Citat:
Ursprungligen postat av Thomp
Ok. Men jag vill påpeka att jag beställde och betalade den 15 januari 2011. Så sjuk leveranstid har de allt. Hoppas bara jag får mitt andra paket också (ett av dem fick jag idag med 172kr påslag, tull och postavgift)

NÄ det var sista gången DealSHIT extreme.
Visst har dom längre leveranstid än vad vi i Sverige/Europa är vana vid men det krävs knappast något geni för att fatta att risken för lång lev. tid ökar avsevärt om man köper flera saker på en och samma gång. En snabb googling eller titt här på FB ger dessutom vid handen att dom ibland har lång. lev. tid.
Och att du fick betala tullens avgifter är väl knappast DX's fel? Jag skulle vilja påstå att det är du som är idioten!
Åter till ämnet så har nästan samtliga av mina köp från DX tagit ca. 4 veckor. Detta var förvisso första halvåret 2010 och det kan tänkas att dom bättrat sig sen dess men numera använder jag bara Focalprice.com som hittils har varit betydligt snabbare. Dels har jag själv handlat en del där och dels har jag dropshippat lite grejer därifrån och rekordet är 9 dagar fr.o.m. betalning t.o.m. att paketet legat på kunds postombud. Men senaste 4 månaderna så är snittiden från Focalprice 14-16 dagar vilket jag tycker är kalas med tanke på pris/avstånd.
Dessutom upplever jag Focalprice's kundtjänst betydligt snabbare, dom har hittills alltid svarat inom 24h. Gränssnittet, ordersystemet etc. (allt det tekniska) är både snyggare, mer lättjobbat och mer logiskt. På dom varorna jag är intresserad av är dom dessutom marginellt billigare. Negativt med Focalprice är det betydligt mindre sortimentet men samtidigt är det kanske en av förklaringarna till att dom lyckas hålla kortare lev. tider.
/#LOUDmouth#