2010-10-30, 10:51
Medlem
echelonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Hittade den här sidan om negativa entiteter:

http://www.melora.org/Dark.html

Kvinnan som driver sajten verkar jobba efter den s.k. Spirit Releasement Therapy/SRT systemet.

Jag tittade också på hennes sida också men fick nån konstig vibb så jag körde på Steve istället. Det är synd att det finns så få entity removers som annonserar ut sig.
Citera
2010-10-30, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfullnes
visste väl att du inte var att leka med Tina

Ha ha.. Ja, jag skulle skoja till det lite..

Citat:
Ursprungligen postat av Mindfullnes
OnT.

Om vi återgår lite til topic, jag är så nyfiken på detta med den kvinnliga sexualiteten och ev negs, kand du bidraga? eller nån annan? Själv tror jag på "attention whore" och neg sammanhang. Menar inte med det att du är det Tina så att inga missförstånd uppstår

Jag har som sagt inga erfarenheter av några "mulliga kvinnor" som ni skrev om här Jag vet inte om att jag har varit utsatt för några Negs så att jag har svårt att svara på den frågan..

Men jag tror att vi kan ta upp tankar och energier utifrån och om det händer mig så motar jag bort dem helt enkelt. Många "må bra böcker" tar upp just att man ska vakta tankens trädgård mot angrepp. Sätta upp ett staket och en grind och inte släppa in det som inte är bra, det gäller inte just bara sexuellt utan allting.
Senast redigerad av Tina... 2010-10-30 kl. 11:22.
Citera
2010-10-30, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Vad man än tycker om dina slutsatser över livet måste man ändå säga att du skriver på ett sätt gör att man blir totalt uppslukad.

Håller verkligen inte med i allt du säger men finner mig själv ha läst igenom hela denna jättetråd pga av dina inlägg.

Finns något behagligt i ditt sätt att uttrycka dig som tilltalar mig.
Du kanske borde ta vara på den talangen. Kanske skriva böcker?

Tack! Ja, jag har andra vänner och bekanta som efterfrågat att jag ska göra det.
Det gäller bara att hitta rätt form och rätt ämne.
Just när det gäller detta ämne så känner jag att vill lära mig mer innan jag tar mig an det i bokform.
Citera
2010-10-30, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Men jag tror att vi kan ta upp tankar och energier utifrån och om det händer mig så motar jag bort dem helt enkelt. Många "må bra böcker" tar upp just att man ska vakta tankens trädgård mot angrepp. Sätta upp ett staket och en grind och inte släppa in det som inte är bra, det gäller inte just bara sexuellt utan allting.

Fast att vakta tankens trädgård är inte alltid så lätt som diverse New Age böcker vill göra gällande, det finns energier som förökar sig som virus och tar sig in och döljer sig själva väl. Då gäller det att verkligen arbeta med sig själv: "känn dig själv" är ett verkligt viktigt motto.
Citera
2010-10-30, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echelonx
Jag tittade också på hennes sida också men fick nån konstig vibb så jag körde på Steve istället. Det är synd att det finns så få entity removers som annonserar ut sig.

Jag tror att många av dessa förmodligen inte vill framstå som oseriösa charlataner, och därför i stället väljer att arbeta genom andra kanaler.
Citera
2010-10-30, 16:29
Medlem
Citat:
Fast att vakta tankens trädgård är inte alltid så lätt som diverse New Age böcker vill göra gällande, det finns energier som förökar sig som virus och tar sig in och döljer sig själva väl. Då gäller det att verkligen arbeta med sig själv: "känn dig själv" är ett verkligt viktigt motto.

Åhh.. Jag skrev ett långt svar som försvann på nått sätt... Skit..

Jag skrev att jag har lyckats mota bort dem hittills iaf och att viljan är vår mest underskattade kraft..

Jag skrev om den senila abbedissan som skrek de värsta fula orden efter sina gamla kollegor när de kom på besök.
Frågan var ifall hon har ett behov av att säga alla fula ord hon inte kunde säga under sitt vuxna liv lr om negs hoppar på henne när hon inte längre kan vakta sina tankar???

För annars kom jag till slutledningen att om man vill undvika att skämma ut sig inför sina barn om man blir senil sen så är det bättre att leva ut sina dolda behov medan man kan välja när man ska göra det.. T ex gå ner i källaren och skrika alla fula ord man kan komma på när ingen hör lr springa naken runt huset på natten när ingen ser..
Då kanske man kan sitta där och vara snäll när barn och barnbarn kommer och hälsar på när man är på ålderdomshemmet...

Jag hoppas att alla förstår att jag inte är såååå allvarlig nu..
Citera
2010-10-31, 07:50
Medlem
Citat:
I duschen sedan tränger sexuella tankar på igen som om de försöker locka in mig i ett visst obsessivt fantasiskapande mönster, jag kan tänka dem men ändå förhålla mig objektiv till dem. När neg-energierna är mer överskuggande, så känns det som man går på autopilot, man går in i dessa tankemönster och accepterar dem som om de är en del av en själv.
De sexuella tankarna och bilderna hänger sig kvar vagt i sinnet, men jag lyckas skjuta de ifrån mig.
Känner sedan tryck över könschakrat men lyckas trots detta "hålla händerna på täcket".

För i helvete, symbolisten! Det kallas hormoner och hade vi inte hormoner så hade varken du eller jag existerat. Om du vill bli av med energierna i könschakrat gå då ut och knulla.

SUCK!

Har du något emot sex? är det de österländska traditionerna som ställer till det för dig?
Senast redigerad av TheRealFace 2010-10-31 kl. 07:56.
Citera
2010-10-31, 08:56
Medlem
En ny tanke.

Om en person är psykisk sjuk och hör röster som man då inte vet ifall de är negs, anhöriga lr hör till den psykiska sjukdomen (ifall det faktiskt existerar en sådan) jag har en känsla av att det alltid är negs, andar lr tankar utifrån som plockas upp av den i psykisk obalans.

Nu till frågan. Mår de bra av att meditera då??? Hämtar de styrka då lr fördjupar de sig bara i mörkret då??? Klarar en person i psykisk obalans av att "ladda batteriera" och stärka auran, att ljusbada osv lr blir det motsatt effekt???
Citera
2010-10-31, 10:19
Medlem
Citat:
Åhh.. Jag skrev ett långt svar som försvann på nått sätt... Skit..

Jag skrev att jag har lyckats mota bort dem hittills iaf och att viljan är vår mest underskattade kraft..

Jag skrev om den senila abbedissan som skrek de värsta fula orden efter sina gamla kollegor när de kom på besök.
Frågan var ifall hon har ett behov av att säga alla fula ord hon inte kunde säga under sitt vuxna liv lr om negs hoppar på henne när hon inte längre kan vakta sina tankar???

För annars kom jag till slutledningen att om man vill undvika att skämma ut sig inför sina barn om man blir senil sen så är det bättre att leva ut sina dolda behov medan man kan välja när man ska göra det.. T ex gå ner i källaren och skrika alla fula ord man kan komma på när ingen hör lr springa naken runt huset på natten när ingen ser..
Då kanske man kan sitta där och vara snäll när barn och barnbarn kommer och hälsar på när man är på ålderdomshemmet...

Jag hoppas att alla förstår att jag inte är såååå allvarlig nu..

Å andra sidan om man är senil så lider man ju inte själv så mycket, utan det är mera ens omgivning som lider.
Aggressivitet och sexualitet brukar vara det som blir förstärkt hos senila (när frontalloben drabbas/blir skadade). Det ser man ofta att senila ofta reagerar med vrede eller gör sexuella anspelningar, när de inbördes spärrarna släpper.
Citera
2010-10-31, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRealFace
För i helvete, symbolisten! Det kallas hormoner och hade vi inte hormoner så hade varken du eller jag existerat. Om du vill bli av med energierna i könschakrat gå då ut och knulla.

SUCK!

Har du något emot sex? är det de österländska traditionerna som ställer till det för dig?

Har inga problem med mina hormoner men det är jobbigt när negativa-energier blandar sig i dessa och gör en till en sexmissbrukare. Man vill kunna ha sex utan att ens sexuella energier vampyriseras.
Nej, jag har inget alls emot vare sig sex, erotik eller porr, det har jag ju skrivit tidigare i tråden.
Har inget emot Tantra, Tao eller Kundalini heller.
Citera
2010-10-31, 10:36
Medlem
Citat:
En ny tanke.

Om en person är psykisk sjuk och hör röster som man då inte vet ifall de är negs, anhöriga lr hör till den psykiska sjukdomen (ifall det faktiskt existerar en sådan) jag har en känsla av att det alltid är negs, andar lr tankar utifrån som plockas upp av den i psykisk obalans.

Nu till frågan. Mår de bra av att meditera då??? Hämtar de styrka då lr fördjupar de sig bara i mörkret då??? Klarar en person i psykisk obalans av att "ladda batteriera" och stärka auran, att ljusbada osv lr blir det motsatt effekt???

Svårt att få en psykotisk person att meditera.
Jag skulle rekommendera att de isf lär sig någon form av lättare andningsteknik, dels för att lugna psyket, dämpa ångest, osv.

Men meditation är jag tveksam till som terapeutisk metod, jag skulle snarare rekommendera någon form av guidad miljöterapi, kanske att arbeta med växter/trädgård, dvs att rikta uppmärksamheten utåt snarare än inåt.

Många schizofreni patienter är storrökare, och använder rökningen som ett sätt att slappna av, sedan har forskning visat att nikotionet innehåller ett ämne som dämpar det psykotiska tillståndet.
Andra personer med schizofreni tar ju till alkohol eller narkotika som en form av självmedicinering, men där går det ju ofta överstyr.
Citera
2010-10-31, 10:48
Medlem
Citat:
Har inga problem med mina hormoner men det är jobbigt när negativa-energier blandar sig i dessa och gör en till en sexmissbrukare. Man vill kunna ha sex utan att ens sexuella energier vampyriseras.
Nej, jag har inget alls emot vare sig sex, erotik eller porr, det har jag ju skrivit tidigare i tråden.
Har inget emot Tantra, Tao eller Kundalini heller.

Vad då sexmissbrukare? om du får utlösning så släpper det väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in