2009-12-25, 17:54
Medlem
liasors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frumpish
Tänkte köpa 3 såna här paket från DE med wiimote+nunchuks, de kostar 20 dollar styck.

Borde jag köpa de en åt gången för att undvika att tuller misstänker något? De skickar väl ändå paketen en åt gången oavsett om jag beställer allt på samma gång?

Blir ju 60 dollar totalt, är det moms jag kan riskera att få betala eller?
Ta ett åt gången och lägg till Gift dropment service, eller vad det heter.. om du inte hittar det så finns det på listan över mest köpta grejer. Lär med största sannolikhet gå igenom tullen ostört då, om du inte har extrem otur..

edit: sorry för dubbelposten
2009-12-25, 18:11
Medlem
frumpishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liasor
Ta ett åt gången och lägg till Gift dropment service, eller vad det heter.. om du inte hittar det så finns det på listan över mest köpta grejer. Lär med största sannolikhet gå igenom tullen ostört då, om du inte har extrem otur..

edit: sorry för dubbelposten

Tack, lyckas dock inte komma åt mitt account atm, kommer ej ihåg lösenordet och när jag skriver in mailen för att få password reset kommer det aldrig något mail :/ kanske får göra ett nytt acc, spelar inte så stor roll iförsig..
2009-12-26, 00:23
Medlem
frumpishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frumpish
Tack, lyckas dock inte komma åt mitt account atm, kommer ej ihåg lösenordet och när jag skriver in mailen för att få password reset kommer det aldrig något mail :/ kanske får göra ett nytt acc, spelar inte så stor roll iförsig..

Funkade nu, beställt ett par! Ska beställa 2 till gift dropment stuff hittade jag inte något, chansar på att det går ändå.. varje paket är ju värda mindre än 150kr styck
2009-12-26, 01:19
Medlem
Laxermedels avatar
Hur betalar ni till DealExtreme? Man kan ju använda PayPal, men kan man inte bara betala direkt också? Vet inte hur jag kommer göra, men är det en skitpryl för någon dollar är det fan inte värt att använda PayPal. Tror ni risken är större att de blåser mig än om jag inte använder PayPal? Sidan verkar inte oseriös så lixom...
2009-12-26, 01:39
Medlem
frumpishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxermedel
Hur betalar ni till DealExtreme? Man kan ju använda PayPal, men kan man inte bara betala direkt också? Vet inte hur jag kommer göra, men är det en skitpryl för någon dollar är det fan inte värt att använda PayPal. Tror ni risken är större att de blåser mig än om jag inte använder PayPal? Sidan verkar inte oseriös så lixom...

Du använder paypal men du behöver aldrig föra över några pengar till ditt paypalkonto. Du skapar ett paypalkonto och skriver in ditt kontokort precis som vanligt när du betalar (välj typ paypal express eller något vid checkout, det översta alternativet).

Köpte precis alla kontrollerna, funkade skitsmidigt får se när allt kommer fram!
2009-12-27, 00:08
Medlem
AdmiralFleets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdmiralFleet
(postat 21 december)
Har en beställning som skulle vara skeppat 24 november, som fortfarande inte dykt upp.

Vill bara tillägga att paketet kom senare på dagen, 21 december. 3,5 mm-splittern var av låg kvalité, men den får duga.
2009-12-27, 09:06
Medlem
BorisBlanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Fick du kollinummer som du kunde följa på svenska posten? OM ja stog de då ''tullbehandling pågår?''

Hepp, det var ett tag sedan man var här i tråden.
Nej jag fick bara ett HongKongkollinummer. Men prylarna var värda 500-600 spänn och ingen tull
2009-12-27, 22:19
Medlem
Går telefonerna att använda i Sverige, med tex Telia,comviq?
2009-12-28, 06:02
Medlem
jonte123s avatar
beställde igår och blev positivt överraskad att det redan står packaging då det stod att det skulle ta 5-8 dagar att hämta från suppliers, hoppas frakten inte tar alltför lång tid nu bara (7 veckor är inte precis drömsituationen)
2009-12-28, 06:36
Medlem
mega_techs avatar
Så, hur kommer det sig att dem är så billiga? Är dom ett kinesiskt företag eller? Är det free shipping på allt? Det påkommer väl inga oväntade utgifter mer än just priset som står på hemsidan?
2009-12-28, 06:41
Medlem
jonte123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mega_tech
Så, hur kommer det sig att dem är så billiga? Är dom ett kinesiskt företag eller? Är det free shipping på allt? Det påkommer väl inga oväntade utgifter mer än just priset som står på hemsidan?
japp kinasaker ftw, gratis frakt på allt om du inte tar EMS (vilket är ovärt) enda extrasumman du kan råka ut för är om skiten fastnar i tullen
2009-12-28, 18:25
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte123
beställde igår och blev positivt överraskad att det redan står packaging då det stod att det skulle ta 5-8 dagar att hämta från suppliers, hoppas frakten inte tar alltför lång tid nu bara (7 veckor är inte precis drömsituationen)

Det kan mycket väl stå Packaging ett par dagar för att sedan ändras till "Temporary stock shortage, contact us if necessary". Det gjorde det nämligen på lite varmluftsballonger jag beställde den 14/12. Inte skickat än. Men två Wii-handkontroller jag beställde den 25/12 gick från Packaging till Shipped via Tracked Air Mail RT*********HK redan idag.

Så det varierar rätt ordentligt. Men faktum är att de ändrat så det står Packaging direkt istället för det tidigare "Waiting for supplier"

Sen var det någon som klagade på att det blivit svårare att utnyttja DX-pointsen. Det är också omgjort, så allt du ser på sidan kan betalas med poängen. 10dxpoints = 1usd

Man lägger helt enkelt till valfritt objekt (som man har poäng till) efter man betalat och slutfört. Och som meddelande skriver man att de skall dra av från DX pointsen. (lite krångligare, men sååå mycket mer att välja på)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in