Citat:
Ursprungligen postat av 25-To-Life
Det är det som jag inte minns om jag bad dem paketera den som "Gift" eller inte, jäklar asså! Hur skall jag försöka få ner värdet?
Det spelar ingen som helst roll om ett paket från DX är märkt med gift heller inte.
Det spelar inte heller någon stor roll vilket värde dom skriver att paketet innehåller heller.
Detta för att DX har skött detta så frb dåligt och i ett bra tag så skrev dom samma värde på ALLA paket dom skickade (till hela världen så inte bara till swe).
Jag beställde en gång under den tiden kommer inte ihåg vad det var men det var nåt billigt typ 1.15$ när paketet kom hem stod det värdet dom alltid skrev (glömt hur mycket) som var typ 10-15$ så med andra ord skrev dom upp mitt värde med minst 1000%
Vad skulle du tro om du jobbat på tullen,etc och se tiotusentals paket i veckan,månaden med samma värde trots att storlek kan vara mellan ett kuvert till STORT och allt är skickat från just DX.
Vad jag hade kommit fram till efter ganska kort tid är att det är nått som inte stämmer.
Så vad du ska göra vid best är att ta 1-2 saker (kanske några till om det är småsaker) och sen slutföra.
Sen gör du en till best på 1-2 saker o slutför och så vidare tills allt är handlat.
Detta pga tullen borde ju vara mest intresserade av stora paket (ju större desto mer intresse) samt att det efter kontroll är ett paket med mycket saker som kostade en del så får du betala tull,moms,etc.
Vilket du kan ha sluppit vid separata paket moms blir ju det ju på det som kollas men tull är ju endast på paket med värde över 1400:-
Sen finns det ju alltid en risk att en,några personer tar på sig uppgiften att ta och kolla enbart dom små paketen då dom troligen mycket väl vet om detta men helt enkelt inte har tid att kolla allt.
Så med andra ord ju fler paket desto mindre promille av dom hinner tullen kolla alltså tar dom paketen dom tror är mest värdefulla för att på det sättet få in mest stålar.
Och NEJ du har inga äkta ray-bans (om du inte hade ett par andra tidigare).
Samma sak för 99,9999999999999% av allt annat som kina,hongkong butikerna säljer som tex handkontroller till xbox,fjärr,etc,etc.
Det är INTE äkta vara med andra ord.
Vad det däremot "kan" vara är att varan är tillverkad i samma fabrik av samma personer men det är fortfarande INTE en äkta vara.
Men till den stora delen så är det inte ens detta utan det är en halvdan kopia från nån helt annan fabrik,etc.
Visserligen så behöver det ju inte betyda sämre kvalite,etc men i dom flesta fallen så kan man nog räkna med att dom är sämre tyvärr.
Om inte sämre så är det troligen mycket ojämnare kvalitet på dessa varor.