Citat:
Ursprungligen postat av
Arne.Anka
Det finns 3 sätt att tillföra avföring, via kapslar som sväljs, slang i näsan eller upp i arslet, det senare alternativet är det enklaste när man gör det hemma utan sjukvårdens hjälp men det används även av sjukvård runtom i världen för det är en enkel metod.
Om det är överskott av galla kan du använda questran, det binder galla.
Metylfenidat(concerta)
Tror problemet idag ligger i att det inte är en godkänd behandling i sverige.
Heter det verkligen lavemang när man tillför avföring?
Men nu vet jag vad du menar i alla fall.
Hört att det är essentiellt nästan för vissa individer, och sett nått program om det för ett bra tag sedan.
Jag har nästan lite fobi över bajs, och speciellt andras.
Så att göra detta själv, låter inte som nått som kommer hända.
Men såklart blir mina problem bra värre, så måste man ju tänka om och kanske bita i det sura äpplet
Vet tyvärr inte varför det är bra ibland och ibland inte, dock känns det exakt som när jag hade en funktionsnedsättning i gallblåsan.
Men får fråga om ett blodprov och kolla upp detta.
Jag försökte lite med modiodal med min läkare, han skulle kolla upp detta lite först.
Men sen drog vi ned på kontakterna i samband med detta, då vi hade kommit till en punkt där man inte längre hade några uppslag på vad det kan vara.
Så nu diagnostiserad med en kronisk neurologisksjukdom, av någon anledning valde läkaren inte att använda ME/CFS diagnossiffran.
Fast än ha sa den diagnosen.
Men har inte ställt till med några problem under åren.
Och tänker så att det är ingen idé att börja rota i detta, för då komemr säkert någon och försöker inbilla sig att jag är frisk.
Lustigt vilken acceptans man får för sig själv och att man är sjuk, och man kollar inte längre på vad som för intressant det kan finnas på området.
Folk säger jag inte ska ge upp, vilket jag inte har heller.
Men vad är det jag ska kämpa för?
Att bli frisk, jo, ja, det är en bra tanke, men jag har inget, och ingen annan heller känns det som.
Det är lite därför man startade tråden och sen droppar in lite då och då, för se om det hänt nått.