2009-02-10, 01:19
Medlem
kaktusapans avatar
Vad är smartast att göra för att undvika nyfiken tull?
Beställa ett par saker i taget istället för kanske 15 produkter på samma gång? Är det olagligt att beställa knivar till sverige?
2009-02-10, 05:08
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusapan
Vad är smartast att göra för att undvika nyfiken tull?
Ta inte EMS shipping, beställ små paket

Citat:
Beställa ett par saker i taget istället för kanske 15 produkter på samma gång?
Japp

Citat:
Är det olagligt att beställa knivar till sverige?
Nej
2009-02-23, 12:09
Medlem
offtopic, men mina beställda prylar från DX ligger hos tullen nu..

Posten har skickat ut brev att dem vill ha kompletterande uppgifter om innehållet i paketet samt värdet på varorna.

Stämmer det inte att DX alltid anger $45 på paketet samt kryssar i "gift" så man ska slippa moms o tull avg? (på paket som faktiskt överstiger $45)

Jag har beställt 2st ficklampor, laddare o batterier mm, och det gick på ca $110, men vad skulle hända om man photoshoppade ihop en falsk faktura från DX där slutnotan hamnar på $45 och skickar in den.. då borde jag ju slippa moms/tull?

Ngn som provat detta eller vad tror ni händer om dem inte går på det?
Senast redigerad av inzane1001 2009-02-23 kl. 12:12.
2009-02-23, 16:03
Medlem
skulle aldrig beställt.. verkar vara snikprylar
2009-02-23, 20:42
Medlem
Jan-gustavs avatar
Jag har beställt från DealExtreme ett flertal gånger. Det kan ta upp till fyra veckor innan de levererar sakerna, men de har jävligt bra priser. Jag har köpt en grön 50mW laser och en röd 100mW som kan tända tändstickor och smälta plast osv. Jag har även köpt ett par neodym-magneter för 20kr därifrån som orsakat både en och tio klämskador på mina händer

Jag köpte även ett nytt skal till min mobiltelefon när originalskalet började ge upp, 6 kr med frakt!
2009-02-23, 22:34
Medlem
Thundercunts avatar
Har även jag handlat på DX, sanslösa priser och gratis frakt världen över oavsett hur lite du handlar för. A+++ sida!
2009-02-27, 18:41
Medlem
xxxxUxxxxs avatar
Kan bara instäma! Riiktigt bra och pålitlig sida! Endel grejer är möjligtvcis bara skit, men vafan!? det är billigt har man en femtiolapp över nån gång så kan man heltklart hitta nått kul och onödigt därifrån
2009-03-01, 18:51
Medlem
GhosteNs avatar
Någon som har några tips på vad för skit man kan lägga pengar på där ?
2009-03-01, 18:59
Medlem
StorSnokens avatar
Det är en bra och ärlig sida, det är mest "Vill ha" saker där så man kan slösa pengar.

köpt saker för ca $350 totalt.

Bland annat:
Radiostyrda minihelikoptrar. (Som gått sönder första dagen för jag krockat med dem mycket.)
Grön laserpenna 50mW
extrabatteri till mobilen.
Fm sändare
mp3 spelare
kvm switch
datakabel till mobilen
Dyrkset
Dyrktillbehör
5 kaststjärnor

och minst 10 saker till. och allt har klarat sig galant genom tullen utan problem

Har även fått en ny radiostyrd helikopter gratis för jag sa att den var trasig när den kom fram, i själva verket krashade jag den i väggen för mycket så den gick sönder

Nåt jag skall köpa därifrån någon gång är en http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4355
Senast redigerad av StorSnoken 2009-03-01 kl. 19:01.
2009-03-01, 19:03
Medlem
GhosteNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorSnoken
Det är en bra och ärlig sida, det är mest "Vill ha" saker där så man kan slösa pengar.

köpt saker för ca $350 totalt.

Bland annat:
Radiostyrda minihelikoptrar. (Som gått sönder första dagen för jag krockat med dem mycket.)
Grön laserpenna 50mW
extrabatteri till mobilen.
Fm sändare
mp3 spelare
kvm switch
datakabel till mobilen
Dyrkset
Dyrktillbehör
5 kaststjärnor

och minst 10 saker till. och allt har klarat sig galant genom tullen utan problem

Har även fått en ny radiostyrd helikopter gratis för jag sa att den var trasig när den kom fram, i själva verket krashade jag den i väggen för mycket så den gick sönder

Nåt jag skall köpa därifrån någon gång är en http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4355

Så du la 3 200 kr på saker du egentligen inte behöver?
2009-03-01, 19:05
Medlem
Vrövhåls avatar
En sån här verkar användbar: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.7099
12:- inklusive frakt
Den borde väl passa till alla nyare SE-telefoner eller? Har en G502
2009-03-01, 19:22
Medlem
GhosteNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vrövhål
En sån här verkar användbar: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.7099
12:- inklusive frakt
Den borde väl passa till alla nyare SE-telefoner eller? Har en G502

Jo de borde den göra iofs gör det inte så mycket eftersom en bussresa till stan kostar mer...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in