Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Jag har från att ha varit liten aldrig varit speciellt förtjust i inälvsmat men detta förändrades för några år sedan när jag blev serverad den antagligen godaste kycklingleverrätten jag någonsin ätit.
Jag har de senaste veckorna uppdaterat min samling av inälvsmatrecept. Om intresse finnes så kan jag presentera några.
Berätta också gärna om ditt "speciella" recept.
~Paul~
Bump. Jag har en liknande erfarenhet, hatade lever som barn och hade inte ätit det på säkert tjugo år innan jag fick ett infall och lagade till kycklingleversauté, enligt recept från ICA-bokförlags Rutiga kokbok, och det var gott. (tärna och smörstek levern, pudra över vetemjöl till en bottenredning, häll på grädde och buljong, smaksätt med salt och peppar och ev. sherry eller madeira)
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Jodå, såväl pölsa som hackkorv är inälvsmat. Personligen föredrar jag hackkorven före pölsan.
Hur är det med hjärna från djur som inte kan få Kreuzfeldt-Jakobs sjukdom? Kan man köpa det någonstans? Jag är sugen på att testa lammhjärna eller något liknande.
Att äta hjärna skulle vara speciellt, tyvärr vet jag inte om det finns i handeln och tyvärr är inte heller lamm helt säkert, det är däremot grishjärna. Nu har jag en ursäkt att länka till den här artikeln från 2004:
http://www.msnbc.msn.com/id/3969530/, om amerikanska restauranger som serverar ”brain sandwich” och några av dem har bytt till just grishjärna.