2010-11-29, 00:26
Medlem
alvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alvans
Mitt råd till dig är att du slutar med all form av meditation, all form av banishing, sol-/och saltbad, inga som helst navelskådningar under en månad, och ser vad som händer...
Jag tror helt enkelt att du är för andligt mottagen just nu, och att du bör stänga av ett tag.

Stärk dig själv och jorda dig genom att göra något konstruktivt med händerna, snickra, måla, skulptera, mura, tapetsera eller vad du nu kan tänka dig att göra...

Jag vet inte om jag är rätt person att råda dig, för jag är bara en enkel människa utan kunskap om annat än vad jag ser och kan ta på, men jag hoppas på något sätt kunna hjälpa dig med min klokskap?

Jag tänder ett första ljus i Advent, och skickar den skimrande, lysande, auran från ljuset till dig, att hela och jorda din aura & själ....

Kram, du Symbolist
Citera
2010-11-29, 01:09
Medlem
alvanss avatar
Citat:
Jag tänder ett första ljus i Advent, och skickar den skimrande, lysande, auran från ljuset till dig, att hela och jorda din aura & själ....

Kram, du Symbolist
http://www.youtube.com/watch?v=9XNQdxlRm9c

Jag tänker på dig, och vill ge dig denna kraftfulla och kärleksfulla sång...
*varma kramar*

/ Alvan
Citera
2010-11-29, 01:49
Medlem
alvanss avatar
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=9XNQdxlRm9c

Jag tänker på dig, och vill ge dig denna kraftfulla och kärleksfulla sång...
*varma kramar*

/ Alvan

En sak som jag glömde säga....

Sexuella fantasier har nog de flesta, fantasierna har knappast något med verkligheten att göra, de är bara "triggpunkter"...var inte rädd för att du upplever upphetsning via udda triggar, kom bara ihåg att de är för vad de utger sig för...bara triggar, inget som man lever ut i verkligheten.
Du kommer att få uppleva äkta kärlek en dag, och då kommer den inifrån ditt bröst...känns som en skönare variant av hjärtinfarkt...*ler*

Nu har jag skrivit ner det som kom till mig ikväll...jag vill ge dig en stor, varm osexig kram!

/Alvan
Citera
2010-11-29, 18:45
Medlem
Citat:
Du behöver få hjälp med att hela din aura, för jag tror att där den är försvagad (väst?) kommer allt skit in (ursäkta uttrycket). Den som har dig i sin våld verkar vara en mycket lågt stående varelse...född ur mörk energi, som försöker använda en av människans överlevnadsreflexer, d.v.s, föda, skydd och överlevnad ( fortplantning). Den du har fått ridandes på din rygg ( bara ett talesätt ) är den som vill fortplanta sig, men har noll koll på hur...därför tömmer han dig konstant på livsenergi genom att lura av dig din säd...?

Det låter ju helknäppt, men jag tror att din livslust, din energi och din själsliga lycka beror på denna starka parasit/demon, som du i ditt försvagade tillstånd släpper in...för att det ger dig en stund av tillfredsställelse & lugn...

Det den lurar dig på är resten....d.v.s eget liv, omtanke, medkänsla och förståelse för andra...= KÄRLEK.

Du vet när du kommer rätt, för då kommer du att njuta av sex, ensam eller med en partner, men som det är nu så påtvingas du något som bara är en chimär, och det mår du illa av.

Njaa...

Jag tror att denna demon/negg är "a ghost of the past" som vägrar släppa greppet, men enligt vad healern jag konsulterat säger, så är det troligtvis gruppkarmiskt eftersom flera familjemedlemmar är/verkar vara drabbade.
Min mamma har det betydligt tuffare än jag, tyvärr.
Hon är nedtyngd av de här fega lömska skitenergierna.

I natt attackerade neggen igen och den är rejält pissed off, eftersom den vet att den är exponerad, och den har inte lika mycket hållhakar på mig.
Den har lyckats blockera kronchakrat delvis känns det som och ev solar plexus.
Mina sexuella hang-ups försöker den fortsätta att trycka/mata på mentalt, men jag dras ännu inte ned i skiten igen.
Antagligen har denna nya neg inte trängt lika djupt på det omedvetna planet.

Det jobbiga just nu är stressen kring sömnen då jag precis påbörjat en ny praktik och kommer att stiga upp 05.00 varje morgon och komma hem 19 på kvällen.
Det är ett intellektuellt arbete som jag har så jag kommer behöva min sömn.
Det här är absolut den värsta årstiden för den som har problem med negativa energier.
Citera
2010-11-29, 18:56
Medlem
Citat:
Mitt råd till dig är att du slutar med all form av meditation, all form av banishing, sol-/och saltbad, inga som helst navelskådningar under en månad, och ser vad som händer...
Jag tror helt enkelt att du är för andligt mottagen just nu, och att du bör stänga av ett tag.

Stärk dig själv och jorda dig genom att göra något konstruktivt med händerna, snickra, måla, skulptera, mura, tapetsera eller vad du nu kan tänka dig att göra...

Jag vet inte om jag är rätt person att råda dig, för jag är bara en enkel människa utan kunskap om annat än vad jag ser och kan ta på, men jag hoppas på något sätt kunna hjälpa dig med min klokskap?

Nej för fasen. Det rådet lydde jag en gång och det blev tio ggr värre.
Banishing ritual är ett ABSOLUT MÅSTE, åtminstone en gång dagligen.
Detta råd kan inte nog betonas!

Det fick jag också beröm för av healern, även om det inte "tar bor neggen", så skapar det en välbehövlig distans till den. Annars är risken att man drar på sig ännu mer negativa väsen, och att auran/energikroppen tar ännu mera stryk.
Då kan den bygga constructs (mekano-liknande strukturer) runt auran.

Sedan ska man inte aggravera den här energin, genom att provocera den.
Passivt försvar till största delen ex bön samt banishing ritual.
Men att släppa på det auriska försvaret är som att ge den fritt tillträdde till ens djupare nivåer.

Jag håller på att praktisera på ett arkiv nu, så jag har inte så mycket tid/ork att lägga på kreativa sysslor, men jag ska återuppta mitt poesi skrivande när tid finnes.

Annars mår jag faktiskt mycket bättre än vad jag har gjort på länge, storstädade hela lgh i helgen, och tyckte t.o.m. att det var riktigt njutbart, jag som normalt avskyr att städa. Har när jag hade parasiten, ofta inte orkat ta tag i saker mer än det allra nödvändigaste, och så blir man deppad över det. Nu känner jag en helt annan energi än tidigare.
Citera
2010-11-29, 19:02
Medlem
Citat:
En sak som jag glömde säga....

Sexuella fantasier har nog de flesta, fantasierna har knappast något med verkligheten att göra, de är bara "triggpunkter"...var inte rädd för att du upplever upphetsning via udda triggar, kom bara ihåg att de är för vad de utger sig för...bara triggar, inget som man lever ut i verkligheten.
Du kommer att få uppleva äkta kärlek en dag, och då kommer den inifrån ditt bröst...känns som en skönare variant av hjärtinfarkt...*ler*

Nu har jag skrivit ner det som kom till mig ikväll...jag vill ge dig en stor, varm osexig kram!

/Alvan

Jag skäms inte över mina fantasier, men det har varit lite behaglig inåtvänd verklighetsflykt över dem visst.
Äkta kärlek är alltid det bästa och ja den äkta kärleken kommer väl när den kommer.
Köpte mig en rosenkvarts i helgen som en påminnelse om den universella kärleken, är en väldigt kärleksfull person egentligen med massa empati, men har väl haft svårt att hitta rätt här i livet, trots att jag har många strängar på min lyra.
Har bromsats upp av den här energin men har alltid haft en positiv öppen kommunikativ attityd trots alla jobbigheter jag gått igenom.

Tack för ditt stöd! Och en kram tillbaka till dig!
Citera
2010-11-30, 21:42
Medlem
Så hur gick det på jobbet?
För mig är det (06:45-> 19:00) .......
Citera
2010-12-01, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRealFace
Så hur gick det på jobbet?
För mig är det (06:45-> 19:00) .......

Det har gått bra, måste vara bra energilinjer på arkivet för har inte kännt av något där. Blev attackerad både måndag och tisdag före midnatt, värst i måndags, men nu verkar det ha klingat av lite, men jag ser skepnaden diffust i väster hela tiden.
Citera
2010-12-06, 20:03
Medlem
Symbolisten. Fortsättning från Magitråden.

Men om man har insett att det paranormala existerar så får man väldigt svårt att inte tro på någon form av enande kraft, en intelligent tanke bakom, lr hur? Alltså någon form av gud, det kan inte bara vara kosmos energi utan det måste finnas tankar bakom våra liv isf, lr hur?!

Så om det nu finns en gud, varför sätter han oss på jorden utan ett ordentligt skydd emot negs? Om jag nu vill välja att vara god varför ska jag bli utsatt för att inte kunna styra över mina egna tankar? Det är ju rent fusk.

Om man ser på den inverkan andra människor har på dig, så kan du välja att inte lyssna lr gå därifrån. Då har du en ärlig chans att välja bort dåligt inflytande.

Alltså. Om man nu ser på helhetsbilden, varför skyddar inte den goda sidan oss från dessa parasiterande negs så att vi får en ärlig chans att åtminstonde styra över våra egna tankar? Som du beskriver så blir vi alltså påhoppade av något som vi inte ens är medvetna om att det existerar. Varför får inte folk i allmänhet kunskap om negs existens så att vi får en chans att skydda oss?
Om nu inte änglarna har lust att skydda oss kan de ju iaf se till att vi fattar att vi ska skydda oss själva?!

Men nu vet jag ju inte till 100% att jag styr över mina egna tankar i frågan..
Citera
2010-12-07, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Symbolisten. Fortsättning från Magitråden.

Men om man har insett att det paranormala existerar så får man väldigt svårt att inte tro på någon form av enande kraft, en intelligent tanke bakom, lr hur? Alltså någon form av gud, det kan inte bara vara kosmos energi utan det måste finnas tankar bakom våra liv isf, lr hur?!

Så om det nu finns en gud, varför sätter han oss på jorden utan ett ordentligt skydd emot negs? Om jag nu vill välja att vara god varför ska jag bli utsatt för att inte kunna styra över mina egna tankar? Det är ju rent fusk.

Om man ser på den inverkan andra människor har på dig, så kan du välja att inte lyssna lr gå därifrån. Då har du en ärlig chans att välja bort dåligt inflytande.

Alltså. Om man nu ser på helhetsbilden, varför skyddar inte den goda sidan oss från dessa parasiterande negs så att vi får en ärlig chans att åtminstonde styra över våra egna tankar? Som du beskriver så blir vi alltså påhoppade av något som vi inte ens är medvetna om att det existerar. Varför får inte folk i allmänhet kunskap om negs existens så att vi får en chans att skydda oss?
Om nu inte änglarna har lust att skydda oss kan de ju iaf se till att vi fattar att vi ska skydda oss själva?!

Men nu vet jag ju inte till 100% att jag styr över mina egna tankar i frågan..

Du söker som vanligt enkla svar på komplexa metafysiska frågor.

Ja, jag tror på en enande Gudom, men vi måste också förstå att denna gudom också består av ofullständiga imperfekta delar som drar åt sitt håll.
Ju mer vi strävar uppåt, ju mer drar andra krafter åt det andra hållet, vilket illustreras i polariteten plus och minus, ljus och mörker.

Ju mer balans, desto mer flyter obalanserna upp till ytan.
Varför drabbas heliga män, munkar och andra av demoniska attacker, borde de inte vara tillräckligt heliga för att hålla dessa borta?
Är det en gudomlig prövning eller en chans att rensa ut skiten/skräpet ur psyket/själen för gott?
Förmodligen bådeoch.

I många fall har vi ett bra försvar, i vissa fall har vi det inte, i vissa fall drar vi omedvetet eller karmiskt till åt oss det som inte är bra för oss.
Vårt högre jag har valt att en gång för alla göra upp med det där skräpet.
Vi tvingas göra upp med det och rensa ur det ur vår innersta natur, men det krävs ofta att vi gör det steg för steg på alla medvetande-nivåer.

Människan har potential till gudomliggörande, liksom urmaterien har potentialen till att omvandlas till guld, men vägen dit är svår, mödosam och farlig. Men om vi vill utvecklas, så finns det inga genvägar.
Vi kan inte sitta och hålla på med New Age gullegull och tro att vi blir hela och upplysta andligen, vi måste bemöta det mörka och ofullständiga, skuggorna i själen, annars har vi barlasten av det kvar.
Det finns inga rosaskimrande enhörningskantade genvägar till andlig upplysning.
Citera
2010-12-08, 20:57
Medlem
Ha ha.. Ja, jag har fått höra att mitt rotchackra är ovanligt stort så nog är jag rotad i myllan som en riktig skogsmulle.. Det är väl därför schamanismen är den livssyn som överensstämmer mest med min egen grundläggande livssyn..

Men låt mig nu måla upp en liten enkel och jordnära bild. Den lilla bondmoran som bor i någon fattig avkrok i världen. Hon sköter sitt hushåll och sina nära och kära. Hon stretar med ekonomin och att få allt att gå ihop och hon är alltid glad och go mot alla. Generös och givmild, både praktiskt och till sinneslag.

I mina ögon är hon en underbar människa som tålmodigt tar emot motgångarna utan att slita håret av skallen, som jag skulle ha gjort
Hennes andliga utveckling måste vara långt framskriden, inte utsätts hon för några allvarliga demon och negsattacker.. Om hon gjorde det skulle hon nog bara ruska på sig och gå ut till korna i ladugården.

Sen munken. Han sitter där på sin bergstopp dagarna i ända och mediterar, förutom lite dagssysslor då kanske. Han lägger iaf långt många mer timmar på att uppnå andlig utveckling än jag kan komma i närheten av ens om jag hade börjat som liten. Men i den här delen av världen hade vi inte kunskapen förr lr tiden nu, att ägna åt så omfattande andlig utveckling.
Ändå har munken inte nått så långt att han kan skydda sig från andliga påhopp?! Trots att han har ägnat så otroligt många timmar till det här så står han inte fri..

Jag måste säga, Symbolisten, att jag går på bondmorans bana iaf..
Som sagt, om jag struntar i mitt jobb hädanefter och bara ägnar mig åt meditation emellan att jag måste äta och sova, så skulle jag ändå inte hinna nå Nirvana i nästa liv, det är för sent helt enkelt. Jäkla orättvist att födas i det här själslösa konsumtionssamhället.. Lr vad säger du??

En man som var stammis i min butik på söder hade ägnat en massa tid åt det andliga. Han berättade bl a att han hade litteratur hemma som nästan inte gick att få tag på.
Han påstod också att vi har så ovanligt mkt gamla själar här uppe i Norden..
Jag kontrade genast med att det måste ju vara Nirvana nästa när man har bott i det här mörka, blöta och kalla klimatet... Sista prövningen alltså..
Senast redigerad av Tina... 2010-12-08 kl. 21:01.
Citera
2010-12-09, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Ha ha.. Ja, jag har fått höra att mitt rotchackra är ovanligt stort så nog är jag rotad i myllan som en riktig skogsmulle.. Det är väl därför schamanismen är den livssyn som överensstämmer mest med min egen grundläggande livssyn..

Men låt mig nu måla upp en liten enkel och jordnära bild. Den lilla bondmoran som bor i någon fattig avkrok i världen. Hon sköter sitt hushåll och sina nära och kära. Hon stretar med ekonomin och att få allt att gå ihop och hon är alltid glad och go mot alla. Generös och givmild, både praktiskt och till sinneslag.

I mina ögon är hon en underbar människa som tålmodigt tar emot motgångarna utan att slita håret av skallen, som jag skulle ha gjort
Hennes andliga utveckling måste vara långt framskriden, inte utsätts hon för några allvarliga demon och negsattacker.. Om hon gjorde det skulle hon nog bara ruska på sig och gå ut till korna i ladugården.

Sen munken. Han sitter där på sin bergstopp dagarna i ända och mediterar, förutom lite dagssysslor då kanske. Han lägger iaf långt många mer timmar på att uppnå andlig utveckling än jag kan komma i närheten av ens om jag hade börjat som liten. Men i den här delen av världen hade vi inte kunskapen förr lr tiden nu, att ägna åt så omfattande andlig utveckling.
Ändå har munken inte nått så långt att han kan skydda sig från andliga påhopp?! Trots att han har ägnat så otroligt många timmar till det här så står han inte fri..

Jag måste säga, Symbolisten, att jag går på bondmorans bana iaf..
Som sagt, om jag struntar i mitt jobb hädanefter och bara ägnar mig åt meditation emellan att jag måste äta och sova, så skulle jag ändå inte hinna nå Nirvana i nästa liv, det är för sent helt enkelt. Jäkla orättvist att födas i det här själslösa konsumtionssamhället.. Lr vad säger du??

En man som var stammis i min butik på söder hade ägnat en massa tid åt det andliga. Han berättade bl a att han hade litteratur hemma som nästan inte gick att få tag på.
Han påstod också att vi har så ovanligt mkt gamla själar här uppe i Norden..
Jag kontrade genast med att det måste ju vara Nirvana nästa när man har bott i det här mörka, blöta och kalla klimatet... Sista prövningen alltså..

Då kanske vi inte är så olika ändå. För jag är själv en oerhört jordnära, strävsam och tålmodig person, trots att jag har lätt att nå in i dessa översinnliga nivåer. Jag gillar också shamanismen som kunskapsväg, och jag ser ingen motsättning mellan att praktisera en shamansk kunskapsväg eller en hermetisk. Det svenska Merlinförbundet ägnar sig just åt detta.

Apropå buddhism, så är ju vajrayana buddhismen/lamaismen lika starkt influerad av shamanism som av indisk tantrism. Den kallas ju diamantfarkosten (den snabbaste vägen till nirvana).

Jag tror att den fornnordiska shamanska sejd traditionen var en kraftfull kunskapsväg det märker man när man håller på med runor. Jag har inte ägnat mig så jättemycket åt dessa, men känner att där finns mycket potent kunskap däri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in