2011-04-06, 21:33
Bannlyst
glömde tillägga detta.

Morsan är sjukpensionerad och får sjukpension (vet inte om detta räknas som en inkomst?) och skulder på diverse grejer.
Men iaf, hon frågade på banken om hon kunde ansöka o få Visa, dom sa nej, när hon ansökte ändå så fick hon kortet, varför vet jag inte.
2011-04-06, 21:49
Avstängd
legopelles avatar
Sådärja, nu är en del av min försändelse i Sverige! Lite plock till spel och inte minst: ett dyrkset.
Kvar är bl.a. en röd 200 mW laser
2011-04-07, 16:28
Medlem
Thomps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Du får ju ha lite tålamod, allt i närheten av en månad är ju skit bra.
Ok. Men jag vill påpeka att jag beställde och betalade den 15 januari 2011. Så sjuk leveranstid har de allt. Hoppas bara jag får mitt andra paket också (ett av dem fick jag idag med 172kr påslag, tull och postavgift)
NÄ det var sista gången DealSHIT extreme.
2011-04-07, 17:42
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thomp
Ok. Men jag vill påpeka att jag beställde och betalade den 15 januari 2011. Så sjuk leveranstid har de allt. Hoppas bara jag får mitt andra paket också (ett av dem fick jag idag med 172kr påslag, tull och postavgift)
NÄ det var sista gången DealSHIT extreme.

Visst har dom längre leveranstid än vad vi i Sverige/Europa är vana vid men det krävs knappast något geni för att fatta att risken för lång lev. tid ökar avsevärt om man köper flera saker på en och samma gång. En snabb googling eller titt här på FB ger dessutom vid handen att dom ibland har lång. lev. tid.

Och att du fick betala tullens avgifter är väl knappast DX's fel? Jag skulle vilja påstå att det är du som är idioten!

Åter till ämnet så har nästan samtliga av mina köp från DX tagit ca. 4 veckor. Detta var förvisso första halvåret 2010 och det kan tänkas att dom bättrat sig sen dess men numera använder jag bara Focalprice.com som hittils har varit betydligt snabbare. Dels har jag själv handlat en del där och dels har jag dropshippat lite grejer därifrån och rekordet är 9 dagar fr.o.m. betalning t.o.m. att paketet legat på kunds postombud. Men senaste 4 månaderna så är snittiden från Focalprice 14-16 dagar vilket jag tycker är kalas med tanke på pris/avstånd.

Dessutom upplever jag Focalprice's kundtjänst betydligt snabbare, dom har hittills alltid svarat inom 24h. Gränssnittet, ordersystemet etc. (allt det tekniska) är både snyggare, mer lättjobbat och mer logiskt. På dom varorna jag är intresserad av är dom dessutom marginellt billigare. Negativt med Focalprice är det betydligt mindre sortimentet men samtidigt är det kanske en av förklaringarna till att dom lyckas hålla kortare lev. tider.

/#LOUDmouth#
2011-04-07, 18:32
Medlem
Hej alla erfarna DE-handlare.

Jag hade tänkt införskaffa mig en sådanhär (http://www.dealextreme.com/p/leather-band-stainless-steel-self-winding-mechanical-wrist-watch-34602).
Och jag har läst recensionerna på sidan och allting verkar äkta, ni alla säger också att det är en sida att lita på, men att mycket kan vara skit..

Är det någon av er som har erfarenhet från att ha handlat armbandsur eller liknande?
2011-04-07, 21:23
Bannlyst
Den är inte riktig, finns det ens en klocka som liknar den?
men iaf, alla verkar skriva att den funkar bra, bra kvalitet osv. så slå till!
2011-04-09, 19:24
Medlem
NiiitrOs avatar
Beställde för 14 dollar den 20 mars. Kom den 7e April, trodde de skulle ta längre
Allt var med och allt fungerade som de ska.
Första, fast inte sista gången jag beställer från DX.
2011-04-12, 16:16
Bannlyst
27 mars skickade dom, kom fram idag.
Laserpenna ("true" green 50mw) och 2x fläktar till datorn.

Inga problem med tullen, blev inte "momsat" osv. gick på 180kr allt som allt!

har beställt 2 gånger nu i mars, 2 veckor och någon dag tog det båda gångerna.
2011-04-13, 21:02
Avstängd
legopelles avatar
Fick lite dyrkar häromveckan och min beställning på en röd 200 mW-laser, batterier och en FM sändare för iPod har precis passerat svea rikes gräns!
2011-04-20, 20:39
Medlem
När ni beställer, beställ många småpaket. Beställ varje grej för sig. Frakten är gratis så du förlorar bara lite tid på detta. Men du vinner på det när Tullen låter dina paket passera eftersom det är jobbigare för dem att kolla så många paket.

Om Tullen vill ändå veta varuvärdet, photoshoppa kvittot! Det står på paketet hur mycket DealExtreme tycker att paketet är värt, så när Tullen vill ha kvitto från dig försöker de bara lura dig.
2011-04-24, 15:32
Medlem
NiiitrOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Three47
När ni beställer, beställ många småpaket. Beställ varje grej för sig. Frakten är gratis så du förlorar bara lite tid på detta. Men du vinner på det när Tullen låter dina paket passera eftersom det är jobbigare för dem att kolla så många paket.

Om Tullen vill ändå veta varuvärdet, photoshoppa kvittot! Det står på paketet hur mycket DealExtreme tycker att paketet är värt, så när Tullen vill ha kvitto från dig försöker de bara lura dig.
Men om grejerna tillsammans går på mindre än 300 så behöver man väl inte betala tull, då är det väl onödigt att fiffla till något va?
2011-04-26, 20:38
Medlem
BorisBlanks avatar
Fick hem lite småprylar idag
Beställt den 6/4
Skickat den 9/4
Ankomst 26/4

Bättre än 2 månader som sist

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto