Citat:
Ursprungligen postat av Mindfullnes
Detta är något som jag är väl förtrogen med och det finns otaliga exempel om detta förutom min egna personliga erferenhet.
Präster och annhöriga kan vara särskilt negs drabbade. I sverige så kommer jag att tänka på omtyckta prästen Olle Carlsson samt debattören och kristna teologen Ann Heberlein. De båda är i sina olika böcker öppna om sina liv och umbäranden och det är inte svårt att se negs sambandet med tanke på den problematik de har/haft i sina liv. Ann Heberlein gift med präst är borderline med starka självskade beteenden och ständiga självmordsimpulser samt promiskuösa utsvävningar i äktenskapet. Olle Carlsson alkoholist och tidigare gift med en kvinna med psykopati.
Olle Carlsson berättar om en kvinna han hade en relation med där hon plötsligt tvärvänder och visar upp en starkt psykopatisk sida där hon utsätter honom för förtal inför alla och falskanmäler honom för mordförsök osv, han upplever sitt normala liv som över och vid ett tillfälle sätter hon ögonen i honom och säger – Im gonna ruin your life (hon var amerikanska) Ovan är bara korta återgivande av liv i fullständig kaos och problematik.
Jag funderar kring just negsen och deras agenda, Olle som jag är säker på har ett uppdrag av Gud blev ansatt som jag ser det i ett försök att få honom ur spel, detta misslyckades och idag är han en av sveriges mest omtyckta och framgångsrika präster med fullt i alla bänkar på alla mässor. Heberlein ute med ny bok ”En liten bok om ondska” håller föredrag och har stabiliserats. Vi kan också se här om ”positiv ondska” som ett utvecklingsteg i deras liv om vi så vill.
Själv är jag veterligen den enda i min släkt som är bekännande kristen. Jag kommer från en kännslomässigt dysfunktionell familj med alkoholism från fader till söner. Mitt engagemang för min tro på Gud har alltid varit sett med skepsis och avståndstagande inom familjen, förutom hos min syster som jag märkligt nog har svårast för av dem. Symbolisten har tidigare talat om gruppkarma här och jag tror på det även om min tanke om reinkarnation idag är att vi inte reinkarnerar (dock växlar denna tro). Olle Carlssons kvinna sade vid ett tillfälle till honom att de var ”connected” och han höll med om att det på ett plan nog var så och här känner jag släktskap med vad han säger.
Filmer som ”Omen” och ”Excorsisten” förtydligar ämnet.
Det är mycket möjligt att det finns ett samband.
Jag Kommer också från en dysfunktionell familj med en orolig barndom, traumatiska sjukdomsupplevelser.
Mina första neg-upplevelser var kopplade till en tidig sjukdomsperiod där jag opererades för reflux (föddes med missbildad urinledare) och fick äta furudantin som möjligen kan ha påverkat mig psykiskt. Vet inte, men all stress med ständiga flyttar som var i familjen, tog jag på mig som yngsta barnet, och fick regelbundna mardrömmar med s.k. Astrala spindlar och annat, som håll på i flera år.
Vissa av dessa upplevelser kan jag återge fotografiskt trots att det är så många år sedan.
Har även andra anhöriga som haft identiska metafysiska problem, men i mindre omfattning.
Sedan har neg fenomenen återkommit i skov, ex i förpuberteten.
Har alltid haft en öppenhet för det andliga/paranormala vilket kanske har hjälpt en hel del.
Saker och ting var väl relativt stabila under senare tonåren men återkom igen i 20-åren.
Jag drogs till studiet av först bhakti yoga och sedan ceremoniell magi, och märkte att jag hade naturlig fallenhet för dessa inriktningar.
Men sedan återkom neg-problemen igen.
Det kanske ur en kristen synpunkt ser ut som "det negativa" var en konsekvens av det ockulta, men jag ser det snarare som tvärtom, i den ockulta/hermetiska teurgin har jag funnit en förståelse/struktur för vad dessa fenomen är, vilket fick sin slutliga konkretisering när jag fick en tips/hänvisning till Robert Bruce och på hans forum förstod att det var samma sak jag varit drabbad av under så många år.
Detta var innan han publicerat sin bok "Practical Psychic Self-Defense" .
Om jag inte hade studerat dessa rituella tekniker, så hade jag haft betydligt sämre auriskt försvar och när jag tog ett längre uppehåll 2000, så blev problemen mycket värre, så jag var i princip tvungen att söka hjälp hos en healer.
Denne bekräftade mitt tillstånd (utan att jag uppgett någon info, jag hade bara gett mitt namn).
Även en annan healer beskrev exakt samma sak senare.
Jag tror att många som drabbas av dessa fenomen lätt tror att de har blivit galna, och de har psykiska problem, vilket i sin tur kan förvärra skuldbeläggning/ev depressiva tendenser.
Att studera ceremoniell magi är inget man ska göra för att man är drabbad av negs, men jag anser att oavsett religion och tro, så bör man ta till sig de passiva/aktiva metoder som Robert Bruce och andra likartade healers utvecklat, som redskap. På detta sätt kan man bryta de negativa cirklarna, och dessutom få andrum för att ta tag i andra problem, som kan ha gjort en sårbar för dessa fenomen.
Ja, jag tror definitivt att det handlar om grupp-karma, eftersom det sällan är enbart en individ som drabbas i en familj, har fått så många pm här på flashback från folk som känner igen sig mycket i mina beskrivningar i tråden, så det är inte bara ockultister och missbrukare/psykiskt sjuka som är drabbade, utan många helt vanliga personer.
Jag tror det handlar om inre miljö/energi, de negativa energier hittar numera allt oftare en ingång in i den fysiska världen och alla som är på något sätt sårbara riskerar att drabbas.
Därför bör kristna inte stämpla de drabbade som "syndare" utan förstå att det handlar inte om gott - ont, rättfärdigt - syndaktigt, utan om andlig energi och miljö gemensamt för oss alla.
Precis som skadedjur tar sig in i våra bostäder måste vi lära oss att hitta sätt att stoppa deras framfart.