2010-11-30, 17:06
Medlem
Knastomtes avatar
Hämtade ut ett paket från dx idag. Jag beställde det den 14:e oktober, så det tog ett tag. Dock var det någon produkt som inte fanns i lager, och sen fastnade paketet i tullen också...
De hade varit snälla och skrivit helt andra priser på varorna i paketet än vad det faktiskt hade kostat. Min beställning kostade 38$ när jag köpte den och på paketet stod det att värdet var 8.42$. Det hjälpte dock inte eftersom jag fick brev från tullen där det stod att jag skulle maila en kopia på kvittot. Men men... Om någon funderar på att beställa en bra fällkniv så kan jag varmt rekommendera denna: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.33987 grymt nöjd med min, bra byggkvalitet, väldigt solid och en kraftig fjäder till öppningen.
2010-11-30, 21:57
Medlem
FleXXtoRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knastomte
Hämtade ut ett paket från dx idag. Jag beställde det den 14:e oktober, så det tog ett tag. Dock var det någon produkt som inte fanns i lager, och sen fastnade paketet i tullen också...
De hade varit snälla och skrivit helt andra priser på varorna i paketet än vad det faktiskt hade kostat. Min beställning kostade 38$ när jag köpte den och på paketet stod det att värdet var 8.42$. Det hjälpte dock inte eftersom jag fick brev från tullen där det stod att jag skulle maila en kopia på kvittot. Men men... Om någon funderar på att beställa en bra fällkniv så kan jag varmt rekommendera denna: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.33987 grymt nöjd med min, bra byggkvalitet, väldigt solid och en kraftig fjäder till öppningen.

Hur gick det med tullen sen då? Fick du betala tullavgift efter det som stod på kvittot?

Kan tillägga att jag själv beställde lite saker från DX för någon månad sen, allting som jag beställde fanns i lager enligt dom och det tog ca 3 veckor från att jag lagt beställningen till att jag kunde hämta ut den på posten.
Jag la till denna lilla sak i min order http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1888 som gjorde att det inte fanns någon DX logga på paketet och det stod att det var en present, slapp helt tullen eller liknande tack vare detta(antar jag).
Även på mitt paket så hade de ljugit om priset och skrivit att det kostade ca 1/4 av det riktiga priset, antar att detta hjälpte mig undkomma tullens klåfingrighet.
2010-11-30, 22:01
Medlem
bullpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0m1x
Vettefan vars tråden ska vara, men går det bra här?

DealExtreme är en jävligt billig sida där man kan beställa hem allt möjligt, men hur pålitlig är sidan?, det står freeshipment, betyder det gratis frakt? vad är baksidan av det hela?

Grym sida bra och billiga produkter nackdelen är att dom inte håller eget lager som resulterar i långa leverans tider ca 3v+. har handlat på DX i snart 2år varje vecka i snitt har bara bra att säga om dom.

Så jag grönar DX med en tumme upp!!!
2010-11-30, 22:08
Medlem
staeffs avatar
Var det bara jag som skrattade åt kategorin "music equipment/lawn mover"?

2010-11-30, 22:52
Medlem
Dr.hankeys avatar
Grönar dom för allt i världen!

Har beställt både det ena med det andra och alltid varit lika nöjd.

Senast beställde jag ett piratbatteri till min Nikon, tro fan att det höll laddningen bättre än orginalet.
2010-11-30, 23:12
Medlem
Knastomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FleXXtoR
Hur gick det med tullen sen då? Fick du betala tullavgift efter det som stod på kvittot?

Kan tillägga att jag själv beställde lite saker från DX för någon månad sen, allting som jag beställde fanns i lager enligt dom och det tog ca 3 veckor från att jag lagt beställningen till att jag kunde hämta ut den på posten.
Jag la till denna lilla sak i min order http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1888 som gjorde att det inte fanns någon DX logga på paketet och det stod att det var en present, slapp helt tullen eller liknande tack vare detta(antar jag).
Även på mitt paket så hade de ljugit om priset och skrivit att det kostade ca 1/4 av det riktiga priset, antar att detta hjälpte mig undkomma tullens klåfingrighet.
De gick efter kvittot som jag mailade.
Om jag förstår det rätt så tar de inte alla paket från utlandet och kollar tull på, jag hade nog lite otur. Men jag ska testa med drop shipment nästa gång. Vet inte varför jag inte valde det på denna beställningen, blev nog lite osäker när det stod "- Do not add this item if you are unsure what this is".
2010-12-01, 06:41
Medlem
brianmolkos avatar
hm har de samma kontaktuttag då?
2010-12-01, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
hm har de samma kontaktuttag då?

Bara köpa en konverterare isf. 100kr på kabelgiganten eller w/e.
2010-12-01, 16:17
Bannlyst
Att man ens funderar på att beställa något från en hemsida som har ALIBABA i adressen
2010-12-01, 18:07
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onaqui
Bara köpa en konverterare isf. 100kr på kabelgiganten eller w/e.

ok hoppas du inte förstör något

är det någon piratkopia skulle jag vara lite rädd att använda den typ börjar brinna eller så
2010-12-01, 19:25
Medlem
Farmorankas avatar
Kollat upp vad frakten kostar?
Säg att den väger 25-30kg med emballage, blir väl en 5-6 tusen för flygfrakt för att få hem skiten.
Väljer du båt så blir det billigare men lär ta en stund att få hem
Sen om den nu är hel när du har fått den är ju en annan sak, eller om den går sönder efter en vecka.
2010-12-01, 20:58
Medlem
Chansen att det ska fungera hyfsat finns ju, helt klart. Tillverkare av paneler till de s.k. "platta" tv-apparaterna finns det ett ganska begränsat antal av. Sharp och Hitachi tillverkar väl i Japan, Samsung i Sydkorea, sedan har det väl dykt upp fabriker i Taiwan. Med andra ord kan de inte fuska så mycket med själva panelen, den "måste" köpas från en "bra" fabrik. Risken för att de använder andrasorteringen finns ju dock fortfarande kvar.

Det som kan vara dåligt är ju byggkvalitén, funktioner i mjukvaran, o.s.v.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in