2008-11-05, 08:35
Medlem
sonofalleczs avatar
men

uppdaterar dom inte på sin sida det som dom inte har i lager??

för vissa av sakerna står det juh att dom sålt slut på men vissa andra står de "in stock" och dom andra "ships in 2-5 days"

inget av de ja tänkt beställa verkar slutsålt och vem ids vänta på att få del nr2 av massa grejjer när man vill testa allt skit tillsammans =)
2008-11-06, 22:52
Medlem
Parasights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofallecz
uppdaterar dom inte på sin sida det som dom inte har i lager??

för vissa av sakerna står det juh att dom sålt slut på men vissa andra står de "in stock" och dom andra "ships in 2-5 days"

inget av de ja tänkt beställa verkar slutsålt och vem ids vänta på att få del nr2 av massa grejjer när man vill testa allt skit tillsammans =)

Hmm, bra poäng. Det där med att dela upp det i småpaket är bara något jag fått tips om, men står det in stock borde det ju inte vara något problem.
2008-11-11, 15:00
Medlem
sonofalleczs avatar
varorna har

ännu inte skickats men däremot verkade det inte vara nåt större problem att få följesedlar skickade till annan adress =)
2008-12-04, 02:05
Medlem
sonofalleczs avatar
Äntligen fast i svensk tull....

Yes nu har övermakten lagt beslag på mina saker och kräver att jag ska skicka ett bankutdrag, kvitto eller liknande för att få HALVA min orderjä*el.

Dom har skickat allt utom ett batt. grepp och en ögonmussla vilket innebär att de blir säkert gorm me tullen 2ggr ist för om dom nu faktiskt väntat nån månad till (eftersom ja redan väntat i en månad på att dom skulle skicka dom första delarna av min totala order).

Det jag underar är eftersom DX sa att dom angav ett värde av ca. 70% på ordern. Hur löser jag detta eftersom jag inte har detta på papper och kommer undan billigast möjligt?
2008-12-04, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofallecz
Yes nu har övermakten lagt beslag på mina saker och kräver att jag ska skicka ett bankutdrag, kvitto eller liknande för att få HALVA min orderjä*el.

Dom har skickat allt utom ett batt. grepp och en ögonmussla vilket innebär att de blir säkert gorm me tullen 2ggr ist för om dom nu faktiskt väntat nån månad till (eftersom ja redan väntat i en månad på att dom skulle skicka dom första delarna av min totala order).

Det jag underar är eftersom DX sa att dom angav ett värde av ca. 70% på ordern. Hur löser jag detta eftersom jag inte har detta på papper och kommer undan billigast möjligt?
När mina grejjer fastnade i tullen så ville dom ha ett kvitto på vad jag köpt. Sagt och gjort, print screen på kontoutdraget på paypal, en snabb vända i Photoshop och vips så var värdet på mina produkter mycket mindre så jag slapp tullen. Billigt och bra
2008-12-08, 15:15
Medlem
sonofalleczs avatar
ah fan ja funderade länge på om ja skulle göra så men till slut orkade ja inte hålla på o dona o grejja så ja vidarebefordrade bara min orderbekräftelse som ja fått vidare till post/tull....

sen sa lillebror att han köpt en gura från kinesien o då bara ringt upp psten o sagt "den kosta 500" .... mer hade han inte behövt säga =D
2008-12-09, 00:05
Medlem
Fan nu blir jag orolig. Beställde från DX och valde EMS Express som fraktsätt istället för vanlig Hong Kong post eller vad det nu var.
2008-12-08 15:31:00 KINGDOM OF SWEDEN Released from Customs
Är det senaste som står på deras tracking-sida. Hur blir det med paketet nu då det är i Sverige? Hur har det vart för er? Vad händer ifall tullen kollat mitt paket osv?
Senast redigerad av UnitedRC 2008-12-09 kl. 00:09.
2008-12-10, 22:24
Medlem
KeKeLimes avatar
Ska bli spännande. Köpte en liten pryl för dryga $21 därifrån för någon minut sen.
Missade det där med att de anger 70% av värdet.. nåja, det är inga stora summor det handlar om.

Kan återkomma med hur det gick för mig också.
2008-12-24, 11:56
Medlem
FeFFes avatar
Inga problem!

Jag har nog beställt 20-25 paket från DX och endast ETT har fastnat i tullen. Fick hem ett brev där det stod att tullen ville ha en prisuppgift (eller liknande) för innehållet i paketet. Just DEN ordern låg på 50 dollar och det stod självklart "gift" på paketet. Efter som det står gift så får man ta in varor för jag tror 500kr utan att behöva tulla.

Jag kopierade mitt kvitto från DX och sen mailade jag det till mailen som stod på tull-pappret. 3 dagar senare kunde jag hämta ut paketet.

Självklart kan man fejka priset också, jag menar jag klippte och klistade mitt kvitto, endast text...
2008-12-25, 19:45
Medlem
Knarkboxs avatar
Lägg till den här i kundvagnen så åker paketet lättare genom tullen: http://dealextreme.com/details.dx/sku.1888
2008-12-26, 10:25
Medlem
KeKeLimes avatar
Fick hem en fjärrkontroll till kameran igår. Inga problem med tull eller något.
Prylen funkade hur fint som helst också
Så tack för tipset!
2008-12-31, 00:27
Medlem
sonofalleczs avatar
Finally!!!!

efter aslång väntan!!!

ljushuvudena skickade en ögonmussla o mtt batterigrepp i separata försändelser med 1 dags mellanrum

ingen av dessa fastnade i tullen dock! fick pröjsa 250 för första försändelsen i tullavgifter men det var det sååå värt... fortfarande sjukt mkt billigare än att köpa samma saker direkt i sverige.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in