2010-01-22, 20:48
Medlem
breakalegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Nyfiken; vad beställer ni egentligen från dealextreme? Verkar mest vara en massa skit där man kan hitta på vilken 10-kronors affär som helst...

Ja, men vissa av sakerna kan vara lite luriga att hitta i sverige, iaf till samma pris. DX är extremt billigt
2010-01-22, 21:44
Medlem
breakalegs avatar
Idag har sakerna blivit ETA den 12 februari. Well well, hoppas de kommer nästa månad då. Tråd kan låsas.
2010-01-25, 20:08
Medlem
mogendanss avatar
Handlade precis lite prylar av dom.

Det tog 11 dagar (beställde på kvällen den 11:e, fick dom i brevlådan idag)
utan problem.
2010-01-31, 01:34
Medlem
SvettBulles avatar
Började beställa en produkt 14-jan, funkade rätt till en början. Men nu för några dagar sen när jag skulle in på hemsidan igen och skulle spåra produkten så är den slutsåld, "sold out".
På statusen står det "Processing - Awaiting Stock", men dagarna innan stog det att den hade paketerats/eller skulle paketeras. Det var lite skumt.

Så nu undrar jag om ni själva har stött på samma problem någon gång?
Om DX köper in dom slutsålda produkterna igen?
Eller om jag bara ska ha tålamod och vänta, för att produkten borde ha skickats vid de här laget?

(Produkten finns inte i Sverige)

MvH SvettBullen
2010-01-31, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvettBulle
Började beställa en produkt 14-jan, funkade rätt till en början. Men nu för några dagar sen när jag skulle in på hemsidan igen och skulle spåra produkten så är den slutsåld, "sold out".
På statusen står det "Processing - Awaiting Stock", men dagarna innan stog det att den hade paketerats/eller skulle paketeras. Det var lite skumt.

Så nu undrar jag om ni själva har stött på samma problem någon gång?
Om DX köper in dom slutsålda produkterna igen?
Eller om jag bara ska ha tålamod och vänta, för att produkten borde ha skickats vid de här laget?

(Produkten finns inte i Sverige)

MvH SvettBullen

Du får försöka kontakta dom o tjata lite på dom. När jag beställde ett minneskort så stog det att mina andra produkter hade skickats, men själva minneskortet var "out of stock". Jag frågade när dom skulle få in korten igen, men det hade dom ingen aning om. Så om du har otur kanske du aldrig ens får din pryl... Kontakta dom, och om dom VET att dom inte kommer att få in den snart så be dom byta ut produkten mot något annat av samma värde.
2010-01-31, 21:38
Medlem
SvettBulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarhead
Du får försöka kontakta dom o tjata lite på dom. När jag beställde ett minneskort så stog det att mina andra produkter hade skickats, men själva minneskortet var "out of stock". Jag frågade när dom skulle få in korten igen, men det hade dom ingen aning om. Så om du har otur kanske du aldrig ens får din pryl... Kontakta dom, och om dom VET att dom inte kommer att få in den snart så be dom byta ut produkten mot något annat av samma värde.

Ok, hade läst lite runt på DX och denna tråd om "Chinese new year", som är den 14feb..
Då nämnde de att det mesta i lagret fylls på igen efter högtiden.
Kommer problemet att kvarstå ska jag kontakta dom.

Hittade även denna länk: http://www.dealextreme.com/feedbacks/productrequest.dx
Funkar ju rätt bra i min situation
2010-02-14, 09:21
Medlem
kames avatar
Kan man ändra så sakerna inte kommer i brevlådan?
Står det på paketet vad det innehåller?
Är de ett måste att ta "Drop Shipment and Gift Service (Removes DX logo from package)"
Jag ska nämligen beställa en skylt som är: Dimensions: 12.598425184 in x 5.905511805 in x 0.3149606296 in
Weight: 9.9825312177 oz

Och 7 små saker (typ tändare).

Känns lite knöligt att få in den i en dörr brevinkast?
Finns det något på utsidan av paketet som avslöjar vad som finns innuti?
Bor nämligen inte själv och har snokiga folk omkring mig...
2010-02-14, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kame
Kan man ändra så sakerna inte kommer i brevlådan?
Står det på paketet vad det innehåller?
Är de ett måste att ta "Drop Shipment and Gift Service (Removes DX logo from package)"
Jag ska nämligen beställa en skylt som är: Dimensions: 12.598425184 in x 5.905511805 in x 0.3149606296 in
Weight: 9.9825312177 oz

Och 7 små saker (typ tändare).

Känns lite knöligt att få in den i en dörr brevinkast?
Finns det något på utsidan av paketet som avslöjar vad som finns innuti?
Bor nämligen inte själv och har snokiga folk omkring mig...

Du får en avi för att hämta ut paketet på posten.
2010-02-14, 10:07
Medlem
kames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinylen
Du får en avi för att hämta ut paketet på posten.

Så jag behöver inte oroa mig om att paketat kommer vara för stort? då är det bara att hämpta på posten/coop utan extra kostander?

Kommer det några bred hem innan? Eller får man SMS avi?
2010-02-14, 10:25
Medlem
Citat:
Så jag behöver inte oroa mig om att paketat kommer vara för stort? då är det bara att hämpta på posten/coop utan extra kostander?

Du får en avi i brevlådan.
Om du får ett trackingnummer så kan du även gå in på postens hemsida och söka på paketet när det kommit till sverige då ser du även om tullen har tagit det och det komemr bli tull på det.

Om paketet är stort så fastnar det säkert i tullen där dom vill ha en kvittokopia på vad värdet på innehållet är.

Har beställt många saker från dom, den gången det tagit tid var när jag beställde i slutet av november som alla andra och hade hoppats på att få det innan jul men det tog till mellandagrna innan jag fick det antar att många ville jul handla av dom. annars brukar det ta ca 2 veckor innan man får sakerna.
2010-02-14, 10:47
Medlem
Megaforces avatar
Citat:

Det är posten som avgör om paketet är för stort eller ej. Maxstorleken kan variera lite mellan olika utdelinngsdistrikt beroende på hur mycket post brevbärarna har och maxstorleken på den minsta typen av brevinkast som finns i området.

Om värdet överskrider $15 så verkar det som Dealextreme alltid skickar brevet som REK vilket innebär att man får hämta på postombudet oavsett storlek. SMS-avisering har jag aldrig fått även om mobilnumret funnits med i beställningen.

Gränsen för tullkontroll ligger vid 200 SEK så det gäller att dela upp beställningen i flera delar om det sammanlagda beloppet närmar sig 200 SEK eller mer.

Om man vill slippa hämta på posten utan få det i brevlådan direkt och det är småsaker så är det bättre att göra flera beställningar. Men jag har vid ett tillfälle beställt två likadana prylar, och det ena paketet kom i brevlådan och det andra fick hämtas som REK trots att de var lika stora, så lite slumpmässigt är det också.

Leveranstiden är som lägst 8 dagar, vanligvis ca 10-11 dagar beroende på om det aviseras som REK eller komer i brevlådan.
2010-02-14, 18:01
Medlem
kames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det är posten som avgör om paketet är för stort eller ej. Maxstorleken kan variera lite mellan olika utdelinngsdistrikt beroende på hur mycket post brevbärarna har och maxstorleken på den minsta typen av brevinkast som finns i området.

Om värdet överskrider $15 så verkar det som Dealextreme alltid skickar brevet som REK vilket innebär att man får hämta på postombudet oavsett storlek. SMS-avisering har jag aldrig fått även om mobilnumret funnits med i beställningen.

Gränsen för tullkontroll ligger vid 200 SEK så det gäller att dela upp beställningen i flera delar om det sammanlagda beloppet närmar sig 200 SEK eller mer.

Om man vill slippa hämta på posten utan få det i brevlådan direkt och det är småsaker så är det bättre att göra flera beställningar. Men jag har vid ett tillfälle beställt två likadana prylar, och det ena paketet kom i brevlådan och det andra fick hämtas som REK trots att de var lika stora, så lite slumpmässigt är det också.

Leveranstiden är som lägst 8 dagar, vanligvis ca 10-11 dagar beroende på om det aviseras som REK eller komer i brevlådan.

Ok. När betalar man? Betalar man såfort man beställer med paypal eller betalar man när prylarna har kommit fram?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in