2008-03-14, 19:22
Medlem
leachs avatar
Jag har vattenburen golvvärme i hela huset.
Är jag säker mot dessa hemskheter då ?
Citera
2008-03-14, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Ojoj, så det är inte helt off då?
Tavlan hänger inte kvar, fast jag kan ju stå där ett tag och se om jag märker av något ändå, eller måste tavlan hänga där? Har dock inte märkt något tidigare när den hängde där, fast då var jag inte det minsta medveten om astrala varelser osv, men nu är man väl lite mer finkänslig av sig..

Det beror på om negsen är kopplade till tavlan som objekt eller om det är platsen den hänger på som de är knutna till. Utifrån din kommentar så verkar det vara tavlan som objekt som är problemet.
Föremål kan absorbera negativa känslo-energier, från sin tidigare ägare, ex om personen begått självmord, blivit mördad, lidit av svår psykisk sjukdom, varit djupt olycklig osv. (se mina svar på tråden "kuslig tavla" i "Kultur: allmännt" forumet här på FB) vilket i sin tur kan bli en manifestationsport för negs.

Om det är den negativa currylinjen (om nu sådan finns där tavlan hängde) som är problemet så har tavlan ingen betydelse.
Hursomhelst verkar det som de har en "port" som ger dem inträde till det fysiska/lägre eteriska planet.

Negs kan attackera oavsett tid på dygnet (även om det sker oftast nattetid då deras energi är starkast). På dagen är attackerna mer mentala eller omedvetna, om de verkar påverka dina tankar så kan du vara säker på att du har core attachment points. Kolla om du känner av ex. tryck mot tinningarna när dessa tankar tränger sig på. Negs behöver dessa länkar för att attackera dig, för att "lifta" så att säga, eftersom rinnande vatten och solljus försvagar deras energi. De har ett ställe där de är permanent och bygger upp energi (porten) och länkarna till dig som gör att de kommer åt din tanke/känslo-energi oavsett var du är...
Citera
2008-03-14, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Jag har vattenburen golvvärme i hela huset.
Är jag säker mot dessa hemskheter då ?

Rinnande vatten försvagar deras energi, men så beror det på om du har sk core attachment points (energi-implantat i din energi-kropp), i så fall kan de "lifta" över dessa zoner.
Har du tvångstankar, konstiga fantasier som dyker upp helt oväntat när du tittar på fotbollsmatchen ex?
Citera
2008-03-15, 00:19
Medlem
SincerusRenatuss avatar
Jag måste bara säga att detta troligtvis är den mest intressanta tråden på Flashback just nu. En eloge till dig Symbolisten som delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter i detta ämnet. Det kan nog hjälpa en hel del personer att se sina problem i ett nytt ljus.

Fortsätt med det goda arbetet och bry dig inte om alla hylikers hånande kommentarer; de har inte har en susning om vad de hånar.

S.R.
Citera
2008-03-15, 04:13
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Det beror på om negsen är kopplade till tavlan som objekt eller om det är platsen den hänger på som de är knutna till. Utifrån din kommentar så verkar det vara tavlan som objekt som är problemet.
Föremål kan absorbera negativa känslo-energier, från sin tidigare ägare, ex om personen begått självmord, blivit mördad, lidit av svår psykisk sjukdom, varit djupt olycklig osv. (se mina svar på tråden "kuslig tavla" i "Kultur: allmännt" forumet här på FB) vilket i sin tur kan bli en manifestationsport för negs.

Om det är den negativa currylinjen (om nu sådan finns där tavlan hängde) som är problemet så har tavlan ingen betydelse.
Hursomhelst verkar det som de har en "port" som ger dem inträde till det fysiska/lägre eteriska planet.

Negs kan attackera oavsett tid på dygnet (även om det sker oftast nattetid då deras energi är starkast). På dagen är attackerna mer mentala eller omedvetna, om de verkar påverka dina tankar så kan du vara säker på att du har core attachment points. Kolla om du känner av ex. tryck mot tinningarna när dessa tankar tränger sig på. Negs behöver dessa länkar för att attackera dig, för att "lifta" så att säga, eftersom rinnande vatten och solljus försvagar deras energi. De har ett ställe där de är permanent och bygger upp energi (porten) och länkarna till dig som gör att de kommer åt din tanke/känslo-energi oavsett var du är...

Intressant, tavlan är egentligen min brors fast han behövde den inte så han tog med sig den hem till mor & far där jag fortfarande bor. Han har säkert en hel del undertryckta känslor, troligtvis en rejäl skopa ångest från varje helg i typ 10 år, han är något av en helgalkis så, vi vet ju vad alkohol kan ställa till med.. :/ Något mer än hans ändlösa bakfylleångest tror jag inte det är, fast vem berättar sina allra hemligaste tankar liksom?

Inatt drömde jag förövrigt en mycket obehaglig dröm, jag drömde att jag slog brorsan med en hammare (baksidan av hammaren där man drar ut spikar) i bröstet så att det åkte ur köttstycken och så att revben knäcktes. Nog för att drömmar kan vara knäppa, men detta var bara bisarrt, skulle aldrig någonsin skada någon sådär, och absolut inte brorsan!
Sen drömde jag om en stor jävla spindel som låg och spelade död på golvet, den slog jag ihjäl med ett svärd. Troligtvis är just den biten med spindeln bara en vanlig dröm då jag läste om spindlar och svärd så sent som igår, man brukar ju kunna drömma om sånt man läst och gjort under dagen så.

Såna här drömmar har jag haft en hel del på sistonde, och när jag i drömmen gör såna där hemska saker så känns det oftast som om jag är tvingad att göra det. En annan gång för ett par dagar sedan, drömde jag att jag kastrerade mig själv! (nej, skojar inte) I drömmen grät jag när jag gjorde det och ville absolut inte göra det, men någon tvingade mig. Nåväl, jag blev iaf lättad när jag vaknade och kände efter ifall de var kvar.

Det där med portar, är det samma sorts portar man kan använda sig av när man är ute på astralresor? Kan man då kolla vad som finns i husets alla portar, kanske döljer det sig en NEG där?

Jaja, mycket frågor, hoppas inte det blir alltför jobbigt att svara på!

Citat:
Ursprungligen postat av SincerusRenatus
Jag måste bara säga att detta troligtvis är den mest intressanta tråden på Flashback just nu. En eloge till dig Symbolisten som delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter i detta ämnet. Det kan nog hjälpa en hel del personer att se sina problem i ett nytt ljus.

Fortsätt med det goda arbetet och bry dig inte om alla hylikers hånande kommentarer; de har inte har en susning om vad de hånar.

S.R.

Kan inget annat än att hålla med, mycket bra och informativt!
Citera
2008-03-15, 12:26
Medlem
Tirehebs avatar
Mycket bra tråd.

Nu en fundering.

Kan det vara så att en aktiv/uppväckt kundalini kan locka till sig dessa "negs"?
Det borde ju vara på det viset eftersom det innebär en förhöjd energinivå, samt en slags paranormal exponering.
Senast redigerad av Tireheb 2008-03-15 kl. 12:29.
Citera
2008-03-17, 13:32
Medlem
Tack så mycket Sincerus!!!

Citat:
Ursprungligen postat av SincerusRenatus

S.R.

Tack Sincerus för ditt stöd och din uppskattning av tråden!!!
Citera
2008-03-17, 13:59
Medlem
Citat:
Intressant, tavlan är egentligen min brors fast han behövde den inte så han tog med sig den hem till mor & far där jag fortfarande bor. Han har säkert en hel del undertryckta känslor, troligtvis en rejäl skopa ångest från varje helg i typ 10 år, han är något av en helgalkis så, vi vet ju vad alkohol kan ställa till med.. :/ Något mer än hans ändlösa bakfylleångest tror jag inte det är, fast vem berättar sina allra hemligaste tankar liksom?

Inatt drömde jag förövrigt en mycket obehaglig dröm, jag drömde att jag slog brorsan med en hammare (baksidan av hammaren där man drar ut spikar) i bröstet så att det åkte ur köttstycken och så att revben knäcktes. Nog för att drömmar kan vara knäppa, men detta var bara bisarrt, skulle aldrig någonsin skada någon sådär, och absolut inte brorsan!
Sen drömde jag om en stor jävla spindel som låg och spelade död på golvet, den slog jag ihjäl med ett svärd. Troligtvis är just den biten med spindeln bara en vanlig dröm då jag läste om spindlar och svärd så sent som igår, man brukar ju kunna drömma om sånt man läst och gjort under dagen så.

Såna här drömmar har jag haft en hel del på sistonde, och när jag i drömmen gör såna där hemska saker så känns det oftast som om jag är tvingad att göra det. En annan gång för ett par dagar sedan, drömde jag att jag kastrerade mig själv! (nej, skojar inte) I drömmen grät jag när jag gjorde det och ville absolut inte göra det, men någon tvingade mig. Nåväl, jag blev iaf lättad när jag vaknade och kände efter ifall de var kvar.

Det där med portar, är det samma sorts portar man kan använda sig av när man är ute på astralresor? Kan man då kolla vad som finns i husets alla portar, kanske döljer det sig en NEG där?

Jaja, mycket frågor, hoppas inte det blir alltför jobbigt att svara på!

Kan inget annat än att hålla med, mycket bra och informativt!

Drömmen som du berättar om låter typisk för neg-fenomen enligt mina erfarenheter. Låt oss säga att du och din brorsa har en omedveten konflikt, detta ser en neg (i din aura) och använder sig av detta för att attackera dig, om du dessutom har skuldkänslor över att du känner som du gör, så ännu bättre för neggen i fråga.
Just skuldkänslor är något som negs mer än gärna använder för att bryta ned sin värds emotionella/psykologiska försvar, liksom lust/begär/hat/ånger/sorg mm.
Jag har t.o.m. varit med om att jag anfallits av neggen i form av mig själv, alltså en astral dubbelgångare, som tryckt sig mot mig.
Robert Bruce berättar om att negs kan rida "piggyback" på sin värd också astralt.
Negs kan även ta formen av en attraktiv tjej/kvinna som du sett på stan/på film/tv/nätet, kanske polarens yppiga lillesyrra som du omedvetet trånar efter. Under dagen kan du förledas att tänka erotiska tankar om henne, negsen kan få dig att tänka "tänk om hon är intresserad...", också så börjar bilderna komma av sig självt. Eller också beter hon sig som en porrstjärna.
Negsen kan också belöna dig att onanera med orgasmer som överträffar riktiga om du ger efter för deras telepatiska/hypnotiska förförelse taktik.
Om du sedan skäms och känner skuld över detta så kan negsen använda detta emot dig och sänka din självkänsla, och tänka "fan, vad jag är pervers som tänker så...", eller "tjejer tycker jag är äcklig".
Alla karaktärssvagheter är potentiella attack-medel för en neg.

Angående porten, nej det är inte samma sorts port som astrala portar.
En neg-port är som en slags kontaktport, ett näste eller bo, där neggen ifråga residerar. Om man har den magiska förmågan bör man försegla denna port, men det är inte helt lätt att göra, eftersom dessa portar är placerade på - eller i anslutning till - negativa currykors eller currylinjer. En sådan linje kan man inte ändra annat än att försöka skapa positiva energi strömmar, ex med hjälp av en sk "telluric spring" , en vattenledning.

Som en jämförelse kan jag också nämna att när man gör shamanska resor till Undervärlden så passerar man ned genom i ett visualiserat hål i marken, denna symboliska port, sägs ofta ha astrala spindlar (en form av negs) som lurar på resenären, så det verkar som negs-kopplingen till 32 stigen på Livets Träd är korrekt. Symboliskt tycks den mer eller mindre korrespondera till den shamanska resan till Undervärlden, eftersom sk path-workings av den 32 stigen (se ex. Denning & Philips' MAGICAL STATES OF CONSCIOUSNESS eller Ashcroft-Nowickis THE SHINING PATHS om just path-workings) alluderar till just Undervärlden och dess symbolik.

Ett annat tips när du drömmer:

Tänk på att lyfta svärdet (som korresponderar till elementet ande) så att det pekar uppåt ovanför huvudet, denna rituella gest knyter det till den första sefiran Kether/Kronan, och stärker dess kraft astralt.
Kom också ihåg att du ska ha en brinnande fackla i den andra handen, hacka/skär med svärdet och bränn allt med elden. Ev. kan tentakel-liknande spröt skjuta ut mot dig, bränn dessa också.
Något som också är viktigt är att försöka kontrollera rädsla i dröm-tillståndet eller under OBE. Rädsla (liksom begär och skuldkänslor) är som en reflex, den försvagar din aura (som är ditt naturliga försvar) och gör det lättare för negsen att attackera.
Citera
2008-03-17, 14:16
Medlem
Besättande av värden: negsens mål

Alla negs strävar efter att styra och kontrollera sin mänskliga (eller djuriska) värd, genom att manipulera dennes energi-kropp och omedvetna.
Besatthet är den ultimata kontrollen men är svårt att uppnå eftersom flera försvars-nivåer måste forceras och det kan ta år.
Vanligast är detta om negsen besätter sin värd kraftfullt kortvarigt.
Oftast vill ju neggen ha en bekväm tillvaro i sin värds psyke, och bara "agera bakom kulisserna", fördolt, men med största möjliga påverkan omedvetet.

Subtila personlighetsförändringar är det vanligaste men det händer att sk "over-shadowing" sker, då neggen temporärt tar över värden och kontrollerar dennes kroppsrörelser, det kan ex. vara att värden tar upp ett föremål omedvetet, eller gör handlingar eller säger saker som denne normalt inte gör. Detta kan t.o.m. leda till sk "virtual puppetry", då neggen tar över din kropp och du befinner dig i ett tillstånd av paralys, du är vagt medveten om att du gör fel, men du kan inte hindra dig själv.
Neggen fungerar då som en slags sub-personlighet (som i personlighetsklyvning) eller autonomt komplex (enligt Jungianska termer) som tar över kontrollen.
Robert Bruce har upplevt och detta och lyckades avstyra i sista stund från att kasta ned sin son från ett tak. Han lyckades bryta detta tillstånd genomn att bita sig hårt i tungan, detta gjorde neggen ifråga överrumplad.

Jag har själv upplevt att jag speglat mig själv i dröm-tillståndet och min spegelbild är förskräcklig och monstruöst grotesk, en gång såg jag ut som en sjöstjärneliknande sprial i anisktet, en annan gång var huvudet ett demoniskt virrvarr av kvistar. Detta bör vara en tillfällig form av "over-shadowing", förmodligen för att skrämma värden eller för att denne skall känna skuld.
Jag har en granne som har två tvillingsöner i 12-13 års åldern, en av dessa verkar ha en neg-infektion, (våra lägenheter ligger vägg i vägg) då jag en gång mötts hans blick som var gråaktigt illasinnad. En neg-infekterad persons ögonfärg och ansiktsuttryck kan ändras och få en mörk dov karaktär, ögonen kan se rödaktiga och märkligt stirrande.
Ektoplasma kan lägga sig som ett lager över värdens ansikte och förändra dennes ansikte för att likna neggen som besätter.
Citera
2008-03-17, 14:21
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Drömmen som du berättar om låter typisk för neg-fenomen enligt mina erfarenheter. Låt oss säga att du och din brorsa har en omedveten konflikt, detta ser en neg (i din aura) och använder sig av detta för att attackera dig, om du dessutom har skuldkänslor över att du känner som du gör, så ännu bättre för neggen i fråga.
Just skuldkänslor är något som negs mer än gärna använder för att bryta ned sin värds emotionella/psykologiska försvar, liksom lust/begär/hat/ånger/sorg mm.
Jag har t.o.m. varit med om att jag anfallits av neggen i form av mig själv, alltså en astral dubbelgångare, som tryckt sig mot mig.
Robert Bruce berättar om att negs kan rida "piggyback" på sin värd också astralt.
Negs kan även ta formen av en attraktiv tjej/kvinna som du sett på stan/på film/tv/nätet, kanske polarens yppiga lillesyrra som du omedvetet trånar efter. Under dagen kan du förledas att tänka erotiska tankar om henne, negsen kan få dig att tänka "tänk om hon är intresserad...", också så börjar bilderna komma av sig självt. Eller också beter hon sig som en porrstjärna.
Negsen kan också belöna dig att onanera med orgasmer som överträffar riktiga om du ger efter för deras telepatiska/hypnotiska förförelse taktik.
Om du sedan skäms och känner skuld över detta så kan negsen använda detta emot dig och sänka din självkänsla, och tänka "fan, vad jag är pervers som tänker så...", eller "tjejer tycker jag är äcklig".
Alla karaktärssvagheter är potentiella attack-medel för en neg.

Angående porten, nej det är inte samma sorts port som astrala portar.
En neg-port är som en slags kontaktport, ett näste eller bo, där neggen ifråga residerar. Om man har den magiska förmågan bör man försegla denna port, men det är inte helt lätt att göra, eftersom dessa portar är placerade på - eller i anslutning till - negativa currykors eller currylinjer. En sådan linje kan man inte ändra annat än att försöka skapa positiva energi strömmar, ex med hjälp av en sk "telluric spring" , en vattenledning.

Som en jämförelse kan jag också nämna att när man gör shamanska resor till Undervärlden så passerar man ned genom i ett visualiserat hål i marken, denna symboliska port, sägs ofta ha astrala spindlar (en form av negs) som lurar på resenären, så det verkar som negs-kopplingen till 32 stigen på Livets Träd är korrekt. Symboliskt tycks den mer eller mindre korrespondera till den shamanska resan till Undervärlden, eftersom sk path-workings av den 32 stigen (se ex. Denning & Philips' MAGICAL STATES OF CONSCIOUSNESS eller Ashcroft-Nowickis THE SHINING PATHS om just path-workings) alluderar till just Undervärlden och dess symbolik.

Ett annat tips när du drömmer:

Tänk på att lyfta svärdet (som korresponderar till elementet ande) så att det pekar uppåt ovanför huvudet, denna rituella gest knyter det till den första sefiran Kether/Kronan, och stärker dess kraft astralt.
Kom också ihåg att du ska ha en brinnande fackla i den andra handen, hacka/skär med svärdet och bränn allt med elden. Ev. kan tentakel-liknande spröt skjuta ut mot dig, bränn dessa också.
Något som också är viktigt är att försöka kontrollera rädsla i dröm-tillståndet eller under OBE. Rädsla (liksom begär och skuldkänslor) är som en reflex, den försvagar din aura (som är ditt naturliga försvar) och gör det lättare för negsen att attackera.

Mycket info att absorbera hehe, men om jag förstått det rätt så försöker alltså negsen göra en så psykiskt instabil/svag som möjligt, för att lättare kunna suga musten ur en? Eller handlar det mer om att kontrollera personen?
Börjar inse hur invecklat detta är!

Edit:
Såg precis ditt senaste inlägg, verkar rätt svårt detta. Rätt skrämmande också, fast man ska väl inte vara rädd?
Får passa på att tacka dig något oerhört för all info också, hade ingen aning om att det kunde röra sig om negs!
Senast redigerad av Krafse 2008-03-17 kl. 14:29.
Citera
2008-03-17, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tireheb
Mycket bra tråd.

Nu en fundering.

Kan det vara så att en aktiv/uppväckt kundalini kan locka till sig dessa "negs"?
Det borde ju vara på det viset eftersom det innebär en förhöjd energinivå, samt en slags paranormal exponering.

Svar: Ja. Se även Lorelei_lees tråd om kundalini, och SincerusRenatus om "Österländska tekniker...".
Eftersom samma psykiska centran är involverade, och negsen utnyttjar den sexuella energin.
Därför bör man ej utföra kundalini om negs-liknande fenomen misstänks, utan isf utföra MPR som är en liknande ritual där man aktiverar de högre centran i stället, och detta genererar inte samma typ av obalans, då de högre centran representerar icke-obalanserade sefirot.
Negs är inte delaktiga i denna energi-nivå (den Atzilutiska/Arketypiska) och de försöker på alla sätt skapa blockeringar där (vid Kronchakrat) för att förhindra värden att nedkalla denna kraft.
Neg-länkar (sk core attachment energy-/contact-points) när de väl är etablerade är svåra att få bort. Brushing techniques där man stör deras energi-struktur bör isf utföras regelbundet liksom sökande efter core-images (bilder som negs använder för att attackera, dessa är ofta kopplade till reella eller skapade trauman).
Citera
2008-03-17, 15:57
Medlem
Citat:
Mycket info att absorbera hehe, men om jag förstått det rätt så försöker alltså negsen göra en så psykiskt instabil/svag som möjligt, för att lättare kunna suga musten ur en? Eller handlar det mer om att kontrollera personen?
Börjar inse hur invecklat detta är!

Edit:
Såg precis ditt senaste inlägg, verkar rätt svårt detta. Rätt skrämmande också, fast man ska väl inte vara rädd?
Får passa på att tacka dig något oerhört för all info också, hade ingen aning om att det kunde röra sig om negs!

Svar: Negsens mål är att styra dig som värd så långt det är möjligt och samtidigt skapa disharmoni/kaos/negativism, dvs det som är en del av dess egen natur.
De vill manifestera sig själva på ett plan (det lägre eteriska) där de inte hör hemma. De avskyr och avundas det högre andliga/arketypiska.
De förstår inte "kärlek och ljus" attityden (de ser det som en svaghet) och om du tror att "de kan ledas till ljuset", så kommer de bara använda din empati emot dig.
Eftersom de begränsas av vattenlinjer, eld, positiva energi-linjer behöver de en mänsklig eller djurisk värd (även djur kan infekteras/besättas av negs, men i mindre grad).Olika negs har olika mål men de använder sig av din energi (mental/emotionelll/sexuell) som föda och manifestations kanal helt enkelt.
Andra ser till att skapa så mycket ondska/lidande de kan.

Jag tror att negs ligger bakom en hel del av psykiskt sjukas impulshandlingar att mörda/begå självmord/köra på folk osv.
Just det impulsiva draget att "slå ner någon med ett järnrör", "blotta sig" eller "runka" tvångsmässigt mitt på dagen har tydliga neg-drag...

Ja, just det en sak till. Vissa negs tål inte att höra vaggvisor och julsånger, det är något med dessa musik-strukturer som stör deras energier, förmodligen har det att göra med att denna typ av musik är kopplad till en högre positiv källa.

Svar (på edit): Ja, det är verkligen svårt. Jag kämpar på men det är som en lång uppförsbacke. Rädslan ska man kontrollera.
Liksom tankar. Pröva att meditera (håll sinnet blankt). Man kan använda ett radband och räkna antalet störningar (negs kommer att försöka stoppa in bilder av erotisk natur, som tränger sig på om och om igen, dessa är kopplade till core-images).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in