2010-12-13, 15:51
Medlem
Tja.. e de nån som beställt en mobil från DX?? e dom nått o ha elle?
hur blir de me tullen om man skulle beställa en mobil för över 500kr vilket dom flesta intressanta mobiler ligger på??

MVH Micke
2010-12-13, 19:05
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onaqui
Piratkopierad konverterare? Låter bra. Funkar mytorrent om jag vill ladda hem en konverterare?

eh det finns de som gör piratprodukter med..
2010-12-14, 08:37
Medlem
BorisBlanks avatar
Senaste prylen som kommit från DX var beställd 28 oktober och kom igår.
Drygt 7 veckor leveranstid på en grej som inte var restnoterad
2010-12-14, 10:35
Medlem
calzones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorisBlank
Senaste prylen som kommit från DX var beställd 28 oktober och kom igår.
Drygt 7 veckor leveranstid på en grej som inte var restnoterad

Jag har också upplevt långa leveranstider på det jag beställt i oktober-september, däremot har de på senare tid flutit på ganska bra.

Dom har ju haft stora problem med leveranserna nu inför jul. Honkong post inte varit kapabla att leverera utan det blivit stora förseningar och därför har dom tillfälligt gått över till china post.

Dock verkar det vara löst nu: http://www.dealextreme.com/forums/Forums.dx/Forum.-100~threadid.743130
2010-12-15, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanyewest
Usch, fy, och blä. Jag beställde ett bra antal saker för cirka två veckor sedan från Dealexteme, och kände mig nöjd på grund av den suveräna affären jag hade gjort. Till min förvåning så fick jag ett AVI idag från posten som välkomnade mig att hämta ett paket hos dem. Men, det som fick mig att tappa hakan var att jag var tvungen att betala ett belopp på 252kr för att få ut det. Jag hade ju trots allt pröjsat allting i förväg så lite häpen blev jag.

Men efter ha läst igenom tråden så förstår jag nu att mina slantar gick till tullen, förbaskat.

Hmm, det var inte kul att höra. Hur stor var din order? Jag drog precis iväg en som gick på 1200kr liksom. Någon skrev att det hade varit bättre att göra en massa småbeställningar, mellan 100-200kr, men jag kunde inte det pga en grej som kostade 600kr ändå. Om det går åt helvete med tullen, är det så att tullavgiften växer med värdet på paketet?

Har nu läst igenom halva tråden och vet inte hur jag ska göra. Är det bättre att ångra order och skicka det i många småpaket? Det var ju trots allt 1200kr (typ 170 dollar), med en pryl som kostade 80 dollar. Risken med att dela upp det är ju att det kanske är flera paket som kan få tullas, eller blir det samma summa i slutändan ändå?
Senast redigerad av shevanel 2010-12-15 kl. 06:26.
2010-12-16, 19:18
Medlem
nikolauss avatar
kan ju säga att inget dom tre produkterna jag la på buyincoins.com har kommit fram än, så ni som ska ha till jul kan nog glömma detta!
2010-12-21, 15:13
Medlem
BaldiNs avatar
Min order som jag la på dealextreme den 14/12 skickades iväg från dealextreme idag, dock så lär ju paketet få ligga o vänta på flygplatsen i en vecka innan det skickas iväg.
2010-12-21, 20:57
Medlem
Jag köpte 2 saker för 6us dollar utan att köpa till gift markeringen. Vad kommer hända nu?
2010-12-22, 06:56
Medlem
SweOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sokiplast
Jag köpte 2 saker för 6us dollar utan att köpa till gift markeringen. Vad kommer hända nu?

Jag beställde från DealExtreme för någon månad sedan där det tog nästan exakt 2 veckor samt 2-3 dagar. Beställde några bluetoothprylar samt en 360 wireless connector (för 360s handkontroller -> PC) för sammanlagt under 200:-. Jag köpte inte till den där giftmarkeringen. Det skrev det ändå.

Det skrev faktiskt även innehållet och dess värde, vilket jag nu, inte minns hur mycket eller om det framgick att det uppgick till ca. 200:-. Tack DealExtreme
Jag var jättenöjd, även med 3 stycken super mini bluetooth dongles.

Mamma ska få en julklapp, hon är inte speciellt duktig på det där med att koppla in sin SE för att föra över bilder
2010-12-22, 13:03
Medlem
hksnismos avatar
Någon som vet hur dom andra sidorna focalprice, priceangels, dinoangels funkar tidsmässigt?

Så drygt att vänta hur länge som helst på alla paket från Dealextreme
2010-12-24, 22:34
Medlem
calzones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hksnismo
Någon som vet hur dom andra sidorna focalprice, priceangels, dinoangels funkar tidsmässigt?

Så drygt att vänta hur länge som helst på alla paket från Dealextreme

Focalprice är till skillnad från DX rätt snabba på att skicka ordrar, 1-2 dagar max.

Leveranstiden väldigt varierande. Räkna inte med att få sakerna i den ordning de blir postade.

Tillexempel har jag har som längst fått vänta 3 månader (!) på ett paket, (postat i september, kom fram i december). Snabbaste leveransen har varit på 9 dagar. Övriga har jag ej testat.

Edit: Värt att tillägga är kanske att focalprice inte deklarerar som "gift". Däremot har inget därifrån fastnat i tullen för mig.
Senast redigerad av calzone 2010-12-24 kl. 22:37.
2010-12-26, 14:15
Medlem
buIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevanel
Hmm, det var inte kul att höra. Hur stor var din order? Jag drog precis iväg en som gick på 1200kr liksom. Någon skrev att det hade varit bättre att göra en massa småbeställningar, mellan 100-200kr, men jag kunde inte det pga en grej som kostade 600kr ändå. Om det går åt helvete med tullen, är det så att tullavgiften växer med värdet på paketet?

Det är väl så att tullen inte bara tar en tullavgift, utan även tar ut svensk skatt på varorna du beställt. Eftersom det enligt svensk lag måste skattas på allt du köper ifrån icke EU-länder, så måste du utöver tullavgiften betala momsskatt. Ju mer du beställer, ju mer skatt blir det, eftersom den ligger på 25% av ordervärdet. Det är av denna anledning tullverket vill ha kvittot på det som beställts, för att kunna räkna ut hur mycket du ska pröjsa i skatt. Men själva tullavgiften tror jag inte stiger med dyrare varor, det är som sagt momsen det sitter i.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in