2012-10-01, 12:16
Medlem
nerdinsides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vimar
Har inte hänt något på cirka 2 veckor sedan transit office of exchange departure :/ dem lovar skicka igen snart om inte kommer får väl se vad som händer.
Står samma sak för mig och gjort det i en vecka. Jag hatar väntetiden från de här sidorna!
Förhoppningsvis dyker sakerna upp i nästa vecka, men ska inte hoppas för mycket.
2012-10-03, 08:45
Medlem
vimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdinside
Står samma sak för mig och gjort det i en vecka. Jag hatar väntetiden från de här sidorna!
Förhoppningsvis dyker sakerna upp i nästa vecka, men ska inte hoppas för mycket.

ja det har ju stått i 2 veckor och över nu här :/ fortfarande inget syns på posten.... börjar tro det har försvunnit i fraktningen så här länge har det aldrig tagit från departure
2012-10-03, 09:06
Medlem
Silverridges avatar
Citat:
ja det har ju stått i 2 veckor och över nu här :/ fortfarande inget syns på posten.... börjar tro det har försvunnit i fraktningen så här länge har det aldrig tagit från departure
Helt normalt, så ta det lugnt.
Det kan ta allt mellan 2-8v innan man får det men fram kommer det i regel.
2012-10-03, 09:16
Medlem
vimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverridge
Helt normalt, så ta det lugnt.
Det kan ta allt mellan 2-8v innan man får det men fram kommer det i regel.
2-8 veckor efter departure eller avsänt från dx? känns inte normalt när en annan försändelse skickad någon dag innan med cn post kom för 10 dagar sen, längsta innan med cn post från skickat till framme = 3 veckor
2012-10-03, 11:06
Medlem
Silverridges avatar
Citat:
2-8 veckor efter departure eller avsänt från dx? känns inte normalt när en annan försändelse skickad någon dag innan med cn post kom för 10 dagar sen, längsta innan med cn post från skickat till framme = 3 veckor
2-8v från det att ordern är lagd är min erfarenhet.
Vad som händer på CN Post är en gåta för mig för där ligger ju paketet i regel några veckor innan det går vidare.

Snabbaste jag fått hem nåt från DX är på drygt 3v och det längsta det tagit är drygt 7v.
2012-10-03, 11:41
Medlem
vimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverridge
2-8v från det att ordern är lagd är min erfarenhet.
Vad som händer på CN Post är en gåta för mig för där ligger ju paketet i regel några veckor innan det går vidare.

Snabbaste jag fått hem nåt från DX är på drygt 3v och det längsta det tagit är drygt 7v.
Mjo men det udda är ju att det faktiskt har gått iväg från kina för 2 veckor sedan :s
Kanske "försvunnit" på någon mellanlandning / bytat flygplan

edit: har kommit en "för stort att delas ut" får dra mig ner till stället och se vad det är.. har man en jävla tur har trackning nummret försvunnit och det är detta....
Senast redigerad av vimar 2012-10-03 kl. 12:10.
2012-10-03, 12:09
Medlem
vimars avatar
råka citera mig själv när skulle editera.
2012-10-03, 12:17
Medlem
beställde i juni några mobilskal och handsfree till telefonen, tog ca en månad från beställning tills jag hade det i handen.
2012-10-03, 13:14
Medlem
vimars avatar
Hong kong post upphör aldrig att vara glädjespridare
Beställt den 27e, hämtade nyss ut 6 dagar från order och framme.
Fan kommer tvinga dx och dylika att skicka det med hk post hädanefter..
2012-10-03, 16:24
Medlem
MrBraxs avatar
Mitt paket skickades den 8e, och nu då äntligen den där skitsidan nästan funkar så står det att den ligger kvar i kina. skitkul.
2012-10-03, 16:34
Medlem
Citat:
Mjo men det udda är ju att det faktiskt har gått iväg från kina för 2 veckor sedan :s
Kanske "försvunnit" på någon mellanlandning / bytat flygplan

edit: har kommit en "för stort att delas ut" får dra mig ner till stället och se vad det är.. har man en jävla tur har trackning nummret försvunnit och det är detta....

Har själv beställt från dealextreme flera gånger och senast jag beställde stod det att det gått iväg rätt länge innan jag fick grejerna. Det paketet kom dessutom i två kollin varav det ena fastnade i tullen så jag fick betala moms på det. Som tur var hade dom skickat alla dyra saker i det som kom fram direkt.

Vet inte om det kanske är så att dom inte har så bra koll på rapporteringen av skickade paket och sådär för jag blev fasen inte vettig på statusen på hemsidan men till slut kom det så det är bara att hålla tummarna och ha tålamod
2012-10-03, 16:50
Medlem
vimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Mitt paket skickades den 8e, och nu då äntligen den där skitsidan nästan funkar så står det att den ligger kvar i kina. skitkul.

Intmail är ju väldigt spännande emellanåt... inte.... 8e ja det är några dagar efter mitt skickades :/ om dem hamstrar på paket lär dem väl komma samtidigt.

Citat:
Ursprungligen postat av GuranBanane
Har själv beställt från dealextreme flera gånger och senast jag beställde stod det att det gått iväg rätt länge innan jag fick grejerna. Det paketet kom dessutom i två kollin varav det ena fastnade i tullen så jag fick betala moms på det. Som tur var hade dom skickat alla dyra saker i det som kom fram direkt.

Vet inte om det kanske är så att dom inte har så bra koll på rapporteringen av skickade paket och sådär för jag blev fasen inte vettig på statusen på hemsidan men till slut kom det så det är bara att hålla tummarna och ha tålamod

Klarat mig från tullen, so far.. bara måste höra det som fastnade i tullen, syntes det på posten spårning direkt ? (bara undrar så det inte ligger där utan att synas..)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in