2010-10-04, 21:49
Medlem
Mindfullness. Det är en oceans skillnad på dig och den som retade upp mig förut..

Men som jag skrev till honom så tror jag att skrifterna speglar sin tid även om andemeningen möjligen kan stämma med den eventuella gudens mening.

Om jag mediterar för lugn och harmoni så fattar jag inte varför det ska dyka upp elakingar. Men iofs så kom den första retstickan under en period när min dotter blev utsatt för en elak kvinna som ställde till det en hel del i hennes liv innan jag lyckades stoppa det hela. Kvinnan har fortsatt att ställa till det för andra och jag måste säga att jag inte var särskilt vänligt inställd just då så möjligen var det en spegling av mina känslor just då.

Nu kanske det är lite OT att babbla om mina upplevelser. Men elakingen har inte visat sig sedan jag följde Ewas råd och visa den vänlighet, som jag berättat förut. Och kanske är det ett bra sätt att bemöta Negs om de dras till en känsla man har haft och som man är av med?

Men återigen kan jag inte låta bli att tycka att det är skönt att lösa sudoku lr sitta här vid datorn istället för att meditera och riskera att möta ruskprickar..
Citera
2010-10-04, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfullnes
Med risk för att hamna på djupt vatten så vill jag inflika med mina funderingar här. Det sägs att Gud agar den han älskar. Här kan man frestas till att tala om just ondska men vi behöver inte gå längre än till oss själva och hur vi uppfostrar våra barn med ett vakande öga och ibland med "positiv ondska" om man så vill, iaf om man ser det ur barnets perspektiv som kan känna sig omilt behandlat och oförstått, men som bättre vetande förälder gör vi det av kärlek. Om vi håller i minnet hur fadern "behandlade" sin son Jesus Kristus så ser vi det tydligare, faktum var ju att Jesus om det var möjligt ville slippa undan. Än mer inveklat blir det när vi vet att Jesus själv lär att fadern är barmhärtig och god. Men som sagt detta kan vara svårsmält och svårdefinierbart, säger det ändå fast att Tina kan bli arg på Fadern på nytt

Ordspråksboken 3:12 Ty Herren tuktar den han älskar och agar den son han har kär.
Ordspråksboken 23:13 Undanhåll inte pojken fostran, agar du honom slipper han dö.
Jesus Syraks vishet 30:1 Barnuppfostran. Den som älskar sin son agar honom ofta, då kommer han till slut att få glädje av honom.
Hebreerbrevet 12:6 Ty den Herren älskar, den tuktar han, och han agar var son som han har kär.

Den occulta positiva ondskan vet jag inte om den kan sägas gifta sig med ovan sagda men det är väldigt intressant och jag vill som vanligt finna likheter.

Blir en del OT från ämne ibland men man vinner en del på att ta ut svängarna tror jag så att en bredare förståelse kan ske.

Edit; ser att Symbolisten i samma stund skrev inlägg om detta.

Jag tror inte att Gud vill att hans barn ska lida, men samtidigt så tror jag att lidandet är ofrånkomligt om hans "barn" ska uppnå andlig helhet.
Precis som ett barn behöver "bränna sig på plattan" för att lära sig att plattan är het.
Vi kan inte ta oss genom livet utan att uppleva lidande.

Poängen är väl att vi ska lära oss av lidandet och använda det som trappsteg till upplysning.
Ondska handlar ju om skapelsens baksida, eller skuggsida, vi kan inte ta bort mörkret men vi kan lära oss av det, och balansera våra egna mörka sidor.
Sedan är ondska som naturkrafter vi kan alla drabbas av dem.
Citera
2010-10-04, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Mindfullness. Det är en oceans skillnad på dig och den som retade upp mig förut..

Men som jag skrev till honom så tror jag att skrifterna speglar sin tid även om andemeningen möjligen kan stämma med den eventuella gudens mening.

Om jag mediterar för lugn och harmoni så fattar jag inte varför det ska dyka upp elakingar. Men iofs så kom den första retstickan under en period när min dotter blev utsatt för en elak kvinna som ställde till det en hel del i hennes liv innan jag lyckades stoppa det hela. Kvinnan har fortsatt att ställa till det för andra och jag måste säga att jag inte var särskilt vänligt inställd just då så möjligen var det en spegling av mina känslor just då.

Nu kanske det är lite OT att babbla om mina upplevelser. Men elakingen har inte visat sig sedan jag följde Ewas råd och visa den vänlighet, som jag berättat förut. Och kanske är det ett bra sätt att bemöta Negs om de dras till en känsla man har haft och som man är av med?

Men återigen kan jag inte låta bli att tycka att det är skönt att lösa sudoku lr sitta här vid datorn istället för att meditera och riskera att möta ruskprickar..

Många negs är parasiter och rovdjur som bara vill utöka sitt utrymme genom att söka sig till en specifik energi (ex den av barn, missbrukare, psykiskt sjuka, traumatiserade personer) med en viss polaritet.

Demoner söker sig till ex vissa kristna grupper (familjer) och försöker förstöra där. Helt enkelt för att de vill nedvärdera/skymfa det som är heligt/kristet.
Besatthet handlar ju sällan om personen som blir besatt/överskuggad av demonen, utan dess omgivning som är den verkliga måltavlan. Att ex nedsvärta/förlöjliga en präst eller en kyrka kan ju få dess anhängare att tvivla och i värsta fall att tappa tron, om den känner att de onda krafterna upplevs som starkare.

Om man är energimässigt balanserad, har ett starkt astralt försvar, och ett starkt psyke så är det inte lika stor chans att dessa energier är intresserade av att gå till attack, eller också håller de sig på avstånd. Om de är attraherade kommer de att bida sin tid i det fördolda.

Sedan kan negativa energier tränga sig in i olika sammanhang genom att "lifta" genom vissa negativt laddade föremål, eller att fästa sig vid specifika platser (med betonad negativ polaritet) där de kan växa i kraft. Personer som sysslar med svart magi/mörkermagi kan dra till sig dessa energier, och de kan fästa sig vid personerna såvida de inte vet hur de ska hantera dem.

Det förklarar varför inte alla platser som har varit drabbade av ondska leder till hemsökelser, eller varför vissa personer anser sig vara förföljda av negativa energier.
Det kan vara personer som personen haft en relation med i tidigare liv och/eller förbannelser som hänger sig kvar.

Men i grund och botten handlar allt om polaritet, psyke och karma. Det handlar inte om synd/skuld/skam utan om andlig utveckling och själslig/psykisk make-up/balans.
Vi måste omvandla det svarta/tunga/mörka för att vi ska kunna få fram ljuset/guldet, för att använda en alkemistisk liknelse.
Citera
2010-10-04, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Jag tror inte att Gud vill att hans barn ska lida, men samtidigt så tror jag att lidandet är ofrånkomligt om hans "barn" ska uppnå andlig helhet.
Precis som ett barn behöver "bränna sig på plattan" för att lära sig att plattan är het.
Vi kan inte ta oss genom livet utan att uppleva lidande.

Poängen är väl att vi ska lära oss av lidandet och använda det som trappsteg till upplysning.
Ondska handlar ju om skapelsens baksida, eller skuggsida, vi kan inte ta bort mörkret men vi kan lära oss av det, och balansera våra egna mörka sidor.
Sedan är ondska som naturkrafter vi kan alla drabbas av dem.

Ha ha.. Du är en mkt klok man...

Jag ska sluta att oja mig över varför det drabbar JUST MIG... Och sluta ha det som ursäkt för att slippa anstränga mig...
Citera
2010-10-04, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Ha ha.. Du är en mkt klok man...

Jag ska sluta att oja mig över varför det drabbar JUST MIG... Och sluta ha det som ursäkt för att slippa anstränga mig...

Det är ju diverse New Age profeter som gör fel när de målar upp den andliga världen som heltigenom God, ljus och fin. De gör massa sökare en stor björntjänst.
Det är okunnigt och felaktigt, och det leder till att folk blir tagna på sängen när det andliga skräpet infiltrerar, nästlar sig in och svärtar ned seanser och andra andliga övningar.

Att möta dem med "ljus och kärlek" kan ha en avskräckande effekt (om ljuset och kärleken är en potentiell andlig kraft man riktar mot dem som blockerar/hindrar deras framfart). Vissa av dem förstår inte alls dessa gulliga uttryck för de lever i en abstrakt demonisk/mörk djurisk del av skapelsen (ex en symbolisk avgrund), andra ser bara detta som en energimäsig svaghet som de imiterar och vänder emot New Age personen.

Visst Gudomen som helhet domineras av och strävar mot balans, men vi kan inte blunda för de mörka obalanserna, lika lite som vi kan blunda för snöstorm när det är vargavinter.
Det betyder dock inte att man ska vara rädd, man ska lära sig att hantera och respektera de mörka och negativa krafterna för vad de rent faktiskt är i det lilla såväl som det stora.

Oftast kan man hantera dem/hålla dem tillbaka på ett eller annat sätt, om inte så måste man lita på att överordnad hjälp är på väg även om det kan dröja ett tag och det kräva en hel del föreberedande ansträngningar i form av ex passiva/aktiva motmetoder, bön, ritual, exorcism, healing.
Senast redigerad av symbolisten 2010-10-04 kl. 23:05.
Citera
2010-10-05, 14:31
Medlem
electric_boogies avatar
ingen som känner att de har tillräckliga kunskaper för att driva ut dessa "negs" från en person som är besatt av dem? en närstående till mig har levt med detta i 4-5 år nu och förtvinar sakta bort till ingenting... har inget liv längre, i princip. om någon har ett tips på en skillad "exorcist" så tas detta tacksamt emot.
Citera
2010-10-05, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av electric_boogie
ingen som känner att de har tillräckliga kunskaper för att driva ut dessa "negs" från en person som är besatt av dem? en närstående till mig har levt med detta i 4-5 år nu och förtvinar sakta bort till ingenting... har inget liv längre, i princip. om någon har ett tips på en skillad "exorcist" så tas detta tacksamt emot.

Kolla på nätet efter "exorcism healing", finns några healers och shamaner som erbjuder sig att utföra exorcism, dessvärre kostar det ofta en hel del men det kan ju vara värt det om personen verkligen är illa däran. Annars hänvisar jag till Robert Bruces hemsida "Astral Dynamics", forumdelen, där kan man rådfråga Robert Bruce och andra om tips.

Här är lite länkar som jag hittade till exorcister Sverige/utomlands:

http://www.northernlight-healingcentre.com/SE-beha-exorcism.html

http://www.john-livingston.com/

http://www.psychicenergies.com/exorcism_healing.html

http://www.caterinaligato.com/healings/exorcism-healing/

http://www.1-spiritual-healer.com/exorcism.html
Senast redigerad av symbolisten 2010-10-05 kl. 17:30.
Citera
2010-10-05, 17:38
Medlem
Citat:
.../dessvärre kostar det ofta en hel del men det kan ju vara värt det om personen verkligen är illa däran/...

Altenativt gå till en läkare eller psykolog för att få hjälp på riktigt. Om man undviker att gå till riktiga läkare oh istället förlitar sig på charlataner kan det gå riktigt illa. Mitt tips till dig electric_boogie är att du ber din vän uppsöka sjukvården, en psykolog eller valfri kurator för vidare hänvisning. Lite inte på dessa människor som på fullt allvar tror att dom lever i en värld full av drakar och demoner. Det är inte på riktigt, det är fria fantasier.
Citera
2010-10-05, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aothai
Altenativt gå till en läkare eller psykolog för att få hjälp på riktigt. Om man undviker att gå till riktiga läkare oh istället förlitar sig på charlataner kan det gå riktigt illa. Mitt tips till dig electric_boogie är att du ber din vän uppsöka sjukvården, en psykolog eller valfri kurator för vidare hänvisning. Lite inte på dessa människor som på fullt allvar tror att dom lever i en värld full av drakar och demoner. Det är inte på riktigt, det är fria fantasier.

Psykiatrisk hjälp innebär oftast utskrivning av psykofarmaka som kan lindra problemen men som troligen (om personen är besatt) bara kommer ge tillfällig lindring.
Men visst konsultera en läkare och en psykiatriker först för att utesluta somatiska eller psykologiska orsaker.
Det bästa vore om du kunde träffa en psykolog/psykoterapeut som är välskolad inom både psykiatri/psykoterapi likväl som det esoteriska, som Sincerus Renatus som skrev i denna tråd tidigare.
Citera
2010-10-05, 19:14
Medlem
electric_boogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aothai

personen i fråga är helt söndermedicinerad från "hjälp" av den konventionella vården, så nej, det är inte ett alternativ. du får tro på vad du vill, men kom inte till denna tråden och snacka om charlataner och drömvärldar. det kan du göra i något annat forum.
Citera
2010-10-05, 19:18
Medlem
electric_boogies avatar
Citat:
Kolla på nätet efter "exorcism healing", finns några healers och shamaner som erbjuder sig att utföra exorcism, dessvärre kostar det ofta en hel del men det kan ju vara värt det om personen verkligen är illa däran. Annars hänvisar jag till Robert Bruces hemsida "Astral Dynamics", forumdelen, där kan man rådfråga Robert Bruce och andra om tips.

Här är lite länkar som jag hittade till exorcister Sverige/utomlands:

http://www.northernlight-healingcentre.com/SE-beha-exorcism.html

http://www.john-livingston.com/

http://www.psychicenergies.com/exorcism_healing.html

http://www.caterinaligato.com/healings/exorcism-healing/

http://www.1-spiritual-healer.com/exorcism.html

försökte flera gånger att skriva och registrera mig på robert bruce's forum men det gick aldrig... konstigt nog. detta var alltså för flera år sedan. försökte maila administratörerna också om mitt konto som aldrig gick att få igång men det hände aldrig något, så antar att det inte var meningen att få hjälp från dem då... :S

tack för länkarna. ska kolla upp dem o se om nåt kan hjälpa... det där northern light lät lite intressant.
Citera
2010-10-05, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av electric_boogie
personen i fråga är helt söndermedicinerad från "hjälp" av den konventionella vården, så nej, det är inte ett alternativ. du får tro på vad du vill, men kom inte till denna tråden och snacka om charlataner och drömvärldar. det kan du göra i något annat forum.

En exorcist/healer som verkligen kan sin sak kan ju ganska snabbt göra en snabb bedömning om det verkligen föreligger en "metafysisk" orsak till problemen.
Den behandling som ges kommer på alla sätt vara skonsam till skillnad från den psykiatriska.
Så du har inget att förlora.

Psykiatrin skriver ju bara rutinmässigt ut starka psykofarmaka/neurolepetika som på sikt fräter mycket på inre organ, leder till grav övervikt, diabetes, tandproblem, mm, mm.
Man löser ju inte "andliga problem" genom att droga ned någon, det konserverar bara problemen. Om problemen nu har psykologiska kopplingar (utöver de paranormala) i så fall krävs det kvalificerad psykoterapi (vilket är ganska svårt/dyrt att få i Vård-Sverige).

Mitt råd är att kolla på de länkar jag skickade, ex den översta svenska.
Många av dessa healers kan säkerligen också utföra sin behandling på distans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in