2010-09-28, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wander
På tal om rädsla.

http://www.youtube.com/watch?v=Vj9hBoJ7x-U

Bibeln kan ju tolkas på många olika sätt...
Den judiska gematria är ex ett sätt att tolka GT.

Att se sig själv som "förbannad" eller "straffad av Gud" ser jag dock som kontraproduktivt i sammanhanget. När man är drabbad av dessa energier så är man ofta mer eller mindre fysiskt och psykiskt påverkad och att försöka hitta orsaker till varför det sker hjälper inte särskilt mycket.

Att skuldbelägga sig själv ökar också bara de negativa krafternas övertag och "rättfärdigar/bemyndigar" deras telepatiska inflytande att få den drabbade värden att synda ännu mer vilket ger dem ännu mer makt.
En demon som besätter vill ju ex att värden ska känna sig "ful, djurisk, smutsig, äcklig". Den vill skapa en identifikation mellan sig själv och värden.

Bättre då att:
1) tillämpa passiva motmetoder varav bön är en. Stora saltbad är en annan. Sova med ljuset tänt, leda en strömmande vatten ledning över problemområdet.

2) tillämpa aktiva motmetoder när det finns andrum för det, ex när mer kraftiga attacker avtagit.
Attackerna kommer ske vanligtvis nattetid, eller under den tiden av dygnet då det är mörkt i närheten av negativa energilnjer, i samband med sömn/i mardrömmar, eller när personen dagdrömmer/fantiserar, särskilt erotiska fantasier.

3) Aurastärkande övningar är att rekommendera (ex Ljusets Torn, LBRP) och att försöka hämta positiv kraft från naturen och andra källor. Naturen är i detta avseende en bättre källa än en kyrka eftersom den är naturligt helande.

4) Sök hjälp från personer som exorcister/healers/shamaner/magiker, det ska vara personer som har genuin och långvarig erfarenhet av att hantera och fördriva negativa andekrafter.
Sådana personer kommer kunna exakt medialt beskriva hur situationen ser ut och hur energin är förgrenad och fäst och vad som behöver göras.
En dålig/slapphänt exorcist riskerar bara att anden angriper honom oavsett hur gudfruktig/from han är i sina egna ögon.

Viktigt är att exorcisten uppnår en undersökande dialog med den negativa energin och får reda på när den fick fäste, vad den har för syfte med sina angrepp osv. Vad det är i personens liv som har öppnat upp för dessa fenomen, ex depression, drogmissbruk, satanism, osunda sexuella vanor, dysfunktionella/destruktiva relationer,
trauman/övergrepp, mobbning, spiritism (av det osunda slaget som Ouija bräde), mm.

Den negativa energin kommer förmodligen inte bara vara kopplad till personens energikropp utan har säkerligen fäste någonstans i en s.k. "cold spot" i personens bostad och kan också påverka andra familjemedlemmar.
En person som är överskuggad eller besatt kommer förmodligen behöva flera "behandlingar".

4) Om personen är stark nog kan alla former av balanserande andliga övningar vara bra, och minska det negativa inflytandet.

Negativa ande-energier kommer ofta kämpa emot hårt för att kunna behålla övertaget och det gäller att ha stort tålamod och aldrig ge upp hoppet.
Målet är inte att förgöra det onda som Dion Fortune skriver utan att balansera/harmonisera det, så att negativismen som är en form av obalans, övergår i sin motsats.
Citera
2010-09-29, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfullnes
Detta tror jag med fullt ut på, det kommer att ske den dagen då skikten mellan de olika planen är så uttunade att vi inte har något val.

2012 ?
Citera
2010-09-29, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Bibeln kan ju tolkas på många olika sätt...
Den judiska gematria är ex ett sätt att tolka GT.

Att se sig själv som "förbannad" eller "straffad av Gud" ser jag dock som kontraproduktivt i sammanhanget. När man är drabbad av dessa energier så är man ofta mer eller mindre fysiskt och psykiskt påverkad och att försöka hitta orsaker till varför det sker hjälper inte särskilt mycket.

Att skuldbelägga sig själv ökar också bara de negativa krafternas övertag och "rättfärdigar/bemyndigar" deras telepatiska inflytande att få den drabbade värden att synda ännu mer vilket ger dem ännu mer makt.
En demon som besätter vill ju ex att värden ska känna sig "ful, djurisk, smutsig, äcklig". Den vill skapa en identifikation mellan sig själv och värden.

Bättre då att:

Vända sig till Gud och be i Jesus namn och bekänna honom som frälsare.

Jag håller med dig.
Citera
2010-09-30, 14:26
Medlem
Citat:
Jag håller med dig.

"Håller med dig"!? Var vänlig att stoppa inte orden i min mun tack! Jag har inte tagit ställning för någon kristen religiös propaganda, och vill inte heller bli citerad för det heller!
Jag hade lika gärna kunnat säga att ett shamanistiskt, hinduiskt eller buddhistiskt mantra funkar lika bra. Helt säkert funkar det bättre än en frikyrklig pastors ord...
Citera
2010-10-01, 18:20
Medlem
Mindfullness avatar
Citat:
Jag håller med dig.

Din signatur: [Tro inte på allt jag skriver]
kanske ger en fingervisning om hur vi ska förhålla oss till dina inlägg!?
Läs Biblen med ditt hjärta broder.
Senast redigerad av Mindfullnes 2010-10-01 kl. 18:26.
Citera
2010-10-01, 18:22
Medlem
Mindfullness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakarsprit
2012 ?

Jag är inte insatt i maya och anser snarare att den tiden känner ingen utom fadern.
Citera
2010-10-01, 19:07
Medlem
Citat:
Jag är inte insatt i maya och anser snarare att den tiden känner ingen utom fadern.

Jag såg en dokumentär om Mayakalendern på TV4 Fakta. Det fanns hundratals små symboler på de där sidorna och folk tolkade ut till höger och vänster, plockade russinen ur kakan så att säga..

Jag tyckte att det kändes väldigt oseriöst och det kändes mer som skrämselpropaganda. Det är möjligt att jag har fel givetvis men om det nu är så att vi är här på jorden för att lära oss något och om man tänker på väldigt många människor man har mött så känns det inte som att vi är redo för examen precis..

Men visst kan vi alla må lite bra av att ta tillvara tiden bättre och inte bra planera för vad vi ska göra i framtiden.. Hmm.. Jag kanske ska ta den där ryggsäcken och ge mig iväg på upptäcktsresa i världen i morgon... Nej, just det, elektrikern och snickaren kommer i morgon bitti..
Citera
2010-10-01, 19:15
Medlem
Mindfullness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...

Men visst kan vi alla må lite bra av att ta tillvara tiden bättre och inte bra planera för vad vi ska göra i framtiden.. Hmm.. Jag kanske ska ta den där ryggsäcken och ge mig iväg på upptäcktsresa i världen i morgon... Nej, just det, elektrikern och snickaren kommer i morgon bitti..

Oroa dig inte för morgondagen, varje dag har nog av sitt eget bekymmer. Here today gone tomorrow. Var alltså i nuet. Gräv där du står. Snickare är bra folk bara så du vet och ibland kommer han när du allra minst annar det
Citera
2010-10-01, 19:50
Medlem
Mindfullness avatar
Vet inte om det tagits upp tidigare men jag undrar om olika tillstånd så som adhd, borderline, psykopati, fobi etc, vilken bindning de kan tänkas ha till negs? I det menar jag vad som är hönan eller ägget för att förenkla det. Medfödda tillstånd som är kopplade till karma eller om man så vill synd? Genererar negs psykiska åkommor initialt (tex vid avel) eller har de bara förmågan att klamra sig fast vid dessa punkter hos en redan drabbad individ? Är negsen med redan från start och kanske då även inblandade i skapelseprocsesen? Jag själv tror inte detta då den högste avlar till att vara honom lik. Har lite svårt att formulera min fråga men tror att du hajar.
Citera
2010-10-02, 00:11
Medlem
Citat:
Vet inte om det tagits upp tidigare men jag undrar om olika tillstånd så som adhd, borderline, psykopati, fobi etc, vilken bindning de kan tänkas ha till negs? I det menar jag vad som är hönan eller ägget för att förenkla det. Medfödda tillstånd som är kopplade till karma eller om man så vill synd? Genererar negs psykiska åkommor initialt (tex vid avel) eller har de bara förmågan att klamra sig fast vid dessa punkter hos en redan drabbad individ? Är negsen med redan från start och kanske då även inblandade i skapelseprocsesen? Jag själv tror inte detta då den högste avlar till att vara honom lik. Har lite svårt att formulera min fråga men tror att du hajar.

Ja, jag tror att det finns samband i vissa fall.

Borderline ex inkluderar ofta ett självhat och uttalat självskadebeteende. Likaså sägs ju ex personer med histrionisk störning ha tvångsmässiga sexuella relationer för att få bekräfelse.
Psykopati finns ju ibland sadistiska drag som kan bli tvångsmässiga.
Narcissistiska personer njuter ju också ofta av att förnedra andra.
Fobier ja, särskilt de av det starkare slaget.

William Baldwin skriver i en bok att demonbesatthet ofta påbörjas vid treårs ålder, och ofta har karmiska kopplingar. Personen har kanske omedvetet bjudit in en demonisk form pga hat, hämndlystnad i ett tidigare liv, osv.
Enligt Robert Bruce är småbarn ofta hett eftertraktade av vissa former av negs (pga deras rena starka energi), likaså barn i förpuberteten (poltergeist andar är ju ofta en slags negs, och de sägs uppträda just kring dessa).

Ofta uppkommer neg-problem först i barndomen, varar under några år, avtar, återkommer i puberteten och intensifieras, avtar, återkommer igen.

Ja, det är svårt att veta vad som är hönan eller ägget. Personer med ett skört psyke eller missbrukarpersonlighet är extra mottagliga, psykotiska personer likaså.
Personer som har onda röster som uppmanar till destruktiva handlingar skulle jag gissa säkerligen har en neg-koppling, eftersom en psykotisk person sällan är målmedvetet fokuserad i sina handlingar.
Personer kan reagera hotfullt, aggressivt utåtagerande, men sällan på ett metodiskt systematiskt sätt.

Om vi tar fallet med "Gävle kannibalen" ex så tror jag det fanns en neg-koppling där (om han nu verkligen upplevde en röst). Han hade ju ett tvångsmässigt begär att få dricka sina fostersystrars blod.
Likaså fallet med killen som drevs på av en inre röst att döda flickan vid dagiset.
Citera
2010-10-02, 00:24
Medlem
Citat:
Ja, jag tror att det finns samband i vissa fall.

Borderline ex inkluderar ofta ett självhat och uttalat självskadebeteende. Likaså sägs ju ex personer med histrionisk störning ha tvångsmässiga sexuella relationer för att få bekräfelse.
Psykopati finns ju ibland sadistiska drag som kan bli tvångsmässiga.
Narcissistiska personer njuter ju också ofta av att förnedra andra.
Fobier ja, särskilt de av det starkare slaget.

William Baldwin skriver i en bok att demonbesatthet ofta påbörjas vid treårs ålder, och ofta har karmiska kopplingar. Personen har kanske omedvetet bjudit in en demonisk form pga hat, hämndlystnad i ett tidigare liv, osv.
Enligt Robert Bruce är småbarn ofta hett eftertraktade av vissa former av negs (pga deras rena starka energi), likaså barn i förpuberteten (poltergeist andar är ju ofta en slags negs, och de sägs uppträda just kring dessa).

Ofta uppkommer neg-problem först i barndomen, varar under några år, avtar, återkommer i puberteten och intensifieras, avtar, återkommer igen.

Ja, det är svårt att veta vad som är hönan eller ägget. Personer med ett skört psyke eller missbrukarpersonlighet är extra mottagliga, psykotiska personer likaså.
Personer som har onda röster som uppmanar till destruktiva handlingar skulle jag gissa säkerligen har en neg-koppling, eftersom en psykotisk person sällan är målmedvetet fokuserad i sina handlingar.
Personer kan reagera hotfullt, aggressivt utåtagerande, men sällan på ett metodiskt systematiskt sätt.

Om vi tar fallet med "Gävle kannibalen" ex så tror jag det fanns en neg-koppling där (om han nu verkligen upplevde en röst). Han hade ju ett tvångsmässigt begär att få dricka sina fostersystrars blod.
Likaså fallet med killen som drevs på av en inre röst att döda flickan vid dagiset.

Är dessa personer gjort psykisk utredning på? Schitzofrena hör ju röster som säger till dem att göra vansinniga saker. Men det är ju deras "kluvning" som gör det.
Då jag bilder på folk som har någon form av störning ser jag ju en delad hjärna men inga negs.
Citera
2010-10-02, 00:43
Medlem
Citat:
"Håller med dig"!? Var vänlig att stoppa inte orden i min mun tack! Jag har inte tagit ställning för någon kristen religiös propaganda, och vill inte heller bli citerad för det heller!
Jag hade lika gärna kunnat säga att ett shamanistiskt, hinduiskt eller buddhistiskt mantra funkar lika bra. Helt säkert funkar det bättre än en frikyrklig pastors ord...

Nu är du ute och cyklar. Man kan visserligen operera svårt sjuka människor med demoniska krafter, men det betyder inte att det är av god frukt. I den heliga bibeln kan vi läsa följande.

5 Mosebok 18:9-12

9 När du kommer in i det land som HERREN, din Gud, vill giva dig, skall du icke lära dig att göra efter hedningarnas styggelser.

10 Hos dig må icke finnas någon som låter sin son eller dotter gå genom eld, eller som befattar sig med trolldom eller teckentydning eller svartkonst eller häxeri,

11 ingen som förehar besvärjelsekonster, ingen som frågar andar, eller som är en spåman, eller som söker råd hos de döda.

12 Ty en styggelse för Herren är var och en som gör sådant, och för sådana styggelsers skull fördriver HERREN, din Gud, dem för dig.

Citat:
Korinthierbrevet 11:14

Och detta är icke att undra på. Satan själv förskapar sig ju till en ljusets ängel.

Sist men inte minst.

Citat:
Johannes 14:6

Jesus sade till honom: "Jag är vägen och sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig."

Så du gör bäst i att låta bli med allt hokus pokus och vänd bort från synden så ska du se att Herren din Gud ska i Jesus Kristus heliga namn hela dig. För övrigt är dina andra inlägg mycket lärorika och intressanta, men jag skulle önska perfektion från dig genom att acceptera och bekänna Jesus som frälsare. Den ultimata kraften ligger trots allt i att vara välsignad av Gud!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in