Citat:
Ursprungligen postat av TheRealFace
Naturfolken hade upptäckt det ifall det var sant ...
Om man själv registrera förändringen utan att använda vetenskapliga verktyg så är det nog placebo ...
Kan det varit placebo?
Om man själv registrera förändringen utan att använda vetenskapliga verktyg så är det nog placebo ...
Kan det varit placebo?
Ja, det är ju lätt att tro eller misstänka det. Men jag vill utifrån mina egna mångåriga erfarenheter av dessa fenomen hävda att det finns ett samband.
Sedan om det kan bevisas vetenskapligt är ju givetvis en annan fråga.
Detta menar jag eftersom flera av attackerna av dessa energiformer ger en stark förnimbar påverkan på energikroppen som är fysiskt kännbar. Det är ingen självsuggestion.
Om man har praktiserat ex ceremoniell magi, wicca, shamanism, reiki, qi gong, tai chi, kriya yoga, och andra praktiker, så har/får man över tid också en utvecklad känsla över hur energi flödar genom chakran och andra energipunkter. En blockering i energiflödet ex vid ckakran (man pratar inom reiki ex om "energimaskar") blir då väl påtagliga.
En core-energy attachment point är både en slags blockering och en manipulationspunkt.
För den som vill förstå hur det är kopplat till "psychic attacks" så kan jag bl.a. hänvisa till Dion Fortune - "Psychic Self-Defense".
Inom nordamerikansk shamanism förespråkar ex att man "borstar" loss blockeringar i auran med salvia/white sage rökelse och en örnfjäder, man kan likaså skallra bort mindre blockeringar med en skallra, eller använda en s.k. Tibetan Singing Bowl. Så dessa tekniker har sina föregångare inom äldre shamanism också.
Det finns tekniker inom kinesisk taoistisk yoga som ex lärs ut av Mantak Chia, som beskriver hur man kan skapa balans i energikroppen genom att cirkulera energin runtom chakran.
Detta skapar både en kroppsmedvetenhet rent fysiskt på samma sätt som Indisk yoga men också en djupare medvetenhet om hur energi (eller qi) pulserar genom kroppen.
Robert Bruce har utvecklat sina healing/energywork tekniker (som han beskiver i boken "Energy Work") där han mer utgår från det taktila snarare än det visuella manipulerandet av energin.
Förutom att alla apparater envisas med att gå sönder hemma och att man aldrig hittar det man ska ha..
Men min knarrade trappa är tyst nu iaf så reningen fungerade verkar det som.