2010-10-19, 14:06
Medlem
echelonxs avatar
Här är Robert Bruce nästa bok om negs:

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1571746390

Här är den gamla som går att köpa idag:

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1571742212
Citera
2010-10-19, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echelonx
Här är Robert Bruce nästa bok om negs:

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1571746390

Här är den gamla som går att köpa idag:

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1571742212

Måste införskaffas när den kommer ut! Det var ju ett tag sedan den förra boken kom ut, så hoppas på en del uppdaterad info i den nya.
Citera
2010-10-19, 16:04
Medlem
echelonxs avatar
Neg:en ska ha blivit krossad. Jag känner fortfarande en hel del rörelse men det känns definitivt lugnare. Förra gången han tog bort neg:en så tog det en hel del tid innan jag blev bättre. Jag känner ingen kyla iallafall på huvudet.

Min guide var defintivt inte härifrån utan är ET . Guiden var väldigt beskyddande strax innan borttagandet. Den var inte från något känt ställe och definitivt inget jag har hört talas om.

Detta kan förklara varför jag målade vackra städer och miljöer som defintivt inte hörde hit när jag var mindre.

Jag har även en röd ström och en blå ström i spiral längs min ryggrad.
Senast redigerad av echelonx 2010-10-19 kl. 16:29.
Citera
2010-10-20, 00:03
Medlem
Kort bra sammanfattning av RB med motåtgärder:

http://www.astraldynamics.com/home/countermeasures.html
Citera
2010-10-20, 20:44
Medlem
echelonxs avatar
symbolisten - Berätta gärna vilka böcker om Kaballah du läser om du gör det. Tack. Jag är sugen på lite böcker.
Citera
2010-10-20, 21:05
Medlem
Citat:
symbolisten - Berätta gärna vilka böcker om Kaballah du läser om du gör det. Tack. Jag är sugen på lite böcker.

Dion Fortune - The Mystical Qabalah (bästa introt till hermetisk kabbala).

Melita Denning & Osborne Philips - Entrance to the Magical Qabalah, The Sword and the Serpent,
(Aurum Solis' version av hermetisk kabbala).

Aryeh Kaplan - The Bahir, Sefer Yetzirah (Kabbalistiska urtexter. Ett måste).

Gershom Scholem - On The Mystical Shape of the Godhead, Den Judiska Mystiken (historik om kabbala).

Samuel Liddell McGregor Mathers - The Kabbalah Unveiled (Zohar/Kabbala Denudata, en av de kabbalistiska urtexterna, översatt/redigerad av Mathers).

Gareth Knight - A Practical Guide to Qabalistic Symbolism (bygger vidare på Fortunes bok).

Robert Wang - The Qabalistic Tarot (bra intro till kabbala och tarot).

Dolores Ashcroft-Nowicki- The Shining Paths (path-working texter)

Will Parfitt - Kabbala, Living the Qabalah (enkel intro till hermetisk kabbala, lite New Age-aktig kanske)

Paul Foster Case - The Tarot (klassiker om Tarot och dess koppling till Kabbala),
The Book of Tokens: Tarot Meditations (bra komplement till föregående bok).
Citera
2010-10-21, 20:29
Medlem
echelonxs avatar
Tack. Jag läser just nu några böcker om Egyptologi men jag ska nog snart testa lite andra böcker.

Jag har av någon anledning inget behov att onanera längre. Det känns lite äckligt. Innan var det flera gånger varje dag. Annars är det mycket aktivitet runt huvudet. Jag väntar på mail från Steve. Jag hoppas inget har satt sig igen. Mitt kronchakra är tydligen rätt smaskigt.

Jag är lite orolig att det här området kanske har ganska mycket negs vilket vore tråkigt. Negs borde naturligt dra sig till ställen där folk saknar kunskap om detta så att de kan härja fritt. Jag skulle kunna tänka mig att vårt land är ganska utsatt.
Citera
2010-10-21, 20:50
Medlem
Citat:
Tack. Jag läser just nu några böcker om Egyptologi men jag ska nog snart testa lite andra böcker.

Jag har av någon anledning inget behov att onanera längre. Det känns lite äckligt. Innan var det flera gånger varje dag. Annars är det mycket aktivitet runt huvudet. Jag väntar på mail från Steve. Jag hoppas inget har satt sig igen. Mitt kronchakra är tydligen rätt smaskigt.

Jag är lite orolig att det här området kanske har ganska mycket negs vilket vore tråkigt. Negs borde naturligt dra sig till ställen där folk saknar kunskap om detta så att de kan härja fritt. Jag skulle kunna tänka mig att vårt land är ganska utsatt.

Om du är intresserad av Egyptologi kan jag rekommendera Jan Assmann "In Search of God in Ancient Egypt", "Death and Salvation in Ancient Egypt" och Erik Hornung "Conceptions of God in Ancient Egypt: The One and the Many".

Skönt att onanibehovet släppt. Vet hur jobbigt det kan vara. Ett knep som Denning & Philips rekommenderade var att dricka morotsjuice, som ska dämpa det sexuella (om man känner sig "översexad"). Det finns också en bön i Psaltaren (som inkluderar de tio sefirot) som man kan be under attack.

Mina neg-problem sitter kring tinningarna/kronchakrat också, de verkar gilla att blockera de högre chakran. När man kanaliserar ljuset så flödar det ofta trögt. Har ändå märkt av en tydlig astral förbättring i närmiljön, så det är viktigt att som RB säger att ha tillit. Jag tror att det finns en naturlig balanserande verkan om man arbetar esoteriskt, även om man kanske upplever de negativa verkningarna tydligare.
Den hermetiska kabbalans mål är ju att förgudliga och balansera den jordiska tillvaron.

Jag får då och då pm ang neg-problem, så det verkar vara ganska vanligt. Vi som arbetar med esoteriska system klarar det nog bättre, för de som inte praktiserar ritual eller annan form av energy-work är det värre. Attackerna är nog ofta tuffare och mer outhärdliga för dem. Mina värsta neg-problem verkar ha klingat av de senaste åren, när skoven uppkommer, så är det inte längre lika intensiva. Vilket kan styrka att det har karmiska kopplingar.
Den healer som tog bort en neg från mig förrut hävdade ju att problemen var på väg att på sikt klinga av.
Citera
2010-10-21, 21:07
Medlem
Apocryphas avatar
Citat:

Herre min skapare.
Vågar man fråga vad Steve tar för arvode? Jag funderar på att plocka bort ett par NEGS som fastnat i navelchakrat.
Citera
2010-10-21, 22:33
Medlem
echelonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apocrypha
Herre min skapare.
Vågar man fråga vad Steve tar för arvode? Jag funderar på att plocka bort ett par NEGS som fastnat i navelchakrat.

Han tar 40£ vilket blir ca 433kr för en enkel borttagning eller rensning av auran. Är det en eller kanske två parasiter så lär det inte kosta så mycket mer men är det portaler som ska stängas eller implantat som ska tas bort kan jag anta att han kan ta en hel del mer. Det som är bra är att han alltid uppmuntrar dig att utföra jobbet själv först. Det är därför han har en "self-help" sida.

Ett mega salt bad innehåller 4kg salt och går på ca 80kr här så det går att komma undan billigare. Sen kan det iofs vara bra om man har en snorkel och öronproppar. Men min lever är lite trött så jag tror inte det är så bra just nu för mig. För vissa kan det nog fungera bra. Jag vet inte heller om det är säkert att man får bort entiteter på det sättet men Robert Bruce säger att en del blivit bättre så.
Senast redigerad av echelonx 2010-10-21 kl. 22:43.
Citera
2010-10-21, 23:15
Medlem
Citat:
Han tar 40£ vilket blir ca 433kr för en enkel borttagning eller rensning av auran. Är det en eller kanske två parasiter så lär det inte kosta så mycket mer men är det portaler som ska stängas eller implantat som ska tas bort kan jag anta att han kan ta en hel del mer. Det som är bra är att han alltid uppmuntrar dig att utföra jobbet själv först. Det är därför han har en "self-help" sida.

Ett mega salt bad innehåller 4kg salt och går på ca 80kr här så det går att komma undan billigare. Sen kan det iofs vara bra om man har en snorkel och öronproppar. Men min lever är lite trött så jag tror inte det är så bra just nu för mig. För vissa kan det nog fungera bra. Jag vet inte heller om det är säkert att man får bort entiteter på det sättet men Robert Bruce säger att en del blivit bättre så.

Inte så farligt dyrt ändå. Den healer jag konsulterade tog 800 kr, och då återkom ju problemen några dagar sedan. Men denne "förstörde" inte heller den negativa energin utan drev bort den.

Saltbad och starka magneter har rekommenderats, nu senast även ett halsband "Q link" som skall hjälpa till att balansera auran (ungefär som en tibetan singing bowl). Vet inte hur mycket den kostar.
Sedan har jag hört att orgonite ska vara bra när man ska bli av med negativa entiteter, men det är ju ett konstgjort material som man måste beställa, så det kostar väl en del.
Citera
2010-10-21, 23:46
Medlem
echelonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Inte så farligt dyrt ändå. Den healer jag konsulterade tog 800 kr, och då återkom ju problemen några dagar sedan. Men denne "förstörde" inte heller den negativa energin utan drev bort den.

Saltbad och starka magneter har rekommenderats, nu senast även ett halsband "Q link" som skall hjälpa till att balansera auran (ungefär som en tibetan singing bowl). Vet inte hur mycket den kostar.
Sedan har jag hört att orgonite ska vara bra när man ska bli av med negativa entiteter, men det är ju ett konstgjort material som man måste beställa, så det kostar väl en del.

Jag har provat både orgonit och q-link under längre perioder utan särskilt märkbar effekt. Det är nog personligt. Båda köpte jag från Ebay. Jag fick extrapris på silver 925 Sterling varianten.

Silver pebble Q-link kostar ca 2500kr på Ebay så det är en hel del. Ett Orgonite pendant går på en mycket mindre summa.
Senast redigerad av echelonx 2010-10-21 kl. 23:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in