2010-09-08, 17:33
Medlem
amilofss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aothai
Du är inte öppen för att du själv kan ha fel angående det paranormalas existens. Du är således en hycklare. Inget av det du säger är därför intressant.

Jag är inte heller öppen för att jorden är platt!

Jag tror inte Du förstår vad "öppen" betyder?

Öppet sinne.
Citera
2010-09-08, 17:45
Medlem
Mindfullness avatar
Under min arbetsdag idag blev jag plötsligt attackerad snett ovanpå mitt huvud attacken varade ca en minut och kom i intervaller. Fruktansvärd smärta på en och samma punkt borrandes inåt genom kraniumet, smärtan kan liknas vid ihållande tandvärk när den är som värst. Dessa attacker kommer då och då sen några år tillbaka och uppkkommer oftast om jag minuten innan haft kännslomässiga funderingar som inte riktigt lossnar. Ska jag stråla detta? med vad? jag har upptäckt att jag kan mildra smärtan om jag riktar en stav mot punkten och "tänker" smärtan utåt istället. Verkar som om den fått en öppning just där som den håller fast vid.
Citera
2010-09-08, 19:19
Medlem
Citat:
Nja, snarare tycks du vara just professionell i ditt handlande gentemot dina gamla patienter. fast, om dina egna hypoteser om negs och andar och sådant stämmer, är du ju inte så lite otrevlig som inte tillhandahåller din vishet om just dessa fenomen. Eller tycker du att det är skillnad på deras mentala sjukdom och din mentala situation?

Du säger ju själv att du är (var) professionell därför att du just inte blandade in dina fantasier i ditt arbete. Detta frå mig att misstänka att du inte, innerst inne, tror på vad du själv berättar om.

Det är inte min sak att diagnosticera och behandla patienter, oavsett vilka kunskaper jag besitter.
Det klargjorde jag i ett föregående inlägg i den här tråden.
Gå tillbaka och läs om detta inlägg om du nu missade detta.

Du feltolkar medvetet igen och tillskriver mig saker som jag inte har skrivit.
Vad du misstänker och tror kan du behålla för dig själv.
Citera
2010-09-08, 19:21
Medlem
Citat:
Du får ignorera mig precis hur mycket du vill. Du ignorerar ju redan miljontals männskor genom att hålla din förmåga "hemlig".

Nä, det kan jag ju förstå. Varför lägga tid på mig, varför lägga tid på människor som lider, varför lägga tid på folk i nöd när man istället, som du uppenbarligen gör, kan spendera timmar varje dag med banaliteter som bortsprungna biblar och allehanda "busiga andar". Varför hjälpa polisen att hitta små flickor som i detta nu sitter kidnappade hos pedofiler när man kan fortsätta blåsa upp sitt ego och bilden av sig själv som häxornas drottning på FB?

Din flagranta cynism äcklar mig. Din arroganta antihumanism äcklar mig. Du äcklar mig.
Om du nu mår så dåligt som du gör varför söker du inte en psykolog. Man kan ju fundera på vilka förträngda känslor vi tar fram hos dig. Tycker du är skyldig mig en ursäkt.
Senast redigerad av skellefteewa 2010-09-08 kl. 19:37.
Citera
2010-09-08, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Symbolisten:
Det gör han i alla skepnader, han går på så där. Bry dig inte, han är oförbättrelig. Feltolkningarna gör han för att sätta dig i obalans. Han kanske är en Negs. Tror vi hjälps åt och skickar en ande till honom.

Tack för mycket intressanta och tänkvärda upplysningar. Även ett gammalt medium som jag kan ha nytta av kunskapen. Man blir aldrig fullärd. Fortsätt med att upplysa oss alla.

Tack! Jag tror att de envisa småtrollen i det här forumet är betydligt svårare att bli av med än den värsta sortens kliffotiska väsen.
Citera
2010-09-08, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Tack! Jag tror att de envisa småtrollen i det här forumet är betydligt svårare att bli av med än den värsta sortens kliffotiska väsen.
Ja man önskar de vore troll men i så fall har de en hel problem med sig själva.
Citera
2010-09-08, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfullnes
Under min arbetsdag idag blev jag plötsligt attackerad snett ovanpå mitt huvud attacken varade ca en minut och kom i intervaller. Fruktansvärd smärta på en och samma punkt borrandes inåt genom kraniumet, smärtan kan liknas vid ihållande tandvärk när den är som värst. Dessa attacker kommer då och då sen några år tillbaka och uppkkommer oftast om jag minuten innan haft kännslomässiga funderingar som inte riktigt lossnar. Ska jag stråla detta? med vad? jag har upptäckt att jag kan mildra smärtan om jag riktar en stav mot punkten och "tänker" smärtan utåt istället. Verkar som om den fått en öppning just där som den håller fast vid.

Försök att ta reda på när denna tanke uppkommer, vilka platser uppkommer den på, i vilka situationer, under vilka aktiviteter. Finns det ett märkbart mönster, ex att du grubblar mycket inomhus, pröva att gå ut och gå en promenad eller sätt igång med någon aktivitet där du måste vara väldigt fokuserad utåt.
Om det sker före du ska somna, gå upp en stund, läs en intressant bok, titta på TV.

Ja, om det rör sig om en negativ energiform kan alla sorters fokusering på kontaktpunkten få den att minska i intensitet eller långsamt flytta sig.
Böner är ju bra för det är riktad positiv energi. Det ger både fokus och en riktning mot en positiv högre källa.
Själv använder jag mig av bönen till St Mikael eller Fader Vår.
Om du ber när under attack kommer du märka att den långsamt minskar i styrka och avtar.
Senast redigerad av symbolisten 2010-09-08 kl. 19:58.
Citera
2010-09-08, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Ja man önskar de vore troll men i så fall har de en hel problem med sig själva.

Ja, och så projicerar de sin egen rädsla mot de som pratar om saker som inte ryms i deras egna inskränkta världsbild. Hellre låser de in sig själva på psyket och kastar bort nyckeln än att erkänna att det finns fenomen och saker som vetenskapen ännu inte kan förklara.
Citera
2010-09-08, 20:02
Medlem
Citat:
Ja, och så projicerar de sin egen rädsla mot de som pratar om saker som inte ryms i deras egna inskränkta världsbild. Hellre låser de in sig själva på psyket och kastar bort nyckeln än att erkänna att det finns fenomen och saker som vetenskapen ännu inte kan förklara.
Citera
2010-09-08, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfullnes

Jag skrev i PM om ljusbad och stärka auran till dig..

En tanke till.. I flera böcker jag har lyssnat på senaste tiden så ska man låta sitt oroliga sinne tjata färdigt. Man ska inte argumentera utan bara lyssna tills det tystnar...
I Valkyriorna så ska Paulos fru försöka koncentrera sig och han gör henne uppmärksam på den tjatiga rösten i hennes sinne.. Han säger åt henne att lyssna på den. Där sitter de mitt ute i öknen och ska kanalisera och hennes sinne tjatar om en fest hon ska ha och vilka hon ska bjuda..
Hon gör en gästlista och sen tystnar tjatet.

Min poäng. Jag tror att man ska ta mod till sig och säga åt tjatsinnet att ta i det bästa det kan.. Lr den jobbiga känslan.. Bli inte rädd för tanken/känslan utan utmana den.. Och som symbolisten sa, ta reda på vad, när och hur.. Om man blir medveten om problemet så börjar sinnet bearbeta det direkt... Tanken och viljan är vårt starkaste försvar, tror jag..
Citera
2010-09-08, 20:14
Medlem
Citat:

Det väsentligaste är ju att de inte är ute efter att komma någonstans i diskussionen, de är ute efter att vinna och förnedra, självhävdelse. När de förlorar en diskussion så griper de något annat och förvränger.
Antingen är Aothai och Constant samma person lr så har de studerat varandra, de använder exakt samma misstolkningar och förvrängningar för att provocera och många gånger exakt samma ord.

Det kanske finns en trollkurs här på forumet???
Jag har sett en tråd får inbördes beundran bland trollen här på forumet någonstans.
Det bästa är iaf att låta bli att svara hur mkt de än misstolkar och förvränger. Det gäller ju inte seriösa skeptiker utan bara dessa troll..

Symbolisten. Det är synd att du inte jobbar på psyket längre.. Det skulle behövas fler som du..
Men jag ska inte säga något, jag hoppade av Vårdlinjen för att de behandlade de gamla så dåligt. Jag gick hem till mamma och grät över att de i princip tog död på gamlingarna genom vanvård och vi elever fick inte hjälpa dem att få i sig maten t ex.. Vi skulle bädda sängarna perfekt och göra frukostbrickan perfekt osv men de senila patienterna fick svälta ihjäl.. Fruktansvärt..
Senast redigerad av Tina... 2010-09-08 kl. 20:21.
Citera
2010-09-08, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Jag skrev i PM om ljusbad och stärka auran till dig..

En tanke till.. I flera böcker jag har lyssnat på senaste tiden så ska man låta sitt oroliga sinne tjata färdigt. Man ska inte argumentera utan bara lyssna tills det tystnar...
I Valkyriorna så ska Paulos fru försöka koncentrera sig och han gör henne uppmärksam på den tjatiga rösten i hennes sinne.. Han säger åt henne att lyssna på den. Där sitter de mitt ute i öknen och ska kanalisera och hennes sinne tjatar om en fest hon ska ha och vilka hon ska bjuda..
Hon gör en gästlista och sen tystnar tjatet.

Min poäng. Jag tror att man ska ta mod till sig och säga åt tjatsinnet att ta i det bästa det kan.. Lr den jobbiga känslan.. Bli inte rädd för tanken/känslan utan utmana den.. Och som symbolisten sa, ta reda på vad, när och hur.. Om man blir medveten om problemet så börjar sinnet bearbeta det direkt... Tanken och viljan är vårt starkaste försvar, tror jag..

Sedan är det skillnad på tankar och tankar.
Vissa negativa tankar och ångest tankar är som spiraler som drar en med sig:
Tanke 1:"Tänk om jag har cancer"
Tanke 2: "Jag känner en konstig knöl"
Tanke 3: "Alltså har jag cancer"
Tanke 4:"Ja, du har cancer"
Tanke 5:"Hjälp mig jag har cancer"
Tanke 6:"Jag kommer dö nu" osv..
Man blir rädd för något som skrämmer en och blir ännu mer rädd, osv.

Sedan finns det zencoaching som menar att tankar är i grunden symptom på omedvetna behov.
Jag tänker rädda tankar för att jag är rädd för att dö, och min drödsrädsla står egentligen för att jag är rädd att lämna mina nära och kära osv.

En tvångstanke kan på samma sätt enligt zencoachning stå för ett undertryckt behov.
Att jag tvångsmässigt tänker på sex kanske handlar om att jag längtar efter att få kärlek och närhet osv.

Det är lite som core images att en core image (en trauma bild som kan vara kopplad til negativ energi) kan vara en kedja av förtryckta trauman och känslor.
Aggressivitet som i sin tur leder till sorg som i sin tur leder till obesvarad kärlek osv. Om vi lyckas nysta upp våra rädslor så nystar vi också upp våra innersta behov.

Så tankar är dubbelt. Vi ska inte blockera tankar men vi ska vara uppmärksam på tankar som är ovanliga och som tränger sig med regelbundna intervaller och som är påtagligt negativa, som har inslag av skuld, skam, hat, misslyckande, dålighet, fulhet, otillräcklighet, katastrof, olyckor osv.

Vi kan ifrågasätta negativa tankar och kontra med positiva motsatser eller använda oss av positiva affirmationer. Då involverar vi också vårt omedvetna och vi kan få svar i våra drömmar.
Som Franz Bardon sa: "Om du vill sluta röka, så ska du säga innan sänggående säga: Jag har inga problem med rökning".

Ett annat alternativ är att vara stoisk, att acceptera de umbäranden som kommer i ens väg och lita på sin egen styrka och kraft att hantera det: "Oavsett vad som händer kommer jag klara av det".
Det ger en styrka i en mörk situation.

Problemet är att vi ofta stirrar oss blinda på det som varit "Jag har haft så mycket otur, så det lär väl bli dåligt i morgon också" eller framtiden "Hur ska jag hantera det jobbiga i morgon".
Som Einstein sa: "Jag tänker aldrig på framtiden den kommer tids nog".

Ett liknande angreppssätt har man inom ACT - Acceptance Commitment Therapy, där fokuseringen på nuet är det centrala. Detta är nära kopplat till Mindfulness, och buddhistisk meditation.
"Det enda som finns är det som är här och nu".
Det blir en fixpunkt eller vilopunkt. Zencoachning är förresten utvecklat ur Mindfulness.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in