2010-10-07, 17:36
Medlem
echelonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av electric_boogie
har du personlig erfarenhet av denna snubbe eller bara råkat snubbla över länken online?

det verkar som han vet vad han snackar om när man läser på hans sida, men det behöver ju komma upp till bevis... har mailat honom nu iaf... tack för länken.

Han neutraliserade en ganska stor och jobbig neg en vän inte kunde ta bort.

Han kanske inte fungerar för dig och din mamma men för mig fungerade det iallafall. Jag fick dåliga vibbar av många andra entity removers så jag valde honom.
Citera
2010-10-07, 18:31
Medlem
Mindfullness avatar
Varför då attacker och utsugning alls från negsen sida mot oss? Om detta är skärvorna/skrotet och negs där tillhör så kanske de behöver energin för att lämna sitt stadie och stiga uppåt för att till sist ta steget till den ljusa världen? För mig känns inte uppfattningen om att de enkom skulle använda energin de utsuger till att enbart tydligare manifestera sig framöver som tillfredställande. Min tankegång är att det hela helt enkelt handlar om hur Jesus kropp/männskligheten är det som upprättar riket/eden i sin ursprungs menning genom att helt enkelt delge energin åt dessa lägsta/mörkaste former. Människan ger helt enkelt di åt negsen i Guds plan för att på så sätt få dem att växa i ljus?

Då skulle man kunna få ihop kärlen och ingen smuts skulle återstå då den betalades genom människoliv vars liv drog sitt strå till stacken för att rena skapelsen, agnar sållas då från vetet och återkommer aldrig. Med denna tankebana så skulle (svindlande tanke) vem som helst kunna vara en tidigare neg som nu hjälper till att föra arbetet vidare. Att neg attacker sägs öka beror då på allt fler människor på jorden som bidrager inför det stundande nästa steg till fjärde dimension/ny himmel, ny jord/ vattuman/ och kanske rent av nästa neanderthal/cro magnon, homo sapien steg?

vill gärna höra vad du tror här?
Citera
2010-10-07, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfullnes
Varför då attacker och utsugning alls från negsen sida mot oss? Om detta är skärvorna/skrotet och negs där tillhör så kanske de behöver energin för att lämna sitt stadie och stiga uppåt för att till sist ta steget till den ljusa världen? För mig känns inte uppfattningen om att de enkom skulle använda energin de utsuger till att enbart tydligare manifestera sig framöver som tillfredställande. Min tankegång är att det hela helt enkelt handlar om hur Jesus kropp/männskligheten är det som upprättar riket/eden i sin ursprungs menning genom att helt enkelt delge energin åt dessa lägsta/mörkaste former. Människan ger helt enkelt di åt negsen i Guds plan för att på så sätt få dem att växa i ljus?

Då skulle man kunna få ihop kärlen och ingen smuts skulle återstå då den betalades genom människoliv vars liv drog sitt strå till stacken för att rena skapelsen, agnar sållas då från vetet och återkommer aldrig. Med denna tankebana så skulle (svindlande tanke) vem som helst kunna vara en tidigare neg som nu hjälper till att föra arbetet vidare. Att neg attacker sägs öka beror då på allt fler människor på jorden som bidrager inför det stundande nästa steg till fjärde dimension/ny himmel, ny jord/ vattuman/ och kanske rent av nästa neanderthal/cro magnon, homo sapien steg?

vill gärna höra vad du tror här?

Svår fråga att svara på.

Men att det skulle vara någon högre mening med att olika sårbara personer ska dräneras på energi för att hjälpa dessa energier att stiga i hierarkin är tveksamt.

I alla fall om vi diskuterar den vanligaste formen av neg (dvs gruppen astral wildlife).
De kan göra ganska stor psykisk och fysisk skada om de får fri lejd, och har man själv varit under attack (av det svårare slaget) så har man svårt att tro på något sådant.

En annan sak är ju också att dessa väsen är ganska begränsade och de klarar inte av att uppstiga i andens element (då exploderar de).
Det är däremot en annan sak med gruppen demoniserade jordandar, men de är mer som jordsjälar som gått vilse eller lockats in i det demoniska mörkret och som vägrar att återvända till ljuset.

Inom ceremoniell magi talar man ex magisk evokation om att frammana kliffotiska väsen och omvandla dessa till balanserad energi, en liknande tankegång finns väl hos mörkermagiska sällskap som Dragon Rouge, där man ser kliffot som missförstådda mörka krafter som inte alls behöver vara "onda" i rätt bemärkelse.

Jag tror inte heller att alla demoniska krafter är fientliga per se för människan, det är vissa grupper av negativa andeväsen som är det, och dessa tror jag antingen är bara ute efter att skaffa sig föda/energi, hitta en värd att lifta med ex upp i hierarkin, eller skapa kaos/besätta vissa personer.
Men att det skulle vara sanktionerat av Gud har jag svårt att tro, däremot kan det ha att göra med gruppkarma tror jag. Eftersom det ju ofta är så att en grupp/familj drabbas.
Citera
2010-10-07, 19:08
Medlem
Mindfullness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Svår fråga att svara på.

Men att det skulle vara någon högre mening med att olika sårbara personer ska dräneras på energi för att hjälpa dessa energier att stiga i hierarkin är tveksamt.

I alla fall om vi diskuterar den vanligaste formen av neg (dvs gruppen astral wildlife).
De kan göra ganska stor psykisk och fysisk skada om de får fri lejd, och har man själv varit under attack (av det svårare slaget) så har man svårt att tro på något sådant.

En annan sak är ju också att dessa väsen är ganska begränsade och de klarar inte av att uppstiga i andens element (då exploderar de).
Det är däremot en annan sak med gruppen demoniserade jordandar, men de är mer som jordsjälar som gått vilse eller lockats in i det demoniska mörkret och som vägrar att återvända till ljuset.

Jag tror inte heller att alla demoniska krafter är fientliga per se för människan, det är vissa grupper av negativa andeväsen som är det, och dessa tror jag antingen är bara ute efter att skaffa sig föda/energi, hitta en värd att lifta med ex upp i hierarkin, eller skapa kaos/besätta vissa personer.
Men att det skulle vara sanktionerat av Gud har jag svårt att tro, däremot kan det ha att göra med gruppkarma tror jag. Eftersom det ju ofta är så att en grupp/familj drabbas.

Ok, om jag förstår det rätt så går det att inom vissa väsen klättra hierakiskt? men inte då klättra så högt att man glider över i ljusare stadie?

Visst inser jag skadorna som kan uppstå och de otäcka ingrepp som kan ske i individen och jag tror inte heller att Gud i planerad menning skapat denna utvecklingsstege jag funderar kring utan mer så att saker och ting blev så här och det går att utnyttja. Inget ont utan gott så att säga..

Försöker kanske för hårt att finna förklaring och menning kring detta med negs, man blir ju inte klok på vad de sysslar med , deras ordning och tillvaro är kaos?
Citera
2010-10-07, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfullnes
Ok, om jag förstår det rätt så går det att inom vissa väsen klättra hierakiskt? men inte då klättra så högt att man glider över i ljusare stadie?

Visst inser jag skadorna som kan uppstå och de otäcka ingrepp som kan ske i individen och jag tror inte heller att Gud i planerad menning skapat denna utvecklingsstege jag funderar kring utan mer så att saker och ting blev så här och det går att utnyttja. Inget ont utan gott så att säga..

Försöker kanske för hårt att finna förklaring och menning kring detta med negs, man blir ju inte klok på vad de sysslar med , deras ordning och tillvaro är kaos?

Enligt Robert Bruce så finns det negs som försöker reinkarnera med människor, det kan man ju kalla en slags liftning uppåt i hierarkin.
Om man diskuterar negs brett - så kan ju även s.k. utomjordingar inkluderas, eller negs med utomjordiska kopplingar, såsom "De Grå" eller "reptilians", men där är jag ganska osäker vad som gäller i en hierarkisk bemärkelse.

Isaac Luria är den kabbalist som lanserat teorin kring att Kelipot, de trasiga skalen kan lagas, och återbördas till gudomen.
Men detta borde ju då också¨innebära att den negativa/demoniska mörka ytan måste renas och omvandlas, och att den inre gudomliga kärnan måste separeras, en slags alkemistisk separationsprocess m.a.o. och det kräver ju sin man/kvinna som verkligen kan hantera dessa krafter.
En person som är överskuggad/besatt av en negativ andemakt har ju inte den kraften att göra detta, utan då har ju andemakten överbemannat denne för att skapa kaos och splittring i dess omgivning, alternativt bara äta på dess energi.

Jag tror att mycket handlar dels om gruppkarma, dels om andlig evolution, skikten mellan medvetandeplanen tunnas ut, jag vet ex att ockultisten Kenneth Grant behandlat detta i en av sina böcker och han menade ex att oljud skapade en slags metafysisk dålig miljö.
De yttre miljöproblemen kanske också avspeglar sig på de inre planen att människor nu måste ta ansvar på ett nytt sätt?
Vi är ju alla energi och vi lever alla på alla fyra medvetandeplan och vi måste väl börja bli mer medvetna om hur vårat tänkande våra känslor mm påverkar våra medmänniskor/vår omgivning.
Citera
2010-10-07, 20:38
Medlem
electric_boogies avatar
Citat:
Om man diskuterar negs brett - så kan ju även s.k. utomjordingar inkluderas, eller negs med utomjordiska kopplingar, såsom "De Grå" eller "reptilians", men där är jag ganska osäker vad som gäller i en hierarkisk bemärkelse.

hur menar du att en neg skulle se ut i form av ET's? att de kopplar samman sin energi och "drar" energi ur personen såsom en "astral parasit" gör, eller fungerar det på något annat sätt?
Citera
2010-10-07, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av electric_boogie
hur menar du att en neg skulle se ut i form av ET's? att de kopplar samman sin energi och "drar" energi ur personen såsom en "astral parasit" gör, eller fungerar det på något annat sätt?

En form ur ju som "De Grå" med stort gråvitt huvud och stora svarta ögon, liten mun. Robert Bruce berättar i sin bok "Practical Psychic Self-Defense" om en upplevelse där några varelser av denna typ försöker "hela" honom.
Sedan finns det negs som tar utseendet av just De Grå. jag har själv sett när jag gjort s.k. Core image work, små ansikten som liknat De Grå.

Min gissning är att utomjordiska negs (som De Grå) sysslar med att sätta in implantat och göra experiment på sin värd, medan astral wildlife parasiterar för att få näring/växa till sig.

Om det finns samband mellan dessa/olika neg-typer är svårt att svara på. William Baldwin berör det en del i sina böcker. Men är inte tillräckligt påläst för att ge ett bra svar.
Det här skulle vara en bra fråga att ställa på "Astral Dynamics" forumet.
Citera
2010-10-07, 21:03
Medlem
electric_boogies avatar
Citat:
En form ur ju som "De Grå" med stort gråvitt huvud och stora svarta ögon, liten mun. Robert Bruce berättar i sin bok "Practical Psychic Self-Defense" om en upplevelse där några varelser av denna typ försöker "hela" honom.
Sedan finns det negs som tar utseendet av just De Grå. jag har själv sett när jag gjort s.k. Core image work, små ansikten som liknat De Grå.

Min gissning är att utomjordiska negs (som De Grå) sysslar med att sätta in implantat och göra experiment på sin värd, medan astral wildlife parasiterar för att få näring/växa till sig.

Om det finns samband mellan dessa/olika neg-typer är svårt att svara på. William Baldwin berör det en del i sina böcker. Men är inte tillräckligt påläst för att ge ett bra svar.
Det här skulle vara en bra fråga att ställa på "Astral Dynamics" forumet.

hah ja det forumet ja, skumt att jag aldrig lyckats registrera mig där...

ska nog inte läsa för mycket om just sådant då jag bor i ett stort hus på landet nu och väldigt ofta är ensam hemma, haha... paranoia deluxe. men det är ju så sjukt intressant så det är svårt att låta bli!
Citera
2010-10-07, 22:17
Medlem
Citat:
Detta är något som starkt avråds från bland många helare/ockultister/magiker/exorcister.
De ser sitt arbete som ett högre kall. De gör sällan reklam för sig själva utan deras tjänster marknadsför de ofta indirekt genom mun-mot-mun metoden.
Ofta är dessa personer knappast arbetslösa personer, utan de har det som en sidoverksamhet.
På samma sätt tycker jag att magiska ordnar som tar ut avgifter för medlemskap/initiation (annat än mindre sådana) framstår som oseriösa.
Om man tar ut en hög avgift så tycker jag att man i så fall skall kunna garantera beständiga resultat, annars tycker jag man ska betala tillbaka minst hälften av avgiften.

Jag tror att om den här killen nu verkligen kan sin sak (vilket jag tror) så kommer det märkas av ganska konkreta resultat ganska fort.
Men iom att hon varit nedbruten av detta så kommer det ta tid.

Jag tycker rent logiskt, utan avseende på etik och moral att det är fel. Om de är skickliga på att hjälpa andra inom ett så ovanligt område så borde de ägna sig åt det 100%.
Andra i vårdyrken tar ju betalt, varför ska man inte kunna göra det här?! Men sjuksköterskorna var i princip detsamma som nunnor förr. Bodde på sjukhuset och fick inte lämna sjukområdet utan speciellt tillstånd. Det kanske är så i alla nya vårdande yrken?!

I Peru kan man ta emot gåvor av mat. Där har man inga boendekostnader osv. Här måste vi få ihop till våra räkningar. Det går inte att jämföra och som sagt, förmågan går till spillo om personen jobbar på ICA till större delen.
Det kan jag många gånger känna blir fel när vi flyttar över naturfolkens tro till västerlandet. Vi kan ju inte anamma kulturen också.

Om man är så dålig som hon måste man nog heala på alla fronter, energimässigt, fysiskt och psykiskt. Allt har ju tagit skada. Som du säger, det kommer att ta lång tid även om det är en negs som är orsaken så har symtomen blivit många..
Citera
2010-10-08, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Jag tycker rent logiskt, utan avseende på etik och moral att det är fel. Om de är skickliga på att hjälpa andra inom ett så ovanligt område så borde de ägna sig åt det 100%.
Andra i vårdyrken tar ju betalt, varför ska man inte kunna göra det här?! Men sjuksköterskorna var i princip detsamma som nunnor förr. Bodde på sjukhuset och fick inte lämna sjukområdet utan speciellt tillstånd. Det kanske är så i alla nya vårdande yrken?!

I Peru kan man ta emot gåvor av mat. Där har man inga boendekostnader osv. Här måste vi få ihop till våra räkningar. Det går inte att jämföra och som sagt, förmågan går till spillo om personen jobbar på ICA till större delen.
Det kan jag många gånger känna blir fel när vi flyttar över naturfolkens tro till västerlandet. Vi kan ju inte anamma kulturen också.

Om man är så dålig som hon måste man nog heala på alla fronter, energimässigt, fysiskt och psykiskt. Allt har ju tagit skada. Som du säger, det kommer att ta lång tid även om det är en negs som är orsaken så har symtomen blivit många..

Jag tror inte på att saker går till spillo på det sättet.
Om det finns en högre mening med att en person ska heala andra personer så kommer det finnas möjligheter och resurser oavsett var personen befinner sig i världen eller vilket yrke personen har.

Romero De Cunha, som är vän med Robert Bruce och ceremoniell magiker/exorcist, och adept i en Portugisisk Rosenkors Orden, är ex entreprenör inom en helt annan bransch.
Han drev ut en mäktig demon ur en kvinna som uppsökt alla möjliga helare, lamor, mm. Ingen hade kunnat ta bort demonen.

När jag tog bort en neg 2000 så hade min aura tagit mycket stryk, tyvärr så återkom problemen några dagar senare, om än i mindre intensitet.
Har man haft neg problem så kräver det ofta upprepade behandlingar över tid, och det är lätt att dra tillbaka den negativa energin, eller att man drar till sig andra negativa parasitiska eller besättande väsen. Så personen ifråga måste ofta arbeta med sig själv på egen hand och stärka sitt eget astrala försvar. Men som sagt allt detta sker stegvis över tid.
Citera
2010-10-08, 17:10
Medlem
Mindfullness avatar
Citat:
Många negs är parasiter och rovdjur som bara vill utöka sitt utrymme genom att söka sig till en specifik energi (ex den av barn, missbrukare, psykiskt sjuka, traumatiserade personer) med en viss polaritet.

Demoner söker sig till ex vissa kristna grupper (familjer) och försöker förstöra där. Helt enkelt för att de vill nedvärdera/skymfa det som är heligt/kristet.
Besatthet handlar ju sällan om personen som blir besatt/överskuggad av demonen, utan dess omgivning som är den verkliga måltavlan. Att ex nedsvärta/förlöjliga en präst eller en kyrka kan ju få dess anhängare att tvivla och i värsta fall att tappa tron, om den känner att de onda krafterna upplevs som starkare.

Detta är något som jag är väl förtrogen med och det finns otaliga exempel om detta förutom min egna personliga erferenhet.

Präster och annhöriga kan vara särskilt negs drabbade. I sverige så kommer jag att tänka på omtyckta prästen Olle Carlsson samt debattören och kristna teologen Ann Heberlein. De båda är i sina olika böcker öppna om sina liv och umbäranden och det är inte svårt att se negs sambandet med tanke på den problematik de har/haft i sina liv. Ann Heberlein gift med präst är borderline med starka självskade beteenden och ständiga självmordsimpulser samt promiskuösa utsvävningar i äktenskapet. Olle Carlsson alkoholist och tidigare gift med en kvinna med psykopati.

Olle Carlsson berättar om en kvinna han hade en relation med där hon plötsligt tvärvänder och visar upp en starkt psykopatisk sida där hon utsätter honom för förtal inför alla och falskanmäler honom för mordförsök osv, han upplever sitt normala liv som över och vid ett tillfälle sätter hon ögonen i honom och säger – Im gonna ruin your life (hon var amerikanska) Ovan är bara korta återgivande av liv i fullständig kaos och problematik.

Jag funderar kring just negsen och deras agenda, Olle som jag är säker på har ett uppdrag av Gud blev ansatt som jag ser det i ett försök att få honom ur spel, detta misslyckades och idag är han en av sveriges mest omtyckta och framgångsrika präster med fullt i alla bänkar på alla mässor. Heberlein ute med ny bok ”En liten bok om ondska” håller föredrag och har stabiliserats. Vi kan också se här om ”positiv ondska” som ett utvecklingsteg i deras liv om vi så vill.

Själv är jag veterligen den enda i min släkt som är bekännande kristen. Jag kommer från en kännslomässigt dysfunktionell familj med alkoholism från fader till söner. Mitt engagemang för min tro på Gud har alltid varit sett med skepsis och avståndstagande inom familjen, förutom hos min syster som jag märkligt nog har svårast för av dem. Symbolisten har tidigare talat om gruppkarma här och jag tror på det även om min tanke om reinkarnation idag är att vi inte reinkarnerar (dock växlar denna tro). Olle Carlssons kvinna sade vid ett tillfälle till honom att de var ”connected” och han höll med om att det på ett plan nog var så och här känner jag släktskap med vad han säger.

Filmer som ”Omen” och ”Excorsisten” förtydligar ämnet.
Senast redigerad av Mindfullnes 2010-10-08 kl. 17:16.
Citera
2010-10-08, 17:37
Medlem
Mindfullness avatar
Eftersom alla andliga övningar och förkovringar inom metafysik kräver en hel del av människans väsen och psyke vill jag slänga in en brasklapp om försiktighet. Ämnet vi talar om kan vara väldigt starkt och omtumlande för många och kanske ska tas an med stor försiktighet. Särkilt om allt för stora steg tas. Att "tanken svindlar" ska man ta på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in