Citat:
Ursprungligen postat av Mindfullnes
OnT.
Om vi återgår lite til topic, jag är så nyfiken på detta med den kvinnliga sexualiteten och ev negs, kand du bidraga? eller nån annan? Själv tror jag på "attention whore" och neg sammanhang. Menar inte med det att du är det Tina så att inga missförstånd uppstår

Nja...jag tror inte att negativ energi är könsbunden eller feminin, eller rättare sagt min erfarenhet är att den inte är det, iaf om vi diskuterar astral wildlife som är djurisk.
Vad det gäller (kvinnliga) demoner med kvinnliga drag som ex "hags", är jag osäker.
Jag har så pass lite erfarenhet av dessa.
Däremot kan jag ibland skrämmas av vissa kvinnors självdestruktiva sexuella drag (ex borderline kvinnor), där de låter psykopatmän misshandla dem gravt och på något märkligt sätt så verkar det finnas i vissa fall en masochistisk njutning av självförakt i det som jag finner både djupt tragisk givetvis men också märklig och skrämmande.
Nu menar jag inte kvinnor som lever med män som slår dem generellt, utan vissa kvinnotyper, som närmast låter sig "älskas till döds".
Denna typ av sexualitet där självutplånande smärta och självförakt blir en njutning, måste vara rena honungskakan för negs. Sedan funderar jag på om denna negativa energi de drar till sig "smittar energimässigt" genom familjeband, då jag vet att vissa negs angriper och söker att splittra familjer.