oskrivna lagar på psyket. Att man får vara arg på någon som slog en vårdare t ex så att alla fick indragna privilegier men att man inte fick fråga varför personen gjorde det.. Då åkte man på en propp..

Jag har en morbror som gifte sig med en kvinna som har schizofrena bröder... De fick 5 barn och en av mina kusiner blev "mobbad" av mamman redan från att han var bebis. Han var hennes första son, 2 döttrar innan. Min mormor skällde t om ut henne för att hon var så tuff mot grabben. Han utvecklade schizofreni sedan under lumpen, där han blev retad också.. Hans 2 lillebröder är friska..
Det var precis som att hon kände på sig att det var något fel på grabben och försökte "mobba" ut det ur hans kropp, lr så framkallade hon det ist.. Inga av hans syskon har några problem..

Ursäkta lite OT men vad är psykisk sjukdom egentligen? Vad är hönan och vad är ägget? Vad beror på missbildningar i hjärnan och obalanser i kemin i hjärnan och vad beror på energier och negs??
Jag inser givetvis att man kan ha både ock, att man blir mer mottaglig om man redan har problem.
Citera
2010-10-31, 15:11
Medlem
Citat:
Försöker du ringa in problemet som något "vetenskapligt definierbart", dvs icke-metafysiskt relaterat?

Därför att det är svårt att behandla sig själv. Oavsett om det skapats av negs eller inte så består problemet även om negsen lämnar dig sedan. Det beror på att de associationerna har blivit etablerade i din neuroner. Dessutom med negs gäller det att ha ett starkt psyke, du behöver kunna vinna den inre dialogen. Dessvärre är det svårt att be om professionell hjälp, det är lite pinsamt.
Citera
2010-10-31, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Ja, men jag pratar om att man får ju ångest när man har jobbat inom vården och sett det där.. Man skäms i förväg så att säga.. Jag har sagt till mina döttrar att om jag blir senil och elak lr ännu värre så vill jag inte att de besöker mig.. Uaah va hemskt..!!!

Du anser alltså att schizofreni existerar? Att det inte behöver vara negs?

Har vi talat om boken "Ingen dans på rosor"??? Det är en schizofren kvinna som har skrivit den tillsammans med en författare. Otroligt intressant.
Hon berättar att hon blev utsatt för stor prestationspress när hon växte upp som äldsta dottern. Hon berättar att hennes syster har samma sjukdom men inte har utvecklat den.
Hon beskriver sjukdomen som en vulkan, hon har klätt sin vulkan med en fantasivärld.. Hennes systers vulkan är ännu kal och kanske inte kommer att utvecklas heller.

Hon hade även utvecklat ett språk i fantasilandet och när ord började slinka ur henne av misstag så att omgivningen reagerade så skaffade hon en "vakt" mellan den verkliga världen och fantasivärlden. Denne tog sedan över helt och blev hennes plågoande, att hon skulle straffas om hon råkade försäga sig lr berätta för mkt till psykologen.. Mkt intressant bok..

Hon berättar också att psykiskt sjuka känner vilka som har samma problem, instinktivt. Hon berättar om oskrivna lagar på psyket. Att man får vara arg på någon som slog en vårdare t ex så att alla fick indragna privilegier men att man inte fick fråga varför personen gjorde det.. Då åkte man på en propp..

Jag har en morbror som gifte sig med en kvinna som har schizofrena bröder... De fick 5 barn och en av mina kusiner blev "mobbad" av mamman redan från att han var bebis. Han var hennes första son, 2 döttrar innan. Min mormor skällde t om ut henne för att hon var så tuff mot grabben. Han utvecklade schizofreni sedan under lumpen, där han blev retad också.. Hans 2 lillebröder är friska..
Det var precis som att hon kände på sig att det var något fel på grabben och försökte "mobba" ut det ur hans kropp, lr så framkallade hon det ist.. Inga av hans syskon har några problem..

Ursäkta lite OT men vad är psykisk sjukdom egentligen? Vad är hönan och vad är ägget? Vad beror på missbildningar i hjärnan och obalanser i kemin i hjärnan och vad beror på energier och negs??
Jag inser givetvis att man kan ha både ock, att man blir mer mottaglig om man redan har problem.

Javisst existerar psykisk sjukdom.
Tyvärr har schizofreni blivit en slaskdiagnos.
Sedan är det svårt att dra gränser mellan vad som är psykisk sjukdom och vad som är andliga problem.
En person med andliga problem kan utveckla psykisk sjukdom pga den påfrestning som det innebär, likaså kan en psykisk sjuk person uppfatta andliga fenomen pga att gränsen mellan det som är medvetet och omedvetet är uppluckrat.

Denis Lindbohm (känd svensk ockultist) förklarade det förändrade medvetandetillståndet som utförande av magisk ritual innebär att det är som att vara galen, fast på ett friskt sätt.
En galen person är galen på ett sjukt sätt, denne har ett kluvet psyke. Det är därför psykiskt sjuka personer avråds från att praktisera magi och inte accepteras in i magiska ordnar.

Ja, schizofreni verkar vara ärftligt, viss forskning pekar också på att män som skaffar barn sent, i medelåldern löper risk att få ett schizofrent barn, precis som kvinnor som skaffar barn sent löper risk att få ett barn med Downs syndrom/förståndshandikapp.

De mentalsjuka/psykiskt funktionshindrade är verkligen ett mycket utsatt grupp i samhället och har varit det under mycket lång tid. Det är bara att studera historiken kring svenska mentalsjukhus för att få massa tragiska historier uppradade; behandling med kall bad, insulinchocker.
Fortfarande far många av dessa illa, eftersom man som psykiskt sjuk blir omynidgförklarad och infantiliserad, det har jag själv i egenskap av mentalvårdare fått bevittna.

Sjukvården drogar ned människor för att göra dem hanterbara och i många fall blir deras sjukdom värre, eller också får de svåra somatiska biverkningar med grav övervikt, diabetes, tandproblem, mm.
Jag tror ärligt talat att svenska boskapsdjur i vissa fall behandlas bättre.
Att schizofrena personer självmedicinerar med droger, alkohol och begår (i vissa fall) våldsbrott kanske inte är så konstigt, om man inte får den hjälp man desperat behöver.

Sedan tycker jag att människor med psykisk sjukdom har mycket frisk potential i sig, och med rätt hjälp psykoterapi och medicinering skulle många kunna bli om inte friska så iaf mycket bättre.
Men som i allt annat är det en resursfråga, personer med psykiska funktionshinder har ju inte som gruppen med förståndshandikapp rätt till "mycket goda levnadsvillkor".

Har dessa personer neg-problem, ja, säkerligen i vissa fall, om auran är svag och personen har en historik med trauman, och dessutom ett kluvet psyke, så kommer ju ingen reagera på personens "yranden" om röster och andra hallucinationer har arketypiska mönster.
Man kommer bara svepande avfärda det där som att "jaja, demoner pratar många av dessa om".
Men om psykiatriker åtminstone hade tiden och intresset att iaf studera religionspsykologi och hade ett mer holistiskt perspektiv så kanske vi skulle kunna få ett annat perspektiv på psykisk sjukdom och lyssna på vad dessa människor berättar om sin inre värld.
Citera
2010-10-31, 17:49
Medlem
Citat:
Därför att det är svårt att behandla sig själv. Oavsett om det skapats av negs eller inte så består problemet även om negsen lämnar dig sedan. Det beror på att de associationerna har blivit etablerade i din neuroner. Dessutom med negs gäller det att ha ett starkt psyke, du behöver kunna vinna den inre dialogen. Dessvärre är det svårt att be om professionell hjälp, det är lite pinsamt.

Självfallet är det svårt att behandla sig själv psykoterapeutiskt.
Jag håller med dig såtillvida att det förmodligen/troligen finns en omedveten konflikt som tidvis yttrar sig sexuellt.
Att jag har ett ganska starkt psyke är jag övertygad om att jag har, annars skulle jag inte ha kraften att skriva i den här tråden.
Sedan tror jag vi alla (oavsett om vi har neg-problem eller ej) har problem/knäppheter som vi behöver behandla psykoterapeutiskt, som en kollega i psykiatrin: "alla är knäppa det handlar bara om hur man lägger på locket".
Citera
2010-10-31, 22:13
Medlem
Citat:
Självfallet är det svårt att behandla sig själv psykoterapeutiskt.
Jag håller med dig såtillvida att det förmodligen/troligen finns en omedveten konflikt som tidvis yttrar sig sexuellt.
Att jag har ett ganska starkt psyke är jag övertygad om att jag har, annars skulle jag inte ha kraften att skriva i den här tråden.
Sedan tror jag vi alla (oavsett om vi har neg-problem eller ej) har problem/knäppheter som vi behöver behandla psykoterapeutiskt, som en kollega i psykiatrin: "alla är knäppa det handlar bara om hur man lägger på locket".

Intressant, du verkar vara en fascinerande snubbe, varför gör du inte videos på youtube, självklart på engelska. Jag tror du kommer trivas där.
Citera
2010-10-31, 23:10
Medlem
Citat:
Intressant, du verkar vara en fascinerande snubbe, varför gör du inte videos på youtube, självklart på engelska. Jag tror du kommer trivas där.

Jag vet inte om jag är så intresserad av att exponera mig själv på det sättet. Lika lite som jag är intresserad av att sitta på HarmoniExpo mässorna och spå folk.
Fast det är klart, om jag inte får jobb som arkivarie snart så kanske det kan vara värt att ge det "a second thought".
Citera
2010-11-05, 21:00
Medlem
Citat:
Jag vet inte om jag är så intresserad av att exponera mig själv på det sättet. Lika lite som jag är intresserad av att sitta på HarmoniExpo mässorna och spå folk.
Fast det är klart, om jag inte får jobb som arkivarie snart så kanske det kan vara värt att ge det "a second thought".

Du pratar på engelska du behöver inte visa en bild på dig själv; så du behöver inte oroa dig.

En kille du kanske kunde vara intresserad av (svensk):

http://www.youtube.com/user/RedIceRadio

Varför inte skriva en bok, eller kontakta honom så kan han köra en intervju med dig ...
Senast redigerad av TheRealFace 2010-11-05 kl. 21:05.
Citera
2010-11-05, 21:16
Medlem
Citat:
Du pratar på engelska du behöver inte visa en bild på dig själv; så du behöver inte oroa dig.

En kille du kanske kunde vara intresserad av (svensk):

http://www.youtube.com/user/RedIceRadio

Varför inte skriva en bok, eller kontakta honom så kan han köra en intervju med dig ...

Tack för länken!
Jag kommer nog att satsa på att skriva en egen bok (under pseudonym) när tiden är rätt.
Citera
2010-11-08, 19:05
Medlem
echelonxs avatar
Jag fick kontakt av min helare som hade utfört ett mer utförligt past life block removal. En timma innan detta så började jag må jag förvånansvärt bra. Jag kände inte igen mig själv. Sen fick jag mail.

Jag fick en rapport om alla möjliga utrensningar (soul binds, vortex, portals, earthbound spirits).

Så jag tror en hel del symptom faktiskt kan vara så kallade past life blocks alltså blockeringar i olika chakran och även anslutningar till vissa entiteter från tidigare liv.

Till Symbolisten kan jag rekommendera:

http://listen.grooveshark.com/#/search/songs/?query=yaakov%20shwekey

Lyssna speciellt på Ovinu, Veshochanti och Sameach . Yaakov Shwekey är en väldigt bra sångare för övrigt. Jag förstår inte hur han kan sjunga så bra.

Om Symbolisten vill kan jag pm:a helaren. Hon jobbar ideellt men har stor potential. Hon jobbar efter light/non light principen men påminner inte särskilt mycket om "new age". Hon har sagt att past life block removal bara går att göra nu under denna period. Sen blir det inte möjligt längre.
Senast redigerad av echelonx 2010-11-08 kl. 19:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in