Citat:
Ursprungligen postat av kame
Så jag behöver inte oroa mig om att paketat kommer vara för stort? då är det bara att hämpta på posten/coop utan extra kostander?
Kommer det några bred hem innan? Eller får man SMS avi?
Det är posten som avgör om paketet är för stort eller ej. Maxstorleken kan variera lite mellan olika utdelinngsdistrikt beroende på hur mycket post brevbärarna har och maxstorleken på den minsta typen av brevinkast som finns i området.
Om värdet överskrider $15 så verkar det som Dealextreme alltid skickar brevet som REK vilket innebär att man får hämta på postombudet oavsett storlek. SMS-avisering har jag aldrig fått även om mobilnumret funnits med i beställningen.
Gränsen för tullkontroll ligger vid 200 SEK så det gäller att dela upp beställningen i flera delar om det sammanlagda beloppet närmar sig 200 SEK eller mer.
Om man vill slippa hämta på posten utan få det i brevlådan direkt och det är småsaker så är det bättre att göra flera beställningar. Men jag har vid ett tillfälle beställt två likadana prylar, och det ena paketet kom i brevlådan och det andra fick hämtas som REK trots att de var lika stora, så lite slumpmässigt är det också.
Leveranstiden är som lägst 8 dagar, vanligvis ca 10-11 dagar beroende på om det aviseras som REK eller komer i brevlådan.