2010-10-09, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Poängen är väl inte att folk ska bli rädda eller hur? Det vore ju kontraproduktivt i sammanhanget, utan snarare att man ska kunna förstå vad det kan vara som man upplever och vilken betydelse det har.
Många personer tror att de drabbats av akut psykos när det snarare handlar om energier.
Sedan om du bara behövt drabbas av det en gång kan ju du vara tacksam över.
Jag tror de flesta (som haft dessa typ av upplevelser över längre tid) är överens om att en sådan här tråd behövs, sedan hur man förhåller sig till sig är ju som sagt individuellt.
Men jag förstår inte riktigt din poäng. Du menar så fort man råkar se en spidel eller en orm i drömmen eller dylikt så betyder det att det är en negativ demon? Kan det inte vara något spontant?

Folk som har psykotiska problem och som ser en spindel betyder att denna ser demoner? Din resonemang går inte ihop
Citera
2010-10-09, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumbo
Men jag förstår inte riktigt din poäng. Du menar så fort man råkar se en spidel eller en orm i drömmen eller dylikt så betyder det att det är en negativ demon? Kan det inte vara något spontant?

Folk som har psykotiska problem och som ser en spindel betyder att denna ser demoner? Din resonemang går inte ihop

Nej det menar jag inte.
Man kan givetvis se spindlar och ormar av olika skäl.

Sedan är det skillnad på att se dessa syner när man har en OBE och när man är i psykos.
Det förra kan innebära att man ser en "neg" men det också vara en "tankeform".

Astralplanet (särskilt det lägre) är ju format av olika former, skepnader, som är produkter av tankar/känslor, det är därför det kallas "creations of the created". Dvs en magisk form/figur som man visualiserar i en magisk ritual är en formmässig realitet på astrala planet.

Om man är i psykos kan man både se saker som "inte finns", dvs saker som ens psyke har förvrängt, likaväl som man kan uppfatta översinnliga fenomen "som finns", dvs andeväsen, då skarven mellan det medvetna och det omedvetna i psyket är skörare.
Citera
2010-10-14, 12:30
Medlem
fattsos avatar
hej jag tror att jag har ett negg relaterade problem. jag har mått dåligt i ca 3 år nu. ofta har jag mardrömmar där jag dör, är jagad av eller helt enkelt känner mig hotad och rädslan och ångesten jag känner i drömmarna är så att jag verkligen blir chokad. ibland spelar drömmarna på fobier jag har t.ex spindlar,min fobi för djupt vatten, att min familj blir dödad. rätt ofta så är det som någon uppmanar mig t.ex att döda mina vänner för att då blir jag t.ex belönad med något bra, medans om jag inte lyssnar på rösten(lyssnar aldrig på den) så leder det till smärta ofta i hjärtat,lungorna ryggen eller någon annanstans. jag e förövrigt inte särskilt dag aktiv utan sover mycket på dagarna då jag e konstant trött och sitter gärna uppe på nätterna. gillar inte heller dagsljus utan trivs som bäst när jag får ha det mörkt runtom mig. kan detta ha något med neggs att göra. typ allt utom 2 saker som det står om hur negs påverkar människor stämmer in men vill vara helt säker. vad tror ni?
Citera
2010-10-14, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fattso
hej jag tror att jag har ett negg relaterade problem. jag har mått dåligt i ca 3 år nu. ofta har jag mardrömmar där jag dör, är jagad av eller helt enkelt känner mig hotad och rädslan och ångesten jag känner i drömmarna är så att jag verkligen blir chokad. ibland spelar drömmarna på fobier jag har t.ex spindlar,min fobi för djupt vatten, att min familj blir dödad. rätt ofta så är det som någon uppmanar mig t.ex att döda mina vänner för att då blir jag t.ex belönad med något bra, medans om jag inte lyssnar på rösten(lyssnar aldrig på den) så leder det till smärta ofta i hjärtat,lungorna ryggen eller någon annanstans. jag e förövrigt inte särskilt dag aktiv utan sover mycket på dagarna då jag e konstant trött och sitter gärna uppe på nätterna. gillar inte heller dagsljus utan trivs som bäst när jag får ha det mörkt runtom mig. kan detta ha något med neggs att göra. typ allt utom 2 saker som det står om hur negs påverkar människor stämmer in men vill vara helt säker. vad tror ni?

Utirån vad du berättar om dina mardrömmar så finns det ett mönster som kan indikera en viss neg-inblandning: kombinationen av exponering av det som skapar rädsla och det som skapar skuldkänslor är en sådan. Hot är en annan.

Hur är det i din lgh? Känner du av någon osynlig närvaro där?
Känner du dig iakttagen utan att det är någon där?
Känner du av att du får specifika fantasier/rädslor som tränger sig på innan du ska somna/vila? Känner du konstiga ilningar under fotsulorna?
Sugande/pulserande tryck mot tinningarna eller ex solar plexus som gör att du känner dig matt, dränerad?
Blir du fysiskt attackerad av någon närvaro i drömmarna eller i tillståndet mellan dröm och sömn?
Har du regelbundna sömnparalyser?
Finns det områden i din lgh som känns konstiga/kalla s.k. "cold spots"?

Om du trivs bäst när det är mörkt behöver inte vara indikation på neg-närvaro, om man har problem med dessa fenomen så tycker man ofta det är jobbigt med mörkret för att fenomenen tilltar/blir mer påtagliga då.
Testa att sova med ljuset tänt och se om det gör någon skillnad.

Bästa sättet att kolla upp om det kan finnas problem med dessa fenomen är att föra dagbok över händelserna. Då kan man se om ett mönster upprepar sig.
Försöka lära sig att klardrömma är en annan sak, för att se om man kan påverka drömmarna i en positiv inriktning.

Sedan är div passiva motåtgärder som att sova med små plastpåsar med havssalt och len gnutta vatten, starka magneter, och vissa typer av halvädelstenar som jet, hematit, m.fl. något som kan reducera problemen. Om de passiva motåtgärderna inte ger någon förändring, så kan det snarare handla om andra orsaker som depression, ångestsyndrom eller andra psykiska problem.
Citera
2010-10-14, 13:33
Medlem
fattsos avatar
tack symbolisten, ska försöka det med salt till att börja med men det jag menar med att jag trivs i mörker är det att när det blir ljus så får jag en känsla av att det är något som inte gillar det och blir frustrerad av ljuset tills jag släcker/drar igen gardinerna, och sova med ljus funkar inte heller då jag får en obehagskänsla med ljuset tänt och det hela slutar med att jag släcker lampan och då kan jag somna. men de med att jag känner som att någon bevakar mig känner jag mycket väl igen oftast när jag är ensam så känner jag verkligen som att något är bakom en, kollar aldrig bakom mig men sa en gång "du står bakom mig va?" och vände mig om men det fanns inge dr men så fort jag vände ryggen till så smög känslan sig tillbaka. samma sak ofta när jag somnar så kan jag verkligen känna att någon sitter på sängkanten (ligger alltid långt in mot väggen). men ska anteckna allt och så får jag se om det finns någon negg i närheten av mig
Citera
2010-10-14, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fattso
tack symbolisten, ska försöka det med salt till att börja med men det jag menar med att jag trivs i mörker är det att när det blir ljus så får jag en känsla av att det är något som inte gillar det och blir frustrerad av ljuset tills jag släcker/drar igen gardinerna, och sova med ljus funkar inte heller då jag får en obehagskänsla med ljuset tänt och det hela slutar med att jag släcker lampan och då kan jag somna. men de med att jag känner som att någon bevakar mig känner jag mycket väl igen oftast när jag är ensam så känner jag verkligen som att något är bakom en, kollar aldrig bakom mig men sa en gång "du står bakom mig va?" och vände mig om men det fanns inge dr men så fort jag vände ryggen till så smög känslan sig tillbaka. samma sak ofta när jag somnar så kan jag verkligen känna att någon sitter på sängkanten (ligger alltid långt in mot väggen). men ska anteckna allt och så får jag se om det finns någon negg i närheten av mig

Fokusera på att hela och stärka dig själv och ditt energifält. Jag vet inte hur insatt du är men meditation med ljusbad, tänka sig att man ligger och solar. Det värmer och sticker i huden, lyser kring hela dig som en ljus och stark bubbla.

Lägg händerna nedanför naveln, sätt ihop pekfingrarna och tummarna så det bildas en triangel mellan dem. Samla din vilje och energi, tänk dig att du utstrålar det. Försök att känna dig som ett kraftfullt lejon, vila i din styrka och kraft.
.
De gånger jag har blivit attackerad så är det så jag har försvarat mig. En vän till mig berättade samma, hans försvarsinstinkter kickade in precis som mina och man samlar en kraftfull viljestyrka som är väldigt avvisande, det blir lite som en chockvåg av energi när man reagerar så. Man blir arg helt enkelt, det är vår sekundära försvarsinstinkt. Rädsla och springa är den första, men om man inte kommer undan måste man stanna och slåss.. Men det handlar mer om avvisande än hat alltså.

Ewa säger att det bästa är att bemöta det med kärlek och omtanke, det är fullt möjligt att det fungerar bättre även på negs. Kärlek är ju den starkaste känslan vi har och jag har en känsla av att negs inte trivs alls kring den.

Symbolisten har säkert ett par första hjälpen tips som du kan prova men det har fungerat för mig iaf, rädd blir jag efteråt..
Senast redigerad av Tina... 2010-10-14 kl. 20:38.
Citera
2010-10-16, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Fokusera på att hela och stärka dig själv och ditt energifält. Jag vet inte hur insatt du är men meditation med ljusbad, tänka sig att man ligger och solar. Det värmer och sticker i huden, lyser kring hela dig som en ljus och stark bubbla.

Lägg händerna nedanför naveln, sätt ihop pekfingrarna och tummarna så det bildas en triangel mellan dem. Samla din vilje och energi, tänk dig att du utstrålar det. Försök att känna dig som ett kraftfullt lejon, vila i din styrka och kraft.
.
De gånger jag har blivit attackerad så är det så jag har försvarat mig. En vän till mig berättade samma, hans försvarsinstinkter kickade in precis som mina och man samlar en kraftfull viljestyrka som är väldigt avvisande, det blir lite som en chockvåg av energi när man reagerar så. Man blir arg helt enkelt, det är vår sekundära försvarsinstinkt. Rädsla och springa är den första, men om man inte kommer undan måste man stanna och slåss.. Men det handlar mer om avvisande än hat alltså.

Ewa säger att det bästa är att bemöta det med kärlek och omtanke, det är fullt möjligt att det fungerar bättre även på negs. Kärlek är ju den starkaste känslan vi har och jag har en känsla av att negs inte trivs alls kring den.

Symbolisten har säkert ett par första hjälpen tips som du kan prova men det har fungerat för mig iaf, rädd blir jag efteråt..

Det viktigaste är att ha tillit och inte visa/uttrycka rädsla.
Men rädsla är ofta något vi uttrycker rent instinktivt för det vi inte känner till/det okända, så det är egentligen en ganska naturlig reaktion. Men vi kan träna oss att behålla balans/fokus även när vi är under "psychic attack".

Aggression kan ofta vara mycket bra, då det aktiverar ens kampvilja. När det gäller kärlek är det viktigt att kärleken är kärlek=enhet/lugn/tillit, och det är något som man kommer till så småningom när man närmar sig sina inre guider och sitt Högre Jag. Det tar tid och erfarenhet m.a.o.
Skelleftewa har jobbat länge som medium och är van att arbeta med det paranormala och olika energier.
Personer som inte är lika bevandrade tar det lite längre tid för att komma dithän.

När man blir attackerad eller varit attackerad en dag så är det lätt att betvivla sitt eget försvar och sin egen inre gudomlighet. Det är ju ofta något som negs utnyttjar. Alla sprickor i fasaden av vårat psyke/energi-kropp/själ, kan de ge sig på. Alla rädslor/fobier/skuldkänslor/mindervärdeskänslor/trauman/negativa erfarenheter, liksom alla drifter/fantasier vi har.

Även om man får eller har fått ta stryk av dessa väsen så gäller det att intala sig själv "jag klarar av det här oavsett", en neg oavsett vilken makt den har kan inte rå på den balans som ändå det gudomliga är. Alla obalanser är underordnade den gudomliga ordningen.

Sedan är det lätt att säga "jamen de där knepen funkar ju inte", ang vissa passiva motåtgärder, men man ska inte underskatta även basala motmetoder rent psykologiskt. Att återfå den inre balansen, fokus i en stressad situation, genom ex bön, kan vara nog så viktigt som att vant behärska vissa energier. Vårat viktigaste försvar är vårat psyke, det är vår innersta borg kan man säga, och att ha tilltro till att man kommer att klara av det man konfronteras med, oavsett hur obehagligt eller hur skrämmande det är, är av oerhörd vikt.
Citera
2010-10-16, 12:18
Medlem
Ja, det var så jag menade fast jag inte är lika välformulerad som du är... Jag har upplevt att i de situationer jag har blivit attackerad så kickar självförsvaret in.. Som sagt, första instinkten är att springa i panik men om det inte går att springa ifrån det så vaknar nästa försvarsinstinkt, det djuriska försvaret...

Och som du skriver, kan man om man som Ewa är mer erfaren plocka fram ett lugn och en värme istället.. Jag lyckades göra det efter att fått tips från Ewa och har inte sett elakingen mer sedan dess.. Eftersom elakingens energi var gäckande, spefullt elak hade jag svårt att inte känna rädsla och samla min viljestyrka och då var det faktiskt lättare att lägga ner försvaret och koncentrera sig på vänlighet och omtanke.. Mkt effektivt, tydligen..
Citera
2010-10-16, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Ja, det var så jag menade fast jag inte är lika välformulerad som du är... Jag har upplevt att i de situationer jag har blivit attackerad så kickar självförsvaret in.. Som sagt, första instinkten är att springa i panik men om det inte går att springa ifrån det så vaknar nästa försvarsinstinkt, det djuriska försvaret...

Och som du skriver, kan man om man som Ewa är mer erfaren plocka fram ett lugn och en värme istället.. Jag lyckades göra det efter att fått tips från Ewa och har inte sett elakingen mer sedan dess.. Eftersom elakingens energi var gäckande, spefullt elak hade jag svårt att inte känna rädsla och samla min viljestyrka och då var det faktiskt lättare att lägga ner försvaret och koncentrera sig på vänlighet och omtanke.. Mkt effektivt, tydligen..

Ofta attackerar negs i tillståndet mellan dröm och vakenhet och i vissa drömmar där man är sårbar. Då kan det vara svårt att hålla garden uppe, så vida man inte är en jäkel på Klardrömmar och OBE.
Vissa personer har lärt sig att fightas på det astrala och då håller sig förstås diverse skräpväsen sig på avstånd.

Något som kan vara effektivt är att memorera vibrerandet av vissa kraftord som ex YHVH (Yod-Heh-Vav-Heh), ADONAI, EL, som kan bryta/dämpa en attack, eftersom hebreiska gudsnamn, ärkeänglanamn, är direkt kopplade till vissa positiva kraftkällor. Henokianska guds/änglanamn som IAD, EHNB, likaså.

En neg gav sig mig på mig när jag vilade och slumrade till på min soffa. Den astrala motsvarigheten av min lgh framtonade och den närmade sig mig och flög sedan på mig med full fart. När jag vibrerade YHVH när vi tumlade runt så avtog attacken gradvis.
Citera
2010-10-18, 20:42
Medlem
echelonxs avatar
Det visade sig att jag hade en till neg på huvudet. Senast Steve tittade så hade jag inget men nu tittade Steve igen och det visade sig att jag har en parasit som sträcker sig från tredje ögat, över huvudet och bak på huvudet i höjd med tredje ögat. Han säger att min blåa entitet är min guide och har försökt ta bort den men den lyckas inte. Jag har också uppfattat det så då jag känt att någon kör in handen där typ och det blir som en uppfriskning. Det ska även bli intressant att höra var min guide kommer ifrån också. Jag har svårigheter att kommunicera med den. Jag har känt en del lättare aktivitet ett tag på sistonde men inget allvarligt. Precis som förra gången så började det bli ordentligt med mer aktivitet så fort jag läste att han kunde ta bort den. Jag antar att parasiten blev lite orolig då den är fast i en återvändsgränd. Jag valde att ta bort denna också. Jag ska få auran rensad också.

Jag kan rapportera sen hur det går.

En vän sa ett tag att jag hade återkommande problem med bläckfiskar (squids) på grund av en tvist i en tidigare inkarnation. Jag undrar om det kan vara det som är problemet. Jag ska få klargöring av Steve snart.

edit:

Jag har onanerat mycket på sista tiden också. Jag brukar inte göra det så något är skumt iallafall.
Senast redigerad av echelonx 2010-10-18 kl. 20:54.
Citera
2010-10-18, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echelonx
Det visade sig att jag hade en till neg på huvudet. Senast Steve tittade så hade jag inget men nu tittade Steve igen och det visade sig att jag har en parasit som sträcker sig från tredje ögat, över huvudet och bak på huvudet i höjd med tredje ögat. Han säger att min blåa entitet är min guide och har försökt ta bort den men den lyckas inte. Jag har också uppfattat det så då jag känt att någon kör in handen där typ och det blir som en uppfriskning. Det ska även bli intressant att höra var min guide kommer ifrån också. Jag har svårigheter att kommunicera med den. Jag har känt en del lättare aktivitet ett tag på sistonde men inget allvarligt. Precis som förra gången så började det bli ordentligt med mer aktivitet så fort jag läste att han kunde ta bort den. Jag antar att parasiten blev lite orolig då den är fast i en återvändsgränd. Jag valde att ta bort denna också. Jag ska få auran rensad också.

Jag kan rapportera sen hur det går.

En vän sa ett tag att jag hade återkommande problem med bläckfiskar (squids) på grund av en tvist i en tidigare inkarnation. Jag undrar om det kan vara det som är problemet. Jag ska få klargöring av Steve snart.

edit:

Jag har onanerat mycket på sista tiden också. Jag brukar inte göra det så något är skumt iallafall.

Intressant! Ser fram emot din uppdatering.
Onani och negs går ju ofta hand i hand, så det är inte så konstigt. Neggen kan känna sig hotad att bli borttagen och därför kanske onanibehoven blir ett sätt att knyta an till dig tightare på en omedveten nivå.
Citera
2010-10-18, 23:22
Medlem
echelonxs avatar
Jo det blir intressant. Men då jag inte fått något mer mail från Steve så blir det väl antagligen imorgon eller i övermorgon. Jag är bara lite orolig att denna neg ska köra fullt ös på mig nu när den vet att den blir raderad.

Jag är mer intresserad varför jag får en guide som inte ens kan ta bort en enkel parasit. Entiteten verkar väldigt varm så den verkar någorlunda avancerad.

Godnatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in