2011-12-21, 18:40
Medlem
..FAN..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarhead
Menar du på svenska postens hemsida eller kinesernas?
Kollar du på rätt sida, har du testat med både China Post och HK mail/post eller vad den heter? Det brukar dyka upp efter 1-3 dagar.

edit: Slutar trackingnummret på "HK" är det HK mail/post-sidan du ska kolla på, slutar det på CN så är det den extremt dåliga och nästan aldrig fungerande China Post du ska titta på.
Kinessidan (http://intmail.183.com.cn/item/itemStatusQuery.do?lan=0)(dx länkar till den och det är ett CN-nummer), i vanliga fall brukar det ta 1 -3 dagar, därför jag blev lite orolig.
Men de kanske bara har mycket att göra, är ju trots allt jul.
2011-12-21, 19:47
Medlem
Det kan ta betydligt mycket längre tid än 1-3 dagar.
2011-12-21, 20:26
Medlem
lulz123s avatar
Fick nyligen hem den snabbaste leveransen jag någonsin fått från DealExtreme, en vecka efter beställningen var hörlurarna framme Och är riktigt nöjd med dom också!

"Plötsligt händer det". Långt ifrån alltid kvaliten och/eller fraktiden är bra. Beställningen innan tog typ 2 månader och varan fungerade väldigt dåligt.
2011-12-21, 20:30
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lulz123
en vecka efter beställningen var hörlurarna framme...
Lyckos, beställde 2:e december och väntar fortfarande :/ beställde sjöapor
2011-12-21, 20:34
Medlem
Grizzlys avatar
Vid två tillfällen har china post inte uppdaterat sin sida förrens jag har hämtat ut paketet 1-2mån senare.
Har även 4-5 st leveranser till från cn som alla har uppdaterats 1-3 veckor efter att jag fått tracking nr.
Sen har jag inga fler cn erfarenheter.

Men räkna med minst en vecka troligen 2.
2011-12-21, 21:15
Medlem
hksnismos avatar
Ja tullen verkar ha blivet lite gnälligare eller så har dom en stjärna på ens namn som plingar till då paket kommer från DX..

Tycker mycket mer fastnar i tullen nu....
2011-12-21, 21:31
Bannlyst
köpte sprutor från DE, skickades för över en månad sedan, tror ni dem fastnat i ngn tull eller är det bara julpress dem upplever?
2011-12-21, 22:56
Medlem
CaptainHeros avatar
Beställde från deras UK warehouse sida. Är det bättre/sämre än deras kina sida?
2011-12-22, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainHero
Det är ju samma varor, den enda skillnaden är att dom skickas ifrån the UK då.
Det är bättre för dig om du bor i Sverige eftersom det inte ska vara tullavgifter(tror jag) om man importerar saker från andra EU-länder. Sen får du förmodligen hem paketet snabbare också skulle jag tro. Men varorna är exakt likadana.
2011-12-22, 10:11
Medlem
Grizzlys avatar
Det är ingen skillnad alls då deras UK affär ej säljer,skickar till svedala.
Utan om du betsäller från deras UK sida till svedala så skickas allt i alla fall från kina,HK som vanligt.
Vilket du kan läsa här http://help.dealextreme.com/Frequently%20Asked%20Questions.ashx?NoRedirect=1#W hich_countries_does_DealExtreme_ship_the_packages_ to_from_the_UK_and_US_warehouse_21
Och på många ställen i deras forum.
2011-12-22, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainHero

Citat:
Ursprungligen postat av Jarhead
Det är ju samma varor, den enda skillnaden är att dom skickas ifrån the UK då.
Det är bättre för dig om du bor i Sverige eftersom det inte ska vara tullavgifter(tror jag) om man importerar saker från andra EU-länder. Sen får du förmodligen hem paketet snabbare också skulle jag tro. Men varorna är exakt likadana.

Samma varor. Gick på tre dagar när jag beställde därifrån.

Tyvärr så skickar dom inte längre till Sverige av någon anledning..

"The countries listed below are available for UK warehouse service.

United Kingdom,France, Germany, Netherlands, Spain, Denmark, Ireland, Belgium, Switzerland, Italy, Potugal"

.
2011-12-22, 16:57
Medlem
CaptainHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Samma varor. Gick på tre dagar när jag beställde därifrån.

Tyvärr så skickar dom inte längre till Sverige av någon anledning..

"The countries listed below are available for UK warehouse service.

United Kingdom,France, Germany, Netherlands, Spain, Denmark, Ireland, Belgium, Switzerland, Italy, Potugal"

.

Jo jag insåg det efter att jag läst detta Blir väl till att vänta 3 veckor på grejorna. Mycket "vill ha grejer" på den sidan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in