2010-11-11, 17:51
Medlem
echelonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alvans
Har läst denna intressanta tråd och började fundera om jag själv kanske bär på NEGs?

Jag har under en mycket lång tid haft återkommande sömnbesvär, daglig huvudvärk, depressioner, värk i kroppen o.s.v. Har saknat livslust i perioder och även utvecklat ett självskadebeteende. Ibland utbrott av ilska som andra beskrivit som att mina ögon blivit helt svarta och som även skrämt en och annan.

Har känt mig ensam och dragit mig undan, trots att jag har människor omkring mig som tycker om mig.

Inget av detta har synts utåt, då jag upplevs som en socialt kompetent och glad person (förutom när jag blivit arg då).

Nåväl, denna tråd fick mig att ta tag i det här, och i måndags kontaktade jag Steve som någon här på fb rekommenderat.

Han svarade mig dagen efter via email, och skrev att han funnit en parasit (!) som löpte på min framsida från "tredje ögat" i pannan ända ner till sacralchakrat (under naveln).

Han fann också en mycket underlig liten figur, mest lik en fågeskrämma (gargyle) uppe på min hjässa. Så fort den förstod att den var iakttagen så försvann den illa kvickt.

Idag började han sin behandling av mig...och han hittade något mycket otäckt. Så fort Steve hade hittat och tagit bort gargylen, så kom det flera nya. Den lille gynnaren styrdes av en demon ovanför. Demonen var helt täckt i en svart cape med huva, vilket fick mig att tänka på Liemannen förstås...Usch, det lät inget vidare!

Men värre skulle de visa sig bli..."Liemannen" i sin tur styrdes av en ännu större demon ovanför honom.

Det där låter jobbigt . Jag tror det var jag som kontaktade Steve först i tråden och fick bra resultat. Jag har kontakt med en kvinna som jobbar ideellt och utför astralprojektion som har tagit bort en mörk humanoid i auran men hon såg inget på huvudet så hon kunde inte hjälpa mig mer. När hon drog ut den lilla humanoiden så kände jag som en mysig hand som gick in i min kropp och sedan hörde jag hur det sprakade från mitt magnetiska hematithalsband och jag kunde även se som små blixtar från halsbandet. Sen har jag kontakt med en helare som kände att energin på huvudet var väldigt stark. Jag hade svår OCD och kraftigt kliande på huvudet. När Steve fick bort parasiten så försvann i princip kliandet ganska snabbt och OCD blev mycket bättre med tiden. Jag har pyttelite OCD kvar men jag hoppas på förbättring snart. Jag tror kliandet uppkom för att våra energier inte gick ihop så bra.

Andra gången var jag ren.

Tredje gången jag kontaktade Steve så tog han bort en ytterligare parasit och då kände jag även rökelsen han använt runt mig tydligt så tydligen arbetade han på nåt sätt med att rensa auran. Han blev väldigt imponerad när jag berättade att jag känt rökelse runt mig.

Jag har några frågor till dig!

Försökte du få bort dessa entiteter själv på något sätt?

Hur mycket fick du betala? Jag antar att du fick betala mer då du hade problem med en demon?!

Det där du hade på huvudet och de små varelserna du beskriver kan vara så kallade "constructs". Constructs är entiteter man kan skapa i det astrala för att ex attackera eller beskydda. Jag hade en beskyddare (antagligen henokian) som skickade constructs på andar som var nyfikna.

"Astral"kvinnan berättade för mig att demoner kommer från en annan dimension och ofta kallas upp av magiker. En av mina vänner berättar att i det astrala så är demonerna i krig med varandra. De strider öppet i stora härar.

Jag hade några "astral"vänner som hittade massa demoner hos mig en dag. Just den dagen var ett helvete. "Astral"kvinnan berättade något liknande senare men beskrev att demonerna hölls tillbaka av henokianer som vaktade mig. Jag tror jag kan ha förväxlat dessa henokianer med utomjordingar.

Gargoyles är ju en vanlig demonform enligt Steve.

http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.bloody-disgusting.com/photosizer/upload/gargoyles071410.jpg&imgrefurl=http://www.bloody-disgusting.com/news/20889&usg=__N8stae0vjjRmLuLmE39gJ_q8Qig=&h=450&w=6 00&sz=76&hl=en&start=0&zoom=1&tbnid=L-F0isHwByacvM:&tbnh=117&tbnw=152&prev=/images%3Fq%3Dgargoyles%26hl%3Den%26biw%3D1920%26bi h%3D900%26gbv%3D2%26tbs%3Disch:1&itbs=1&iact=hc&vp x=647&vpy=105&dur=1896&hovh=194&hovw=259&tx=175&ty =130&ei=JB3cTIG8NMGgOqCp6OsJ&oei=JB3cTIG8NMGgOqCp6 OsJ&esq=1&page=1&ndsp=77&ved=1t:429,r:4,s:0
Citera
2010-11-11, 17:52
Medlem
alvanss avatar
Tillbaka till min fysiska & psysiska status nu...

Själsligt sett så mår jag rätt bra nu. Känner att "the living spirit" vaknar till liv så sakteliga. Eller på ren svenska...är glad inombords.

Det var den psysiska sidan, nu till den fysika....

Näe, ledsen att göra er besvikna...fick ta en Treo för huvudvärken ikväll, och skakningarna jag känt av sen igår har nu blivit mera som vibrationer i kroppen...D v s....jag skakar i hela kroppen med små fina vibrationer. Kan ju låta trevligt, men inte för mig. Sen drar musklerna ihop sig igen med jämna konvultioner som jag får övertala mig själv om att släppa taget, genom att andas lugnt och försöka "landa" i soffan igen.

Fortfarande har jag denna odeffinierade känsla av ett lyckligt slut...hehe, ungefär som i en förutsägbar amerikansk film, om du förstår...

Sammanfattningsvis så här långt...
Jag mår piss fysiskt, men mentalt så börjar det kännas rätt juste. Inte bra, men juste!
Citera
2010-11-11, 17:55
Medlem
Apocryphas avatar
Citat:
Jag menar, om du lägger ett finger på ståltråden till ett elekriskt kostängsel, kopplat till ett batteri på 12-24 volt...visst känner du väl en stöt då?

Om du syftar på de elektromagnetiska fälten, så blir man (jag) laddad i det elektromagnetiska fältet, det sticker i fingrarna och håret blir starkt statiskt, och som sen laddar ur när jag vidrör något ledande material...helt normalt, tycker jag.
Jag syftar på de elektromagnetiska fälten. Läste en artikel om el-allergi. Där sades att man inte hittat någon som kan känna av såpass svaga fält som finns i t.ex. en lägenhet.
Citera
2010-11-11, 18:03
Medlem
alvanss avatar
[quote=echelonx]Det där låter jobbigt . Jag tror det var jag som kontaktade Steve först i tråden och fick bra resultat. Jag har kontakt med en kvinna som jobbar ideellt och utför astralprojektion som har tagit bort en mörk humanoid i auran men hon såg inget på huvudet så hon kunde inte hjälpa mig mer. När hon drog ut den lilla humanoiden så kände jag som en mysig hand som gick in i min kropp och sedan hörde jag hur det sprakade från mitt magnetiska hematithalsband och jag kunde även se som små blixtar från halsbandet. Sen har jag kontakt med en helare som kände att energin på huvudet var väldigt stark. Jag hade svår OCD och kraftigt kliande på huvudet. När Steve fick bort parasiten så försvann i princip kliandet ganska snabbt och OCD blev mycket bättre med tiden. Jag har pyttelite OCD kvar men jag hoppas på förbättring snart. Jag tror kliandet uppkom för att våra energier inte gick ihop så bra.

Tredje gången jag kontaktade Steve så tog han bort en ytterligare parasit och då kände jag även rökelsen han använt runt mig tydligt så tydligen arbetade han på nåt sätt med att rensa auran. Han blev väldigt imponerad när jag berättade att jag känt rökelse runt mig.

Jag har några frågor till dig!

Försökte du få bort dessa entiteter själv på något sätt?

Hur mycket fick du betala? Jag antar att du fick betala mer då du hade problem med en demon?!

Det där du hade på huvudet och de små varelserna du beskriver kan vara så kallade "constructs". Constructs är entiteter man kan skapa i det astrala för att ex attackera eller beskydda. Jag hade en beskyddare (antagligen henokian) som skickade constructs på andar som var nyfikna.

"Astral"kvinnan berättade för mig att demoner kommer från en annan dimension och ofta kallas upp av magiker. En av mina vänner berättar att i det astrala så är demonerna i krig med varandra. De strider öppet i stora härar.

Jag hade några "astral"vänner som hittade massa demoner hos mig en dag. Just den dagen var ett helvete. "Astral"kvinnan berättade något liknande senare men beskrev att demonerna hölls tillbaka av henokianer som vaktade mig. Jag tror jag kan ha förväxlat dessa henokianer med utomjordingar.

Gargoyles är ju en vanlig demonform enligt Steve.

Nej, jag visste inget om detta innan jag började läsa den här tråden. Mitt första intryck var att det här var rena flummet. Hade aldrig hört talas om NEGs förut, och ännu mindre trott att dessa fenomen existerade.
Den behandling jag nu genomgår skulle ha kostat någonstans mellan £40 - £120. Jag har betalat ca 960 Sek. för det här.

Född skeptiker som jag är, så vill jag gärna återkomma i den här tråden om huruvida denna behandling har haft någon verkan på mitt sinnes-/kroppstillstånd.
Citera
2010-11-11, 18:23
Medlem
alvanss avatar
[quote=Apocrypha]Jag syftar på de elektromagnetiska fälten. Läste en artikel om el-allergi. Där sades att man inte hittat någon som kan känna av såpass svaga fält som finns i t.ex. en lägenhet.[/QUOTE

Kan inte påminna mig om att jag skulle ha "mått dåligt" av dessa fält...kanske mer som irriterande då det ofta känts som ett spindelnät som killar en och som fått mitt hår att bli statiskt.
Citera
2010-11-11, 18:39
Medlem
echelonxs avatar
Jag förstår.

Din parasit påminner om min första. Jag antar att den gick från tredje ögat sen runt bakåt på huvudet och sen ner längs ryggen ner till naveln? Eller satt den på framsidan? Antagligen hade du en liten från början som växt en hel del. Det är vid kronan som energier åker ut (energierna åker in bland annat genom fotsulorna) och det kan vara smaskigt för vissa entiteter att komma åt "ventilen".

Du kände ingen smärta strax innan han tog bort den? Jag fick väldigt tung smärta genom hjärtchakrat när jag fick reda på att den kunde tas bort. Det var väldigt svårt att sova. Sen dagen efter skedde borttagningen.

Hans beskrivning av parasiten stämde rätt bra med mitt kliande. Kliandet gick i princip från pannan bak till ryggen. Jag beskrev bara att jag hade negativ energi på kronan. Sen fick jag reda på att parasiten satt exakt där det kliade.

Men kliandet var inte typiskt kliande utan det påminde en del om statisk elektricitet fast mycket jobbigare.
Citera
2010-11-11, 19:22
Medlem
alvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apocrypha
Jag syftar på de elektromagnetiska fälten. Läste en artikel om el-allergi. Där sades att man inte hittat någon som kan känna av såpass svaga fält som finns i t.ex. en lägenhet.

Nej, jag själv har aldrig känt av någon sådan allergi. Det enda som möjligen har besvärat mig är att jag ofta får stötar när jag kommer åt något material som leder bort överflödiga elektromagnetiska strömmar.
Och att hela jag verkar kunna lagra upp de samlade elektromagnetiska fälten jag befinner mig i.
Citera
2010-11-11, 19:28
Medlem
Mindfullness avatar
Vill bidraga med barndom och händelser här, jag föddes och växte upp i närheten av mycket stark ström från järnväg. När jag var liten så i västerläge mot järnvägen kom ett väsen in i mitt rum rakt igenom tegelväggen och genomborrade mig med en kraft som strålade sönder min kropp och tog mig till förtvivlan och maktlöshet, väsendet hade en kon liknande hatt på huvudet och var helt oresonlig i sitt agg.

När jag var i spädålder var jag yttrest nära döden genom uttorkning och blev räddad i sista stund. På detta följer mina tidigaste ut ur kroppen upplevelser där jag med lätthet lämnar min kropp genom ett vibrerande fönster uppåt och ut i vår fysiska värld där jag tar mig runt på natten över hustaken, vid ett av dessa tillfällen blir jag medveten om mitt flyg-väsen som var örn/falk ( jag har här minnen av möten med ljusvarelser som jag mötte när de vakade över en sjuk person i huset mitt emot mitt) Min ringa ålder till trots var jag medveten om skeendet och visste på nått sätt att jag hade en tidsram då detta skulle vara möjligt, senare skrämdes jag till att stanna i kroppen genom att jag vägrades återinträdde i kroppen, jag stannade sen kvar, tills mogen ålder.

Jag tror här på som sagts i tråden om detta med trauman och då inte bara negsens upptändhet gentemot detta utan även trauma som en ingång till uppvaknande och generell andlighet. Röntgen och starkström kan jag tänka påverkar aura och fysisk kropp negativt intill död om sig vill illa och då har vi negs där i diskussionen, astrala upplevelser öppnar portar till negs enligt mig och de tar inte hänsyn till om du är ett barn eller vuxen. Alvans nämner lek med Quia-Board som absolut inte ska förbises, detta är inte en "lek". Min text spretar åt olika håll här men jag vet att den faller väl ut i förståelse av er. Ang mötet med de vakande änglarna så tycks nån form av tidsaxel/förskjutning vara med här då min gårdslekkamrats far dog några år senare just i i den lägenheten i huset mittemot vars ljusvarelser jag alltså mötte.
Citera
2010-11-11, 19:38
Medlem
Mindfullness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echelonx

http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.bloody-disgusting.com/photosizer/upload/gargoyles071410.jpg&imgrefurl=http://www.bloody-disgusting.com/news/20889&usg=__N8stae0vjjRmLuLmE39gJ_q8Qig=&h=450&w=6 00&sz=76&hl=en&start=0&zoom=1&tbnid=L-F0isHwByacvM:&tbnh=117&tbnw=152&prev=/images%3Fq%3Dgargoyles%26hl%3Den%26biw%3D1920%26bi h%3D900%26gbv%3D2%26tbs%3Disch:1&itbs=1&iact=hc&vp x=647&vpy=105&dur=1896&hovh=194&hovw=259&tx=175&ty =130&ei=JB3cTIG8NMGgOqCp6OsJ&oei=JB3cTIG8NMGgOqCp6 OsJ&esq=1&page=1&ndsp=77&ved=1t:429,r:4,s:0

Invokation av onda andar eller demoner kan inte vem som helst åkalla särskilt inte om man ska ha makt över dem, symbolisten kan säkert berätta mer om detta. Det du säger om att demonerna strider mot varanndra är intressant. Inom kristen lära strider man bara mot ett håll.
Senast redigerad av Mindfullnes 2010-11-11 kl. 19:42.
Citera
2010-11-11, 22:17
Medlem
Citat:
Hade nog inte hittat den här tråden utan att någon/något lett mig hit Jag lyder ditt råd och lyssnar vad min navel har att förmedla, förutom lite ludd...*ler*

En fråga bara till dig "symbolisten"..

Har du läst dig till detta, eller är du bara en klok människa?
- Var fick du din klokskap ifrån?

Jag har haft upplevelser av negs under hela mitt liv.
Jag är ganska säker på att det började redan vid 1-2 års ålder, då jag låg inne på sjukhus, opererades för reflux och drabbades av njursten.
Min mamma har berättat om att jag en gång blev helt galen och försökte slita loss alla slangar.

Vid 3-4 års ålder efter att röntgats och ätit en massa furudantin (pestflagg för denna medicin!) började jag få intensiva syner och mardrömmar av spindlar och maskar.
Fram tills jag var 5 år hade jag återkommande mardrömmar, bl.a. en där en demonkvinna försöker dra mig till sig under en trappa.

Min mamma har varit en klok kvinna, så hon uppmuntrade mig att rita av det jag såg, vilket har hjälpt.
Sedan var det väl ganska lugnt fram till förpuberteten då jag fick konstiga fantasier, tvångsproblem, gick i sömnen och sömnparalyser. Blev intresserad av satanism...

Har alltid varit fascinerad av religion, mytologi och det paranormala. I de sena tonåren hade jag erotiska fantasier som kom på besök varje kväll vid insomning, följt av sömnparalyser.
Började praktisera bhkati yoga och hade en stark upplevelse av det högre jaget, då försvann dessa energier temporärt.

Men när jag började intressera mig alltmer för ceremoniell magi och H.P. Lovecraft kom det tillbaka.
Hade en sådan där stark upplevelse av en demonisk närvaro.
Började praktisera ceremoniell magi 1992 och gjorde snabba framsteg, kunde cirkulera energin snabbt och allt kändes toppen, bortsett från näthinneavlossning som jag drabbades av.

Ett år senare började de negativa energierna manifestera sig alltmer, blev tröttare, kände av astral wildlife och såg mörka skepnader. Det fanns väsen som ville locka över mig till den vänstra handens väg.

Sedan blev det sömnparalyser, mardrömmar, astralupplevelser, klardrömmar av ganska bisarr karaktär med astral sex inslag, mm. Jag fick också attacker som fysiskt gjorde ont i mitt högra öga.
Varje gång jag skulle somna fick jag som en energistråle mot höger öga.
Fick börja använda ögondroppar för detta.

Auran tog stryk, blev mer och mer fixerad vid sex (inte onormalt förvisso) men jag kände tydligt att det var konstiga parasit-energier som aktiverade detta.
Kontaktade en helare som utförde en slags exorcism, och drog ut en astral wildlife parasit ur tinningen.
Detta skulle vara kopplat enligt honom till ett tidigare liv som aboriginsk shaman.
Jag kan nämna att jag haft många spontana shamanupplevelser och kunnat tränga in i det astrala lätt mentalt (scrying in the spirit vision som Golden Dawn kallar det).
När en religionslärare förvisade en tibetansk handtrumma, så reagerade den neg jag hade inom mig på detta ljud, kändes som ett rovdjur som drogs ut och sedan åkte in igen.
Har sedan förstått att lamor kan driva ut andar med dessa.

Jag visste under denna tid ganska lite om negs, annat det lilla jag läst i böcker om psychic self-defense som kallar det astral vampyrer, astral parasiter eller elementals.
Franz Bardon kallar det larvae och phantoms.
Sedan fick jag tips om Robert Bruce och hans Astral Dynamics forum. Han var ju en av de främsta experterna på OBE och berättade om Negs. Fick höra en massa case-histories och kunde jämföra mina egna upplevelser och såg tydliga likheter.
Där berättades det också om Greys och utomjordiska negs.

Sedan gavs Bruces bok "Practical Psychic Self-Defense" ut. Jag har ju givetvis läst den och återigen jämfört med egna upplevelser. Men en stor del av min kunskap bygger på mina egna erfarenheter, det som skeptikerna som inte har någon som helst paranormal erfarenhet kallar "vild fantasi" och "trams".
Jag har ett oerhört bra bildminne, och kan komma ihåg minnen väldigt bra, vilket har varit till stor hjälp.
Jag har också diskuterat dessa fenomen med framstående adepter inom flera magiska ordnar, som jag skulle tro också vet vad de talar om, efter lång rituell och astral erfarenhet.

Men jag tycker Robert Bruce har gjort en stor välgärning som spridit information om dessa fenomen, och jag tror att det handlar om ett slags andligt paradigmskifte vilket både han och Steve på sin hemsida pekar på. Att så många drabbas handlar förmodligen om att vi människor idag är betydligt mer utsatta. Visst många som drabbas är per definition psykiskt sjuka och schizofrena, men många är fullt normala och produktiva individer, vissa är medier och ockultister, men alla har väl gemensamt att de är känsliga och sårbara för dessa energier, sedan om det beror på strålning, miljöförstöring, negativa jordlinjer, gruppkarma, spelar kanske mindre roll. Huvudsaken är att dessa berättelser tas på allvar, annars kommer man bara spela dessa krafter i händerna, och som sagt, skeptikerna som inte tror, framförallt deras barn som är mer öppna än dem kommer förmodligen drabbas hårt.
Citera
2010-11-11, 22:22
Medlem
Citat:
Elektromagnetiska strömmar, ultraljud osv, är så pass starka, och enligt vad jag tror, kan de kan "skaka om" och omprogrammera känsliga celler under den första känsliga delningsfasen i fosterlivet. Låt bli allt onödigt ultraljud under graviditeten....låt det lilla livet vara ifred, håll om och tala med mjuk röst tills det är dags för han/hon att presentera sig, det är min åsikt.

En urolog sa när jag var fem år att "nu räcker det med röntgen undersökningar", jag hade då fått i mig mer röntgen strålning än vad som är normalt och furudantin (som idag har flera sidor med massvis med biverkningar) bidrog helt klart till att jag blev sårbar för dessa energier.
Ja, just det jag höll på att drunkna när jag var 4 år också, min storebror lyckades dra upp mig i sista minuten.
Citera
2010-11-11, 22:30
Medlem
Citat:
Åh...mitt i prick!

Inuti känner jag mig som allt du beskrivit med skuld...dvs dålig, ful, elak, rädd underlägsen osv...

Folk omkring mig uppfattar mig tydligen som, glad hjälpsam, medkännande, fixare och någon man kan anförtro sig till. Demonen har nog stått för en del yttre attribut...smickrande sådana.

Jag har aldrig haft problem med taskig självkänsla på det sättet, men har haft återkommande intensiva drömmar med scenariot "det var ditt fel", däremot har jag haft taskig självkänsla i förhållande till min narcissistiska pappa, som tryckt ned mig och behandlat mig som ett litet barn.
Jag skulle inte bli förvånad om han har neg-attachments, eftersom han njuter av att psykiskt misshandla/trycka ned och mästra andra.
Ett medium jag konsulterade sa: "jag får kalla kårar när du nämner din pappa".
Min pappa har berättat om barndomsupplevelser där han lämnades ensam som barn och blev rädd för något i månskenet.
Ofta finns negproblem spritt i familjer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in