2010-11-26, 21:15
Medlem
Försökte registrera ett konto men den säger att jag skriver fel "kod" hela tiden.

Har du koll på om TVn är NTSC eller PAL?

Får du hem en så kommer jag nog dra en beställning själv. Det låter för bra för att vara sant men när jag har kollat runt lite så verkar det vara många som handlar utomlands och sparar stora mängder pengar på ljud/bildanläggningar. Vanligtvis handlar det om typ 20-30% av det svenska priset dock, så då borde din TV hamna på dryga 10.000kr om det ska stämma, får se om företaget fakturerar dig några konstiga avgifter eller om frakten är lika dyr som TVn.
Senast redigerad av onaqui 2010-11-26 kl. 21:20.
2010-11-26, 21:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av onaqui
Försökte registrera ett konto men den säger att jag skriver fel "kod" hela tiden.

Har du koll på om TVn är NTSC eller PAL?

Får du hem en så kommer jag nog dra en beställning själv. Det låter för bra för att vara sant men när jag har kollat runt lite så verkar det vara många som handlar utomlands och sparar stora mängder pengar på ljud/bildanläggningar. Vanligtvis handlar det om typ 20-30% av det svenska priset dock, så då borde din TV hamna på dryga 10.000kr om det ska stämma, får se om företaget fakturerar dig några konstiga avgifter eller om frakten är lika dyr som TVn.

Har ingen aning om pal eller ntsc. Dom kan ju få fakturera hur mycket dom vill efteråt och frakten skulle tydligen ingå. Därför börjar jag iallafall undra om det är så att dom bara tar minna pengar och sedan kommer det ingen tv.

Och som sagt är det för bra för att vara sant så är det alltid för bra för att vara sant

Hehe kanske kommer hem en vanlig 28 tums tjock tv från 80 talet kan alltid hoppas på färg isådanafall.
2010-11-26, 21:57
Medlem
Jag fick det till nära 2000 kr i moms och tull, men jag är inte helt säker på att jag fyllde i fälten rätt.

Ungefärliga tull- och momsavgifter utom EU;
http://www.tullverket.se/innehallao/t/tullochmomspavanligtforekommandevaror.4.13ca5ad811 a0aafa2cc8000927.html

Och räkna vad man får betala;
http://www.tullverket.se/innehallao/tjanster/avgiftsguiden/avgiftsguidenformular.4.3cf19d0112524cb00188000173 .html

Du bör ju kolla vad den har för nätspänning osv när du får tvn, om du får den. Inte så kul att göra fel om den nu kommer. Den har ju inte scart-uttag(inte vad jag såg iaf) vilket brukar betyda att den inte är ämnad för den europeiska/nordiska marknaden, men detta är väl inte tänkt heller.
Senast redigerad av colamage 2010-11-26 kl. 22:01.
2010-11-26, 22:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av colamage
Jag fick det till nära 2000 kr i moms och tull, men jag är inte helt säker på att jag fyllde i fälten rätt.

http://www.tullverket.se/innehallao/t/tullochmomspavanligtforekommandevaror.4.13ca5ad811 a0aafa2cc8000927.html

http://www.tullverket.se/innehallao/tjanster/avgiftsguiden/avgiftsguidenformular.4.3cf19d0112524cb00188000173 .html

Joda närmare 2000 blir 1800 rättare sagt
2010-11-26, 22:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av colamage

Du bör ju kolla vad den har för nätspänning osv när du får tvn, om du får den. Inte så kul att göra fel om den nu kommer. Den har ju inte scart-uttag(inte vad jag såg iaf) så den är ju inte ämnad för den europeiska/nordiska marknaden, men detta är väl inte tänkt heller.

Nätspänning om jag har fattat det rätt är iallafall 220 volt. Är inte säker om den görst i kina eller sydkorea men båda har 220volt.
2010-11-26, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fransico
Men om det nu kommer en tv så kommer det att vara en kopia utav en samsung. Och det som är det spännande är hur bra kopian funkar.

Men frågan som jag har är fortfarande tror ni att det kommer att komma något? eller rent utav är det någon som beställt något därifrån. Sidan ser iallafall seriös ut.

Mvh Fredrik

Som alltid, är det för bra för att vara sant så är ganska garanterat en scam eller fejk.
Kolla på hur bra iphone kopian funkar... /spy
2010-11-27, 16:26
Medlem
avgns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lowtech
Missade du att det är en 3D tv?

Ja
2010-11-28, 01:59
Medlem
Blixtbak2000s avatar
Sitter och funderar på att köpa lite julklappar från dealextreme. Det börjar bli dags nu om ska få grejjerna i tid har jag förstått.

Funderar dels på att köpa denna
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11727
En radioaktiv nyckelring som "lyser" i tio(!) år. Någon annan som har tips på roliga och ovanliga saker man kan köpa? Kanske blir ett par starka magneter också...
2010-11-28, 10:01
Medlem
BorisBlanks avatar
Kan tyvärr vara lite sent för att ta julklappar från DX
Med otur så tar det minst 4-5 veckor från Hong Kong
2010-11-30, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fransico
Men om det nu kommer en tv så kommer det att vara en kopia utav en samsung. Och det som är det spännande är hur bra kopian funkar.

Men frågan som jag har är fortfarande tror ni att det kommer att komma något? eller rent utav är det någon som beställt något därifrån. Sidan ser iallafall seriös ut.

Mvh Fredrik

Vadå kopia av Samsung?

Samsung sätter sitt märke på olika skärmar, dels sina egna (som ofc skickas till tester osv) och dels inköpta. Det är alltid ett lotteri när man köper Samsung.

Min Syncmaster T220 är t.ex. inte gjord av Samsung, men heter Samsung och är köpt på komplett. Samma sak med denna TV och om Samsung väljer att sätta sitt namn på den så borde den iaf vara helt OK.
2010-11-30, 12:20
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onaqui
Vadå kopia av Samsung?

Samsung sätter sitt märke på olika skärmar, dels sina egna (som ofc skickas till tester osv) och dels inköpta. Det är alltid ett lotteri när man köper Samsung.

Min Syncmaster T220 är t.ex. inte gjord av Samsung, men heter Samsung och är köpt på komplett. Samma sak med denna TV och om Samsung väljer att sätta sitt namn på den så borde den iaf vara helt OK.

Inget unikt alls för samsung, Alla gör så!
Det är ett enkelt sätt att få en stor produktkatalog!
2010-11-30, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Inget unikt alls för samsung, Alla gör så!
Det är ett enkelt sätt att få en stor produktkatalog!

Grejen är ju inte att vissa produkter/produktserier alltid bara består av samsungs egna paneler och vissa bara inköpta paneler, det är som sagt ett lotteri och det diffar inom serien. Köper man en Syncmaster T220 och får en samsung-panel så är den bättre än om du köper samma produkt men har oturen och får en inköpt panel.

Andra gör inte så, de har inte olika skärmar i samma produkt. Köper man ex Panasonic Viera TX-P50G20E så kommer det inte vara så att Panasonic skickat en skärm till tester och som visningsex i butiker, men du får en annan skärm när du köper den. Vad du ser i butiken och vad folk kommer fram till i tester av TVn stämmer med det exemplar du får hem.

Så är det INTE med Samsung, köper du en Samsung så vet du inte vad du får.

Däremot så kanske Panasonic kör typ sin TX-P50G20X eller C på slutet från en annan paneltillverkare, men då syns det iaf i tester och folk kan öppet jämföra produkten och jämföra skillnader mellan de olika panelerna. Du vet att du får en panel som ofta lider av ghosting/bleeding eller w/e, medan med Samsung så vet du att om du får en Samsung så stämmer testresultatet överens med vad du får, men annars kan du få en TV som ofta lider av div. problem.
Senast redigerad av onaqui 2010-11-30 kl. 14:44.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in