Billigt skit från Kina....är samma dyra skit ni köper i vilken butik som helst i Sverige.
Hittade tex. denna lilla tv.
Sharp LC-70LE734U
I USA heter den Sharp LC-70LE734U
70-inch 240Hz 1080p LED LCD HDTV
Och den kostar där just nu $3499.99 dagspris 22.750 sek.
Frakten tillkommer naturligtvis och huruvida man skall tulla på saker från USA har jag dålig koll på.
Men det landar nog på runtomkring 30 lök i Svala svedala för denna fullblods tv from over there.
-
Hittade de som faktiskt tillverkar tv:n i fråga i Kina.
Där heter den bara LC-70LE734U 70-inch 240Hz 1080p LED LCD HDTV.
Sharp loggan är inte inristad i plasten ännu och priset är mer humant.
Det är exakt samma tv men den kostar bara 543,16 USD som i dag är ca 3.476 SEK..... hemkört till dörren med DHL!!!
Tulltaxan på LCD tv från kina är enligt tullens importsystem TARIC 14 % (3.476+14%=3962,64).
Och sen den lilla momsen 25% (3962,64+25%=4953,3).
Läste även en artikel om att tullen på bildskärmar och tv monitorer skulle slopas i EU, men vet ej om Kina innefattas av detta.
-
Iallafall.....
Samma mönster hittar jag överallt inom vilken varukategori jag än letar i.
Samma billiga skit som du själv kan beställa från Kina, kan du även köpa 7,5 gånger dyrare i Sverige.
Detta vill naturligtvis alla handlare inte att folk skall begripa.
Med argument som "Dålig och Ojämn kvalitet" "Obefintlig kundservice" osv. ser de till att du föredrar att köpa i Sverige.
Jag menar, en full hd 70 tummare som ingen skrivit SHARP på hemkört och klart 5000 pix.
Det har jag råd med en gång om året.
Det bästa är när man vill ha en ny och slänger ut den gamla på blocket för 15.000 och får den såld till dagen efter.
Och då hade man ju råd med 3 nya 70 tummare helt plötsligt.
Hittade tex. denna lilla tv.
Sharp LC-70LE734U
I USA heter den Sharp LC-70LE734U
70-inch 240Hz 1080p LED LCD HDTV
Och den kostar där just nu $3499.99 dagspris 22.750 sek.
Frakten tillkommer naturligtvis och huruvida man skall tulla på saker från USA har jag dålig koll på.
Men det landar nog på runtomkring 30 lök i Svala svedala för denna fullblods tv from over there.
-
Hittade de som faktiskt tillverkar tv:n i fråga i Kina.
Där heter den bara LC-70LE734U 70-inch 240Hz 1080p LED LCD HDTV.
Sharp loggan är inte inristad i plasten ännu och priset är mer humant.
Det är exakt samma tv men den kostar bara 543,16 USD som i dag är ca 3.476 SEK..... hemkört till dörren med DHL!!!
Tulltaxan på LCD tv från kina är enligt tullens importsystem TARIC 14 % (3.476+14%=3962,64).
Och sen den lilla momsen 25% (3962,64+25%=4953,3).
Läste även en artikel om att tullen på bildskärmar och tv monitorer skulle slopas i EU, men vet ej om Kina innefattas av detta.
-
Iallafall.....
Samma mönster hittar jag överallt inom vilken varukategori jag än letar i.
Samma billiga skit som du själv kan beställa från Kina, kan du även köpa 7,5 gånger dyrare i Sverige.
Detta vill naturligtvis alla handlare inte att folk skall begripa.
Med argument som "Dålig och Ojämn kvalitet" "Obefintlig kundservice" osv. ser de till att du föredrar att köpa i Sverige.
Jag menar, en full hd 70 tummare som ingen skrivit SHARP på hemkört och klart 5000 pix.
Det har jag råd med en gång om året.
Det bästa är när man vill ha en ny och slänger ut den gamla på blocket för 15.000 och får den såld till dagen efter.
Och då hade man ju råd med 3 nya 70 tummare helt plötsligt.
)