2010-10-28, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apocrypha
Tack!
Ja, jag tänkte skriva "sug åt dig bara" men med tanke på trådens inriktning på senaste tiden så kanske jag nöjer mig med "alla som känner sig träffade" lr nått...
Citera
2010-10-29, 01:45
Medlem
DenLedes avatar
Hur vet man att man är påverkad utav NEG:s och inte har psykiska problem enligt det vetenskapliga sättet att se det?

Vet att det förklarats tidigare i tråden men vill gärna ha ett mer övertygande förtydligande.
Citera
2010-10-29, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Hur vet man att man är påverkad utav NEG:s och inte har psykiska problem enligt det vetenskapliga sättet att se det?

Vet att det förklarats tidigare i tråden men vill gärna ha ett mer övertygande förtydligande.

Ett kriterium som jag ser det är att en tredje person (en healer/exorcist) kan bekräfta/"diagnosticera" att den negativa ande/entitet-energin finns där rent objektivt. Ett psykisk sjuk person har ju oftast vanföreställningar som enbart är produkten av dennes psyke och som inte ger astrala manifestationer. Sedan finns det ett mellanting mellan dessa två där person både är psykisk sjuk OCH har negativ ande/entitet-energi, eller annan ande-energi omkring sig.

I mitt fall så kunde den healer jag konsulterade konfirmera att det fanns en negativ ande i min energikropp, han kunde lokalisera energin exakt var den var fysiskt lokaliserad i min närmiljö, han kunde spåra den tillbaka till tidigare liv och kunde också avlägsna den astralt så att det blev en påtaglig fysisk förändring efteråt.

Hade det bara varit vanföreställningar så han inte kunnat göra något av detta, såvida han inte hade svepande sa detta till alla som sökte hjälp, men jag hade inte uppgett någon info om den upplevda entiteten, jag hade bara gett namn och adress.
Jag upplevde själva exorcismen som en påtaglig klardröm som dessutom resulterade i påtagliga fysiska förändringar efteråt.
Han bekräftade också vad han hade hittat och hur det hade gått till steg för steg.
Citera
2010-10-29, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Ja, jag tänkte skriva "sug åt dig bara" men med tanke på trådens inriktning på senaste tiden så kanske jag nöjer mig med "alla som känner sig träffade" lr nått...

Apocrypha kanske är en astral vampyr själv?
Citera
2010-10-29, 16:55
Medlem
Mindfullness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Det där är vanligt. Könschakrat överstimuleras och även om man har en normal sexualitet så kan det lätt glida iväg och bli tvångsmässigt. Det där med egna minnesbilder stämmer verkligen. Negativa sexuella upplevelser/trauman är vanligt. En negativ syn på det motsatta könet kan också förekomma. Har man blivit illa behandlad av kvinnor resp män kan det spä på det hela.

Att försöka vända sig ifrån det sexuella och periodvis bli asexuell tror jag dessvärre ofta är ett måste om man har de här problemen. Men det är viktigt att man får sitt närhetsbehov tillgodosett, och att man vårdar positiva relationer av alla slag.
Om man har problem med kvinnor resp män, så gäller det att finna positiva kvinnliga resp manliga förebilder.
Ex bra kvinnliga resp manliga vänner.
Samtidigt arbeta med sin självkänsla, stärka den och syssla med sådant hobbies som man gillar och är bra på. Spela musik, måla tavlor, skriva dikter eller noveller, vara ute i naturen, syssla med djur osv.
Forcera inte fram relationer utan se att dessa kommer steg för steg när man kommer i balans.

Sedan tror jag mycket på att studera ett system, det kan vara yoga, kabbala, frimureri, kristen mystik, sufism, det kan vara en magisk orden, det ska ha ett högre motto och representera något överordnat.
Den här strukturen kan då fungera som ett slags ankare att hålla fast vid och förhålla sig till.
Viktigt att man tycker det är intressant och att man känner att det har ett bra ideal.
Sedan att man inte lyckas leva upp till idealet alla gånger är oväsentligt, det blir en struktur, som ger en stadga och trygghet, när de här upplevelserna sliter i ens självkänsla.

De sexuella neg-drömmarna är aldrig några rosenröda romantiska episoder, utan det är dunkla, djuriska och bisarra miljöer, eller miljöer som är präglade av smärta, sorg eller förlust.
Jag tror det återigen är viktigt att på symbolisk nivå lyfta fram positiva gestalter, om det är en grupp femme fatales, så kanske det i denna finns någon som representerar det mänskliga och ljusa och som man kan sätta sitt eget fokus på.
Mycket av detta handlar nog på en omedveten nivå om en negativ syn på sitt eget egenvärde sexuellt, där man kan känna skuld och skam, och där det bisarra och äckliga blir en analogi till ens egna känslor av mindervärde.

Problemet med mycket porr är att det objektifierar individer och suddar ut det individuella, inte så att jag rent moraliskt är emot porr som sådant, men jag tror att många vänder sig till porren för att man saknar närhet, värme och kärlek i sitt liv, och då ger porren kickar och dövar smärtan, men det gör också att man driver ifrån sina egna känslomässiga behov som man sexualiserar.
Det är dessa behov man behöver finna för sig själv.

De sexuella kickarna om de finns är alltid bara tillfälliga, och dövandet av smärtan är alltid tillfällig, men att börja med att gradvis acceptera sig själv och älska sig själv tror jag är en viktig stegvis process, jämte den av att tillämpa olika motmetoder.
Målet är ju att återskapa den inre balansen så att det här inre såriga hålet kan helas och förslutas och då kan dessa energier inte komma åt en längre. Då är dörren till ens inre renad och försluten.

Tack, din analys och insikt är klockren hos mig. Jag har en bit att gå än och Gud för de människorna i min väg och jag jobbar på på att ta in dem. "Var inte rädd" är mitt mantra. Själen och psyket är hand i handske, ej åtskilda. Du jobbar inom psykiatrin?
Citera
2010-10-29, 16:57
Medlem
Mindfullness avatar
Citat:
Det är ju bara att våldta karln man fantiserar om

visste väl att du inte var att leka med Tina
Citera
2010-10-29, 17:06
Medlem
Mindfullness avatar
Citat:

OnT.

Om vi återgår lite til topic, jag är så nyfiken på detta med den kvinnliga sexualiteten och ev negs, kand du bidraga? eller nån annan? Själv tror jag på "attention whore" och neg sammanhang. Menar inte med det att du är det Tina så att inga missförstånd uppstår
Citera
2010-10-29, 17:10
Medlem
Mindfullness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede

Hoppas du inte tar illa upp men är det så att du är på väg att vinna tro? Bara en kännsla.
Citera
2010-10-29, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfullnes
Tack, din analys och insikt är klockren hos mig. Jag har en bit att gå än och Gud för de människorna i min väg och jag jobbar på på att ta in dem. "Var inte rädd" är mitt mantra. Själen och psyket är hand i handske, ej åtskilda. Du jobbar inom psykiatrin?

Nej, numera satsar jag på min formella utbildning som arkivarie. Men jag tar med mig mina erfarenheter från psykiatrin med mig i mötet med nya människor.
Ja, själ och psyke är två sidor av samma mynt, tyvärr så belyser vi i väst oftast bara en sida.
Men studerar man både Freud och Jung så märker man kopplingarna till själen och det andliga.

Mitt mantra är: "Andas, fokusera och centrera".
Genom rytmisk andning lugnar vi sinnet och skaffar oss energi och fokus, vilar vi i detta lugn, så upplever vi steg för steg det inre ljuset som gradvis skingrar skuggorna och illusionerna av det negativa mörkret av rädslor, okontrollerade begär och oro.
Citera
2010-10-29, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfullnes
OnT.

Om vi återgår lite til topic, jag är så nyfiken på detta med den kvinnliga sexualiteten och ev negs, kand du bidraga? eller nån annan? Själv tror jag på "attention whore" och neg sammanhang. Menar inte med det att du är det Tina så att inga missförstånd uppstår

Nja...jag tror inte att negativ energi är könsbunden eller feminin, eller rättare sagt min erfarenhet är att den inte är det, iaf om vi diskuterar astral wildlife som är djurisk.
Vad det gäller (kvinnliga) demoner med kvinnliga drag som ex "hags", är jag osäker.
Jag har så pass lite erfarenhet av dessa.

Däremot kan jag ibland skrämmas av vissa kvinnors självdestruktiva sexuella drag (ex borderline kvinnor), där de låter psykopatmän misshandla dem gravt och på något märkligt sätt så verkar det finnas i vissa fall en masochistisk njutning av självförakt i det som jag finner både djupt tragisk givetvis men också märklig och skrämmande.
Nu menar jag inte kvinnor som lever med män som slår dem generellt, utan vissa kvinnotyper, som närmast låter sig "älskas till döds".

Denna typ av sexualitet där självutplånande smärta och självförakt blir en njutning, måste vara rena honungskakan för negs. Sedan funderar jag på om denna negativa energi de drar till sig "smittar energimässigt" genom familjeband, då jag vet att vissa negs angriper och söker att splittra familjer.
Citera
2010-10-29, 22:27
Medlem
Hittade den här sidan om negativa entiteter:

http://www.melora.org/Dark.html

Kvinnan som driver sajten verkar jobba efter den s.k. Spirit Releasement Therapy/SRT systemet.
Citera
2010-10-30, 06:14
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
text
Vad man än tycker om dina slutsatser över livet måste man ändå säga att du skriver på ett sätt gör att man blir totalt uppslukad.

Håller verkligen inte med i allt du säger men finner mig själv ha läst igenom hela denna jättetråd pga av dina inlägg.

Finns något behagligt i ditt sätt att uttrycka dig som tilltalar mig.
Du kanske borde ta vara på den talangen. Kanske skriva böcker?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in