2010-10-08, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfullnes
Detta är något som jag är väl förtrogen med och det finns otaliga exempel om detta förutom min egna personliga erferenhet..

Själv är jag veterligen den enda i min släkt som är bekännande kristen. Jag kommer från en kännslomässigt dysfunktionell familj med alkoholism från fader till söner. Mitt engagemang för min tro på Gud har alltid varit sett med skepsis och avståndstagande inom familjen, förutom hos min syster som jag märkligt nog har svårast för av dem. Symbolisten har tidigare talat om gruppkarma här och jag tror på det även om min tanke om reinkarnation idag är att vi inte reinkarnerar (dock växlar denna tro). Olle Carlssons kvinna sade vid ett tillfälle till honom att de var ”connected” och han höll med om att det på ett plan nog var så och här känner jag släktskap med vad han säger.

Filmer som ”Omen” och ”Excorsisten” förtydligar ämnet.

Vad starkt av dig att bryta mönstret, en stjärna till dig..

Känner du att du är skörare lr starkare pga din uppväxt?
Citera
2010-10-08, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
I alla fall om vi diskuterar den vanligaste formen av neg (dvs gruppen astral wildlife).
De kan göra ganska stor psykisk och fysisk skada om de får fri lejd, och har man själv varit under attack (av det svårare slaget) så har man svårt att tro på något sådant.

En annan sak är ju också att dessa väsen är ganska begränsade och de klarar inte av att uppstiga i andens element (då exploderar de).
Det är däremot en annan sak med gruppen demoniserade jordandar, men de är mer som jordsjälar som gått vilse eller lockats in i det demoniska mörkret och som vägrar att återvända till ljuset.

Den negsen jag fick hemma klarade inte av det vita ljuset, så det talar ju för att du har rätt.

Om det finns en gud så tror jag inte heller att det är dennes plan. Om det skapas något gott så kanske det även skapas en motpol??!! Som en kosmisk balans...
Citera
2010-10-08, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Den negsen jag fick hemma klarade inte av det vita ljuset, så det talar ju för att du har rätt.

Om det finns en gud så tror jag inte heller att det är dennes plan. Om det skapas något gott så kanske det även skapas en motpol??!! Som en kosmisk balans...

Om de finns en motpol, vad är vi då?

Är vi menade att leva i dualism? Det måste finnas nånting från början, och jag vägrar tro att de var ont...
Citera
2010-10-08, 22:40
Medlem
Citat:
Detta är något som jag är väl förtrogen med och det finns otaliga exempel om detta förutom min egna personliga erferenhet.

Präster och annhöriga kan vara särskilt negs drabbade. I sverige så kommer jag att tänka på omtyckta prästen Olle Carlsson samt debattören och kristna teologen Ann Heberlein. De båda är i sina olika böcker öppna om sina liv och umbäranden och det är inte svårt att se negs sambandet med tanke på den problematik de har/haft i sina liv. Ann Heberlein gift med präst är borderline med starka självskade beteenden och ständiga självmordsimpulser samt promiskuösa utsvävningar i äktenskapet. Olle Carlsson alkoholist och tidigare gift med en kvinna med psykopati.

Olle Carlsson berättar om en kvinna han hade en relation med där hon plötsligt tvärvänder och visar upp en starkt psykopatisk sida där hon utsätter honom för förtal inför alla och falskanmäler honom för mordförsök osv, han upplever sitt normala liv som över och vid ett tillfälle sätter hon ögonen i honom och säger – Im gonna ruin your life (hon var amerikanska) Ovan är bara korta återgivande av liv i fullständig kaos och problematik.

Jag funderar kring just negsen och deras agenda, Olle som jag är säker på har ett uppdrag av Gud blev ansatt som jag ser det i ett försök att få honom ur spel, detta misslyckades och idag är han en av sveriges mest omtyckta och framgångsrika präster med fullt i alla bänkar på alla mässor. Heberlein ute med ny bok ”En liten bok om ondska” håller föredrag och har stabiliserats. Vi kan också se här om ”positiv ondska” som ett utvecklingsteg i deras liv om vi så vill.

Själv är jag veterligen den enda i min släkt som är bekännande kristen. Jag kommer från en kännslomässigt dysfunktionell familj med alkoholism från fader till söner. Mitt engagemang för min tro på Gud har alltid varit sett med skepsis och avståndstagande inom familjen, förutom hos min syster som jag märkligt nog har svårast för av dem. Symbolisten har tidigare talat om gruppkarma här och jag tror på det även om min tanke om reinkarnation idag är att vi inte reinkarnerar (dock växlar denna tro). Olle Carlssons kvinna sade vid ett tillfälle till honom att de var ”connected” och han höll med om att det på ett plan nog var så och här känner jag släktskap med vad han säger.

Filmer som ”Omen” och ”Excorsisten” förtydligar ämnet.

Det är mycket möjligt att det finns ett samband.
Jag Kommer också från en dysfunktionell familj med en orolig barndom, traumatiska sjukdomsupplevelser.

Mina första neg-upplevelser var kopplade till en tidig sjukdomsperiod där jag opererades för reflux (föddes med missbildad urinledare) och fick äta furudantin som möjligen kan ha påverkat mig psykiskt. Vet inte, men all stress med ständiga flyttar som var i familjen, tog jag på mig som yngsta barnet, och fick regelbundna mardrömmar med s.k. Astrala spindlar och annat, som håll på i flera år.
Vissa av dessa upplevelser kan jag återge fotografiskt trots att det är så många år sedan.
Har även andra anhöriga som haft identiska metafysiska problem, men i mindre omfattning.

Sedan har neg fenomenen återkommit i skov, ex i förpuberteten.
Har alltid haft en öppenhet för det andliga/paranormala vilket kanske har hjälpt en hel del.
Saker och ting var väl relativt stabila under senare tonåren men återkom igen i 20-åren.
Jag drogs till studiet av först bhakti yoga och sedan ceremoniell magi, och märkte att jag hade naturlig fallenhet för dessa inriktningar.
Men sedan återkom neg-problemen igen.

Det kanske ur en kristen synpunkt ser ut som "det negativa" var en konsekvens av det ockulta, men jag ser det snarare som tvärtom, i den ockulta/hermetiska teurgin har jag funnit en förståelse/struktur för vad dessa fenomen är, vilket fick sin slutliga konkretisering när jag fick en tips/hänvisning till Robert Bruce och på hans forum förstod att det var samma sak jag varit drabbad av under så många år.
Detta var innan han publicerat sin bok "Practical Psychic Self-Defense" .

Om jag inte hade studerat dessa rituella tekniker, så hade jag haft betydligt sämre auriskt försvar och när jag tog ett längre uppehåll 2000, så blev problemen mycket värre, så jag var i princip tvungen att söka hjälp hos en healer.
Denne bekräftade mitt tillstånd (utan att jag uppgett någon info, jag hade bara gett mitt namn).
Även en annan healer beskrev exakt samma sak senare.

Jag tror att många som drabbas av dessa fenomen lätt tror att de har blivit galna, och de har psykiska problem, vilket i sin tur kan förvärra skuldbeläggning/ev depressiva tendenser.
Att studera ceremoniell magi är inget man ska göra för att man är drabbad av negs, men jag anser att oavsett religion och tro, så bör man ta till sig de passiva/aktiva metoder som Robert Bruce och andra likartade healers utvecklat, som redskap. På detta sätt kan man bryta de negativa cirklarna, och dessutom få andrum för att ta tag i andra problem, som kan ha gjort en sårbar för dessa fenomen.

Ja, jag tror definitivt att det handlar om grupp-karma, eftersom det sällan är enbart en individ som drabbas i en familj, har fått så många pm här på flashback från folk som känner igen sig mycket i mina beskrivningar i tråden, så det är inte bara ockultister och missbrukare/psykiskt sjuka som är drabbade, utan många helt vanliga personer.

Jag tror det handlar om inre miljö/energi, de negativa energier hittar numera allt oftare en ingång in i den fysiska världen och alla som är på något sätt sårbara riskerar att drabbas.
Därför bör kristna inte stämpla de drabbade som "syndare" utan förstå att det handlar inte om gott - ont, rättfärdigt - syndaktigt, utan om andlig energi och miljö gemensamt för oss alla.
Precis som skadedjur tar sig in i våra bostäder måste vi lära oss att hitta sätt att stoppa deras framfart.
Citera
2010-10-08, 22:49
Medlem
Citat:
Eftersom alla andliga övningar och förkovringar inom metafysik kräver en hel del av människans väsen och psyke vill jag slänga in en brasklapp om försiktighet. Ämnet vi talar om kan vara väldigt starkt och omtumlande för många och kanske ska tas an med stor försiktighet. Särkilt om allt för stora steg tas. Att "tanken svindlar" ska man ta på allvar.

Håller med. Bäst är att tillämpa de enkla passiva/aktiva motmetoder som Robert Bruce föreskrivit, ex användande av salt-bad, vitlök, magneter, strömmande vatten, och brushing/core-energy work.
Hålla koll på regelbundna mardrömmar och fenomen som uppstår i ens närhet.
Och be till högre makter, bön (oavsett man tror eller ej) är ett bra sätt att finna fokus, lugn och rikta uppmärksamheten mot en positiv symbolisk källa.
Sedan bör man konsultera expertis.
Citera
2010-10-08, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrilleP

Är vi menade att leva i dualism? Det måste finnas nånting från början, och jag vägrar tro att de var ont...

Nu spånar jag bara, det är ingen kunskap utan bara tankar.

Men om man nu förutsätter att det finns en gud och att han menade gott när han skapade oss så är negs vår motpol.

Min tanke är nog att det alltid har funnits energier från båda.

Men jag tror nog att Symbolisten och andra mer insatta är bättre än mig på att spekulera i hur det ligger till..
Citera
2010-10-08, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrilleP

Nej, människan är ju unik i och med att vi omfattar alla nivåer, det är väl både våran välsignelse och våran förbannelse. Vi är ju skapade "till Guds avbild".
Alla hierarkiska nivåer som beskrivs i kabbalans Livets Träd har ju sin motsvarighet i våran själ/vårat psyke, vare sig det gäller energier eller arketyper.
magiska övningar, ritualer, astral resor kan tyckas vara "mentala lekar" som är harmlösa, men när vi får kontakt med andemakter så är inte det bara drömfoster, de är realiteter som existerar på de inre planen.

Gudomen strävar efter helhet/balans och integration av det som avviker, och psyket detsamma.
Vi måste förhålla oss till alla delar av skapelsen, vi kan inte blunda för de negativa krafterna, demonerna och astral wildlife, lika lite som vi kan blunda för hajar, krokodiler och andra rovdjur eller bakterier och virus, de är en del av den andliga ekologin. Problemet just nu, på en gruppnivå, är väl att dessa energier hittar allt fler ingångar i det fysiska, därför måste vi lära oss att behärska våran energikropp och förstå hur den fungerar.
Negs är i mångt och mycket andliga virus som reproducerar sig själva och smittar, eller lockar till sig andra negs.
Citera
2010-10-09, 00:17
Bannlyst
Snälla kör inte jävla rutten propaganda om negs och folk ska bli rädda. Detta är min story

Jag har själv upplevt både spindlarna och ormarna krypandes på min kropp när jag varit i astral medvetande. Otroligt obehagligt upplevese då man ser hur en otrolig jättespindel går på kroppen och man är helt låst och kan inte göra ett smack. Spindeln kryper och och ormarna krälar på ansiktet, dessa typ betäcker kroppen helt och hållet kan man säga.

Allt är mer eller mindre mörkt i rummet när detta händer och man kan även se svart moln sväva i rummet och på taket, typ riktiga ONDSKE moln som åskmoln runt dessa rullas det även runt ormar, det blåser även hårt i rummet min flagga som hänger på väggen blåser kanske upp i 90grader i 100km/h

Man kan nästan skita på sig i det tillståndet då man som sagt ej kan röra sig. Det jag själv gjorde för att komma ur den stadiet var att befria mig från kedjor och jag vaknade och allt var borta och avtog. Hur och varför detta hände har jag inget svar på direkt.

Allt detta upplevde jag som medvetandet fast i paralys form, riktigt riktigt skrämmande.

Men jag kan säga dessa om dom nu heter Negs är på riktiga eller bara en dröm vet jag inte, har sätt dom engång bara och det var denna gång och det var när jag försökte komma till astral medvetande.

OBS! Jag ska säga jag har aldrig varit i helt atral projection då det alltid avbrytits, jag tänekr aldrig mer göra det sen jag upptäckte dom där spindlarna. Well well..
Citera
2010-10-09, 01:45
Medlem
Bobanys avatar
Jamen vad bra att vi kan tro på NEGS när vi egentligen redan har bevisat varför allt detta händer.
Och varför tappar NEGS energi i soljus när soljus egentligen är energi? Tänker du förklara det med en kemisk/fysisk process? Om du tänker det, eller om Robert Bruce eller vad fan idiotjäveln hette så kan du lika gärna skippa det hela skiten och gå direkt till att förklara naturliga känslor och människans psyke med vetenskap.

Om du är deperimerad ska du inte börja tro på påhittat skit för att göra "livet intressant". Du har säkert hört detta flera gånger på fb: livet är mycket mer jävla komplicerat och intressant än vad ett jävla fitt spöke är. Gör du livet till ett spöke är livet bara ett spöke och du kommer aldrig känna lycka... riktigt lycka... och du kommer dö som en kossa. (gäller alla som tror på detta skit)
Citera
2010-10-09, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumbo
Snälla kör inte jävla rutten propaganda om negs och folk ska bli rädda. Detta är min story

Jag har själv upplevt både spindlarna och ormarna krypandes på min kropp när jag varit i astral medvetande. Otroligt obehagligt upplevese då man ser hur en otrolig jättespindel går på kroppen och man är helt låst och kan inte göra ett smack. Spindeln kryper och och ormarna krälar på ansiktet, dessa typ betäcker kroppen helt och hållet kan man säga.

Allt är mer eller mindre mörkt i rummet när detta händer och man kan även se svart moln sväva i rummet och på taket, typ riktiga ONDSKE moln som åskmoln runt dessa rullas det även runt ormar, det blåser även hårt i rummet min flagga som hänger på väggen blåser kanske upp i 90grader i 100km/h

Man kan nästan skita på sig i det tillståndet då man som sagt ej kan röra sig. Det jag själv gjorde för att komma ur den stadiet var att befria mig från kedjor och jag vaknade och allt var borta och avtog. Hur och varför detta hände har jag inget svar på direkt.

Allt detta upplevde jag som medvetandet fast i paralys form, riktigt riktigt skrämmande.

Men jag kan säga dessa om dom nu heter Negs är på riktiga eller bara en dröm vet jag inte, har sätt dom engång bara och det var denna gång och det var när jag försökte komma till astral medvetande.

OBS! Jag ska säga jag har aldrig varit i helt atral projection då det alltid avbrytits, jag tänekr aldrig mer göra det sen jag upptäckte dom där spindlarna. Well well..

Poängen är väl inte att folk ska bli rädda eller hur? Det vore ju kontraproduktivt i sammanhanget, utan snarare att man ska kunna förstå vad det kan vara som man upplever och vilken betydelse det har.
Många personer tror att de drabbats av akut psykos när det snarare handlar om energier.
Sedan om du bara behövt drabbas av det en gång kan ju du vara tacksam över.
Jag tror de flesta (som haft dessa typ av upplevelser över längre tid) är överens om att en sådan här tråd behövs, sedan hur man förhåller sig till sig är ju som sagt individuellt.
Citera
2010-10-09, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobany
Jamen vad bra att vi kan tro på NEGS när vi egentligen redan har bevisat varför allt detta händer.

Vilka "bevis" syftar du på?

Citat:
Och varför tappar NEGS energi i soljus när soljus egentligen är energi? Tänker du förklara det med en kemisk/fysisk process? Om du tänker det, eller om Robert Bruce eller vad fan idiotjäveln hette så kan du lika gärna skippa det hela skiten och gå direkt till att förklara naturliga känslor och människans psyke med vetenskap.

Känner du dig provocerad? Eller vad är problemet?
Du ställer först en fråga som du sedan besvarar själv.
Om du retar dig på tråden skippa och läs den i så fall.
Det skulle jag i alla fall göra.

Citat:
Om du är deperimerad ska du inte börja tro på påhittat skit för att göra "livet intressant". Du har säkert hört detta flera gånger på fb: livet är mycket mer jävla komplicerat och intressant än vad ett jävla fitt spöke är. Gör du livet till ett spöke är livet bara ett spöke och du kommer aldrig känna lycka... riktigt lycka... och du kommer dö som en kossa. (gäller alla som tror på detta skit)

Vem har talat om att "börja tro"?
Och vaddå göra "livet intressant"?
Bra att du vet hur allting hänger ihop,
synd bara att du blir så provocerad av denna tråd det måste kännas riktigt jobbigt för dig.
Citera
2010-10-09, 13:44
Medlem
Intressant artikel av GD adepten Dr Edmund W Berridge som bland annat tar upp fall med astral vampyrism:

http://www.hermeticgoldendawn.org/flying-roll-V.html

NB: Beteckningen "elemental" (elementar-ande) i texten är likvärdigt med RBs beteckning neg.
Notera också de aktiva motmetod Berridge ger en i av exemplen motsvarar exakt det som angivits för Core energy work.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in