2010-11-11, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alvans
*funderar skarp*

Jag själv är född på en gård, där mycket järn fanns i marken....t.o.m vattnet ifrån kranen (egen brunn) var svagt rostfärgat, i bäcken bredvid var dikeskanterna rostfärgade...och ovanför huset fanns en kraftledning (en sån där stor en..).
När det åskade satt vi barn ofta och tittade på alla blixtnedslag som träffade ledningen...ett mycket spektakulärt fyrverkeri. Mor höll sig då alltid i bakgrunden, borta från vattenledningar, elledningar, element och fönster, Far smet ut och gömde sig i vår bil, en Volvo Duett, och kom inte in förrän åskan dragit förbi. Blixten slog ofta ner hos oss...(koppling järn/vatten och kraftledning)?

Kan jag ha blivit extra mottaglig i detta starka elektromagnetiska fält, tro?

Det är möjligt att det kan finnas en koppling.

Den elektromagnetiska strålningen som vi utsätts för kan ju knappast vara bra.
Själv genomgick jag pga urologiska hälsoproblem massor av röntgenundersökningar fram till 4-5 års ålder och det var då jag började få intensiva mardrömmar och syner av spindlar och maskar.
Jag blev så rädd att min mamma fick bära mig på höften ett halvår.

Samtidigt så sägs magnetiskt järn skydda mot dessa negativa energier.
Citera
2010-11-11, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apocrypha
Det har inte kommit fram något än så länge, som skulle få mig att tvivla på att det är inbillning.

Den dagen du själv eller någon nära anhörig drabbas kommer du erkänna att jag hade rätt.
Citera
2010-11-11, 16:30
Medlem
alvanss avatar
[quote=symbolisten]Man behöver inte sysslat med något ockult för att dra till sig dessa energier. Det räcker med någon form av trauma/eller att man är försvagad och sedan tror jag det handlar om att man har en viss polaritet, en viss ustrålning som lockar till sig dessa väsen. De söker ju föda i form av energi och rätt energi-värd hjälper också dem att utöka deras manifestationssfär. Ofta är negs isolerade till fysiska mörka platser.

Sedan tror jag att det blir en negativ spiral som växer till, såsom korallrev, att entitet efter entitet fäster sig vid/på varandra, och att sedan detta kan utnyttjas av mäktigare negs av demonkaraktär.
En healers uppgift då blir förmodligen att rensa bort lager efter lager som på en lök, för att nå själva rot-traumat och kapa alla förgreningar/länkar mellan den drabbade och dessa energier.

I mitt fall finns en helt överskuggande känsla som säger...Skäms "d v s skuld.
Citera
2010-11-11, 16:34
Medlem
alvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apocrypha
Det har inte kommit fram något än så länge, som skulle få mig att tvivla på att det är inbillning.
Haha...inte hos mig heller!
Jag skulle nog helst betrakta detta som "New-Age"-flum.
Jag hoppar alla spekulationer just nu, och återger bara vad som händer mig....
Citera
2010-11-11, 16:43
Medlem
alvanss avatar
Skulle vilja påstå att jag har väldigt svårt att tro på det som jag nu har gett mig in i....men kan samtidigt inte bortse ifrån de rent kroppsliga symptom som dyker upp under min pågående behandling.
Om jag ska vara riktigt ärlig...så vet jag inte vad jag har att vänta mig...vet inte om jag ska tro på det här, eller...?
Kommer det här att fungera...eller ännu viktigare:

- Kommer det att bestå, eller är det bara tillfälligt?
Citera
2010-11-11, 16:47
Medlem
Citat:
I mitt fall finns en helt överskuggande känsla som säger...Skäms "d v s skuld.

Javisst skuld är ju en av de tre svagheterna som negs utnyttjar:
1) Rädsla - försvagar auran/ditt själsliga försvar.
2) Lust/begär - binder dig till energin.
3) Skuld - får dig att känna dig dålig/äcklig/ful/taskig/underlägsen osv för att ytterligare försvaga din aura.

Sedan kan vi addera hat, hämndlystnad, svartsjuka, avund, och andra lägre känslor som kan förstärkas.
Citera
2010-11-11, 16:49
Medlem
Citat:
Haha...inte hos mig heller!
Jag skulle nog helst betrakta detta som "New-Age"-flum.
Jag hoppar alla spekulationer just nu, och återger bara vad som händer mig....

Nej, det är väl inte det första alternativet man väljer att tro på om man har "problem".
Citera
2010-11-11, 16:51
Medlem
Citat:
Skulle vilja påstå att jag har väldigt svårt att tro på det som jag nu har gett mig in i....men kan samtidigt inte bortse ifrån de rent kroppsliga symptom som dyker upp under min pågående behandling.
Om jag ska vara riktigt ärlig...så vet jag inte vad jag har att vänta mig...vet inte om jag ska tro på det här, eller...?
Kommer det här att fungera...eller ännu viktigare:

- Kommer det att bestå, eller är det bara tillfälligt?

Lyssna till din intuition och följ din magkänsla.
Fokusera på här och nu.
Citera
2010-11-11, 17:14
Medlem
alvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Det är möjligt att det kan finnas en koppling.

Den elektromagnetiska strålningen som vi utsätts för kan ju knappast vara bra.
Själv genomgick jag pga urologiska hälsoproblem massor av röntgenundersökningar fram till 4-5 års ålder och det var då jag började få intensiva mardrömmar och syner av spindlar och maskar.
Jag blev så rädd att min mamma fick bära mig på höften ett halvår.

Samtidigt så sägs magnetiskt järn skydda mot dessa negativa energier.

Elektromagnetiska strömmar, ultraljud osv, är så pass starka, och enligt vad jag tror, kan de kan "skaka om" och omprogrammera känsliga celler under den första känsliga delningsfasen i fosterlivet. Låt bli allt onödigt ultraljud under graviditeten....låt det lilla livet vara ifred, håll om och tala med mjuk röst tills det är dags för han/hon att presentera sig, det är min åsikt.
Citera
2010-11-11, 17:20
Medlem
alvanss avatar
Citat:
Lyssna till din intuition och följ din magkänsla.
Fokusera på här och nu.

Hade nog inte hittat den här tråden utan att någon/något lett mig hit Jag lyder ditt råd och lyssnar vad min navel har att förmedla, förutom lite ludd...*ler*

En fråga bara till dig "symbolisten"..

Har du läst dig till detta, eller är du bara en klok människa?
- Var fick du din klokskap ifrån?
Citera
2010-11-11, 17:29
Medlem
alvanss avatar
Citat:
Javisst skuld är ju en av de tre svagheterna som negs utnyttjar:
1) Rädsla - försvagar auran/ditt själsliga försvar.
2) Lust/begär - binder dig till energin.
3) Skuld - får dig att känna dig dålig/äcklig/ful/taskig/underlägsen osv för att ytterligare försvaga din aura.

Sedan kan vi addera hat, hämndlystnad, svartsjuka, avund, och andra lägre känslor som kan förstärkas.

Åh...mitt i prick!

Inuti känner jag mig som allt du beskrivit med skuld...dvs dålig, ful, elak, rädd underlägsen osv...

Folk omkring mig uppfattar mig tydligen som, glad hjälpsam, medkännande, fixare och någon man kan anförtro sig till. Demonen har nog stått för en del yttre attribut...smickrande sådana.
Citera
2010-11-11, 17:47
Medlem
Apocryphas avatar
Citat:
Den dagen du själv eller någon nära anhörig drabbas kommer du erkänna att jag hade rätt.
Ja, det blir förmodligen samma vecka som Mona Sahlin säger något vettigt. Alltså veckan efter att helvetet frusit till is.

Om jag drabbas så söker jag mig till psykiatrin för att få hjälp. Och jag går dit själv i så fall, inte skickar brev för att bli fantasibotad på distans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in