2013-01-12, 16:44
Medlem
Duckks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
What Du måste skoja? Det finns ju hur mycket adaptrar som helst på alla tjingtjongehandelssidor! Annars finns det en massa adaptrar i svenska butiker och duger inte det så är det ju bara att klippa kontakten och sätta på en svensk kontakt.

/#LOUDmouth#
Kan du länka till en då?

Hade ju varit lättast att byta ut kontakten, men med tummen mitt i handen så kanske det inte är det lättaste...
2013-01-12, 18:08
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duckk
Kan du länka till en då?

En? Nja det har jag för lite info för att göra. Vanlig engelsk kontakt vet jag vad det är men "UK shaver plug" är jag lite osäker på vad det är. Men:

http://dx.com/s/travel+adapter
http://www.kjell.com/Sok?query=reseadapter

Citat:
Hade ju varit lättast att byta ut kontakten, men med tummen mitt i handen så kanske det inte är det lättaste...

Ehh, jo! Jag har ännu inte mött någon som jag anser vara för pantad/opraktisk/etc. för att klara av att byta en stickkontakt. Det är verkligen superenkelt, det enda man ska tänka på är att inte skala för mycket av "innerkablarna" så inte för mycket koppar blir exponerad samt att inte glömma dragavlastningen.

https://www.coop.se/Global/Recept%20och%20mat/Vardagstips/Fixa%20inne/pdf/Elguide.pdf Montering av sladd på sidan 10 är det som gäller

Du fixar garanterat att byta stickkontakt!

/#LOUDmouth#
2013-01-12, 19:54
Medlem
Citat:
Det har tagits upp ett antal gånger i tråden. Det beror helt enkelt på vilka hörluar du köper, desto dyrare, desto bättre kvalité (dvs. b.la. graverad logga). Jag köpte in-ear hörlurarna som kostar ca $24 och loggan är graverad på dessa.

Så du menar om jag köper dom dyraste Pro så kommer de att vara ingraverat ?

Tänkte även fråga ang in-ear beats, vilka är det man ska satsa på ?

/ Kingen 1982
Senast redigerad av kungen1982 2013-01-12 kl. 19:56.
2013-01-12, 23:27
Medlem
Duckks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungen1982
Så du menar om jag köper dom dyraste Pro så kommer de att vara ingraverat ?

Tänkte även fråga ang in-ear beats, vilka är det man ska satsa på ?

/ Kingen 1982
Amazonite har slängt ihop en riktigt bra sida med information, och en lång lista med hörlurar. Väljer du hörlurar som det inte står "cheap", eller "very cheap" framför, bör du få ett par bra lurar, med graverad logga.

Om du vill ha in-ear, så är det Tour som gäller. Tour ControlTalk har en mikrofon samt svarsknapp och volymknappar.
2013-01-13, 04:30
Medlem
Amazonites avatar
Citat:
Amazonite har slängt ihop en riktigt bra sida med information, och en lång lista med hörlurar. Väljer du hörlurar som det inte står "cheap", eller "very cheap" framför, bör du få ett par bra lurar, med graverad logga.

Om du vill ha in-ear, så är det Tour som gäller. Tour ControlTalk har en mikrofon samt svarsknapp och volymknappar.
I'm Amazonite and I Approve this Message!
2013-01-14, 11:28
Medlem
Hej, när man går in på länken Amazonite skrev så står det att beatsen bara är kompitabla med apple produkter(när man gått in på en av länkarna i länken) är det så eller funkar hörlurarna på dator och tex min telefon(nokia lumia 800)??
Tacksam för svar!
2013-01-14, 11:39
Medlem
Litteraturs avatar
Kan någon tipsa om en bra kina-sida där försäljarna får betygsättning och därmed ser till att skicka varorna direkt, istället för att vänta en vecka, så som på Deal Extreme?
2013-01-14, 11:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av orraldinho
Hej, när man går in på länken Amazonite skrev så står det att beatsen bara är kompitabla med apple produkter(när man gått in på en av länkarna i länken) är det så eller funkar hörlurarna på dator och tex min telefon(nokia lumia 800)??
Tacksam för svar!

Fick det förklarat för mig av Amazonite att hörlurarna fungerar till alla produkter men att control talk och liknande bara kanske fungerar med Apple produkter.
2013-01-14, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litteratur
Kan någon tipsa om en bra kina-sida där försäljarna får betygsättning och därmed ser till att skicka varorna direkt, istället för att vänta en vecka, så som på Deal Extreme?

ebay
2013-01-14, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Fick det förklarat för mig av Amazonite att hörlurarna fungerar till alla produkter men att control talk och liknande bara kanske fungerar med Apple produkter.
Ok tack!
2013-01-14, 17:07
Medlem
brevlunds avatar
Har DX blivit dyrare eller har jag levt i en bubbla?

Har gjort det till en vana att jämföra alla mina tänkta inköp på DX med vad det kostar på eBay. I de absolut flesta fallen så kostar prylen ca hälften på eBay.
Till detta kommer att sakerna från DX brukar ta 3-6veckor medans eBaynissarna skickar omgående så jag har det på max 2 veckor, oftast kortare.
Detta har ju såklart medfört att jag använder DX endast som inspiration för presumtiva inköp.
2013-01-14, 18:01
Medlem
Amazonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orraldinho
Ok tack!
Oftast funkar knappen i mitten för att svara på samtal, lägga på samtal, pausa musik eller fortsätta spela musik. Det som inte brukar funka är höja och sänka volymen på samtal eller musik men så är det med alla hörlurar som har någon form av "controltalk" och som man försöker använda med Android. Vet inte hur det ligger till med Windows Phone dock.
Senast redigerad av Amazonite 2013-01-14 kl. 18:04.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in