2010-10-27, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Nja.. Den här tråden har ändrat karaktär tror jag...

Negproblem är sexuellt färgade eftersom många negs lever på sexuell energi. Därför att jämföra astrala sexuella upplevelser är inte så långsökt som det kan verka.
Men poängen är framförallt vad fantasier gör med en, vilka beteenden man hamnar i, eller hur ens tankebanor förändras, kontra hur man förhåller sig till sex när man inte är överskuggad.
Robert Bruce skriver ex i sin bok om en kvinna som var ansatt av en incubus som fick kraftig orgasm av att shoppa.
Citera
2010-10-27, 13:13
Medlem
echelonxs avatar
Jag är i kontakt med en helare lite då och då som också identifierade den tunga parasiten jag hade för ett tag och hon nämnde att dessa NEGS förstärker Delta hjärnvågorna på ett väldigt ohälsosamt sätt men jag vet inte om det är sant. Tyvärr gav hon healing som antagligen plockades upp av parasiten också.

Energi från sex och rädsla är tyvärr sånt som negs älskar att gotta i sig.
Citera
2010-10-27, 13:20
Medlem
Apocryphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Negproblem är sexuellt färgade eftersom många negs lever på sexuell energi. Därför att jämföra astrala sexuella upplevelser är inte så långsökt som det kan verka.
Men poängen är framförallt vad fantasier gör med en, vilka beteenden man hamnar i, eller hur ens tankebanor förändras, kontra hur man förhåller sig till sex när man inte är överskuggad.
Robert Bruce skriver ex i sin bok om en kvinna som var ansatt av en incubus som fick kraftig orgasm av att shoppa.
Jag i min tur undrar om det inte vore bra att se över sitt liv i största allmänhet, innan man börjar picka loss osynliga parasiter med ett Ebayverktyg i silver.
Hur otroligt det än låter så kan man få värk och psykiska åkommor av att ha obalans och inte få sina behov tillgodosedda eller att vara stressad.
Citera
2010-10-27, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apocrypha
Jag i min tur undrar om det inte vore bra att se över sitt liv i största allmänhet, innan man börjar picka loss osynliga parasiter med ett Ebayverktyg i silver.
Hur otroligt det än låter så kan man få värk och psykiska åkommor av att ha obalans och inte få sina behov tillgodosedda eller att vara stressad.

Jovisst det är en lika viktig del av processen att bli balanserad. Ha sunda levnadsvanor, upprätthåla/vårda sunda/goda relationer, motionera, osv. Själv lever jag förhållandevis sunt liv, dricker väldigt sällan alkohol, använder inga droger, rör på mig regelbundet, försöker att bara ha sunda relationer, osv. Kanske därför jag kan hantera detta så pass bra numera, det här påverkar mig oftast subtilt. Men har gått igenom perioder som var stressiga och kaotiska, och då gjorde dessa upplevelser inte saken bättre.

Men om man har psykiska problem, ex depressioner eller svårare tvångstankar, så bör man söka professionell hjälp ex KBT-terapi, så att man inte fastnar i dessa tilstånd.
Psykoterapi är väl det optimala men det är ju tyvärr ganska dyrt att få det. Jag tror att om man känner att man har balans iaf i de större övergripande delarna av sitt liv, så har man mycket lättare att hantera dessa fenomen, man är mycket mindre sårbar för dem.

Sedan är kroppsliga terapier som yoga, tai chi, qi gong och alla former av asiatisk kampsport bra, för där strävar man ju efter balans av kropp och själ. Jag tror mycket på det holistiska synsättet.
Citera
2010-10-27, 20:14
Medlem
Mindfullness avatar
Jag manas impuslivt av neg att titta på porr på nätet, trillar dit ibland, tidigare i livet var det mer så att negs skapade lust till att fantisera egna bilder ur minnet och nästan alltid var det ur sammanhang som gjort mig illa, jag fantiserade alltså om situationer och sex med kvinnor jag egentligen känner obehag inför…finns alltså ett gottebord där i energin för negen.

Sexuellt lever jag tillbakadraget inspirerad av munk celibat tänket. Funkar ok men vet med mig att min sexualitet är obalanserad och ser tvåsamhet där sex utlevs mellan älskanden som det som kan få energierna rätt, vet att det låter högtravande men det bjuder jag på, sex utan kärlek för min del är inte svaret.

Astralt är mina erfarenheter att de vill lura mig till samröre, ofta i äcklig miljö full av kättja och dekadens, ett ställe var som ett harem där väggar, golv och tak var gjort i gulnad bakelit liknande material. Grupper och par låg överallt med varandra och jag gick längre och längre in lockad av en oemottståndlig könsdoft på gränsen till att vara faktiskt vidrig. Därinne låg en naken skönhet till kvinna med slöja framför ansiktet och jag vill göra anspråk på henne, outtalat anser tydligen alla där att just hon är sliddjuret självt. Jag dristar mig till att lyfta bort slöjan och inser i samma ögonblick att få eller ingen vågat tidigare..
I denna stund flyter jag bakåt ifrån den avslöjade och ser att alla i haremet upphört med sina aktiviteter och nu iaktager mig när jag försvinner. Jag ser här att min lusta utnyttjades till att göra vad jag trodde var en handling där jag skulle få enas med horan och madonnan i ett .
Citera
2010-10-27, 20:29
Medlem
Mindfullness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apocrypha

Mediciner räckte inte hela vägen för min del, har kämpat emot depressioner och social fobi under en del år där samtal samt efexor, atarax, och imovan var stående droger på höga doser. När jag fick mitt andliga uppvaknande fasade jag ut flerårigt medicinerande på knappt två månader och ersatte detta med kbt, bön, meditation och motion. Jag hade varit sjukskriven i en hel del år och utanför all möjlig medverkan till normalliv. Idag jobbar jag igen och lever i stort sett som innan sjukdomarna. Utan den andliga delen och min tro hade jag varit död idag.
Senast redigerad av Mindfullnes 2010-10-27 kl. 21:04.
Citera
2010-10-27, 21:29
Medlem
Apocryphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfullnes
Mediciner räckte inte hela vägen för min del, har kämpat emot depressioner och social fobi under en del år där samtal samt efexor, atarax, och imovan var stående droger på höga doser. När jag fick mitt andliga uppvaknande fasade jag ut flerårigt medicinerande på knappt två månader och ersatte detta med kbt, bön, meditation och motion. Jag hade varit sjukskriven i en hel del år och utanför all möjlig medverkan till normalliv. Idag jobbar jag igen och lever i stort sett som innan sjukdomarna. Utan den andliga delen och min tro hade jag varit död idag.
Då tog du uppenbarligen tag i problemen du hade på ett bra sätt.

Många är inte ärliga mot sig själva. Istället för att ta tag i de verkliga problemen börjar de leta efter NEGS och massa konstigheter. Trotts att de vet mycket väl var skon klämmer. Det är lättare att gå till något ufo som hjälper en att ta bort NEGS, än det är att ta tag i problemen.

Om någon flöjtar som besatt i några veckor så är han säkerligen i gott sällskap och det är inte så mycket att hänga upp sig på. Undrar om det finns någon kille som inte runkat sig till skavsår i handflatorna någon gång.
Citera
2010-10-27, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten

Det var snarare eran orgie i ingående beskrivningar som jag tänkte kunde passa i en annan del av forumet.. Skönt att veta att man inte har negs då iaf.. Det är ju bara att våldta karln man fantiserar om, inga mulliga och mustiga kvinnor i tankarna här iaf..
Citera
2010-10-27, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfullnes
Jag manas impuslivt av neg att titta på porr på nätet, trillar dit ibland, tidigare i livet var det mer så att negs skapade lust till att fantisera egna bilder ur minnet och nästan alltid var det ur sammanhang som gjort mig illa, jag fantiserade alltså om situationer och sex med kvinnor jag egentligen känner obehag inför…finns alltså ett gottebord där i energin för negen.

Det där är vanligt. Könschakrat överstimuleras och även om man har en normal sexualitet så kan det lätt glida iväg och bli tvångsmässigt. Det där med egna minnesbilder stämmer verkligen. Negativa sexuella upplevelser/trauman är vanligt. En negativ syn på det motsatta könet kan också förekomma. Har man blivit illa behandlad av kvinnor resp män kan det spä på det hela.

Citat:
Ursprungligen postat av Mindfulnes
Sexuellt lever jag tillbakadraget inspirerad av munk celibat tänket. Funkar ok men vet med mig att min sexualitet är obalanserad och ser tvåsamhet där sex utlevs mellan älskanden som det som kan få energierna rätt, vet att det låter högtravande men det bjuder jag på, sex utan kärlek för min del är inte svaret.

Att försöka vända sig ifrån det sexuella och periodvis bli asexuell tror jag dessvärre ofta är ett måste om man har de här problemen. Men det är viktigt att man får sitt närhetsbehov tillgodosett, och att man vårdar positiva relationer av alla slag.
Om man har problem med kvinnor resp män, så gäller det att finna positiva kvinnliga resp manliga förebilder.
Ex bra kvinnliga resp manliga vänner.
Samtidigt arbeta med sin självkänsla, stärka den och syssla med sådant hobbies som man gillar och är bra på. Spela musik, måla tavlor, skriva dikter eller noveller, vara ute i naturen, syssla med djur osv.
Forcera inte fram relationer utan se att dessa kommer steg för steg när man kommer i balans.

Sedan tror jag mycket på att studera ett system, det kan vara yoga, kabbala, frimureri, kristen mystik, sufism, det kan vara en magisk orden, det ska ha ett högre motto och representera något överordnat.
Den här strukturen kan då fungera som ett slags ankare att hålla fast vid och förhålla sig till.
Viktigt att man tycker det är intressant och att man känner att det har ett bra ideal.
Sedan att man inte lyckas leva upp till idealet alla gånger är oväsentligt, det blir en struktur, som ger en stadga och trygghet, när de här upplevelserna sliter i ens självkänsla.

Citat:
Ursprungligen postat av Mindfulnes
Astralt är mina erfarenheter att de vill lura mig till samröre, ofta i äcklig miljö full av kättja och dekadens, ett ställe var som ett harem där väggar, golv och tak var gjort i gulnad bakelit liknande material. Grupper och par låg överallt med varandra och jag gick längre och längre in lockad av en oemottståndlig könsdoft på gränsen till att vara faktiskt vidrig. Därinne låg en naken skönhet till kvinna med slöja framför ansiktet och jag vill göra anspråk på henne, outtalat anser tydligen alla där att just hon är sliddjuret självt. Jag dristar mig till att lyfta bort slöjan och inser i samma ögonblick att få eller ingen vågat tidigare..
I denna stund flyter jag bakåt ifrån den avslöjade och ser att alla i haremet upphört med sina aktiviteter och nu iaktager mig när jag försvinner. Jag ser här att min lusta utnyttjades till att göra vad jag trodde var en handling där jag skulle få enas med horan och madonnan i ett .

De sexuella neg-drömmarna är aldrig några rosenröda romantiska episoder, utan det är dunkla, djuriska och bisarra miljöer, eller miljöer som är präglade av smärta, sorg eller förlust.
Jag tror det återigen är viktigt att på symbolisk nivå lyfta fram positiva gestalter, om det är en grupp femme fatales, så kanske det i denna finns någon som representerar det mänskliga och ljusa och som man kan sätta sitt eget fokus på.
Mycket av detta handlar nog på en omedveten nivå om en negativ syn på sitt eget egenvärde sexuellt, där man kan känna skuld och skam, och där det bisarra och äckliga blir en analogi till ens egna känslor av mindervärde.

Problemet med mycket porr är att det objektifierar individer och suddar ut det individuella, inte så att jag rent moraliskt är emot porr som sådant, men jag tror att många vänder sig till porren för att man saknar närhet, värme och kärlek i sitt liv, och då ger porren kickar och dövar smärtan, men det gör också att man driver ifrån sina egna känslomässiga behov som man sexualiserar.
Det är dessa behov man behöver finna för sig själv.

De sexuella kickarna om de finns är alltid bara tillfälliga, och dövandet av smärtan är alltid tillfällig, men att börja med att gradvis acceptera sig själv och älska sig själv tror jag är en viktig stegvis process, jämte den av att tillämpa olika motmetoder.
Målet är ju att återskapa den inre balansen så att det här inre såriga hålet kan helas och förslutas och då kan dessa energier inte komma åt en längre. Då är dörren till ens inre renad och försluten.
Citera
2010-10-27, 21:56
Medlem
Hm... Du är en klok man, som sagt..
Citera
2010-10-27, 22:07
Medlem
Citat:
Det var snarare eran orgie i ingående beskrivningar som jag tänkte kunde passa i en annan del av forumet.. Skönt att veta att man inte har negs då iaf.. Det är ju bara att våldta karln man fantiserar om, inga mulliga och mustiga kvinnor i tankarna här iaf..

Jag citerar några andra av mina förebilder ockulta författarparet Denning & Phillips:
"It is sound to be sexual, but keep your sexual fantasies sound and wholesome".
Just orden "sund" och "enhetliga" är viktiga. Visst de är relativa (utifrån en sexuellt normativ synvinkel) men det handlar just om att det sexuella är något som ska vara positivt befrämjande för individen på alla nivåer, och det ska vara enhetligt, dvs man ska veta att det är fantasier som man själv skapar, (inte någon annan ande/energiform som blandar sig i) och som man kan förhålla sig till på ett sunt sätt.
Det är som alkohol, man ska veta att man kan hantera det, att det inte tar över ens sinne och blir tvångsmässigt och skadligt/destruktivt för en själv.
Citera
2010-10-27, 22:07
Medlem
Apocryphas avatar
Citat:
Hm... Du är en klok man, som sagt..
Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto