Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Mindfullness. Det är en oceans skillnad på dig och den som retade upp mig förut..
Men som jag skrev till honom så tror jag att skrifterna speglar sin tid även om andemeningen möjligen kan stämma med den eventuella gudens mening.
Om jag mediterar för lugn och harmoni så fattar jag inte varför det ska dyka upp elakingar. Men iofs så kom den första retstickan under en period när min dotter blev utsatt för en elak kvinna som ställde till det en hel del i hennes liv innan jag lyckades stoppa det hela. Kvinnan har fortsatt att ställa till det för andra och jag måste säga att jag inte var särskilt vänligt inställd just då så möjligen var det en spegling av mina känslor just då.
Nu kanske det är lite OT att babbla om mina upplevelser. Men elakingen har inte visat sig sedan jag följde Ewas råd och visa den vänlighet, som jag berättat förut. Och kanske är det ett bra sätt att bemöta Negs om de dras till en känsla man har haft och som man är av med?
Men återigen kan jag inte låta bli att tycka att det är skönt att lösa sudoku lr sitta här vid datorn istället för att meditera och riskera att möta ruskprickar..

Många negs är parasiter och rovdjur som bara vill utöka sitt utrymme genom att söka sig till en specifik energi (ex den av barn, missbrukare, psykiskt sjuka, traumatiserade personer) med en viss polaritet.
Demoner söker sig till ex vissa kristna grupper (familjer) och försöker förstöra där. Helt enkelt för att de vill nedvärdera/skymfa det som är heligt/kristet.
Besatthet handlar ju sällan om personen som blir besatt/överskuggad av demonen, utan dess omgivning som är den verkliga måltavlan. Att ex nedsvärta/förlöjliga en präst eller en kyrka kan ju få dess anhängare att tvivla och i värsta fall att tappa tron, om den känner att de onda krafterna upplevs som starkare.
Om man är energimässigt balanserad, har ett starkt astralt försvar, och ett starkt psyke så är det inte lika stor chans att dessa energier är intresserade av att gå till attack, eller också håller de sig på avstånd. Om de är attraherade kommer de att bida sin tid i det fördolda.
Sedan kan negativa energier tränga sig in i olika sammanhang genom att "lifta" genom vissa negativt laddade föremål, eller att fästa sig vid specifika platser (med betonad negativ polaritet) där de kan växa i kraft. Personer som sysslar med svart magi/mörkermagi kan dra till sig dessa energier, och de kan fästa sig vid personerna såvida de inte vet hur de ska hantera dem.
Det förklarar varför inte alla platser som har varit drabbade av ondska leder till hemsökelser, eller varför vissa personer anser sig vara förföljda av negativa energier.
Det kan vara personer som personen haft en relation med i tidigare liv och/eller förbannelser som hänger sig kvar.
Men i grund och botten handlar allt om polaritet, psyke och karma. Det handlar inte om synd/skuld/skam utan om andlig utveckling och själslig/psykisk make-up/balans.
Vi måste omvandla det svarta/tunga/mörka för att vi ska kunna få fram ljuset/guldet, för att använda en alkemistisk liknelse.