2010-09-03, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echelonx
Här är instruktionerna för "Mega salt bath". Det gäller att läsa igenom ordentligt då det inte är att rekommendera om man exempelvis har njurproblem. Min "påse" blev även såpass torr att skinn lossnade dagen efter vilket var obehagligt så jag lär nog inte upprepa det igen. Sen blev jag inte av med neg:en som satt mellan tredje ögat, över huvudet och sen piercade ryggen. Kliandet och tvångstankarna var bland det värsta. Detta försvann bit för bit när neg:en togs bort. Jag har fortfarande en del kvar. Jag får ingen ångest däremot av tvångstankarna (det är nu mera enkla tankar) och kliandet är nästan helt borta. Jag fick en rapport om att min aura var grön-grå vilket ansågs som tung men jag har inte riktigt gjort så mycket åt det.

http://www.astraldynamics.com/home/unorderedtemp/287-mega-salt-baths.html

Jag upptäckte dock något på egen hand när jag utförde ett enkelt salt bad. Jag fyllde badkaret med väldigt varmt vatten hällde i några nypor salt och lät sedan saltvattnet evaporera mot nacken och huvudet. Nästan direkt började det statiska kliandet. Jag förstod det som att parasiten avskydde detta och blev irriterad. Den kanske utsöndrade något? Samma sak skedde när jag svettades ordentligt. Det gick alltså knappt att träna med kliandet. Hemskt.

Salt tricket fungerar säkert med handfat... Det kanske är bäst med kokande vatten iofs, vad vet jag.

Min vän säger att det finns en del ondsinta personer som hämtar upp dessa parasiter (från det lägre astrala?) för att jävlas med folk.

http://www.youtube.com/watch?v=DeCfD_4Q5Vc

Där är en sång som "höjer" energierna för mig.

Jag tror parasiterna är mest rädda för att bli "krossade". Vissa schamaner gör detta istället för att bara ta bort parasiten. Jag tror detta är den bästa lösningen för annars fäster sig bara parasiten på någon annan. Enligt vissa så vet inte vissa parasiter att de skadar värden utan endast att de snyltar lite lätt.

Jag läste nyligen ut PPSD och det är väldigt intressant hur vissa negs inte kan passera över vattenledningar utan försöker intensivt hitta en väg runt.

Jag vet inte om Symbolisten har nämnt det men magneter har en viss effekt på negs då negs ska bära på en elektromagnetisk komponent. Jag minns hur mitt magnetiska hematit halsband sprakade intensivt både visuellt och ljudligt när en neg blev utdragen ur auran. Det var som att den blev "zapped". Det luktade kraftigt bränt därefter. Attackerna från den neg:en var som bortblåsta.

Robert Bruce beskriver hur man kan använda sig av väldigt starka magneter på "attachment points". Beroende på sida kan man lätta på besvären. sida och magneten är tillräckligt stark så lättar besvären på den punkten.

Angående den violetta lågan kan man visualisera att hela rummet fylls av violett eld ifall man misstänker vandrande negs i rummet (spindlar ex). Jag brukar känna värme när jag utför detta. Spindlar anses av Robert Bruce som bland de värsta. Jag tror det är dessa som bl a ger röster.

Jag fick berättat att jag hade problem med flera såkallade "squids"/bläckfiskar på huvudet men jag vet inte om det är sant.

Jag är rätt säker om "stealth" neg:en på huvudet då en shaman såg den, en helare kände av den, och ett medium kände av den.

edit:

Några fler sånger:

http://www.youtube.com/watch?v=I3IW4S7DlSo
http://www.youtube.com/watch?v=bqQSoZwZCTg
http://www.youtube.com/watch?v=oXZPLl-4o4U

Just när "Adonai" kommer i andra låten så rusar energin i ansiktet.

Tack! Ska kollla upp ang saltbadet.

Ang hämta upp negs: Ja, de förekommer i riktade psychic attacks som ex i svart magi.
Men då kallas de traditionellt "elementals".

Ja, jag vet att magneter (särskilt i kombination med kopparnät) sägs ha en stark inverkan på negs.
Tror inte att jag nämnt det i tråden dock.
Detta har angivits som råd för ex att av-besegla en neg-portal.

Vore intressant att veta varför vissa negs fäster sig vid specifika chakras, då dessa också har sina sefirotiska motsvarigheter.
Det belyser ju också diskussionen kring Kelipot/Kliffot som fallna/isolerade energier.

Ang krossandet av negs:
I Dion Fortunes bok "Psychic Self-Defense" återberättar hon hur hennes första lärare i ockultism, Dr Moriarty fångade in och svalde en astral vampyr och exploderade den genom att försätta sig i ett högt transtillstånd.
Liknande peruanska shamanmetoder är att suga ut negs/negativa ande-energier med bergskristaller.

Den violetta lågan finns omnämnd i "Summit Lighthouse"s bok om ärkeängeln Mikael. Den omnämns också om jag minns rätt i en youtube video hur man invokerar Mikael och får honom att ta bort negativa andeväsen.

Annars är övningen att visualisera ett klarblått sken (den s.k. Tower of Light) övningen också något som stärker auran.

Jag hade en upplevelse av Mikael efter att ha bett intensivt då jag upplevde en demonisk visitation i min lgh (som var ganska obehaglig), där jag hörde en oerhört kraftfull mansröst som talade högt till mig lugnande. Samtidigt såg jag i ögonvrån ett klarblått sken.

Tack för sångerna!
De traditionella sångerna (som är hämtade från sabbaten) verkar funka bäst för mig.
Citera
2010-09-03, 10:52
Medlem
Youtube video om hur man tar bort en negativ entitet från auran:

http://www.youtube.com/watch?v=QaoYKc1o6UM&feature=related
Citera
2010-09-03, 16:08
Medlem
nummerupplysn.s avatar
Bra artikel ang energivampyrism
http://www.dailystrength.org/groups/physicalandemotionalabusesurvivors/news/view/1099957

Cutting Cords
Denna teknik kan användas mot energivampyrer och passar främst om man har koll på vem det är som snor ens energi. Om man inte vet vem det är kan man föreställa sig en figur eller entitet utan ansiktdrag.

Citat:
Close your eyes, breathe into your heart, and see yourself with someone you have made a promise to in the past and who, through this gesture, you still feel attached to, even though the relationship itself has ended. In this image, see yourself and the other person sitting together in an empty room. Within this room you (but not the other) also sit within a spiral of protective energy that separates you both.

Look at your bodies and you will see that strands of energy connect you, from your body to his or hers. Notice where these strands connect. This will show you the deeper relationship that existed between you. Is it a heart connection? Sexual? Of the mind? Notice also if there is a discrepancy in where these strands connect (e.g., do they leave your body at the heart but connect to his at the head?). This can suggest where miscommunication is taking place in your relationships or provide insight into where and how your power is taken by others.

When you are ready, say whatever needs to be said to the person in front of you, speaking out loud, so you can forgive or make amends, accept that person’s forgiveness, finish your business together, take back your promises, and say goodbye.

When the time is right, you will see in your hand a sword you can use to cut the ties of energy between you. Breathe in as you do so to reclaim the power that was yours. This does not hurt the other or you; you are simply cutting through energy.

As you free them and yourself from the past, watch the other person drift away from you, becoming more distant until they fade away completely. Gently open your eyes and say out loud “I am free†-and commit to that sentiment.

Repeat this exercise whenever you need to and for every situation in which you feel you gave away your power.

Några fler tips om man får problem:

Citat:
The Cleansing Ritual
This is from The Emerald Tablets of Thoth & comes from a time much longer than 5000 years ago. Thoth (pronounced Teh-how-Teh) was known as the God who brought all kinds of wisdom to Man. He lived a long time before the Egyptians came to civilisation & the story told in the Tablets makes a fascinating read.

The Seven Lords are like Overseers of this Cycle, coming from Cycles above ours. They are named for the Cycles from which they come (Three, Four, Five, Six, Seven, Eight, & Nine.) as well having names as we know them. (Untanas, Quertas, Chietal, Goyana, Huertal, Semveta, & Ardal. They are the Lords of Light & they guided the civilisation of Atlantis to power & were the Mentors of Thoth.

Use it as written, & it will clear any darkness from around you.
Tablets of Thoth wrote:

Hear you, O Man, the SUN is the symbol of the LIGHT that shines at the end of your road. Now to thee give I the secrets: now to meet the dark power, meet and conquer the fear from the night. Only by knowing can you conquer, Only be knowing can you have LIGHT.

Now I give unto thee the knowledge, known to the MASTERS, the knowing that conquers all the dark fears. Use this, the wisdom I give thee. MASTER you shall be of THE BROTHERS OF NIGHT.

When unto thee comes a feeling, drawing thee nearer to the darker gate, examine thine heart and find if the feeling you hast has come from within. If you shall find the darkness thine own thoughts, banish them forth from the place in your mind.

Send through your body a wave of vibration, irregular first and regular second, repeating time after time until free. Start the WAVE FORCE in your BRAIN CENTER. Direct it in waves from thine head to your foot.

But if you findest thine heart is not darkened, be sure that a force is directed to thee. Only by knowing can you overcome it. Only be wisdom can you hope to be free. Knowledge brings wisdom and wisdom is power. Attain and you shall have power o’er all.

Seek you first a place bound by darkness. Place you a circle around about thee. Stand erect in the midst of the circle. Use you this formula, and you shall be free. Raise you thine hands to the dark space above thee . Close you thine eyes and draw in the LIGHT.

Call to the SPIRIT OF LIGHT through the Space-Time, using these words and you shall be free: “Fill you my body, O SPIRIT OF LIfe, fill you my body with SPIRIT OF LIGHT. Come from the FLOWER that shines through the darkness. Come from the HALLS where the Seven Lords rule.
Name them by name, I, the Seven: THREE, FOUR, FIVE, and SIX, SEVEN, EIGHT--Nine.

By their names I call them to aid me, free me and save me from the darkness of night: UNTANAS, QUERTAS, CHIETAL, and GOYANA, HUERTAL, SEMVETA--ARDAL. By their names I implore thee, free me from darkness and fill me with LIGHT

Know you, O man, that when you have done this, you shall be free from the fetters that bind you, cast off the bondage of the brothers of night.
See you not that the names have the power to free by vibration the fetters that bind? Use them at need to free you thine brother so that he, too, may come forth from the night.

Thou, O man, art your brother’s helper. Let him not lie in the bondage of night.

Now unto thee, give I my magic. Take it and dwell on the pathway of LIGHT.

Jag har själv inte behövt använda denna ovan, så jag vet inte hur bra den funkar.
Citera
2010-09-03, 17:29
Medlem
Bok rekommendationer:

Wliiam Baldwin - Spirit Releasement Therapy: A Technique Manual.
William Baldwin - Healing Lost Souls.

Baldwin var hypnosterapeut, och grundare till den s.k. SRT terapin. Båda de här böckerna beskriver ingående hur spirit attachment uppkommer och hur man kan behandla det.
Den första titeln tar även upp MPD och Demonbesatthet/Exorcism och olika andeformer/entiteter ingående.
Baldwin betonar ex att demoner (oftast) är själar som lurats/hotats in i det demoniska mörkret och som kan helas och återbördas till det gudomliga ljuset.
Det man kanske saknar i böckerna är konkreta handfasta metoder liknande de Bruce beskriver i sin bok.

Shakuntala Modi - Incredible Healings.

Modis bok har jag inte läst själv, men den behandlar demonbesatthet ingående. Modi sägs ha behandlat patienter med hypnosterapi och fann ofta demoniska sub-personligheter.

Sue Ellen - Spirit Release.

Denna bok har jag inte heller läst, men vad jag förstår erbjuder Ellen som är en medial healer metoder för hur man löser upp attachments och hanterar andra besvärliga psychic attacks. Boken har fått överlag goda recensioner på Amazon.

Dion Fortune - Esoteric Principles of Healing.

Jag fick den här boken idag, och Gareth Knight har samlat ihop Fortunes gedigna forskning kring sambandet mellan fysiska åkommor, psykiska störningar och paranormala fenomen/ockultism.
Bl.a. innehåller boken ett kapitel om "obsession/overshadowing" som skulle ha platsat i Robert Bruces bok PPSD. Fortune (och hennes inre kontakter) betonar vikten av att lösa själva orsaken till att en entitet har fäst sig vid en person.
Boken ger också detaljerade korrespondenser för chakran och de tio sefirot.
Boken verkar oerhört bra som alla hennes andra böcker.
Jag kan i sammanhanget också rekommendera hennes bok "Psychic Self-Defense" som är en klassiker.

Franz Bardon - Initiation to Hermetics.

I denna klassiska, mästerliga magibok diskuterar Bardon bl.a. uppkomsten av astral phantoms och larvae. Bardon ger också beskrivningar av hur polariteten i de olika subtila kropparna ser ut.
Bardons system betonar vikten att balansera de fem elementen.
Han ger också mentala och meditativa övningar som kan vara till hjälp om man är ansatt.
Läsare är också rekommenderade att kolla in Rawn Clarks sida "A Bardon Companion" där han förklarar/förtydligar Bardons övningar.
Citera
2010-09-03, 22:24
Medlem
Mindfullness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Negativa energier söker sig gärna till kristna personer. Att folk blivit besatta av demoniska andeformer handlar om att demoner älskar att sabotera och förnedra för kristna och deras tro.
Det handlar inte om att tro eller ej, utan det handlar om din aura/din själs försvar.
Om du utsatts för trauma i någon form och har en viss energityp/polaritet så är du ett önskat byte för dessa energiformer. Bön är bra passivt försvar.
Regelbunden bön förbättrar det auriska försvaret eftersom det höjer din energinivå och ger dig kontakt med det högre jaget (din länk till Gud).

Det glädjer mig att du har djupa kunskaper om det kristna varandet, för den genomsnitsliga församlingsmedlemen får jag erkänna missar ofta den insikten ovan beskriver. Själv upplever jag starkt att negs varit ett aber i mitt liv och särskilt i mitt kristna vaknande. På ett av många plan var jag attackerad av både pilbågsskyttar och gevärskyttar men detta får jag tokstämpel för i vissa sammanhang, ändå står det skrivet i den heliga skrift att man ska bära sin tro som en sköld och den ondes pilar ska vika undan. Så är det exakt i mitt liv men det krävs som du mycket riktigt säger starka nivåhöjande insatser. Meditation, kontemplation.
Senast redigerad av Mindfullnes 2010-09-03 kl. 22:28.
Citera
2010-09-03, 22:57
Medlem
Citat:
Det du beskriver låter som en slags elementarande.
Negs är ofta elementarandar, det vanligaste formerna "astral wildlife" brukar astralt likna marina livsformer, spindlar eller ormar, eller som en slags abstrakt pelare av energi.

Åhh.. Jag hade missat ditt svar.. Ja, den kändes inte smart utan mer som en vildkatt..

Men under benämningen negs lägger man alltså flera sorters andar? Vad kallas mänskliga andar som parasiterar? Klängande lr parasitande lr?

Vad tror du om det amatörsätt jag blev av med den till sist? För jag är säker på att den inte kom tillbaka, jag frågade även en känslig person till och hon kunde konstatera att det kändes lugnt och skönt i rummet, tillskillnad från tidigare.

Jag blev också tvungen att göra rent drömfångaren, den hade blivit smutsig. Av elementäranden? Min dotter drömde ju mkt också så det kanske var därför..

Jag satte "taggar" på min aura, långa vita på hela ryggen som en igelkott.. En synsk person såg dem och sa det till mig sen också.. Jag upplever att de skyddar mig från påhopp... Skulle kanske ha satt dem på fötterna.. Vad tror ni om det försvaret?

Jo, två tankar får jag när jag läser era inlägg.
Jag upplever att det är lättare för negs att attackera när man är i psykisk obalans, som min tonårsdotter. Jag tror att vi har försvar men att det blir försvagat när vi inte är i psykisk balans..
Att de attackerar ljusa personer som är tillfälligt försvagade.. Ljusa och energistarka människor.

Jag tror att de chackror som blir attackerade är de som är i obalans.. Som under en separation spann mitt rotchackra, förstå hur mkt energi det fanns där då för en negs..
Så tänker jag iaf.. Men det är min egen uppfattning, ingen kunskap.
Citera
2010-09-04, 00:02
Medlem
Mindfullness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Åhh.. Jag hade missat ditt svar.. Ja, den kändes inte smart utan mer som en vildkatt..

Men under benämningen negs lägger man alltså flera sorters andar? Vad kallas mänskliga andar som parasiterar? Klängande lr parasitande lr?

Vad tror du om det amatörsätt jag blev av med den till sist? För jag är säker på att den inte kom tillbaka, jag frågade även en känslig person till och hon kunde konstatera att det kändes lugnt och skönt i rummet, tillskillnad från tidigare.

Jag blev också tvungen att göra rent drömfångaren, den hade blivit smutsig. Av elementäranden? Min dotter drömde ju mkt också så det kanske var därför..

Jag satte "taggar" på min aura, långa vita på hela ryggen som en igelkott.. En synsk person såg dem och sa det till mig sen också.. Jag upplever att de skyddar mig från påhopp... Skulle kanske ha satt dem på fötterna.. Vad tror ni om det försvaret?

Jag upplever att det är lättare för negs att attackera när man är i psykisk obalans, som min tonårsdotter. Jag tror att vi har försvar men att det blir försvagat när vi inte är i psykisk balans..
Att de attackerar ljusa perörklara mer jag kan inte.te fsoner som är tillfälligt försvagade.. Ljusa och energistarka människor.

Jag tror att de chackror som blir attackerade är de som är i obalans.. Som under en separation spann mitt rotchackra, förstå hur mkt energi det fanns där då för en negs..

Du får kanske inte så mycket ut av mitt inlägg med tanke på ditt inlägg men jag måste bara säga att du är en underbar fantastisk varelse och att du är älskad, änglar vad jag kan se vilar särslilt vakande över dig. låt mig inte förklara mer jag kan inte.
Senast redigerad av Mindfullnes 2010-09-04 kl. 00:04.
Citera
2010-09-04, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfullnes
Det glädjer mig att du har djupa kunskaper om det kristna varandet, för den genomsnitsliga församlingsmedlemen får jag erkänna missar ofta den insikten ovan beskriver. Själv upplever jag starkt att negs varit ett aber i mitt liv och särskilt i mitt kristna vaknande. På ett av många plan var jag attackerad av både pilbågsskyttar och gevärskyttar men detta får jag tokstämpel för i vissa sammanhang, ändå står det skrivet i den heliga skrift att man ska bära sin tro som en sköld och den ondes pilar ska vika undan. Så är det exakt i mitt liv men det krävs som du mycket riktigt säger starka nivåhöjande insatser. Meditation, kontemplation.

Negativa andar och ande-energier prövar din tro, och kan också hitta sprickor i den. Därför gäller det att centrera sig själv, dvs fokusera på det inre ljuset. Om man studerar den ortodoxa kristendomens mystiker och ökenbröder (anakoreter/hesykaster) så finner man flera berättelser om angrepp från negativa andar, och även råd hur man ska hantera dessa.

Så att bara tro räcker inte. Men att koncentrerat fokusera på det högre (vilket bön, meditation innebär), leder till att auran stärks och att ens egen energinivå blir starkare.
Rädsla är som en skingrande spiral, du reagerar med rädsla/tvivel på något sedan blir du räddare för att du är rädd och ännu mer rädd. Detta följs av att andningen stiger högre upp och blir tunnare.
Därför är det viktigt att om man har ångest eller rädsla att man lär sig andas på rätt sätt, dvs att andas långa, djupa andetag med magen.

En enkel övning är att fokusera på en ljuslåga och att identifiera sig med den inom sig själv.
För negativa energier vill att man ska tappa balansen och börja tvivla/bli rädd.
Om man har tillit till det inre ljuset så skingras mörkret/rädslorna gradvis.
Negativa energier närs av rädslor, tvivel och begär, men de kan inte vara i det inre ljus som vi alla är del av.
Citera
2010-09-04, 10:05
Medlem
Citat:

Ja, det är Robert Bruces paraply-begrepp:
Negs= Negative inorganic beings.
Det vill säga allt i från Demoner, Astral Wildlife, Parasitandar, Klängandar, Astral vampyrer, Incubi/Succubi, Larvae, Phantoms, Elementarandar, Jordsjälar.
Oftast är det Astral Wildlife som är besvärliga: Astral spindlar/ormar, osv.
Dessa verkar tillhöra det lägre astrala och verkar inte ha så hög intelligens, de är mer som rovdjur, men de kan göra stor skada.
De liknar demoner i den bemärkelsen att de kan dela sig i flera delar. Sedan attraheras de av rädslor, begär, hat, aggressioner och andra lägre energier, och fäster sig vid trauman ("hål" i energi-kroppen), det kan vara faktiska hål eller skapade hål.
En person som har otäcka mardömmar där denne blir angripen av väsen, kan upptäcka att mardömmarna tilltar för att rädslorna genererar nya hål.

Citat:

Jag tycker det var bra och skickligt gjort.

Ja, dessa väsen lämnar ofta energispår. Därför är det viktigt att man gör rent efteråt, tvättar sängkläder, torkar under skor osv.
Vissa av dessa väsen lurar på vissa undanskymda fysiska platser och väntar ungefär som en fästing på att haka i någon människas aura.
De är ofta isolerade pga energi-linjer och behöver någon att "lifta" med.
Det är därför strömmande vatten rekommenderas, liksom magneter och magnetiskt järn.
Svavlet i vitlök är också något som håller de på avstånd.
Att hålla lampor tända, spela harmonisk musik (gärna klassisk) är andra tips.
De trivs där det är mörkt, tyst. De kan de bygga upp sin energi i fred.

Det där med taggarna har jag faktiskt läst om som en rekommendation vdg skydd mot astrala vampyrer.

Sedan när det gäller att förgöra elementarandar läser jag i Dion Fortunes bok att det ska man inte göra. De är livsformer som andra, hon menar att man ska fördriva dem.

Citat:
Att de attackerar ljusa personer som är tillfälligt försvagade.. Ljusa och energistarka människor.

Ja, det stämmer. Alla former av psykisk obalans försvagar auran och därmed är "dörren in på glänt". Sedan är det olika på vad som attraherar dessa energi-former.
Poltergeist-andar (som är en slags negs också) brukar ju dras till barn i förpuberteten.
Barn och mediala personer sägs ha en särskild utstrålning som attraherar negs, sedan beror det på hur starkt försvar man har.

Jag vet att vissa tvångsmässiga beteenden, missbruk, trauman, ofta attraherar dem.
Därför bör man vara vaksam ex i sexuella sammanhang; att ha erotiska fantasier och onanera är ju sunt, men man ska behålla fantasierna "enhetliga". Om man märker att de förändras och intensifieras på ett okontrollerat sätt, och blir mer bisarra och påträngande, så är det en varningslampa.
Många porr-missbrukare har nog ofta problem med neg-energier, särskilt den typen av porr som har destruktiva eller mer mörka drag.

Som också Dion Fortune skriver så måste man behandla rotorsaken till att entiteten angrep, annars spelar det ingen roll hur många negs man driver bort, ofta finns det något i den angripna personens psyke/omedvetna som "bjuder in" dessa väsen. Det kan vara hat, plågsamma minnen,
uppdämda aggressioner, osv.
Därför rekommenderas yoga, qi gong, osv som skapar harmoni och bygger upp balanserad energi.
Att gå ut i naturen och få frisk luft, solljus är också ett bra tips. "Nature is a great healer" som Fortune sa.
Senast redigerad av symbolisten 2010-09-04 kl. 10:09.
Citera
2010-09-04, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfullnes
Du får kanske inte så mycket ut av mitt inlägg med tanke på ditt inlägg men jag måste bara säga att du är en underbar fantastisk varelse och att du är älskad, änglar vad jag kan se vilar särslilt vakande över dig. låt mig inte förklara mer jag kan inte.

Det var väldigt snällt av dig.. Jag kan inget om änglar men om de finns omkring mig så gör det mig överlycklig.. Tack
Senast redigerad av Tina... 2010-09-04 kl. 11:27.
Citera
2010-09-04, 11:20
Bannlyst
Citat:
NEGS är en förkortning för "negative inorganic beings", begreppet myntat av Robert Bruce, som är specialist på området.

Negs är en slags negativa andeväsen som angriper människor och försöker besätta dem. De är en slags demoniska väsen som utnyttjar människors energier på olika sätt. Incubi, succubi, räknas in här.

Astralt ser negs ut som följande: bläckfisk- eller rocka-liknande djurformer, eller som en grå sfär. De kan också ta formen av ormar och spindlar och deras energier kan likna spindelnät eller metalliska meccano strukturer.
Det finns negs som liknar aliens, dessa kallas "de grå".

Negs attackerar där de får energi, negativa curry linjer, och curry kors.
De håller sig i mörkret, då ljus får dem att tappa energi.
De har också svårt att korsa vattenlinjer.

Negs söker människovärdar, gärna mediala personer eller personer med svag aura, personer som drabbats av trauman. De skapar s.k. core attachment points, en slags energipunkt varigenom de parasiterar på sin värd, genom regelbundna attacker i drömmar och fantasier.

Erotiska fantasier (typ pornografiska) har ofta neg-påverkan, likaså tankar om skuld, rädslor, fobier.

Hur skyddar man sig: jo, främst genom att stärka auran, samt att försöka göra det svårt för negs att etablera sig. Gå ut i naturen, korsa vattendrag, lyssna på klassisk musik (fungerar harmoniserande).
Men negs är svåra att få bukt med då deras närvaro ofta är karmisk, och har ett syfte, (förändring av livsstil).
Negs är inte att likställa med demoner (kliffot) som representerar en större mer intelligent negativ kraft. Negs är mer djurliknande, men kan liknas vid vissa rovdjur.

Dessa entiteter är i själva verket demoner från de kaotiska planen, frammanade av trollkarlar från Atlantis. Det går inte att skydda sig mot dem på de sätt du beskriver. Dessa demoner måste fördrivas av en andemagiker.
Citera
2010-09-04, 11:26
Medlem
Citat:
Ja, det är Robert Bruces paraply-begrepp:
Negs= Negative inorganic beings.

Ja, dessa väsen lämnar ofta energispår. Därför är det viktigt att man gör rent efteråt, tvättar sängkläder, torkar under skor osv.
Vissa av dessa väsen lurar på vissa undanskymda fysiska platser och väntar ungefär som en fästing på att haka i någon människas aura.
De är ofta isolerade pga energi-linjer och behöver någon att "lifta" med.
Det är därför strömmande vatten rekommenderas, liksom magneter och magnetiskt järn.
Svavlet i vitlök är också något som håller de på avstånd.
Att hålla lampor tända, spela harmonisk musik (gärna klassisk) är andra tips.
De trivs där det är mörkt, tyst. De kan de bygga upp sin energi i fred.

Det där med taggarna har jag faktiskt läst om som en rekommendation vdg skydd mot astrala vampyrer.

Sedan när det gäller att förgöra elementarandar läser jag i Dion Fortunes bok att det ska man inte göra. De är livsformer som andra, hon menar att man ska fördriva dem.

Som också Dion Fortune skriver så måste man behandla rotorsaken till att entiteten angrep, annars spelar det ingen roll hur många negs man driver bort, ofta finns det något i den angripna personens psyke/omedvetna som "bjuder in" dessa väsen. Det kan vara hat, plågsamma minnen,
uppdämda aggressioner, osv.
Därför rekommenderas yoga, qi gong, osv som skapar harmoni och bygger upp balanserad energi.
Att gå ut i naturen och få frisk luft, solljus är också ett bra tips. "Nature is a great healer" som Fortune sa.

Jag måste läsa lite av Bruce och Don Fortunes..

Ja, jag hade ett ordentligt jobb med att rena rummet efteråt som sagt och drömfångaren hade jobbat för högtryck tydligen.. Min dotter hade drömt verkliga och jobbiga drömmar en längre tid. Jag hittade elementaren under hennes säng, hon själv hade rymt till sin pappa i sin trots. När hon kom hem sen var trotsen över och efter det har hon varit harmonisk och lugn, det var många år sedan nu.. Elementären gjorde säkert sitt. Den kändes inte ond direkt utan mer småjäklig.

Jag har nyligen upptäckt att när jag sjunger sprids min energi lättare och jag har mer framgångsrikt lyckats prägla mitt nya hus och aktiviteten här har minskat.. Jag har då sjungit en sång som jag ofta nynnar när jag städar och pysslar, den är "min" och stärker mig.. Så sång är nog ingen dum idé..

Elementären kom först tillbaka, försvagad.. Pep mer än fräste och väldigt ynkligt. Men den kom tillbaka så är rädd att jag förgjorde den..

Vad lustigt med taggarna, de var mitt eget påfund.. Lr så fick jag tanken utifrån.. Lustigt att det är ett känt försvar..

När jag känner mig slut brukar jag energibada, det känns nästan som att sola och solen kan ju vara frånvarande en hel del i det här nordliga landet. Jag har mitt meditationsrum med ett vitt ljus som laddar batterierna. Men jag fick ett obehagligt besök där för flera år sedan och har hållit mig borta från allt sedan dess, men nu börjar andevärlden pocka på min uppmärksamhet och jag måste nog sticka ut huvudet ur skalet igen..
Tack för ditt svar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in